Майстер-клас "Я знаю, як це робити. Я навчу вас»

Про матеріал
Майстер-клас «Я знаю, як це робити. Я навчу вас» Мета: знайомство педагогів з інноваційною технологією ТРВЗ і її застосуванням для формування комунікативної компетентності у школярів молодших класів. Хід проведення: «Скажи мені – і я забуду. Покажи мені – і я запам’ятаю. Зацікав мене – і я навчусь.» Конфуцій -Чим же ми можемо сьогодні зацікавити наших дітей? Мозковий штурм Я хочу познайомити вас, любі колеги, з деякими методами і прийомами ТРВЗ-педагогіки, які дозволяють традиційний спосіб навчання перевести в активно-діяльнісний. Застосування ТРВЗ у навчанні дітей сприяє в них потреби у творчості. Цю базисну особистісну потребу необхідно задовольняти з раннього віку. Методи і прийоми ТРВЗ-технології: 1.«Метод «Трі памилкі» Знаходження помилок в тексті. 2. Метод «Так-ні» Метод звуження пошуку за допомогою постановки запитань, на які можна відповідати «так-ні». 3. Метод «Добре-погано» Цей метод формує уміння знаходити позитивні і негативні сторони об’єкта, ситуації; вміння оцінювати об’єкти, ситуації з різних позицій. 4. Метод піктограм. Схематичне зображення слів, речень, текстів. Наприклад: як швидко вивчити вірш. 5. Ігри-перетворення Складання розповіді від імені «Я – образ»: - Я – будинок... - Я – озеро... - Я – дерево... Прийоми фантазування Джанні Родарі : 1. Прийом «Кола по воді» Якщо кинути у воду камінь, то по воді починають розходитися кола. Вони затягують всі предмети, які є навколо: гілочку, листочок, кораблик тощо. Від одного слова може починатися рух, який дає поштовх для нових асоціацій та приводить до створення цілої історії. Технологія застосування. 1) Обрати слово – «камінь» (з 5–6 букв, без м’якого знаку, апострофа). 2) Записати це слово в стовпчик. Написати поряд із кожною буквою будь-який іменник, який починається з даної букви. Наприклад: б– барабан і– індик й– йод к– корона а– автобус 3) Ще зі слова-«каменю» можна скласти речення. Наприклад: булка. - Бананами удав лікував крокодилу ангіну. - Біля універсаму лежала купа ананасів. - Білка усміхалася ласкаво коло афіші. 2. Прийом «Біном фантазії» («Бі»– два, «ном»– слово – означає «два слова».) Технологія застосування. Два учні записують по одному слову з різних сторін дошки так, щоб не бачити, що пише інший. Один записує назву живого предмета, інший – неживого. Потім дошка відкривається, і записана пара слів стає початком нової незвичайної історії. 3. Прийоми складання казок, оповідань 1) «Салат із казок». Поєднання в одній казці героїв з різних казок та придумування їх спільних історій (метод «Морфологічний аналіз»). 2) «Казки навиворіт». Характери героїв відомого твору змінюються на протилежні. Треба придумати, як зміниться сюжет. Рефлексія Обговорення всіх вправ. Учасникам пропонується визначити: • які з вправ сподобалися найбільше, чому. • які вправи викликали труднощі у виконанні; • про що нове дізнався під час сьогоднішньої зустрічі; чи справдилися очікування .
Перегляд файлу

  Майстер-клас «Я знаю, як це робити. Я навчу вас»

   Мета: знайомство педагогів з інноваційною технологією ТРВЗ і її застосуванням для формування комунікативної компетентності у школярів молодших класів.

                  Хід проведення:

                                                                                «Скажи мені – і я забуду.

                                                                                 Покажи мені – і я запам’ятаю.

                                                                                  Зацікав мене – і я навчусь.»

                                                                                                                    Конфуцій

-Чим же ми можемо сьогодні зацікавити наших дітей?

       Мозковий штурм

Я хочу познайомити вас, любі колеги, з деякими методами і прийомами ТРВЗ-педагогіки, які дозволяють традиційний спосіб навчання перевести в активно-діяльнісний.

  Застосування ТРВЗ у навчанні дітей сприяє в них потреби у творчості. Цю базисну особистісну потребу необхідно задовольняти з раннього віку.

  Методи і прийоми ТРВЗ-технології:

1.«Метод «Трі памилкі»

Знаходження помилок в тексті.

 2. Метод «Так-ні»

Метод звуження пошуку за допомогою постановки запитань, на які можна відповідати «так-ні».

3. Метод «Добре-погано»

Цей метод формує уміння знаходити позитивні і негативні сторони об’єкта, ситуації; вміння оцінювати об’єкти, ситуації з різних позицій.

4. Метод піктограм.

Схематичне зображення слів, речень, текстів.

Наприклад: як швидко вивчити вірш.

5. Ігри-перетворення

Складання розповіді від імені «Я – образ»:

 - Я – будинок...

 - Я – озеро...

 - Я – дерево...

Прийоми фантазування Джанні Родарі :

 1. Прийом «Кола по воді»

Якщо кинути у воду камінь, то по воді починають розходитися кола. Вони затягують всі предмети, які є навколо: гілочку, листочок, кораблик тощо. Від одного слова може починатися рух, який дає поштовх для нових асоціацій та приводить до створення цілої історії.

Технологія застосування.

1) Обрати слово – «камінь» (з 5–6 букв, без м’якого знаку, апострофа).

2) Записати це слово в стовпчик. Написати поряд із кожною буквою будь-який іменник, який починається з даної букви.

Наприклад:

б– барабан

і– індик

й– йод

к– корона

а– автобус

3) Ще зі слова-«каменю» можна скласти речення.

Наприклад: булка.

- Бананами удав лікував крокодилу ангіну.

- Біля універсаму лежала купа ананасів.

- Білка усміхалася ласкаво коло афіші.

2. Прийом «Біном фантазії»

(«Бі»– два, «ном»– слово – означає «два слова».)

Технологія застосування.

 Два учні записують по одному слову з різних сторін дошки так, щоб

не бачити, що пише інший. Один записує назву живого предмета, інший – неживого. Потім дошка відкривається, і записана пара слів стає початком нової незвичайної історії.

3. Прийоми складання казок, оповідань

1) «Салат із казок».

Поєднання в одній казці героїв з різних казок та придумування їх спільних історій (метод «Морфологічний аналіз»).

2) «Казки навиворіт».

Характери героїв відомого твору  змінюються на протилежні. Треба придумати, як зміниться сюжет.

Рефлексія

Обговорення всіх вправ. Учасникам пропонується визначити:

 які з вправ сподобалися найбільше, чому.

 які вправи викликали труднощі у виконанні;

 про що нове дізнався під час сьогоднішньої зустрічі; чи справдилися очікування .

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шилкіна Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
711
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку