Майстер-клас як форма співтворчості з дітьми на заняттях гуртка «Образотворче мистецтво»

Про матеріал
Майстер-клас як форма співтворчості з дітьми на заняттях гуртка «Образотворче мистецтво» (позашкільна освіта)
Перегляд файлу

Майстер-клас як форма співтворчості з дітьми на заняттях гуртка «Образотворче мистецтво» (позашкільна освіта).

Майстер-клас — це форма заняття, на якому педагог передає досвід своєї роботи через пряме коментування й демонстрацію най­ефективніших методів, прийомів, форм педагогічної діяльності, плануючи застосування їх усіма учасниками заняття.

Тематика майстер-класів включає в себе:

 • різні аспекти і прийоми використання технологій;

 • авторські методи застосування технологій на практиці, і ін

Завдання майстер-класу:

• передача Майстром свого досвіду шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності;

 • спільне відпрацювання методичних підходів Майстра і прийомів вирішення поставленої в програмі майстер-класу проблеми;

 • рефлексія власної професійної майстерності учасниками майстер-класу (далі Слухачі);

• надання допомоги Слухачам у визначенні завдань саморозвитку і формуванні індивідуальної програми самоосвіти та самовдосконалення.

У ході майстер-класу Слухачі:

 • вивчають розробки за темою майстер-класу;

• беруть участь в обговоренні отриманих результатів;

• задають питання, отримують консультації;

• пропонують для обговорення власні проблеми, питання, розробки;

• висловлюють свої пропозиції щодо вирішення обговорюваних проблем.

Майстер-клас — це:

  • ефективна форма передавання знань і вмінь, обміну досвідом навчання і виховання, централь­ною ланкою якої є демонстрація оригінальних методів опанування певного змісту за активної ролі всіх учасників заняття;
  • форма занять із педагогами, що передбачає ознайомлення, показ нових оригінальних методик з актив­ною авторською творчістю;
  • спосіб передавання педаго­гічної майстерності одного вчителя іншому й уміння педагога (автора заняття) всім учасникам знайти за­няття, при цьому самому залишатися в «тіні», розчиняючись під час спіль­ного пошуку вирішення проблеми;
  • форма заняття, у якій скон­центровано такі характеристики, як виклик традиційній педагогіці, осо­бистість учителя з новим мисленням, не повідомлення знань, а спосіб само­стійного їх опанування за допомогою всіх учасників заняття, плюралізм думок, піднесений стиль, інтерпретативна культура подання досвіду.

Майстер-клас проводять учителі вищої категорії, учителі-переможці різних конкурсів, учителі, чий досвід визнала громадськість; педагоги, які отримали рекомендації освітніх установ; групи осіб або організації, які безпосередньо ознайомлені з педа­гогічною діяльністю певного вчителя.

Майстер-класи є однією з форм професійного навчання вчителів і яв­ляють собою професійні об'єднання педагогів на чолі з учителем-майстром. У майстер-клас об'єднуються педагоги, які бажають отримати пов­ну інформацію про позитивний до­свід учителя-майстра та опанувати пропоновані їм програми, методики й технології.

Майстер-клас передбачає створення умов для повноцінного виявлення й розвитку педагогічної майстерності його учасників на осно­ві організації простору для про­фесійного спілкування з обміну досвідом роботи. Кількість занять майстер-класу визначає головний майстер.

Це може бути одне занят­тя, кілька занять поспіль або кілька " занять у певний проміжок часу. Учитель-майстер складає програму майстер-класу й планує його роботу.

Протягом встановленого терміну ро­боти майстер-класу на його заняттях можуть розглянути кілька напрямів. діяльності вчителя-майстра.

Кіль­кість учасників майстер-класу може коливатися від 10 до 30 осіб.

Методи роботи:

  • представлення системи уроків з урахуванням заздалегідь визна­ченого плану;
  • робота з дорослими; коли демонструють Методи та прийоми ефективної роботи з учнями;
  • вивчення результатів діяльнос­ті вчителя-майстра та його учнів;
  • самостійна розробка слухачами власної моделі уроку за методикою або технологією вчителя-майстра;
  • спільне моделювання уроку;
  • відвідування й аналіз відкритих уроків учителя-майстра та учасників майстер-класу;
  • круглі столи; дискусія за ре­зультатами занять тощо.

Критерії добору матеріалу й ведучих для майстер-класу:

  • актуальність пропонованої проблеми або дослідження;
  • практична значущість резуль­татів реалізації поданої програми (проекту) для педагогічної системи району;
  • технологічність і новизна роз­робленої вчителем або адаптованої методики;
  • спрямованість проекту дослі­дження або програми Майстер-класу на підвищення рівня професійної компетентності та особистісний розвиток педагога;
  • здатність учителя до глибокої професійної рефлексії свого до­свіду;
  • уміння педагога моделювати зміст навчання та обґрунтувати обрані, методи, прийоми й форми організації освітнього процесу.

Програма майстер-класу

  1. Тема майстер-класу.
  2. Обґрунтування актуальності теми, головної ідеї, яку запропо­новано для розгляду досвіду.
  3. Мета й завдання майстер-класу.
  4. Зміст занять майстер-класу за етапами.
  5. Методи й прийоми роботи ве­дучого майстер-класу зі слухачами; форми занять, подані в майстер-класі (можна подати алгоритм по­слідовних дій педагога з презентації свого досвіду і з навчання учасників майстер-класу).
  6. Кількість годин на всю про­граму майстер-класу й на кожне його заняття.
  7. Прогноз результатів роботи учасників майстер-класу.

Алгоритм технології проведення майстер-класу:

І. Підготовчо-організаційний етап.

ІІ. Основна частина.

1.Презентація педагогічного досвіду Майстром:

• коротко характеризуються основні ідеї технології;

• описуються досягнення в роботі;

• доводиться результативність діяльності, яка свідчить про ефективність технології;

• визначаються проблеми та перспективи в роботі Майстра.

2.Представлення системи роботи:

• описується система заходів у режимі технології, що презентується;

 • визначаються основні прийоми роботи, які Майстер буде демонструвати слухачам.

3. Проведення імітаційної гри:

• майстер проводить захід із Слухачами, демонструючи прийоми ефективної робот;

• слухачі одночасно грають дві ролі: учнів експериментальної групи та експертів, присутніх на відкритому заході.

 4. Моделювання:

 • слухачі виконують самостійну роботу з конструювання власної моделі заходу в режимі технології Майстра;

 • майстер виконує роль консультанта, організовує самостійну роботу Слухачів і керує нею.

ІІІ. Афішування - представлення виконаних робіт:

Рефлексія: • проводиться дискусія за результатами спільної діяльності Слухачів і Майстра.

docx
Додано
14 січня 2022
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку