Майстер-клас як форма співтворчості з дітьми на заняттях гуртка «Образотворче мистецтво» (позашкільна освіта).
Майстер-клас — це форма заняття, на якому педагог передає досвід своєї роботи через пряме коментування й демонстрацію найефективніших методів, прийомів, форм педагогічної діяльності, плануючи застосування їх усіма учасниками заняття.
Тематика майстер-класів включає в себе:
• різні аспекти і прийоми використання технологій;
• авторські методи застосування технологій на практиці, і ін
Завдання майстер-класу:
• передача Майстром свого досвіду шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності;
• спільне відпрацювання методичних підходів Майстра і прийомів вирішення поставленої в програмі майстер-класу проблеми;
• рефлексія власної професійної майстерності учасниками майстер-класу (далі Слухачі);
• надання допомоги Слухачам у визначенні завдань саморозвитку і формуванні індивідуальної програми самоосвіти та самовдосконалення.
У ході майстер-класу Слухачі:
• вивчають розробки за темою майстер-класу;
• беруть участь в обговоренні отриманих результатів;
• задають питання, отримують консультації;
• пропонують для обговорення власні проблеми, питання, розробки;
• висловлюють свої пропозиції щодо вирішення обговорюваних проблем.
Майстер-клас — це:
Майстер-клас проводять учителі вищої категорії, учителі-переможці різних конкурсів, учителі, чий досвід визнала громадськість; педагоги, які отримали рекомендації освітніх установ; групи осіб або організації, які безпосередньо ознайомлені з педагогічною діяльністю певного вчителя.
Майстер-класи є однією з форм професійного навчання вчителів і являють собою професійні об'єднання педагогів на чолі з учителем-майстром. У майстер-клас об'єднуються педагоги, які бажають отримати повну інформацію про позитивний досвід учителя-майстра та опанувати пропоновані їм програми, методики й технології.
Майстер-клас передбачає створення умов для повноцінного виявлення й розвитку педагогічної майстерності його учасників на основі організації простору для професійного спілкування з обміну досвідом роботи. Кількість занять майстер-класу визначає головний майстер.
Це може бути одне заняття, кілька занять поспіль або кілька " занять у певний проміжок часу. Учитель-майстер складає програму майстер-класу й планує його роботу.
Протягом встановленого терміну роботи майстер-класу на його заняттях можуть розглянути кілька напрямів. діяльності вчителя-майстра.
Кількість учасників майстер-класу може коливатися від 10 до 30 осіб.
Методи роботи:
Критерії добору матеріалу й ведучих для майстер-класу:
Програма майстер-класу
Алгоритм технології проведення майстер-класу:
І. Підготовчо-організаційний етап.
ІІ. Основна частина.
1.Презентація педагогічного досвіду Майстром:
• коротко характеризуються основні ідеї технології;
• описуються досягнення в роботі;
• доводиться результативність діяльності, яка свідчить про ефективність технології;
• визначаються проблеми та перспективи в роботі Майстра.
2.Представлення системи роботи:
• описується система заходів у режимі технології, що презентується;
• визначаються основні прийоми роботи, які Майстер буде демонструвати слухачам.
3. Проведення імітаційної гри:
• майстер проводить захід із Слухачами, демонструючи прийоми ефективної робот;
• слухачі одночасно грають дві ролі: учнів експериментальної групи та експертів, присутніх на відкритому заході.
4. Моделювання:
• слухачі виконують самостійну роботу з конструювання власної моделі заходу в режимі технології Майстра;
• майстер виконує роль консультанта, організовує самостійну роботу Слухачів і керує нею.
ІІІ. Афішування - представлення виконаних робіт:
Рефлексія: • проводиться дискусія за результатами спільної діяльності Слухачів і Майстра.