Тема:Звук[Х],позначенняйогобуквоюХ«ха».Читанняскладів,слів, реченьізбуквоюХа.(Майстер-Клас)
Мета:
Навчальна:Ознайомитиучнівзбуквою«х»(«ха»),їїалфавітною назвою,звуковимзначенням;вчитиїхправильноартикулюватизвук [х];формуватинавичкучитанняскладів,слівзбуквою«х»;
Розвивальна:Розвивати вміння сприймати на слух слова, виокремлювативнихзвук[х];розвивативміннявиконуватизавдання
з творчим характером;розвивати вміння аналізувати , порівнювати,орієнтуватисьвмаломупросторі.
Виховна:Виховуватилюбовдорідноїмовиіприроди.Виховувати шановливеставленнядохлібаіпраціхліборобів.
Корекційна:Розвиватислуховупам`ятьіувагу.Сприятирозвитку мовленнєвоїмоторики,просторового орієнтування.Збагачувати словниковий запас.
Типуроку:Урокнабуттяновихзнань
Обладнання:Касабукв,предметнімалюнки,картки,Фішкизвуків.
ХІДУРОКУ
І.Організаційниймомент
Хочзавікнамизимагуляє, Гарновчитисьнамвонанезаважає.
Наперервівсіспочили.
Доурокувсіготові,
Тожчасунегаємо– Урокрозпочинаємо
Вправа"Очікування"
Учитель:Цікаво,ащокоженізвасчекаєвідуроку?
-Якщовиочікуєтенауроціотримати новізнання-піднімітьруку.
Девізнашогоуроку:Успіхприходитьдотих,хтовіритьусвоїсили.
ІІ.Актуалізаціяопорнихзнаньучнів
Унассьогоднінезвичайнийурок.Донасукласзавіталигостіщирі.
Привітаймо
Гостейусмішкоюіпозитивом.
Фронтальнеопитування -Якубуквувививчилинапопередньомууроці?Якийзвукпозначаєця буква?
ІІІ.Мотиваціянавчальноїдіяльностіучнів.Повідомленнятемита завданьуроку
Сьогоднінауроцімиознайомимосьзновоюбуквою,навчимося читатисклади,словаізнею,працюватимемонадтекстом.Донасна урокзавіталитваринки(Їжачокіховрашок)
Завданняцікавідляваспідібрав. Ізнимпознайомтесь,завданнязробіть, Ібуквуновудлясебезнайдіть!
IV.Вивченняновогоматеріалу
2.Хвилинкафантазії
Пофантазуйте,нащосхожабуква".ха"(Учительрозвішуєнадошці малюнки.Відповідіучнів)
Дітиназиваютьзнайомісловазбуквою"ха"
ФІЗКУЛЬТХФИЛИНКА
.Трава-низенька-низенька,(присісти) |
Дерева-високі-високі(потягнутися) |
Вітердереваколише,гойдає, (нахилитулуба) |
Товправо,товлівохитає, |
Товперед,тоназад,товнизпригинає. |
Птахилетять,відлітають, (помахатируками,яккрилами) |
Аучнітихенькозапартисідають |
І(назвапредмету)вивчають. |
3.Гра"Відгадайзагадку"
Бувзерномвінуземлі, Ставізсіллюнастолі.
Знимїстимисідаємо,
Ігостейстрічаємо.(хліб)
Розповідьучителя.
Завсіхчасівіувсіхнародівбулонайбільшоюсвятістю,колилежавна століхліб.Хліб–міриложиття.Будь-якесвятонеобходитьсябезхліба. Народжуваласьдитина–йшлизахлібом,виряджаламатисинав далекудорогу–ув’язувалаврушникхлібнийокраєць,справляли весіллячибудувалихату–зустрічалидорогихгостейзхлібом-сіллю.
Безхлібанашнароднеуявляєсвогожиття.
-Аяквишануєтехліб?
Словниковаробота.
-Діти,ачизнаєтеви,хтотакийхлібороб?
Хлібороб –целюдина,якапрацюєвполі,вирощуєхліб
Зробимозвуковийаналізслова"хліб"(дітивиконують завданняіндивідуальнофішками)
Звук[х]позначаютьбуквою«ха».Повторітьназвубукви.Буква
«ха»євеликаімала.(надошці)
ДрукуваннябуквиХа(дітивиконуютьзавданнянакарточках)
4..Дітищобдізнатися,хтонаступнийзавітаєдонас,требазібрати словонафруктахуїжачка(склади).Покивінїхзбиравїхдлявас,то всепереплутав.
(Всідумають,щоцезаслово,тойхтопершийвиходитьдодошкиі розставляєбуквиправильно)Слово«ховрах»
5.Артикуляціязвука[х] Чистомовка
Длятого,щоб гарночитатиховрашокпропонуєпровестимовленнєву розминку.
Хи-хи-хи–зібралигоріхи.
Ух-ух-ух–удідусятеплийкожух.
Ах-ах-ах–улісібагатокомах. Ох-ох-ох–вирісгорох
Гімнастикадляочей
Очівідкриваю
Нимипоморгаю
Очівгору,очівниз
Насусідаподивись
РОБОТАЗБУКВАРЕМ
Читанняскладівіслів(ст.26)Читалочка) Учительчитаєразомздітьми. Дітичитаютьланцюжком.
ЧитанняскладівпокубикуЗайцева
Відшукайбуквуусловах(потрібнодописатибукву"ха".)
ГОРО…. ГОРІ... КОЖУ...
…ЛІБ …ОБОТ ЗАПА…
(дітивиходятьдодошкиівписуютьбукву)
(ДітисьогодніВидобрепопрацювалиіїжачокзховрашком хочутьпригоститивасгостинцямияківонипринесли) (Сюрпризниймомент)
V.ПІДСУМОКУРОКУ
НашХоврахдодомупоспішає,
Адженадворізимащегуляє, Вінвнірцісвоїйщепоспить,
Авесноюдонасзновприбіжить.
Давайтейомунагадаємо–
Якубуквумивжезнаємо… Словаізнеюминазвем, Інаперервувсіпідем.
Дітичисподобавсявамурок?Добре.Урокзакінчено!Всімдякую! Дидактичнагра"Розмалюйбукву"
Додаток1
ГОРО….
ВУ…О