Майстер-клас з використання різних технологій, прийомів та методів навчання на уроках української мови та літера

Про матеріал
Цей посібник стане гарним помічником учителю української мови та літератури у підготовці таких уроків у 5-8 класах.
Перегляд файлу

 

                    Заклад загальної середньої освіти Мервинський ліцей Берестечківської міської ради Волинської області                                                                         

           

                                         

                                                 Майстер-клас

           з використання різних технологій,                                    

            прийомів та методів навчання на

        уроках української мови та літератури

               у 5 — 8 класах

         Картинки по запросу "шкільний дзвінок і книги"

 

Валентина Гримайло, учитель української мови і літератури

 

 

 

2024 рік

 

Викладання української мови та літератури в школі XXІ ст. вимагає від учителя-словесника постійних пошуків різних методичних прийомів навчання,якими досягається вироблення навичок самостійного творчого та критичного мислення, пізнавальної діяльності учнів як на уроках мови та літератури,так і в різних життєвих ситуаціях.

Сучасний урок рідної мови та літератури—це плід майстерності і творчості вчителя,його професійності,ґрунтовних знань мови, літератури, історії, мовознавства, народознавства, тому треба постійно працювати над  розвитком своєї професійної майстерності, знаходити нові прийоми і методи навчання, які зацікавлять учня.

«Не вчи камінь котитися, просто прийми перешкоду – і він сам покотиться…».  Ці мудрі слова мислителя Г.Сковороди сказані саме для нас, учителів. У них криється основа великого мисте- цтва формування й розвитку особистості  з природними задатками, яка не терпить насильства, яка прагне  зрозуміти себе, випробувати в різних видах діяльності, розвинути власні обдарування, самовдосконалитися. Завдання ж учителя – створити умови, за яких природні здібності дитини знайдуть шлях для  реалізації.

Похожее изображениеЗвичайно,урок з використанням різних технологій, методів та прийомів навчання вимагає  від учителя ретельної підготовки та багато часу. Цей  посібник стане гарним помічником учителю української мови та літератури у підготовці таких уроків у 5-8 класах.

 

 

Картинки по запросу словниковий куб картинки                                Українська література    

                Словниковий   куб                                                                                                                   1.Значення слова: веснянка—хорова народно-образна пісня, в якій оспі- вується пробудження природи, коха- ння, надії на врожай.                                                                

2.Походження: слово дохристиянського походження.                                                                                 

       3.Спільнокореневі слова: весняний,весніти,весна.                                               

       4.Сполучення зі словом: співати веснянку.           

       5.Синонім,омонім,антонім: веснівка,гаївка;пісня.                                                                

       6.Прислів’я,приказки,афоризми: «Буду я навчатись 

        мови золотої у трави-веснянки, у гори крутої»                                                                       

                                                           ( А.Малишко).

 

            Коло Венна                                                                             

                 (колядка-щедрівка)

 

                   відмінне       відмінне

               Колядки          спільне

               виконувались           1.Народні Щедрівки                                                                                  

            на  Різдво.            обрядові пісні.    співали під                           

                                      2.Величальний    Новий рік на

                                        настрій.                     «щедрий

            3.Вшановування  вечір».

           господарів,поба-                                                                                                                                                                                                                                                              

            жання добра і

            достатку.

         

                       Сенкан                                                                                            Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Автором є американська поетеса Аделаїда Крепсі.
1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно,це іменник).
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (прикметників).
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і скла- дається з трьох слів (зазвичай це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чоти- рьох слів і висловлює ставлення до теми,почуття з при- воду обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — сино- німа до першого слова, у ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.  

Картинки по запросу джури швайка картинка ( В.Рутківський «Джури козака Швайки»)                                        1.Швайка.

2.Сміливий,турботливий. 3.Бореться,захищає,визволяє.                      4. Відданий оборонець рідної землі.                                                                                                                                                                                                

5.Лицар.                 

                Загадковий сенкан

Мета такого виду сенкана —відгадати, що або хто є темою. Наприклад:

1.              

2.Самовпевнений,самотній.         3.Палить,краде,перепродує.                                                  4.Йому подобається таке життя.                                       5.Підліток                                                                                                (Тема: Вадим — герой твору М.Павленко «Русалонька із 7-В,або Прокляття роду Кулаківських)

                             

                            

                                   Діаманта                                   

Діаманта – це віршована форма з семи рядків, перший і останній з яких – поняття з протилежним значенням.

       ( В.Винниченко «Федько-халамидник»)                                             

Картинки по запросу федько халамидник картинки1.Федько.

        2.Сміливий,справедливий.

        3.Бешкетує,рятує,захоплює.

        4.Розбишака з добрим серцем і        

           щедрою душею.Слухняний хлопчик.

        5.Заздрить,обманює,зраджує.

        6.Підлий,безсердечний.

 7.Толя.

                             Темна конячка

На дошці розміщені портрети,закриті папером. Учні повинні відгадати, кого на них зображено, уважно прослухавши  короткі характеристики, які будуть підказками. Наприклад:

Вчився у Віденському та у Львівському університетах.  Був актором у трупі М.Кропивницького. Розстріляний за звинуваченням у контрреволюційній діяльності. (М.Вороний)

Ясними літніми ночами почав віршувати,писав про Україну, козаків,але не вважав ті перші спроби варти- ми уваги,тому більшість написаного рвав.(Т.Шевченко)

Картинки по запросу шкільне приладдя малюнкиХодив у національному одязі,розмовляв українською, був незалежним ,мав бунтівливу вдачу. Щоб довести, що він здібний,блискуче здав екзамени у гімназії і  вступив до Київського університету,але був виключений з другого курсу за контрреволюційну діяльність. (В.Винниченко)

 

            Метод шести кольорів

Червоний—діє у сфері емоційної оцінки і почуттів,дає можливість кожному висловити свої почуття стосовно певної ситуації, робить почуття очевидними.                                                                                                 Білий—нейтральний і об’єктивний,він оперує фактами і цифрами,   говорить про те, який матеріал для розду- мів дає отримана та опрацьована нами  інформація.                                                                                                        Чорний—це застереження, він звертає увагу на недоліки, помилки у роздумах, використовується, щоб окреслити певні проблеми, труднощі і небезпеки.                                                                                                         Жовтий—позитивний, сонячний, оптимістичний, він шукає переваги, таким чином, навіть непривабливим, на перший погляд, ідеям приділяється увага, мислення, пов’язане з позитивною оцінкою; кожен повинен запропонувати свій власний план чи ідею.                                                                       Зелений—це творчість і нові ідеї,погляд на вирішення  проблеми з іншої точки зору, вивчення можливостей.                                                                                                                                                              Синій—висновки,окреслення результатів, яких досяг-          нуто.                                                                                   

Заздалегідь виготовляємо картки цих кольорів і про- понуємо дітям обрати для себе картку того кольору, який їм найбільше до вподоби. Це завдання підвищеної складності, тому варто підготувати зразки творів із застосуванням методу шести кольорів. Вони можуть бути такими:

Червоний:Ще й досі в моїй уяві постає Федько,у якого “руки в кишенях, картуз  набакир”, який ніколи не плаче і завжди каже правду. Сльози наверталися на очі,коли я дізнався,що Федько помер. Це ж так неспра- ведливо! Він хороший хлопець,з великим серцем,хоч і розбишака. Скільки гарних рис умістилося у його          

маленькому сердечку! Який він добрий і сміливий! Мені б такого веселого та справжнього  друга.                                    Зелений:Федько,я думаю,завжди хотів бути лідером, тому і привертав  до себе увагу інших. У нього не завжди виходило робити гарні вчинки. Думаю,це від бідності та від виховання в сім’ї,адже його постійно били, навіть не розібравшись,чи він винен,чи ні.Та все ж і Федькові я  порадив би проявляти свою сміливість у інший спосіб. Наприклад,взяти Толю за руку і відвес- ти  додому,а не підбурювати його іти на кригу. А коли в піску всі роблять хатки,допомогти тим,у кого це не виходить. Є багато способів  проявити себе з кращої сторони. Саме цього і не вистачало хлопчику.                                                                   Жовтий:Ох,який же цей Федько кумедний!Він  ніколи не нудьгував і завжди знаходив чим зайнятися.Так,він розбишака,але ж він добрий і життєрадісний. Це ж так весело робити повітряного змія чи ліпити хатки в піску. І хоч він часом забирав змія, але ж потім відда- вав його назад. Хлопчика любили всі діти і тягнулися до нього,а це означає,що він добра людина. З ним                цікаво поруч. Саме таким має бути дитинство. А ще мені подобається, що він не боявся зізнаватися у скоєному. Шкода,що він помер, бо у майбКартинки по запросу шкільне приладдя малюнкиутньому він міг би стати винахідником чи рятувальником.

                    

 

Картинки по запросу кольорові розмальовки                           Рефлексія                                                                 Рефлексія—це самоаналіз, роздуми людини над власним душевним станом, власними переживаннями. Рефлексія діяльності допомагає оптимізувати навчальний процес. Учні з її допомогою осмислюють свій  спосіб роботи з навчальним матеріалом (методи, прийоми, вправи). Тобто вони самі беруть участь у підвищенні ефективності навчального процесу. Наприклад:                                                        1.Дітям роздаємо вирізані фігурки хлопчиків-персона- жів твору В.Винниченка “Федько-халамидник”, але без облич. Діти самі  домальовують обличчя,зображуючи емоції. Можна домалювати і інші деталі (елементи одягу, сумку, якісь предмети в руці тощо).      2.Музикальна рефлексія: прослухавши мелодії колис- кових пісень, діти  розповідають, які образи виникли в їхній уяві та які емоції викликали ці мелодії.                 3.Після  аналізіу контрольної роботи дітям роздаються картки із незакінченими реченнями: а) робота була б виконана краще,якби…б) мені слід попрацювати над…                  в) я припустився помилок, бо… г) найкраще мені вдалося… .                                                     4.Кольорова рефлексія. Діти перед початком уроку кладуть на парту картку  певного кольору, яка відпові- дає їхньому настрою, і під час уроку або залишають її, або змінюють на картку іншого кольору. В кінці уроку аргументують свій вибір.

                          Асоціативний кущ

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение

 

 

 

 

Похожее изображениеПохожее изображение

 

 

         

 

Похожее изображение

 

                                  

 

                           

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        В.Нестайко

http://pustunchik.ua/uploads/holiday/cache/34ed5b0506e59f5fc81adb358e3a15da.jpg                   Ідеопіктографія                                            Цей метод створений на основі поєднання двох видів письма: піктографії—малюнкового письма та ідеогра- фії — письма за допомогою знаків. Ідеопіктографія—це письмо, що поєднує і малюнки,і знаки. Наприклад:                             І .Жиленко “Підкова”

 

http://vsyaanimaciya.ru/_ph/375/2/442270726.gifhttp://www.motto.net.ua/old_site/img/winter/1324219078_E7E8ECE020E7E0E2EEF0E0E6E8E2E0E5F2.jpg     Була зима.       Ішов зелений сніг. За ним- рожевий.

 Потім-фіалковий.

http://kovel.ua/files/imagecache/800x600s/object/logo/goldenhorseshoe.jpghttp://www.pravda.lutsk.ua/imgsize.php?src=/abton/spaw2/uploads/images/news/57526_1.jpg&h=364&w=480&zc=1 

 

І раптом протрухикав                   І загубив підкову.                                                        на коні Дідусь Мороз.

 

 

             В.Сосюра «Любіть Україну»

    У      

 Любіть       Україну,        як сонце,        любіть,                   

 

water-drops-on-the-grass-1366879165wvI ANd9GcTHK-dFgnoJDaZlNSTnD9Y-G7dwWGpjzg2lJBCqtjOJt08MzoarTQСильный ветер в Уральске стал причиной ЧП - 24, Происшествия - Новости Казахстана, события в РК за неделю

 Як вітер,                   і трави,                    і води…                        

                                     БОЖЬЯ SMSка - 25 Августа 2010 - юмор,приколы,премьера,знаменитости,креатив,рецептыМои шпаргалки. Обсуждение на LiveInternet - Российский Сервис Онлайн-Дневников

     Циферблат для настенных часов - Нежность

 

oranjevyiy_zontik_pod_kapli_dojdya_klipartyi_vektoryi_i__101        В годину              щасливу            і в радості мить,Категория (смайлики и анимашки) в дневнике elenev78 - BabyBlog.ru - Babyblog.ruКатегория (смайлики и анимашки) в дневнике elenev78 - BabyBlog.ru - Babyblog.ru

           Дневник вязание_шитьё_рукоделие : LiveInternet - Российский Сервис Онлайн-ДневниковЧасы Салют/Настенные-мини - Интернет-магазин российских часов

 

   

 Любіть                      у годину                  негоди.

Похожее изображение                       Фанфіки                                              Фанфікизразки учнівської творчості,створені на основі домислення, доповнення чи навіть повної зміни сюжетних колізій уже існуючого літературного твору. Фанфік—це гра,у якій читач переноситься в інший світ завдяки силі мистецтва,стає свідком змальованих художніх подій,співчуває,радіє,страждає і відповідає, наче на запит співрозмовника, продовженням, рефлексією. Фанфік — це демонстрація нового погляду на ту ж історію. При створенні фанфіків спрацьовують кілька різних правил:переказ тексту від імені одного з персонажів із точним відтворенням подій твору-канону;приблизне збереження зовнішніх канонів твору й часткове руйнування або нехтування внутрішніх. Права персонажів урівнюються в правах із живими людьми — учнями, авторами й читачами. Але учнівський фанфікшн має бути не переробкою чи пе-реосмисленням написаного письменником, а лише доповненням до нього, що допускає певну зміну епізодів, кінцівки чи початку твору, перенесення сюжетної лінії в інший час чи простір.                    Приклади: 6 клас — В.Нестайко «Тореодори з Васюківки»—перенести події в сьогодення, уявити героїв літніми людьми,розповісти, як склалися їхні долі,політичні погляди,життєва позиція,завзятість,гумор;                                             В.Винниченко“Федько-халамид- ник”—написати лист Федьку або Толі.

                 Паспорт твору

Назва твору: «Теплота родинного інтиму».

Автор: Станіслав Чернілевський.

Вид лірики: патріотична.

Жанр: вірш.

Похожее изображениеТема: спогади письменника про рідну хату, дитин- ство, матір, її доброту, турботу і щирість душі.                              Ідея: уславлення найсвятішого для кожної людини-материнської любові,батьківської хати,щасливих років дитинства.                                                                              Основна думка: кожна людина ніколи не забуде те місце, де народилася, провела своє чарівне дитинство, відчула любов рідних, теплоту батьківської оселі.                                                    Тропи: метафори досвіток не скрес, душа світліє, прив'язана до неба світанковим маминим вогнем, мотузочком диму хату прив’язала до небес;епітети—світанковим вогнем,родинного інтиму; порівняння—мати знає більше, аніж я; персоніфікація полум'я гуляє, зникає гіркотина, не катує серце печія.                                                  Віршовий розмір: п’ятистопний хорей.

Похожее изображение

 

 

 

Метод символічного бачення (або Спіч у малюнках)

Метод символічного бачення полягає у пошуку або побудові учнем зв’язків між об’єктом та його симво- лом. Після з’ясування характеру відносин символу та його об’єкта (наприклад, світло — символ добра, спіраль — символ нескінченності, голуб — символ миру тощо) учитель пропонує учням спостерігати за яки- мось об’єктом, щоб побачити та зобразити його символ у графічній, знаковій, словесній або іншій формі. Використовуючи цей метод, учням можна запропону- вати такі завдання: намалюйте  предмет , який симво- лізував би твір чи був  би символом літературного героя.(Наприклад:черевички—С.Чернілевський  «Забула внучка в баби черевички», підкова—І.Жиленко «Підкова», писанки — І.Калинець «Писанки»); визначте колір  настрою уривка поезії,наприклад,І.Калинець «Веселка» ; намалюйте ілюстрацію до твору, допустив- ши помилку в зображуваному та запропонуйте своїм товаришам самостійно знайти неточності та випра- вити їх. Важливе значення має пояснення та тлумачення дітьми створених ними символів.

Картинки по запросу писанки малюнокПохожее изображение

 

 

Картинки по запросу л.українка в дитинстві малюнок      Позмагаймося з письменником

Записати строфи із поезії відомого автора, дібравши замість пропущених слів найбільш вдалі. Потім звірити свій варіант з оригіналом.                                    

Як …,бувало,                                    (маленькою)                                      Упаду собі …,                                   (на втіху)                                                        То хоч в серце біль доходив,                                     Я собі …тихо.                                   (сміялась)                                     «Що,болить?»—мене питали,                                                              Але я … ….                                      (їм не казала)                                         Я була …горда,                               (вкраїнка)                                                    Щоб не плакать,я сміялась.

Л.Українка «Як дитиною,бувало…»

Картинки по запросу дитячий чорний ящик малюнок            Чорний  ящик                                                         У чорному ящику знаходяться малень- кі скручені клаптики паперу, на яких записані слова, вирази, дати,які треба пов’язати з темою.

Наприклад:

Поезії Ірини Жиленко-6 клас

Родзинки, веремія, «Мурзилка», сімсот, Лапландія,ґава, шоколадки,маркіза, ніжно-фіалковий, Ботанічний сад, очі-намистинки,300.

 

 

Акварель «Поезії барвистий світ»

(за допомогою поезії передати різні  почуття)

Грає море зелене,                                                                                      Тихий день догора.                                                                  Дорогими для мене                (Любов до рідного міста)                                                              Стали хвилі Дніпра,                                                                                                  Де колишуться віти                                                              Закоханих мрій…                                                                                                   Як тебе не любити,                                                                                                   Києве мій!

Тече вода в синє море,          (Розпач,нарікання на                                                                           Та не витікає,                         нещасливу долю)                                                                       Шука козак свою долю,                                                                                                         А долі немає.

Як дитиною,бувало,               (Мужність,витривалість    

 Упаду собі на лихо,               маленької дівчинки) 

То хоч в серце біль доходив,            

Я собі вставала тихо.

Картинки по запросу акварель...Світає,                                     (Краса рідного краю)
Край неба палає,
Соловейко в темнім гаї
Сонце зустрічає.
Тихесенько вітер віє,
Степи, лани мріють,
Меж ярами над ставами
Верби зеленіють.

 

 

Ейдотехніка сукупність найбільш ефективних та перевірених протягом багатьох років як авторських, так і класичних прийомів запам’ятовування; техноло-гія з обробки, зберігання та відтворення інформації. Пропоную деякі прийоми і методи ейдотехніки.

     Про походження слова “коломийка” є різні думки. Одні вчені вважають, що воно пішло від назви міста Коломия (тепер Івано-Франківської області), де коломийки нібито вперше почали складатися. Інші вважають, що воно походить від слова “коло”, бо під час  танцю люди рухаються по колу. Відеоурок   * Картинки по запросу "ілюстрації до коломийок 7 клас""          Метод Цицерона, або метод місць                                    Цей метод базується на зорових асоціаціях. Учитель розвішує на дошці, стінах класу яскраво оформлений матеріал,який треба запам’ятати.Наприклад,вивчаючи коломийки у 7 класі, можна розмістити ілюстрований матеріал про гуцулів та виконання ними коломийок.

 

https://naurok.com.ua/uploads/files/34895/57184/61333_images/7.jpg

 

 

 

Що таке коломийка? Які її особливості? На якому із поданих малюнків виконується коломийка?

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод поєднання вербального апарату з роботою уяви

Необхідно за 60 секунд назвати 30-60 будь-яких слів, понять,термінів,пов’язаних з темою, що з’являються в уяві. Наприклад, вивчаючи у 6 класі роман В.Рутків- ського «Джури козака Швайки («На козацьких остро- вах»),пропонуємо назвати 30 іменників,які пов’язані зі змістом твору. Це можуть бути слова: джури,Пилип, Швайка, Санько, Грицик, Вітрик, Демко, Барвінок, Мацик, люлька,Тишкевич,вовк,Воронівка,Тарасівка,та-тари,острів,Дніпро,курінь,Кобильський,Бейлем,куліш,    риба,вершники,Іслам-бек,степ,ворожба,коні,Дурна Сила,козаки,орда.

Метод узгодження фантазії та уяви з умінням чітко висловлювати, промовляти власні думки

Потрібно навчитись, не зупиняючись, говорити на будь-яку тему упродовж 5 хвилин. Для цього знадобиться уся фантазія, яскрава уява та вигадка.

Наприклад, можна запропонувати учням 5-9 класів розповісти все,що вони знають про Т.Шевченка.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             «Ефект присутності»                                                                                     

Створення у свідомості учнів образних картин, пов’я- заних із актуалізацією різноманітних рецепторів (зоро- вого, слухового, тактильного тощо).Наприклад: вивча- ючи у 6 класі вірш І.Жиленко «Підкова»,можна на урок принести справжню або декоративну підкову, повіт- ряного змія при вивчення оповідання В.Винниченка «Федько-халамидник»,у 7 класі —рушника,знайомлячи з поезією А.Малишко «Пісня про рушник»,а у 8 класі— жолуді,аналізуючи  вірш  А.Мойсієнка «Жовтень жовті жолуді…»

Фрейм-це структура, що описує деякий складний об'єкт або абстрактний образ чи модель для представ- влення деякої концепції (метод представлення знань). Наприклад:  «Янгол як оберіг»8 клас.

Картинки по запросу "рисунок ангела цветной""

 

                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кроссенс  – асоціативна головоломка нового поколі- ння. Слово «кроссенс» означає  «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови  означає  «перетин слів». Це  асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок. Зображення розташовують так, що кожна  картинка має зв'язок із попередньою і наступною,  а центральна поєднує за змістом зразу декілька карти- нок. Завдання того, хто розгадує кроссенс — знайти асоціативний  зв'язок  між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Кроссенс поєднує в собі найкращі якості зразу деяких інтелектуальних розваг: загадки, ребусу, головоломки. Робота з кроссе- нсом відображає глибину розуміння учнями  вивченої теми або ж її  аналізу. Разом із тим кроссенс сприяє:
-розвиткові логічного, образного і асоціативного мислення, уяви;

-прояву нестандартного мислення і креативності; 

-розвиває можливість самовираження. Кроссенс є прекрасним засобом розвитку  логічного і творчого мислення,викликає інтерес учнів до твору чи теми.                                                                    Різновиди розшифрування кроссенсу:

По спіралі         зв'язок з головним  по периметру і

 поняттям              по хресту


 


https://3.bp.blogspot.com/-lea0LG2qoMo/WzrsOHglFYI/AAAAAAAABwg/1hYuk309s_g5XswEfuAvqXIUMBqoTssUwCEwYBhgL/s1600/%D0%A1%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%B44.JPG


 

    Кроссенс «В.Нестайко «Тореадори з Васюківки» Картинки по запросу "корова""Картинки по запросу "собаченя""Картинки по запросу "знак питання""Картинки по запросу "собаченя""Картинки по запросу "метро""Картинки по запросу "робинзон крузо""Картинки по запросу "острів ява""Картинки по запросу "поле дозрілої кукурудза""Картинки по запросу "робинзон крузо""Картинки по запросу "острів ява""Картинки по запросу "свинарник""Картинки по запросу "криниця""

 

 

 

 

 

 

Вчитель ставить перед дітьми завдання: визначити, що знаходиться під знаком питання та вказати автора і назву твору. Для цього треба пояснити зв'язок кожної картинки (порядок може бути іншим) з прихованим зображенням.                                                             Очікувані відповіді:1.Острів Ява:Явою звуть головного персонажа повісті В.Нестайка«Тореадори з Васюківки».  2-3.Метро-свинарник:герої твору хотіли вирити метро під свинарником. 4.Корова:у творі корова Контрибуція —учасниця бою биків.5-6.Колодязь-цуцик:хлопці витя- гли з колодязя цуценя, яке назвали Собакевич.                                     7-8. Робінзон Крузо—кукурудза:хлопці заблудились в кукурудзі, тому Яву називали Робінзон Кукурузо. 9.Хлопці-тореодори з Васюківки (Ява і Павлуша).

Результат пошуку зображень за запитом калитка для грошейКроссенс «Бездуховність людини,засліпленої прагне -нням до наживи,у трагікомедії І.Карпенка-Карого «Сто тисяч».(Завдання: повязати кожне зображення з героєм твору—Герасимом та обгрунтувати бездухов- ність цієї людини).

Результат пошуку зображень за запитом жінки в українських хустках біля церквиРезультат пошуку зображень за запитом зорана земляРезультат пошуку зображень за запитом петляРезультат пошуку зображень за запитом окраєць хліба

Результат пошуку зображень за запитом 100000

Результат пошуку зображень за запитом коні запряженіРезультат пошуку зображень за запитом сто тисячРезультат пошуку зображень за запитом герасим калитка

 

              Дискусійна "Сітка Елвермана"

Стратегія спрямована на організацію дискусії в класі й формування в учнів чіткої позиції щодо обговорюва- них проблем на рівні дібраних ними аргументів. Учитель формує проблему, над якою працює клас. Для організації роботи учням пропонується користуватися таблицею:                                                                                                                                                                                                                                         ТАК                ПРОБЛЕМА                  НІ

У двох колонках «Так» – «Ні» фіксуються аргументи, що схвально або заперечно відповідають на проблему.        Кожен учень робить свій висновок щодо поставленої учителем проблеми.Стратегія має за мету допомогти словесникові організувати у класі дискусію, а учневі – розібратися у питаннях, які виносяться на розгляд. Застосовується під час аналізу художніх творів, зокрема при виборі пообразного та ідейно-тематичного  аналізів  художнього тексту. Наприклад:

   Так             Проблема           Ні

         1.Він ворог,      Чи схвалюєте ви  1.Він-людина.

         який вбивав    ставлення дітей   2. Фрідріх                     

         наших людей.  до Фрідріха,героя любив дітей,

 2.Багато  дітей новели «Гер          терпів їх

 залишилися  переможений»      знущання.

 сиротами. Л.Пономаренко?   3.На агресію

 (7 клас) не треба від-                                         

                                                               повідати

 агресією.

Фішбоун — рибний скелет — метод вивчення, порівняння, дослідження. Візуально (графічно) відтворення даного прийому виглядає як риб’ячий скелет, у голові якого записується проблема, верхній ряд кісток — причини події; нижній — факти, аргументи. А у хвості розміщується висновок, що є результатом створеного учнями графічного аналізуРезультат пошуку зображень за запитом "фішбоун".

                  

                   Г.Тютюнник «Климко»-7 клас

      Була війна.      Климко  надто

                                 самостійний,           Нікого

      Чому                           вчинив нерозважливо   не послухав,

      загинув недооцінив

        Климко?  небезпеки.

                  Гинули люди,    Міг залишитися

 вбило і дядька    у тітки Марини

 Кирила.               до закінчення

                війни.

 

                    Анкета головного героя

 

Ім’я:                   Пилип Швайка.

Вік:                 30 років.

       Соціальний статус:   козацький  вивідник.

       Риси характеру:  сміливий,розумний спостережливий,       

                                    витривалий,рішучий,турботливий,

 кмітливий.

Життєві цінності: любити,знати і оберігати рідну      

                                     землю від ворогів.

       Хто підтримує: Грицик,Санько,дід Кудьма,кінь

                                     Вітрик,вовк Барвінок,козаки.

        Вислів,що харак-  справжній лицар,якого поважають

       теризує героя:       козаки і бояться вороги.

 

        Куб

Картинки по запросу "куб з паперу"Учитель або хтось із дітей готують із па- перу чи інших матеріалів куб (один або два),на сторонах якого записані цифри, слова,вирази,які треба пов’язати з пев- ною темою. Наприклад, вивчаючи твор- чість А.Малишка у 7 класі, на сторонах одного куба можна написати цифри (11,14,8,40,35,1970), а на другому розміщуємо слова, словосполучення (Обухів, Базилиха, Майборода, «Літа молодії», «чорнобривці», військовий кореспондент).

 

 

                       Портрет

За ознаками або короткою характеристикою треба назвати персонажа,прихованого у цій характеристиці

(за творами, вивченими у І семестрі в 7 класі)

1.Він ішов позаду свого війська,проміняв свою родину на побратимів.(Сагайдачний — «Ой на горі та й женці жнуть»

2.Вона зреклася свого батька-зрадника і назвала бать- ком людину, яка захищала інтереси громади. (Мирослава — «Захар Беркут» І.Франка)

3.Вона пішла до ворожки, щоб дізнатися, де її милий. (Дівчина — «Тополя» Т.Шевченка)

4.Він любив природу, був допитливим, добрим і мило- сердним до горя інших.(Михайлик — «Гуси-лебеді летять» М.Стельмаха)

5.Вони приносили весну,були символом  життя на землі.(Гуси-лебеді — «Гуси-лебеді летять» М.Стельмаха).

6.Він був дитиною,але пройшов багато випробувань у житті,як дорослий.(Климко — «Климко» Г.Тютюнника)

 

                  Прес-конференція

Картинки по запросу "прес конференція"Із класу обирають учня,який буде грати роль письме -нника,творчість якого вивчається на уроці.Інші учні — «журналісти». Вони представляють якесь видання або телепередачу і ставлять запитання «письменнику». Оцінюється і правильність відпо- відей, і слушність запитань.

 

                       Мозковий штурм

Це ефективний метод колективного обговорення, по- шуку рішень,що спонукає учасників проявити уяву і  творчість,які досягаються шляхом вільного вираже- ння думок усіх учасників і допомагають знаходити кілька рішень із певної теми.              Учитель називає тему і запрошує взяти участь у її обговоренні шляхом «штурму». Діти пропонують ідеї щодо вирішення висунутої проблеми, а один учень записує їх на дошці. Потім всі ідеї аналізуються групою. Із усіх ідей обираються ті, які, на думку учнів класу, можуть вирішити проблему. Наприклад, учитель у 6 класі називає проблему «Чи  правильно зробила балакуща риба, коли покинула родину і попливла шукати іншого табуна?» Відповіді можуть бути такими:

1.Так,бо їй стало шкода батьків,тому вона позбавила їх сорому.

2.Так,бо вона вчинила як турботлива і любляча донька.

Картинки по запросу "риба"3.Так,бо їй важко жилося в цій родині,тому вона спо- дівалася знайти друзів. Ніхто не хоче жити там, де його,зневажають, не  розуміють та соромляться.   .                                                                           4.Ні, бо ніхто не допоможе краще, ніж родина.                       5.Ні,бо можна було свою здатність говорити викорис- тати на благо родини, наприклад, підслуховувати рибалок і попереджати родичів про небезпеку.                                         6.Ні, бо хіба вона змогла б знайти друзів у іншому табуні, адже всі риби не вміють говорити.

           Літературний диктант

                   (Т.Шевченко «Тополя»)

Картинки по запросу "тополя"1.Хто схиляє голову,коли дивиться на тополю? (Чумак)

2.Що сталося з козаком, який покинув дівчину? (Загинув)

3.Скільки років не було козака?(2)

4.Що пропонувала стара мати дівчині? (Вийти заміж за сивого, але багатого чоловіка)

5.До кого пішла дівчина по допомогу? (До ворожки)

6.Що треба було зробити дівчині, поки півні не співали? (Умитися і випити зілля)

7.Скільки разів треба було випити воду?(3)

8.Що робила дівчина,коли випила воду?(Полетіла,впала серед степу і заспівала)

9.На що перетворилася дівчина?(На тополю)

10.Як називається в літературі перетворення людини на рослину? (Метаморфоза)

11.До якого літературного напряму належить твір? (До романтизму)

12. Назвіть жанр твору.(Балада)

                 Малюнок на скелі

Первісні люди на стінах печер зображували предмети, які стосувалися їхнього життя. Учень повинен обрати  ту річ,яка б символізувала художній твір. Наприклад: підкова (І.Жиленко «Підкова»), рушник (А.Малишко «Пісня про рушник»), камінь (І.Франко «Захар Беркут»).

                            Українська мова                                                                                                                                                                                

                         Портрет

За ознаками або короткою характеристикою треба назвати термін,прихований у цій характеристиці

        Іменник-6 клас

1.До неї належать іменники жіночого роду із нульовим закінченням та іменник “мати”. (ІІІ відміна).                                                                                            2.Відповідають на питання хто? (Назви істот).                                                                                3.Мають тверду,м’яку та мішану групи. (Іменники І та ІІ відмін).                                                                                                                 4.Мають суфікси –івн-,-ївн-. (Жіночі прізвища).                                                                             5.Належить до самостійної частини мови і означає на- зву предмета.(Іменник).                                                                                    6.Утворюється за допомогою префікса і суфікса. (Префіксально-суфіксальний спосіб творення).                                                     

 7.Пишуться з великої літери.(Власні назви).                                                  8.Сьомий відмінок іменників,який не відповідає на  питання. (Кличний).

                    Однорідні члени речення                                                                                                                   

1.Відповідають на одне й те ж питання,відносяться до одного й того ж слова.    (Однорідні члени речення).                                                                               

2.Зв’язок, яким поєднуються між собою однорідні члени речення.               (Сурядний).                                                                                                                                                                                 

3.Члени речення,які можуть бути однорідними.           

                                        (Головні і другорядні).                                                                 

4.Відношення між однорідними членами речення, що виражаються сполучниками   і,й,та,і-і, ні- ні, ані-ані.             

(Єднальні).

                      Майстер  слова                                                                  Скласти твір-мініатюру або вірш,слова в яких почина- лися б на одну й ту ж саму літеру. Наприклад:

Кульбабка клубочком котиться кудись. Купчаться кри- хітні кольорові  крокуси. Квітує край канави кущ ка- лини.Клоняться коралові кетяги.Килими конюшини кличуть кожного. Красивий і казковий краєвид кругом.

                        Снігова куля

(Кожен учень домислює речення у такий спосіб, щоб утворився безперервний ланцюжок  певних граматич- них або синтаксичних категорій)

Наприклад: Дитячі голоси із самого ранку лунають у школі.У школі,яка,наче вулик, наповнюється дітлаха- ми. Дітлахами,що безперервним потоком заповнюють класи.Класи,сповнені запахів фарби та квітів.

                      Коректор

(Виправити, де треба, помилки у схемах розділових знаків між однорідними членами речення).                                                                                

 1.     — О,О,О         4. О,О,О:                                                

 2. О і О,О і О.        5. О та О,О,О.                 

 3.  і О і О,і О          6.О а О.            

 

https://naurok.com.ua/uploads/files/34895/57184/61333_images/3.jpg

                 

                      

                    Цікава фонетика

      Метаграми-це загадки,у яких слова відгадують, за- мінюючи одну букву іншою.

        Наприклад:

        Як із к — плету Мар’янці,

 Як із р — холодна вранці.  (Коса — роса)                                                                         Його — в спеку можна пити,

У ньому — вчитись і дружити. (Квас — клас)

З и я плаваю у морі,

З і — ловлю мишей в коморі. (Кит — кіт)

Завдання:скласти метаграми зі словами:лід — рід,рак — рік, сом — сім,день — пень,річка — нічка,липа — лапа.

Логогрифи — це загадки,за умовами яких із певного слова внаслідок додавання, відкидання або вставлення звука (чи складу) утворюємо нове слово.

        Наприклад:

Люблять нас усі збирати                                                            Після дощику в ліску,                                                                            А як букву г відняти,                                                               Будем плавати в ставку. (Гриби — риби)

       Щоби нам зайти до хати,                                                            Його слід переступати.                                                                       Чи маленький,чи здоровий —                                                                   Його мають всі корови. (Поріг — ріг)

Результат пошуку зображень за запитом буквиЗавдання:скласти логогрифи зі словами:клин — лин, слід — лід, водень — день, воля — Оля,край — рай, сорока — сорок.

 

                 Слова – перевертні                                          Перегрупувавши голосні і приголосні звуки, утворити нові слова. Наприклад: рис —сир, літо — тіло,рамка — марка,ручка — курча,ікра —ріка,городи — дороги,сум — мус,сосна — насос,палка — лапка.                                                Можна добирати такі слова парами або ж відгадувати загадки .Наприклад:                                                                           У лісі десь вона росте                                                                                   І голочки має,                                                                                            А як склади поміняти,                                                                  То воду качає.               (Сосна — насос)                                                         

                           Піраміда                                                                                                    На двох гранях піраміди записати слова-іменники, замінивши рисочки буквами. На одній грані слова повинні починатися й закінчуватися голосним звуком а, на другій — приголосним т. У кожному наступному рядку слово повинно мати на одну букву більше,ніж у попередньому.

              А-а                                            Т-т

              а--а                                           т--т

              а---а                                         т---т

              а----а                                         т----т

             а-----а                                       т-----т

Результат пошуку зображень за запитом букви            а------а                                      т------т Наприклад: ара, арфа, атака, абетка,алгебра;тут, торт,                                                                                                              томат,трепет,таксист.

 

 

                         Кластер

Кластер — це графічна організація матеріалу, що показує смислові поля того чи іншого поняття. Слово кластер у перекладі означає пучок, сузір’я. Сенс прийому — систематизувати наявні знання з тієї чи іншої проблеми. Опорою для складання кластера можуть бути, крім підручника, різноманітні брошури з таблицями і схемами.

 

діє –прикм.мет

 

імен- ник

 

 

діє-        слово

діє-прислл.

прик-метник

 

Самостійні частини                            мови

 

 

Прис-лівник

 

числів-ник

 

займе-нник

 

 

 

 

 

 

Похожее изображениеПохожее изображение        Метод Цицерона (метод місць)                                     

Цей метод базується на зорових асоціаціях.Учитель розвішує на дошці,стінах класу яскраво оформлений матеріал,який треба запам’ятати.Наприклад,вивчаючи пароніми у 6 класі,можна скористатися матеріалом зі смайликами.

Картинки по запросу "пароніми у смайликах""Похожее изображение

 

 

 

Картинки по запросу "банани"                      Банани

Учитель вибирає ключове слово уроку,яке треба заховати у іншо- му слові або фразі, не змінюючи послідовності літер. Діти закреслю- ють літери, що утворюють фразу, і знаходять зашифроване слово.

Наприклад: у фразі «звуки і букви» ховаємо слово «фонетика».

       з ф в о у к н е и т і и б у к к а в и

    Філологічний стікер

Картинки по запросу кольорові розмальовкиНа спину одного з учнів кріпиться стікер, на якому написано слово або зображено картинку. Учень має відгадати це слово за підказками однокласників. Для цього він ставить запитання,відповіді на які допомо- жуть йому відгадати слово. Наприклад: вивчаючи іменники, що називать істоти та неістоти, на стікері записуємо слово «книжка». Учень, на спині якого прикріплене слово, може поставити такі запитання:

-Це назва істоти чи неістоти?

-Цей предмет є у нашому класі?

-Яку форму має?

-Він є у кожного учня чи ні?

-Ми користуємося ним щодня?

-Він зараз лежить на парті?

 

                      МЕНТАЛЬНІ  КАРТИ

          (або «Карти розуму», «Інтелект-карти»)

Для створення карти потрібні листки паперу формату А4 чи А3. При створенні карти краще використовува- ти кольорові олівці або фломастери. Спочатку необхід- но виділити  тему, проблему чи предмет для відобра- ження в центрі карти. Від центрального відображення проводяться лінії (гілочки)до основних ідей,які розкри- вають значення центрального зображення чи слова. Лінії від слів,які розкривають головну ідею, повинні бути тоншими. Необхідно широко використовувати малюнки для забезпечення кращого розкриття думок.

                                Німий диктант

Дітям роздаються картинки з різними зображеннями або тематичні. Діти створюють текст чи підбирають слова,які стосуються певної теми. Наприклад, однорід- ні члени речення,вставні слова, незмінювані іменники, власні назви тощо.D:\USER_FOLDER_1\DESKTOP\PICTURES\img013.jpg

           Обід у кафе

Цей прийом можна використовувати під час вивчення слів іншомовного походження. Пропонуємо учням замовити обід із чотирьох-п’яти страв (слова мають бути іншомовного походження), які вони обирають із запропонованого меню(учитель готує його заздалегідь). Наприклад:

                                Меню

1.Борщ.      7.Філе.      12.Ситро.

2.Івасі.     8.Салямі.      13.Котлети.

3.Харчо.     9.Авокадо.     14.Ескімо.

      4.Рагу.     10.Олів’є      15.Голубці.

5.Пюре.     11.Суфле.      16.Безе.

6.Деруни.    12.Желе.      17.Спагеті.

Картинки по запросу "морозиво"Картинки по запросу "авокадо"

 

           Льодяний дощ

Закріплюючи вивчене на уроці,пропонуємо кожному з дітей назвати одне слово,яке лунало на уроці і найбіль- ше запам’яталося. Потім учитель дає завдання: напи- сати твір,використовуючи всі ці слова. Цей прийом подобається дітям,бо дає змогу проявити фантазію та поєднати часом непоєднуване.

      Я бачу слово

Картинки по запросу "нота"Картинки по запросу "нота"Слухаючи мелодію, діти записують те, що почули — відтворюють зорові картини. Наприклад,вивчаючи поезію Л.Костенко «Дощ полив», пропонуємо семикласникам прослухати «Мелодію дощу» Л.Бетховена і описати почуте словами. Після цього знаходимо спільне у цих творах.

        Магніт

Найтиповішою помилкою у творах дітей є повтори. Щоб уникнути їх, пропонуємо учням дібрати слова, які притягуються до конкретного слова, як метал до магніта. Наприклад: милосердя — співчуття, доброта, допомога, підтримка;

Л.Українка — поетеса,наша землячка,вольова жінка;

Картинки по запросу "магніт"Україна — Батьківщина,батьківський дім,рідна земля. Діти можуть вибирати слова із багатьох запропонованих учителем слів.

   Слово- речення –запитання- відповідь

Картинки по запросу "букви"Картинки по запросу "букви"Учитель указує на учня й каже: «Слово» (можна показа- ти малюнок).Учень промовляє слово, яке йому подобає- ться (або називає предмет на картинці). Другий учень складає речення з названим словом,третій — визначає граматичну основу, четвертий — другорядні члени речення, п’ятий — пояснює значення слова, шостий —добирає синонім, сьомий — антонім, восьмий —пояснює правопис  тощо. Цю вправу можна вико- нувати при вивченні частин мови, груп слів за значенням, простого та складного речень та ін. Наприклад, при вивченні правопису не з дієсловами:                                                       

1.Слово —  нехтувати.                                                                     2.Речення — порадами старших не можна нехтувати. 3.Граматична основа — не можна нехтувати.                                                   4.Другорядні члени речення — (чим?) порадами —додаток, (кого?) старших — додаток.                                     5.Значення —не надавати чому-небудь значення, не звертати уваги на щось, недбало ставитися, не берегти чого-небудь.                                                                            6.Синонім — ігнорувати,зневажати.                                             7.Антонім — дбати.                                                              8.Правопис — пишемо з не разом, бо слово без не не вживається.

 

 

                                   Синтез думок

У класі створюються групи,які поетапно виконують всі завдання: перша група —перше,друга — друге,третя —третє. Потім перша група передає свої записи для опрацювання другій, друга — третій. Коли аркуші з доповненнями,зауваженнями повертаються до «хазяїв», кожна група презентує свої дослідження з урахуванням доповнень чи редагувань однокласників. Наприклад,вивчаючи у 6 класі групи прикметників  за значенням,учитель готує текст, у якому є всі групи прикметників,а на іншому аркуші завдання для груп.                                                                                                 Перша група:виписати з тексту якісні прикметники. Друга група:утворити ступені порівняння цих прик- метників.                                                                        Третя група: знайти прикметники, які перейшли з одного розряду в інший.

При вивченні у 7 класі дієприкметників, учитель на аркуші паперу записує дієслова (або речення).

Перша група:від дієслів утворити дієприкметники (або виписати із запропонованих речень дієприкметники).                                                   Друга група: увести дієприкметники у звороти.                                                                                           Третя група: звороти увести в речення, поставити розділові знаки.

Картинки по запросу "шкільний дзвінок і книги"Така групова робота розвиває моральні і комунікатив- ні якості дітей, сприяє створенню позитивної психологічної атмосфери, викликає бажання продовжити контакт, розшити сферу спілкування.

      

                          Вірю — не вірю                                           

Учитель готує запитання,кожне з яких починається словами: «Чи віриш ти, що…». Учні повинні або погоди- тися з твердженням, або ні. Наприклад, вивчаючи дієслово у 7 класі, готуємо такі запитання:

1.Чи віриш ти,що дієслово має 4 форми? (Ні,бо їх є 5). 2.Чи віриш ти,що інфінітив відповідає на питання що зробити?(Так).                                                                                            3.Чи віриш ти,що дієслова доконаного виду відповіда- ють на питання що робити? (Ні, що зробити?).                             4.Чи віриш ти,що у теперішньому часі дієслова зміню- ються за особами,числами і родами? (Ні,за особами і числами).                                                                                          5.Чи віриш ти, що дієслова майбутнього часу мають просту і складену форми? (Ні,просту,складну і скла- дену) .                                                                                                         6. Чи віриш ти,що дієслова умовного способу утворю-ються за допомогою часток б,би? (Так).

                    

                              Пінг — понг

До дошки виходять двоє учнів і по черзі ставлять одне одному запитання з теми. Учитель оцінює відповіді. Оцінка залежить від кількості правильних відповідей. За повні вичерпні відповіді можна ставити додаткові бали. Гра не потребує попередньої підготовки з боку вчителя. Розрахована на активізацію уваги учнів під час відповіді біля дошки. Можна використовувати під час опитування за домашнім завданням.

 

                      Хокей

Картинки по запросу "хокейна клюшка"Правила гри у навчальному хокеї схожі на правила гри у справжньому. Тільки ці «хокеїсти» сидять за партами. «Кидок» у ворота означає запитання,поставлене супер- ником. «Гол» — відповідь на запитання не дано або відповідь неправильна. «Шайбу відбито» — «захисники» або «воротар» дали правильну відповідь. «Арбітром» може бути сам учитель, який стежить за дотрима- нням правил, видаляє порушників, зупиняє час, дає гравцям дозвіл на запитання і відповідь, використовує музичні паузи.

 

              Дистанційний диктант

Картинки по запросу "ручка з пером"Текст диктанту ділиться на стільки частин, скільки сворено команд у класі. Аркуші з текстами диктантів прикріплюються до стіни якомога далі від команд. Кожен із членів команди по черзі підходить до тексту, читає його, запам’ятовує, повертається до команди і диктує товаришам. Перемагає та команда, яка напише свій диктант раніше і не припуститься помилок або зробить їх менше, ніж суперники.                                                           Замість частин диктанту на стінах можна розмістити тексти вправ, які «гінці» мають запам’ятати і повідомити членам команди.

                                                                                                                                                                                                                                                               

                        

 

 

 

Альтернатива                                                                            На робочій картці записана певна проблема і низка альтернативних пропозицій щодо її вирішення. Кожен учень самостійно повинен обрати лише одну із запро- понованих альтернатив і пояснити свій вибір.                                                Наприклад, вивчаючи у 7 класі дієприкметниковий зворот, можна підготувати таку картку:

Голубе небо вкрите рідкими хмаринками щедро лило ясне світло на землю.

1.У цьому реченні є дієприкметниковий зворот, який не відокремлюється,бо стоїть після означуваного слова. 2. У цьому реченні є дієприкметниковий зворот, який не відокремлюється, бо стоїть перед означуваним словом.

3.У цьому реченні є дієприкметниковий зворот, який  відокремлюється, бо стоїть після означуваного слова.  4. У цьому реченні є дієприкметниковий зворот, який  відокремлюється, бо стоїть перед означуваним словом.

5.У цьому реченні нема дієприкметникового звороту.

                    Втрачена інформація

Картинки по запросу "розкрита книга малюнок"Цей метод добре підходить для перевірки домашнього завдання. Учитель попереджає дітей, щоб вони вдома уважніше читали заданий матеріал. На уроці вчитель викликає учня до дошки і пропонує прочитати текст домашнього параграфа, у якому закрито папером частину матеріалу. Учень має відновити втрачену інформацію. Клас стежить за підручником, оцінює знання учня.

                      Світлофор                                             Учитель уголос висловлює 12 тверджень,частина з яких містить помилки. Після кожного речення учні піднімають жетони:зелені,якщо діти погоджуються з твердженням,червоні — не погоджуються,жовті — можуть щось доповнити. За кожен правильно підня- тий жетон отримують 1 бал. Наприклад:                                         

Картинки по запросу "смішний світлофор"1.Прислівники близькі чи однакові за значенням пи-  шуться чере дефіс. (Так)                                                    2.Прислівники з префіксом по і суфіксами –е,-и,-ому,  -ему (-єму)пишуться окремо.(Ні,через дефіс)                                     3.У словосполученні по-своєму подвір’ю прислівник пи- шемо через дефіс.(Ні,окремо,бо це не прислівник,а займенник з прийменником)                                                                4.Без сумніву,на щастя,по сусідству,як слід — це при- слівникові сполуки,які пишуться окремо.(Так) 5.Прислівники будь коли,казна хто пишемо окремо.               ( Ні,через дефіс)                                                                                  6.Прислівники з де-, аби-,-сь пишуться через дефіс.(Ні, разом)                                                                                                            7.У ролі частки ні виступає у фразеологічних зворотах і пишеться окремо.(Так)                                                                          8.У прислівниках,утворених від пасивних дієприкмет-                      ників,пишемо –нн-.(Ні,-н-)                                                                        9.У прислівниках зрання,востаннє пишемо –н.(Ні,-нн-)                                             10.Якщо в реченні є протиставлення,то прислівник з не пишемо окремо.(Так)                                                                         11.У прислівниках після г,к,х пишемо літеру і.(Ні,и)                                                                    12. Після м’яких приголосних в кінці прислівників пишемо і.(Так)

 

  Рефреймінг

Цей прийом дозволяє поглянути на ситуацію з іншого боку,під іншим кутом зору.Можна побачити позитивне навіть у найнесприятливішій ситуації.Наприклад:             

Учитель пропонує одну й ту ж тему твору для двох команд — оптимістів і песимістів. Теми можуть бути такими: «Зима», «Дощ», «Мій день у школі», «Контрольна робота» тощо. Наприклад:

                          Дощ (очима оптиміста)                                                        Я так люблю тебе,дощику!Ти приносиш прохолоду,а з нею радість і натхнення. Які кумедні ці краплинки,що скачуть,наче м’ячики,а потім зникають! Усе радіє тобі: люди і тварини,дерева і рослини,поля і сади,а найбіль- ше —земля,потріскана від палючого сонця. На зелених листочках виблискують сріблясті краплини роси, схожі на справжні діаманти. По дорогах,полях біжать великі і маленькі потічки, які ніби змагаються між собою у  швидкості. Вони шукають долинку чи ямку і стікають туди, утворюючи калюжі, у яких повно бульбашок. Як приємно ходити босоніж по цих калюжах! Іди,дощику, даруй життя і насолоду всьому живому!                                                                                                   

                                 Дощ (очима песиміста)                                             Невже знову дощ? Ці холодні краплини б’ють в обли- ччя, проникають за комір,одяг намокає — і тебе про-ймає холод. Навколо брудні калюжі, які неможливо обійти. Хочеться сховатися від цього дощу у теплу хату і не виходити,поки він не перестане йти. Не люблю дощ.З дерев, дахів стікають важкі краплини. Всі квіти похилили свої голівки і ждуть сонечка.Ну коли вже скінчиться цей дощ!       Картинки по запросу "краплини дощу смайлики"

                              Блайднес

Метод блайднес (від англ. – сліпий) спонукає учнів до логічного мислення, розвиває зв’язне мовлення. Алгоритм роботи:                                                      -розділений на кілька частин текст роздається членам групи;                                                                                           -кожен опрацьовує одну-дві частини і повідомляє їх зміст;                                                                                                            -учні разом вирішують, у якій послідовності потрібно об’єднати уривки, щоб вийшов зв’язний текст;                               -зміст уривку переказують, до нього можна ставити запитання.                                                                                    

Картинки по запросу "шкільний дзвінок і книги"                           Афірмації                                                               Короткі позитивні висловлювання (фрази), які при багаторазовому повторенні закріплюють певний образ або якусь установку в підсвідомості людини. Наприклад:                                                    Я—особистість.                                                                                                                                              Я—українець(ка).                                                                                                                                          Я—неповторний(на).                                                                                                                                                       Я—думаю,мислю.                                                                                                                                      Я—люблю тварин.                                                                                                                                         Я—люблю подорожі.                                                                                                                                                              Я хочу знати…                                                                                                                                             Я вірю в себе!                                                                                            Я пізнаю істину!                                                                                      Я все зможу!                                                                                                      «Я дерево, я сніг, я все, що я люблю.
І, може, це і є моя найвища сутніть»  (Л.Костенко)

                           Використана література                                                    1.Методи і прийоми інтерактивного навчання // Українська мова та література // Газета для вчителів української мови та літератури.—2015.— № 9—10 (817—818).

2.Цікава фонетика// Українська мова та література // Газета для вчителів української мови та літератури.—2018.— № 15—16 (895—896).

3.Глазова О.П., Кузнецов Ю.Б. Рідна мова: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл.— К.: Зодіак-ЕКО, 2008.—288 с.

4.Українська література:підруч.для загальноосвт. навч. закл. 6 кл./Л.Т.Коваленко.—К.:Видавничий дім «Освіта»,2014—240 с.

5.Українська мова:підруч.для загальноосвт.навч. закл. для 7 кл./О.П.глазова.—К.:Видавничий дім «Освіта», 2016—272 с.

6.Українська література:підруч.для загальноосвт.навч. закл. 7 кл./Л.Т.Коваленко.—К.:Видавничий дім «Освіта»,2015—272 с.

7.Рідна мова: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч.  закл. /О.В.Заболотний, В.В.Заболотний.- К.: Генеза, 2008.- 240 с.                                                                          8.Українська  література: підруч.для 8 кл.загальноос- віт.  навч. закл./В.І.Цимбалюк.- К.:Освіта,2008.-336 с. 9.galinadorokh.blogspot.com › blog-page_23

10.klasnaocinka.com.ua › article › priiom-fishb...

11.therreferats.allbest.ru › pedagogics

12.abetkaland.in.ua › navchalno-metodychnyj-..

13.uk.wikipedia.org › wiki › Фрейм_(знання)

14.boichukio.blogspot.com › blog-page_33

        15. urok-ua.com › prikladi-vikoristannya-intera..

                                          Зміст

                 Українська література

Словниковий куб(6  клас)……………………………………  3

Коло Венна (6 клас)……………………………………………..3

Сенкан (6 клас)…………………………………………………..4

Загадковий сенкан (7 клас)…………………………………..4

Діаманта (6 клас)………………………………………………..5                                Темна конячка(6 клас)……………………………………… …5

Метод шести кольорів (6клас)…………………………  …6-7 Рефлексфя………………………………………………………. .8

Асоціативний кущ (6 клас)……………………………………9

Ідеопіктографія (6 клас)………………………………………10

Ідеопіктографія (8 клас)………………………………………1                         Фанфіки (6 клас)………………………………………………. 12

Паспорт твору (6клас)………………………………………   13                            Метод символічного бачення (6 клас)………………                               Позмагайся з письменником(6 клас)……………………..15

Чорний ящик (6 клас)…………………………………………15

Акварель «Поезії барвистий світ»………………………….16

Ейдотехніка.Метод Цицерона (7 клас)…………………  17

Метод  поєднання вербального ………………………….. 18                                                                                                                

апарату з роботою уяви                                                                                  Метод узгодження фантазії  ……………………………… 18                                                                    та уяви з умінням чітко висловлювати,                                         промовляти власні думки

Ефект присутності…………………………………………… 18

Фрейм (8 клас)…………………………………………………  19

Кроссенс (6 клас)…………………………………………. 20-21

Кроссенс (8 клас)……………………………………………… 22

Дискусійна "Сітка Елвермана"(7 клас)…………………. .23

Фішбоун (7 клас)……………………………………………… .24

Анкета головного героя (6 клас)…………………………...25

Куб (7 клас)…………………………………………………….. 25

Портрет (7 клас)………………………………………………  26

Прес-конференція…………………………………………… .26

 

Мозковий штурм (6клас)………………………………………27

Літературний диктант (7 клас)……………………………  ..28

Малюнок на скелі (6-7)…………………………………………28

                    Українська мова

Портрет (6,8 клас)……………………………………………….29

Майстер слова……………………………………………………30

Снігова куля………………………………………………………30

Коректор (8 клас)………………………………………………..30

Цікава фонетика.Метаграми.Логогрифи…………………31

Слова-перевертні.Піраміда…………………………………..32

Кластер (7 клас)………………………………………………….33

Метод Цицерона…………………………………………………34

Банани……………………………………………………………..35

Філологічний стікер……………………………………………..35

Ментальні карти…………………………………………………36

Німий диктант……………………………………………………37

Обід у кафе (6 клас)…………………………………………….37

Льодяний дощ…………………………………………………….37

Я бачу слово (7 клас)……………………………………………38

Магніт………………………………………………………………38

Слово-речення-запитання-відповідь………………………39

Синтез думок (6-7 клас)……………………………………….40

Вірю-не вірю (7 клас)…………………………………………..41

Пінг-понг…………………………………………………………..41

Хокей………………………………………………………………..42

Дистанційний диктант…………………………………………42

Альтернатива (7 клас)…………………………………………..43

Втрачена інформація…………………………………………..43

Світлофор (7 клас)……………………………………………….44

Рефреймінг………………………………………………………..45

Блайднес…………………………………………………………..46

Афірмації……………………………………………………..      46

Використана література………………………………………47


 


 


 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Майстер-класи
Інкл
Додано
10 квітня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку