«Серед усіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика» С. Ковалевська Кожна з прикладних задач є STEM- задачею, тобто поєднує в собі знання кількох галузей, стимулює до активної пошукової, дослідницької, творчої роботи та ілюструє прикладну направленість математики
Проблема виховання дітей у школі є однією з актуальних. З плином часу змінюється суспільство, умови життя, цілі, пріоритети. Тепер, коли наш народ переборює економічні негаразди, гостро постає питання виховання у дітей бережливого ставлення до шкільного майна, підручників, особистих речей, природних ресурсів. З дитинства потрібно вчити дітей раціонально використовувати електроенергію, газ, воду тощо. На уроках математики учні 5-6 класів склали задачі, які супроводжуються бесідами з метою виховання економії і бережливості у дітей. Гострим є питання економного споживання електроенергії та води. Діти на собі відчувають незручності в години відключення електрики та тепла. Потрібно не лише вчасно розраховуватися за електроенергію, а й раціонально її витрачати, економити.
Говорять «живі цифри» 1.На виробництво 1кВт/год електроенергії витрачається 320 г умовного палива. 2.За допомогою однієї збереженої кіловат години можна добути та виробити: 40 кг вугілля, 40 кг мідної руди, 32 кг нафти, 30 кг хліба, 30 кг цукру, 5 кг рослинної олії, 14 кг борошна, 10 кг найякіснішого цементу, 2 пари взуття, 3-4 мІ скла, 3-10 м тканини. Без електроенергії, як бачимо, життя неможливе. Економно використовуючи електроенергію, ми допоможемо зберегти працю багатьох людей.
Кожен бажаючий може скласти задачу на економічне споживання електроенергії, маючи такі додаткові дані: У класі 8 (9) ламп. 1 лампа 100вт. 1 економлампа 20вт. 1 економлампа коштує 28 грн. Світловий день 10 год.(12год.) Економчас – 5 год. Час освітлення 5 год.(7 год.) 1квт/год у школі коштує 1грн68к
Список використаних джерел 1. Васильєва Д. В. Збірник задач з математики. 5-9 класи: Наскрізні лінії ключових компетентностей та їх реалізація / Д. В. Васильєва, Н. І. Василюк. – К. : Освіта, 2017. – 112 с. 2. Мерзляк А. Г. Математика : підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закладів / А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – Харків : Гімназія, 2013. – 352 с.: іл. 3. Методичні рекомендації щодо впровадження STEM-освіти у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах України на 2017/2018 навчальний рік [Електронний ресурс]