Майстер-клас "Задачник-презентація на економне використання енергоресурсів"

Про матеріал
Цю презентацію можуть використати вчителі спеціальних шкіл та інклюзивних класів на уроках математики у 5-6 класах. Кожна прикладна задача поєднує в собі знання кількох галузей, стимулює до активної пошукової, дослідницької, творчої роботи та формує життєві компетентності учнів, сприяє вихованню відповідального члена громади і суспільства.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас учителя математики КЗ КОР «Боярська спеціальна школа І-ІІ ст.» Богдан А.І.

Номер слайду 2

«Серед усіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика» С. Ковалевська Кожна з прикладних задач є STEM- задачею, тобто поєднує в собі знання кількох галузей, стимулює до активної пошукової, дослідницької, творчої роботи та ілюструє прикладну направленість математики

Номер слайду 3

Прикладні задачі з математики для формування життєвих компетентностей здобувачів освіти

Номер слайду 4

Що я хочу? Мені хочеться, щоб дитині завжди було комфортно, затишно, щоб вона не відчувала себе самотньою, не боялася себе реалізовувати на уроці, висловлювати свої думки, висловлювати своє бачення для вирішення різних проблем, бути впевненою у собі.

Номер слайду 5

Психологічна підтримка

Номер слайду 6

Мета майстер-класу Визначення прийомів формування життєвих компетентностей учнів під час складання прикладних задач

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Автор презентації Богдан Антоніна Іванівна вчителька математики КЗ КОР « Боярська спеціальна школа I-II ст.» ; учитель – методист.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Проблема виховання дітей у школі є однією з актуальних. З плином часу змінюється суспільство, умови життя, цілі, пріоритети. Тепер, коли наш народ переборює економічні негаразди, гостро постає питання виховання у дітей бережливого ставлення до шкільного майна, підручників, особистих речей, природних ресурсів. З дитинства потрібно вчити дітей раціонально використовувати електроенергію, газ, воду тощо. На уроках математики учні 5-6 класів склали задачі, які супроводжуються бесідами з метою виховання економії і бережливості у дітей. Гострим є питання економного споживання електроенергії та води. Діти на собі відчувають незручності в години відключення електрики та тепла. Потрібно не лише вчасно розраховуватися за електроенергію, а й раціонально її витрачати, економити.

Номер слайду 11

Говорять «живі цифри» 1.На виробництво 1кВт/год електроенергії витрачається 320 г умовного палива. 2.За допомогою однієї збереженої кіловат години можна добути та виробити: 40 кг вугілля, 40 кг мідної руди, 32 кг нафти, 30 кг хліба, 30 кг цукру, 5 кг рослинної олії, 14 кг борошна, 10 кг найякіснішого цементу, 2 пари взуття, 3-4 мІ скла, 3-10 м тканини. Без електроенергії, як бачимо, життя неможливе. Економно використовуючи електроенергію, ми допоможемо зберегти працю багатьох людей.

Номер слайду 12

Кожен бажаючий може скласти задачу на економічне споживання електроенергії, маючи такі додаткові дані: У класі 8 (9) ламп. 1 лампа 100вт. 1 економлампа 20вт. 1 економлампа коштує 28 грн. Світловий день 10 год.(12год.) Економчас – 5 год. Час освітлення 5 год.(7 год.) 1квт/год у школі коштує 1грн68к

Номер слайду 13

Реалізація наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства.

Номер слайду 14

Задача 1 1квт/год електроенергії у школі коштує 1грн 68к. Якщо кожен учень щотижня зекономить 1квт/год електроенергії, то скільки коштів заощадить наш клас за тиждень? За місяць? За рік? Скільки коштів заощадять учні нашої школи за тиждень?

Номер слайду 15

Задача 2 Скільки грошей витратить наша школа за споживання електроенергії в одному класі, якщо світло буде горіти 10год. (5год.).У класі 8 ламп по 100вт.

Номер слайду 16

ЗАДАЧА 3 Якщо не вимкнути протягом дня одну електричну лампочку потужністю 100 Вт , то витрати електроенергії за 10год становитимуть 1 кВт. Скільки грошей витратить наш клас, якщо не вимкнути одну лампочку потужністю 100Вт за місяць?

Номер слайду 17

ЗАДАЧА 4 Використати дані із задачі №2 Скільки продукції можна виробити завдяки економії, якщо 1кВт/год електроенергії витрачається на виробництво 40кг цукру? 90кг хліба?

Номер слайду 18

ЗАДАЧА 5 Для виробництва 14кг борошна витрачається 1кВт/год електроенергії. Скільки борошна додатково можна виробити, якщо кожен житель країни зекономить 1кВт/год електроенергії? (Населення України становить близько 43млн чоловік)

Номер слайду 19

ЗАДАЧІ НА БЕРЕЖЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ХЛІБА

Номер слайду 20

ЗАДАЧА 6 Якщо в шкільній їдальні щоденні відходи хліба становлять у середньому 1кг 100г, то скільки хліба буде даремно витрачено за 190 навчальних днів у нашій школі? В усіх школах містах?(У Боярці 7 шкіл).

Номер слайду 21

ЗАДАЧА 7 У середньому на одну особу на місяць потрібна певна кількість продуктів харчування. Так, потреба в хлібі становить 9.1кг. Обчисліть витрати своєї родини на хліб за місяць, якщо 1кг хліба коштує 16грн.

Номер слайду 22

Задачі на економне споживання води.

Номер слайду 23

Номер слайду 24

ЗАДАЧА 8 У квартирі пошкоджено водопровідний кран. За 1с. з нього капає дві краплі води, а за 12хв. набігає повна склянка води. Скільки води втрачається за добу? За місяць? (Вважати, що 5 склянок води становить 1 літер.)

Номер слайду 25

ЗАДАЧА 9 На скількох людей вистачило б втраченої води ( див. задача 8 ), якщо за добу людина витрачає в середньому 10літрів води?

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Математика, що є найдавнішою з усіх наук, разом з тим лишається завжди молодою, бурхливо розвивається, весь час розширює галузі свого пізнання, все ширше розвиває свої зв'язки не тільки з природничими науками, а й з найрізноманітнішими галузями людської діяльності. М.В. Келдиш

Номер слайду 30

Список використаних джерел 1. Васильєва Д. В. Збірник задач з математики. 5-9 класи: Наскрізні лінії ключових компетентностей та їх реалізація / Д. В. Васильєва, Н. І. Василюк. – К. : Освіта, 2017. – 112 с. 2. Мерзляк А. Г. Математика : підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закладів / А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – Харків : Гімназія, 2013. – 352 с.: іл. 3. Методичні рекомендації щодо впровадження STEM-освіти у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах України на 2017/2018 навчальний рік [Електронний ресурс]

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Майстер-класи
Інкл
Додано
14 жовтня 2021
Переглядів
939
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку