Медіаосвіта – актуальний компонент Нової української школи

Про матеріал
Медіаосвіта – актуальний компонент Нової української школи Актуальність медіаосвіти обумовлена переходом до інформаційного суспільства, що сприяє появі надшвидкісного потоку великої кількості інформації, яка продукується медіа в Україні з метою впливу на цільову аудиторію, зокрема на дітей та молодь
Перегляд файлу

 

Нестеренко Галина Володимирівна,

учитель англійської мови Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №70 Харківської міської ради Харківської області

 

Медіаосвіта – актуальний компонент Нової української школи

Актуальність медіаосвіти обумовлена переходом до інформаційного суспільства, що сприяє появі надшвидкісного потоку великої кількості інформації, яка продукується медіа в Україні з метою впливу на цільову аудиторію, зокрема на дітей та молодь, які, будучи поколінням “screen-screen”, є  благодатним грунтом для впливу.

Медіаосвіта має на меті, по-перше, захистити дітей від потенційно шкідливих ефектів медіа, по-друге, виховати такого споживача медіа, який міг би ефективно задовольняти свої інтереси, використовуючи засоби масової інформації.

Існує кілька підходів до впровадження медіаосвіти: інтегрований, факультативний і спеціальний.

Професійна медіакомпетентність педагога – це сукупність мотиваційних, інформаційних, методичних, практико-операційних/ діяльнісних, креативних умінь, яка дозволяє здійснювати медіа освітню діяльність в аудиторії різного віку (За О.В.Федоровим).

Розвиваючи медіакомпетентність своїх учнів, орієнтуюся на такі показники:

  • Мотиваційний - мотиви контакту з медіатекстами: жанрові, тематичні, емоційні, психологічні, моральні, інтелектуальні, естетичні, терапевтичні та інші;
  • Контактний - частота спілкування/контакту з творами медіакультури –медіатекстами;
  • Інформаційний - знання в термінології, теорії та історії медіакультури, процесу масової комунікації;
  • Перцептивний - здатності до сприйняття медіа текстів;
  • Інтерпретаційний/оцінний - уміння інтерпретувати, аналізувати медіатексти на основі певного рівня медіа сприйняття, критична автономія;
  • Практико-операційний  - уміння створювати/поширювати власні медіа тексти;
  • Креативний – наявність творчого начала в різних аспектах дільності – перцептивної, ігрової, художньої, дослідницької, пов’язаної  з медіа.

На уроках іноземної мови школярі мають змогу здобувати знання шляхом опрацювання різних джерел, а саме: словесних (розповідь, лекція, бесіда, діалог, обговорення, аналіз, дискусія), наочних (перегляд аудіовізуального матеріалу, ілюстрація та демонстрація медіа текстів), практичних (завдання на матеріалі медіа, моделювання художньо-творчої діяльності створювачів  медіатексту, імпровізація та інші).

Хочу поділитися власним досвідом роботи щодо використання медіа технологій на уроках англійської мови.

 Під час вивчення теми «Театр і кіно» в 7 класі об’єдную учнів у групи, яким пропоную виконати завдання (дивись схему).

Усі ці завдання спрямовані на формування загальнокультурної, навчально-пізнавальної, інформаційної, комунікативної компетентностей. Окрім того, учні вчаться толерантно ставитися до протилежних думок, працювати в команді, уболівати за успіх справи, над якою вони працюють.

Практичний досвід викладання англійської мови свідчить про те, що на сучасному етапі навчання іноземних мов значну увагу необхідно приділяти застосуванню мультимедійних технологій, у яких одночасно використовують тексти, графіку, відеоматеріали, звукові ефекти, анімацію. Усе це є сукупністю аудіо- та візуальних ефектів разом з інтерактивним програмним забезпеченням, які впливають на емоційні та понятійні сфери, сприяють більш ефективному засвоєнню мовного матеріалу.

Поєднання візуального зображення, тексту й звукового супроводження надає можливість для комплексного розвитку навичок мовної діяльності учня під час вивчення іноземної мови. Відомо, що ефективність навчання збільшується в разі використання наочних ілюстрацій, а мультимедійні засоби об’єднують відео-, аудіоматеріали, ілюстрації, таблиці тощо на одному носії.

Для реалізації всіх цих задач у своїй педагогічній діяльності використовую такі комп’ютерні програми: Microsoft Word, Microsoft Power Point, Mozilla Firefox, Windows Media Player.

На уроках англійської мови за допомогою комп’ютера можливо вирішувати цілу низку дидактичних задач, а саме:

формувати навички і уміння читання, використовуючи безпосередньо матеріали інтернет-мережі різного рівня складності;

вдосконалювати вміння аудіювання на основі звукових текстів, пісень, кіноепізодів (у 4 класі за темою «Зовнішність» використовую пісні для закріплення https://www.youtube.com/watch?v=kT9Hn3IXLUE, у 1 класі навчання аудіювання проходить за допомогою аудіозаписів до підручника http://www.publishing.linguist.ua/quickminds1/ );

вдосконалювати уміння писемного мовлення, поповнювати свій словниковий запас (як активний, так і пасивний) лексикою сучасної іноземної мови, яка відображає певний етап розвитку культури народу, соціальний і політичний устрій суспільства (У 1 класі для вивчення прийменників залучаю відео матеріали та презентаціі https://www.youtube.com/watch?v=DHb4-CCif7U, а також інтерактиви http://activities.quickmindsapps.es/DVD1/index.html?SCB/0/0 );

  збагачувати школярів культурологічними знаннями, які включають в себе мовленнєвий етикет, особливості поведінки різних народів в умовах спілкування, особливостей культури та традицій країни, мова якої вивчається (у 6 класі за темою «Визначні місця Лондона» демонструю відео цікавих місць https://www.youtube.com/watch?v=pvF9ZxfRlRc );

  вдосконалювати знання з граматики за допомогою виконання тестів у режимі on-line (на уроках активно використовую різноманітні тести https://onlinetestpad.com/ua/test/);

викликати потребу у використанні англійської мови з метою справжнього спілкування.

Вважаю, що навчальні документальні та художні фільми, мультиплікація розкриває широкі можливості для активної роботи в процесі формування мовних навичок і умінь учнів і роблять освітній процес оволодіння іноземною мовою привабливим для школярів на всіх етапах навчання.

docx
Додано
2 червня 2020
Переглядів
839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку