Впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів нового типу та формування медіакультури особистості сприяє розв'язанню проблеми підготовки людини до безпечного спілкування із засобами масової комунікації під час соціалізації.
РЕАЛІЗАЦІЯ ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ РЕГІОНАЛЬНОГО РІВНЯ З ПРОБЛЕМИ «ВПРОВАДЖЕННЯ МЕДІАОСВІТИ У СИСТЕМУ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ЗМІЇВСЬКОГО ЛІЦЕЮ №1 ЗМІЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ІМЕНІ ДВІЧІ ГЕРОЯ РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ З.К.СЛЮСАРЕНКА» (2013 - 2018 рр.) Медіаосвіта (англ.media education від лат.media) – напрям у педагогіці, спрямований на вивчення закономірностей масової комунікації (преси, телебачення, радіо, кіно, відео, Інтернет-медіа тощо). Впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів нового типу та формування медіакультури особистості сприяє розв’язанню проблеми підготовки людини до безпечного спілкування із засобами масової комунікації під час соціалізації. “Щоб бути по-справжньому грамотним, ви повинні бути грамотними у світі медіа.” Маршал Маклюен
Впровадження дослідно-експериментального проекту у ліцеї Курс за вибором “ Основи медіакультури” ( 10 клас, 1год) Гурток “Юні журналісти” Прес-центр «Меридіани ліцею» Факультативний курс “Основи журналістики” Пропедевтичний курс за вибором ”Основи медіаграмотності” (8 клас, 1год) Участь у Міжнародному тренінг-семінарі “Медіаосвіта: практичні моделі” Діяльність кіноклубу “Твій вибір” Апробація комп’ютерної гри “Сходинки до ЗНО” Урок як основна форма навчально-виховного процесу
Рік 2013 2014 2015 2016 2017 Всеукраїнський конкурс “Учитель року” 1 номінація “Інформатика” (переможець) 1 номінація “Світова література” (призер обласного етапу) 1 номінація “Українська мова та література” (лауреат обласного етапу) 1 номінація “Англійська мова” (лауреат обласного етапу) 1 номінація “Початкова освіта” (призер обласного етапу) Виставка-презентація педагогічних ідей/обласний фестиваль інтернет-ресурсів 2 (дипломи ІІ , ІІІ ступеня) індивідуальні роботи 4 (дипломи І , ІІІ ступеня) індивідуальні роботи 8 (дипломи ІІІ ступеня) колективні роботи 3 (дипломи І, ІІІ ступенів) поліфункціональні сайти учителів 2 (дипломи І, ІІ ступенів) поліфункціональні сайти учителів Авторські програми 1 (на рівні МОН України) 1 ( методичний комплект на рівні МОН України) 1 (регіональний рівень) 1 (регіональний рівень) Друковані роботи 5 6 6 9 12 Всеукраїнські та регіональні науково-дослідницькі проекти - 8 16 22 48 Професійне, фахове зростання учителя-майстра
Аналіз результатів експериментальної роботи У процесі проведення експерименту ми переконалися, що аматорська спадщина затребувана і сприяє духовному розвитку ліцеїстів, забезпечує збереження традицій рідного краю, що є умовою утвердження національної самосвідомості кожної особистості. З метою виявлення результативності нашої експериментальної програми у кінці 2015/2016 навчального року ми провели контрольне анкетування учнів для аналізу результатів експериментальної роботи. Анкета 1) Які загальноліцейські заходи, на Вашу думку, були найбільш цікавими у 2015/2016 навчальному році? 2) У яких традиційних районних, обласних заходах Ви брали участь у минулому навчальному році? 3) Що зацікавило Вас у заходах ліцею? 4) У чому Ви бачите корисність проведених виховних заходів? 5) Чи вважаєте Ви, що маєте у ліцеї можливості для самовдосконалення, культурного зростання? 6) На скільки, на Ваш погляд, Ви змогли розвинути свій потенціал за участі у виховних заходах? 7 ) Чи вірно, що ліцей постійно розширює круг Вашого спілкування: запрошує цікавих людей, організовує поїздки, конкурси, конференції, свята тощо? 8) Оцініть, наскільки важлива для Вас участь у формах виховної діяльності (за 12-ти бальною шкалою). 9) Наскільки виховна робота, що проводиться у навчальному закладі, відображає зв’язок із мистецькими надбаннями рідного краю, національними українськими традиціями (за 12-ти бальною шкалою)? 10) Оцініть ступінь щирості у заповненні анкети А) я був щирий; Б) я намагався бути щирим; В) я був нещирим. Аналітична частина учнівської науково-дослідницької роботи в Малій академії наук, секція «Мистецтвознавство» на тему «Вплив народнопісенних образів-символів композиторів-аматорів Зміївщини на розвиток національної самосвідомості молоді»