Мега зірка електроприводу

Про матеріал
Методична розробка до інтелектуально-розважального заходу «МЕГА ЗІРКА ЕЛЕКТРОПРИВОДУ» з навчальної дисципліни "Основи електроприводу" для здобувачів освіти вищих навчальних закладів.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ПРИДНІПРОВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОЛЕДЖ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

до інтелектуально-розважального заходу  «МЕГА ЗІРКА ЕЛЕКТРОПРИВОДУ» в галузі знань 14  «Електрична інженерія»

спеціальності  141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» форма навчання: денна

 

 

 

 

Виконала                                                                                            Викладач 

                                                                                                  Устименко Ю.В.

image 

 

 

 

 

м.Кам’янське

2020

Методична розробка до інтелектуально-розважального заходу  «МЕГА ЗІРКА ЕЛЕКТРОПРИВОДУ».

Укладач Устименко Ю.В. – викладач електротехнічних дисциплін Придніпровського   державного металургійного коледжу – 2020 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто і схвалено ЦК                        Розглянуто і схвалено електротехніних дисциплін ПДМК        методичною радою  ПДМК Протокол № ____від___________          Протокол №____від________ ЗАХІД «МЕГА ЗІРКА ЕЛЕКТРОПРИВОДУ»

image 

Всіх, хто навчає електроприводу.

Всіх, хто вивчає електропривод.

Всіх, хто любить електропривод.

Всіх, хто ще не знає, що любить електропривод.

Радо вітаємо на інтелектуально-розважальномузаході “Мега зірка електроприводу”.

Правила гри:

1.  У грі беруть участь 9 здобувачів освіти ( по три з кожної групи).

2.  І раунд складається з 18 обов’язкових запитань. До кожного з яких подано  варіанти відповідей, з яких потрібно вибрати 1 вірну. До ІІ  раунду залишаються лише 5 гравців-переможців.

3.  Якщо учасників, які набрали найбільшу кількість балів, не 5, а менше, то задають додаткові запитання для тих, в кого менша кількість балів до тих пір, поки не стане 5 учасників.

4.  Якщо учасників, які набрали найбільшу кількість балів, не 5, а більше, тоді для тих в кого рівна кількість балів задають завдання з “вирішального гейму”.

5.  ІІ раунд розпочинається з визначення порядку, в якому вибиратимуть категорії. Жеребкуванням кожен учасник обирає собі категорії (аркуші  з категоріями). 6. В ІІ раунді задається 5 категорій, кожен гравець повинен відповісти на обрану категорію питань. Три учасники, які набрали найбільшу кількість балів, виходять у ІІІ раунд.

7.             В ІІІ раунді необхідно як найшвидше  розгадати ребуси і дати правильні відповіді! Більше розгаданих ребусів – більше балів отримує учасник змагання і тим ближче він до перемоги. Тож починаємо! (на екрані відкрити слайд з 5 ребусами).

8.             У фіналі здобувачі освіти отримують кросворд, який намагатимуться відгадати. Одне вгадане слово – 1 бал до перемоги, чим більше відгаданих слів – тим більше балів! 

9.             Хто набирає сумарно найбільшу кількість балів, той і стає переможцем гри. Переможець отримує звання “Мега зірки електроприводу”.

Представляємо учасників гри. Кожен говорить про себе декілька слів. Учасники є:

 Розпочинаємо І раунд.

image 

Тести для І раунду

1.Вчений, що запровадив вивчення побудови електричних схем на безконтактних елементах:

а. Ньютон                                          

*б. Буль

в. Аристотель

г. Архімед

2.Діапазон регулювання швидкості двигунів залежить від... *а. від навантаження

б. від зовнішніх сил

в. від внутрішніх сил

г. від швидкості моменту

3.  Кількість тепла позначається... *а. Q б. Р

в. А

г. I

4.  Електродвигун призначений для...

а. перетворення механічної енергії в електричну

б. зміни параметрів електричної енергії

*в. перетворення електричної енергії в механічну

г. підвищення коефіцієнта потужності ліній електропередачі

5.  В електроприводах використовують двигуни...

а. тільки постійного струму

б. тільки змінного струму *в. постійного і змінного струму г. внутрішнього згоряння

6.  В якості перетворювача в електроприводах використовують...

а. автотрансформатори

б. частотні перетворювачі

в. тиристорні перетворювачі напруги

*г. всі вищеперечислені відповіді

7.Керуючому пристрою електроприводу не властива така функція, як…

а. увімкнення та вимкнення електроприводу

б. реверсування електроприводу

в. регулювання швидкості електропривода

*г. передача механічної енергії робочій машині

8.       Передавальний пристрій електроприводу призначений для...

*а. передачі механічної енергії від электродвигуна до виконавчих органів робочої  машини

б. передачі сигналів зворотного зв'язку

в. передачі електричної енергії в електродвигуні

г. передачі електричної енергії до керуючого пристрою

9.       Механічною характеристикою двигуна називається залежність між...

*а. обертаючим моментом електродвигуна і його кутовою швидкістю б. моментом опору і кутовою швидкістю

в. механічною і електричною потужністю

г. обертаючим моментом електродвигуна і моментом опору

10.  Синхронні електродвигуни мають...

*а. абсолютно жорстку механічну характеристику б. жорстку механічну характеристику

в. м'яку механічну характеристику

г. абсолютно м'яку механічну характеристику

11.Асинхронні двигуни в робочій частині механічної характеристики мають...

а. абсолютно жорстку механічну характеристику *б. жорстку механічну характеристику в. м'яку механічну характеристику

г. абсолютно м'яку механічну характеристику

12.Якщо момент електродвигуна більше моменту опору робочої машини, то має місце...

а. уповільнення електроприводу *б. прискорення електроприводу в. робота у сталому режимі

г. реверсування електроприводу

13.Електромеханічною характеристикою електродвигуна постійного струму нази вається...

а. залежність струму статора від швидкості двигуна *б. залежність струму якоря від швидкості двигуна в. залежність струму статора від струму ротора

г. залежність швидкості двигуна від моменту обертання

14.Характеристики електродвигуна, отримані при номінальних параметрах елект родвигуна івідсутності в його колах додаткових опорів, називаються...

а. штучними *б. природними в. фізичними

г. параметричними

15.  Критичним моментом асинхронного двигуна називається момент... а. пусковий *б. максимальний в. мінімальний

г. номінальний

16.  Ковзання асинхронного двигуна - це...

а. амплітуда коливання електродвигуна при неповній затягуванні лап статора

б. міра того, наскільки ротор випереджає у своєму обертанні магнітне поле стато ра

в. контактний опір, що утворюється при ковзанні щіток за контактним кільцям *г. міра того, наскільки ротор відстає у своєму обертанні від обертання магнітного поля статора

17.  Додаткові опори вводять в коло статора...

а. тільки для зменшення пускових значень струму *б. для зменшення пускових значень струму і моменту

в. тільки для зменшення пускових моменту

г. тільки для збільшення пускового моменту

18.Включення додаткового опору в коло ротора асинхронного двигуна..

а. можливо для двигуна з короткозамкненим ротором

б. можливо для двигунів з короткозамкненим та фазним ротором

в. неможливо

*г. можливо для двигуна з фазним ротором

 

Підсумки І раунду. 

 

Додаткові тести

1. Механічна характеристика асинхронного двигуна будується за... а. трьома точками *б. п'яти точками в. шести точками

г. двома точками

2.Для асинхронного двигуна не прийнятний наступний вид електричного гальмування...

а. рекуперативне

б. динамічне

*в. змінне

г. гальмування противовключенням

3. Режим зверхсинхронного гальмування ще називають... *а. рекуперативним б. підвищеним

в. швидкісним

г. зворотнім

4.Ослаблення магнітного потоку обмотки збудження двигуна постійного струму призводить до...

а. зменшення швидкості двигуна *б. збільшення швидкості двигуна

в. стабілізації швидкості на одному рівні

г. екстреного гальмування двигуна

 

“Вирішальний гейм”

(знайти пару)

напруга                        Дж потужність                  В електроємність           Вт сила                              А сила струму                 Н енергія                          Ф робота                          Дж

 

Визначено п’ять  півфіналістів. Всім іншим зичимо успіхів і чекаємо в наступній грі, з новими силами. 

Розпочинаємо ІІ раунд. Нагадаємо, щожеребкуванням кожен учасник обирає собі категорії. Загальна кількість - 5 категорій.

 

Механікаелектроприводу 

Електропривод з двигунами

постійного струму

Регулювання частоти обертання двигу-

нів постійного стру-

му

Електропривод з асинхронними двигунами  

Регулювання швидкості асинхронних двигунів

 

image 

Механікаелектроприводу

1.       Як класифікують електропривод за характером зміни параметрів: 

а) змінного та постійного струму *б) регульований, нерегульований

в) реверсивний , нереверсивний

2.       Які основні функції виконує електропривод: 

а) пуск, зупинка, стабілізація параметрів, захист, програмне керування *б) пуск, зупинка, реверс, гальмування, стабілізація  параметрів, програмне керування

в) пуск, зупинка, реверс, гальмування, захист, блокування

3.       Назвіть додаткові функції електроприводу: 

а) захист, гальмування, сигналізація  *б) захист, блокування, сигналізація 

в) блокування, реверс, гальмування 

4.       Блокуванням називають:               

*а) технічні заходи, які запобігають розвитку аварії               

б) технічні заходи, направлені на запобігання розвитку   аварійний ситуацій, що виникають з вини  персоналу  

5.       Механічною характеристикою двигуна називають залежність:                *а) ω=ϯ(М)

б) ω=ϯ(І)

в) М=ϯ(ω)

6.       На скільки груп ділять механізми в залежності від виду їх механічної характеристики:  *а) 2  б) 5 

в) 4 

7.       Поява реактивного моменту навантаження обумовлена: 

а) силами тяжіння землі 

*б) силами тертя

8.       Рівняння руху електроприводу:  *а) М-Мс=ЈԀω/Ԁt

б) Мс-М= ЈԀω/Ԁt

в) M + ЈԀω/Ԁt=Мс

9.       Зв’язок між моментом інерції та маховим моментом: 

а) J=GD²/4 *б)  J=GD²/4ɡ

в)J= 4 GD²

г) GD²=J/4

10.  В якому випадку має місце прискорення приводу: *а) при M >Мс  dω/dt>0 

б) при M <Мс  dω/dt<0 

в) при M = Мс  dω/dt=0 

11.  Приведений до валу двигуна статичний момент дорівнює:  *а) Мс΄=Мс/iƞп

б) Мс΄=Мс/i

в) Мс΄=Мс/ƞп

12.  Які двигуни мають жорстку механічну характеристику:  а) АД             

б) СД                     

*в)  ДПС НЗ 

*г)  ДПС ПЗ 

13.  Які двигуни мають абсолютно жорстку механічну характеристику:  а) АД

*б) СД                           

 в)  ДПС НЗ 

г)  ДПС ПЗ 

14.  Які двигуни мають м’яку механічну характеристику:  а) АД        

б) СД                 

в)  ДПС НЗ 

*г)  ДПС ПЗ 

15.  Природна механічна характеристика двигуна відповідає: 

*а) основній схемі вмикання двигуна та номінальним параметрам мережі 

б) схемі вмикання двигуна з додатковими елементами

image 

Електропривод з двигунами постійного струму

1.         Назвіть гальмівні режими роботи ДПС НЗ:              

*а) рекуперативне гальмування               

*б) динамічне гальмування 

*в) гальмування противмиканням

2.         При якому режимі роботи у ДПС НЗ ЕРС може бути більшою від прикладеної напруги: 

а) режим двигуна 

*б) генераторний режим з віддачею енергії в мережу 

в) режим динамічного гальмування  

3.         Рівняння механічної характеристики ДПС НЗ:

а) ω=U/кФ-МRԑ/((кФ)²)      

*б) ω=(U-МRԑ)/кФ     

в)  ω=U/√kɑМ-Rԑ/kɑ                 

4.         В якому режимі працює ДПС НЗ, якщо частота обертання двигуна буде більшою за частоту обертання при ідеальному ХХ:

*а) рекуперативне гальмування

б) динамічне гальмування                           

в) гальмування проти вмиканням

5.         Динамічне гальмування здійснюють: 

а) відключають якір двигуна від мережі, обмотка збудження приєднана до мере-

жі 

*б) відключають якір двигуна від мережі та замикають його на резистор, обмотка збудження приєднана до мережі 

6.         Вкажіть способи досягання гальмування противмиканням ДПС НЗ: 

а) робота на активний момент навантаження (спуск вантажу) 

*б) реверс двигуна 

в) при регулюванні частоти обертання 

7.         В режимі динамічного гальмування механічна енергія перетворюється в електричну і: 

а) віддається в мережу 

*б) виділяється у вигляді тепла в опорах кола якоря 

8.         При якому гальмівному режимі, коли обмотки ДПС НЗ увімкнені для одного напрямку обертання, якір двигуна під дією зовнішнього моменту або сил інерції обертається в протилежному напрямі :               

а) рекуперативне гальмування                *б) гальмування противмиканням

в) динамічне гальмування 

9.         Рівняння механічної характеристики ДПС ПЗ: 

а) ω=U/кФ-МRԑ/((кФ)²)      

б) ω=U/√kɑМ-Rԑ/kɑ 

*в) ω=(U-ІRԑ)/кФ      

10.     Назвіть гальмівні режими роботи ДПС ПЗ:

*а) динамічне гальмування

*б) рекуперативне гальмування 

*в) гальмування противмиканням

11.     Назвіть схеми динамічного гальмування ДПС ПЗ: 

а) з незалежним збудженням 

*б) із самозбудженням 

12.     В чому особливість схеми включення та характеристик ДПС ПЗ:  *а) обмотка збудження включена послідовно з обмоткою якоря

б) струм якоря одночасно є струмом збудження  

13.     Що буде, якщо ДПС ПЗ підключити до мережі при вимкненому механічному навантаженні на валу: 

а) двигун не увімкнеться

б) двигун піде в “рознос”  

*в) двигун буде працювати в режимі холостого ходу 

14.     Для виникнення та існування режиму самозбудження ДПС ПЗ необхідно виконання умов: 

*а) наявність залишкового магнітного потоку

*б) спів падання за напрямком основного та залишкового магнітних потоків

в) опір кола обмотки якоря повинен бути менше критичного  

15.     Як зміниться обертальний момент ДПС НЗ, якщо струм якоря і магнітний потік зросли в 2 рази: 

а) не зміниться  *б) зросте в 4 рази 

в) зросте в 2 рази 

г) зменшиться в 4 рази 

 

image 

 

 

 

Регулювання частоти обертання двигунів постійного струму

1.       Назвіть способи регулювання швидкості ДПС НЗ:  *а) введенням резисторів в коло якоря 

б) зміною частоти мережі живлення  

*в) зміною напруги живлення  *г) зміною магнітного потоку 

2.       Назвіть показники регулювання швидкості: 

*а) діапазон регулювання 

*б) плавність регулювання 

*в) надійність 

*г) економічність 

3.       Від чого залежить стабільність швидкості 

а) від плавності регулювання 

*б) від жорсткості механічних характеристик 

4.       Як зміниться швидкість ДПС НЗ, якщо увімкнути додатковий опір в коло якоря? 

а) зросте 

*б) зменшиться 

в) не зміниться 

5.       Як змінюють магнітний потік при регулюванні швидкості ДПС зміною магнітного потоку: 

*а) збільшують порівняно з номінальним

б) зменшують порівняно з номінальним

6.       Як зміниться частота обертання ДПС при зменшенні напруги живлення: а) не зміниться 

б) зросте 

*в) зменшиться 

7.       Як зміниться швидкість ідеального холостого ходу ω0, при регулюванні   швидкості ДПС НЗ за допомогою додаткових резисторів в колі якоря? 

а) не зміниться 

б) збільшиться 

*в) зменшиться 

8.       Як зміниться частота обертання ДПС НЗ, якщо зменшити магнітний потік двигуна? 

а) не зміниться  

*б) зросте 

в) зменшиться 

9.       Які системи використовують для регулювання швидкості ДПС зміною напруги живлення: 

*а) Г – Д                     *б) ТП – Д          

в) ТРН             

г) ПЧ – АД

10.  Регулювання напруги на якорі ДПС в системі Г – Д здійснюється за рахунок зміни:

а) струму збудження двигуна 

*б) струму збудження генератора 

11.  Назвіть основні недоліки системи Г – Д: 

*а) значна встановлена потужність електричних машин 

б) низький ККД 

*в) інерційність процесу регулювання 

г) шум при роботі 

12.  Назвіть переваги системи ТП – Д: 

*а) плавність регулювання  *б) значний діапазон регулювання 

в) однобічна провідність 

г) напруга  на якорі та струм мають пульсуючий характер 

13.  Як змінюється частота обертання ДПС ПЗ при регулюванні швидкості шунтуванням якоря резистором: 

а) не зміниться 

б) зросте 

*в) зменшиться 

14.  Як змінюється швидкість ідеального ХХ ДПС ПЗ при регулюванні швидкості шунтуванням якоря резистором: 

а) не зміниться 

*б) зросте 

в) зменшиться

image 

 

Електропривод з асинхронними двигунами

1. Частота обертання магнітного поля 3000 об/хв. Швидкість обертання ротора

2940 об/хв. Визначити ковзання АД:                  

а) 0,02             *б)  0,98     

в) 0,05    

2.       Чому дорівнює частота обертання магнітного поля АД, підключеного до мережі змінного струму f = 50 Гц при  p = 4, ящо n=60f/p:

а) 1000 об/хв *б) 750 об/хв

в) 1500 об/хв 

3.       В яких режимах гальмування працює АД: 

*а) рекуперативне гальмування 

*б) динамічне гальмування 

*в) гальмування противмиканням

4.       При зростанні s від 0 до 1 обертальний момент АД: 

а) зменшується 

б) зростає 

*в) спочатку зростає, потім зменшується 

г) спочатку зменшується, потім зростає 

5.       Чому дорівнює обертальний момент АД при s=0, s=1

*а)  0,    Мп

б)  0,    0                   

в)  Мп, 0 

6.       Чому дорівнює обертальний момент АД при s = sкр

*а) 0       

б) Мном        

в) Мпуск      

г) Мmax

7.       В нерухомому роторі АД  індуктується ЕРС  Е = 10 В. Чому дорівнює ЕРС АД при обертанні ротора при ковзанні s = 5%              

а) 10 В       

б) 5 В            

*в) 0,5 В 

8.       В яких випадках виникає рекуперативне гальмування АД: 

*а) в багатошвидкісних АД при переході з більшої швидкості на меншу 

б) при регулюванні швидкості АД по системі ПЧ - АД 

9.       В якому гальмівному режимі працює АД, якщо його частота обертання більша за синхронну частоту обертання: 

а) динамічне гальмування

*б) рекуперативне гальмування

в) гальмування противмиканням

10.  В якому режимі буде працювати АД, якщо обмотку статора підключити до мережі постійного струму: 

а) в режимі двигуна  *б) динамічне гальмування 

в) рекуперативне гальмування 

11.  Формула Клосса має вигляд:

*а) М=2Мкр/(s/sкр+sкр/s)        

б) М=Мкр/(s/sкр+sкр/s)             

в) М=2Мп/(s/sкр+sкр/s)        

12.  Частота мережі f = 50 Гц, частота обертання магнітного поля    n = 6000 об/хв.

Визначити число пар полюсів АД якщо p=n/60f :                   

*а)  p = 2     

б) p = 3          

в)  p = 4 

13.  В якому гальмівному режимі двигун працює паралельно з мережею:  *а) рекуперативне гальмування

б) динамічне гальмування 

в) гальмування противмиканням

14.  В якому гальмівному режимі працює АД при здійсненні реверсу: 

а) динамічне гальмування 

б) рекуперативне гальмування 

*в) гальмування проти вмиканням

image  

Регулювання швидкості асинхронних двигунів

1.       Назвіть способи регулювання швидкості АД: 

*а) введення резисторів в коло ротора 

*б) зміною напруги живлення 

в) зміною частоти мережі живлення 

г) імпульсний 

2.       Як зміниться швидкість АД при зменшенні напруги живлення:  а) не зміниться  *б) зменшиться 

в) зросте 

3.       Напругу на зажимах АД зменшили в 2 рази. Як зміниться його обертальний момент? 

а) не зміниться

*б) зменшиться в 2 рази 

в) зменшиться в 4 рази 

г) зросте в 2 рази 

4.       Активний опір обмотки ротора збільшили в 2 рази. Як зміниться критичний момент АД? 

а) не зміниться 

б) зросте в 2 рази 

в) зменшиться в 2 рази 

*г) зросте в 4 рази 

5.       Вказати, яким способом регулювання частоти обертання АД можна змінити частоту обертання ротора співвідношення  1: 2: 4 

а) зміною напруги живлення 

б) зміною числа пар полюсів АД 

*в) частотним способом 

6.       Як зміниться синхронна частота обертання при збільшенні числа пар полюсів:  *а) не зміниться 

б) зменшиться 

в) зросте

7.       Як зміниться синхронна частота обертання, якщо частота змінного струму зросте в 5 разів: 

а) не зміниться  *б) зросте в 5 разів 

в) зменшиться в 5 разів 

г) зросте в 10 разів  

8.       В коло ротора АД введено додатковий опір. Як зміниться при цьому ковзання, якщо момент на валу двигуна вважати не змінним: 

а) не зміниться  *б) зменшиться 

в) зросте  

9.       Як зміниться струм ротора АД, якщо при незмінному моменті на валу двигуна зменшити напругу на обмотці статора на 5%: 

а) не зміниться *б) зменшиться на 5%

в) зросте на 5%

10.  Як зміниться швидкість АД при зменшенні частоти змінного струму:  а) не зміниться 

*б) зменшиться 

в) зросте 

11.  Напруга мережі живлення зменшилася на 10 %. Як зміниться при цьому обертальний момент АД: 

а) не зміниться  *б) зменшиться на 10 % 

в) зменшиться в 0,81 рази 

12.  Як зміниться критичний момент АД при зменшенні напруги живлення:  а) не зміниться 

б) зменшиться 

*в) зросте 

13.  Які пристрої використовують при регулюванні швидкості АД зміною напруги живлення: 

а) автотрансформатори 

б) магнітні підсилювачі 

*в) тиристорні перетворювачі 

*г) тиристорні регулятори напруги 

14.  Назвіть недоліки електромашинних перетворювачів частоти: 

*а) значна кількість електричних машин  *б) подвійне перетворення електроенергії 

в) інерційність регулювання 

15.  Регулювання швидкості АД зміною числа пар полюсів двигуна можливе:  *а) у АД з фазним ротором значної потужності 

б) у багатошвидкісних АД 

в) у АД з коротко замкнутим ротором 

image 

 

 

Підвести підсумки за ІІ раунд.

Після двох раундів  підводимо підсумки.  

Після напруженої боротьби залишилось троє “розумників” , серед яких ми і вибиратимемо “Мега зірку електроприводу”. 

 В наступному ІІІ раунді необхідно як найшвидше  розгадати ребуси і дати правильні відповіді! Більше розгаданих ребусів – більше балів отримує учасник змагання і тим ближче він до перемоги. Тож починаємоІІІ раунд! (на екрані відкрити слайд з 5 ребусами). 

image(опір)

image(напруга)

image(магніт)

 

 

image4=Н                               (змінний струм)

 

image(ампер)

 

      У фіналі здобувачі освіти отримують кросворд, який намагатимуться відгадати. Одне вгадане слово – 1 бал до перемоги, чим більше відгаданих слів – тим більше балів! Переможе у грі і отримає звання «Мега зірки електроприводу» той, хто набрав сумарно найбільшу кількість балів!  Тож розпочинай-мо фінал!(на екрані і в кожного учасника з’являються кросворди).

 

image 

 

 

 

 

 

image  

  

Запитання По горизонталі:

3. Непровідникелектрики в газоподібномустані. Самецимізоляторомрозділенідротивисоковольтнихліній. 5. Пристрій, що служить для вмикання і вимикання в потрібний час приймачівелектричноїенергії. 8. Креслення, на якомузображеноспосібз'єднанняелектричнихприладів у ко-

ло. 9. Нейтральначастинка, щомаєскладнубудову (ядро, електрони). В кожного хімічногоелементацічастинкирізні. 11. Атоми, щовтратилиабоприєднали один абокількаелектронів і внаслідокцьогонабули позитивного або негативного заряду. 12. Прилад для з'ясуваннянаелектризованостітіл. 15. Французькийфізик і математик, запровадивпоняття "електричний струм". На його честь названо одиницюсили струму. 16. Одиницянапруги на честь італійськоговченого. 19. Англійськийфізик, якийвивчавбудову атома; на основійогодослідівбуло створено ядерну модель атома. По вертикалі:

1. Скам'яніла смола хвойних дерев, що росли на землібагатосотеньтисячроків тому. Назвацієїречовини на грецькіймові – електрон. 2. Одна з наук про природу; вивчаєбудову та взаємніперетвореннярізнихречовин. 4. Італійськийфізик, один іззасновниківвчення про електричний струм, створив перший гальванічнийелемент. 6. Одиниціелектричного заряду в системі СІ. 7. Впорядкований (напрямлений) рухзарядженихчастинок. 10. Американський учений, якийвпершевизначивзначення заряду електрона. 11. Тіло, виготовлене з діелектрика. 13. Джерело

струму,     щоскладається    з        кількохелементівабоакумуляторів. 14. Частинкабеззаряду, яка входить до складу ядра. 17. Затискач для підключенняякого-небудьприладу в електричне поле. 18. Фізична величина, щовимірюється в кулонах (іншаназвацієївеличини – кількістьелектрики). 

 

Відповіді

погоризонталі: 

3. Повітря. 5. Вимикач. 8. Схема. 9. Атом. 11. Іони. 12. Електроскоп. 15. Ампер.

16. Вольт. 19. Резерфорд.

по вертикалі: 

1. Янтар. 2. Хімія. 4. Вольта. 6. Кулон. 7. Електричний струм. 10. Міллікен. 

11. Ізолятор. 13. Батарея. 14. Нейтрон. 17. Клема. 18. Заряд.

 

image

 

image 

Підрахунок результатів по конкурсу і загальна сума балів.

Вітаємо переможця. Вітаємо найрозумнішого цього навчального року – МЕГА ЗІРКУ ЕЛЕКТРОПРИВОДУ!

Приходьте на гру ще, не бійтесяперевіряти свої знання! Дякую всім за увагу!

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
25 вересня 2020
Переглядів
5601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку