Методи інтерактивної взаємодії на уроках курсу "Пізнаємо природу"

Про матеріал
ОСНОВНІ ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ, ІНТЕРАКТИВНІ ПРИЙОМИ РОБОТИ НА УРОКАХ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ». ОПИС ДЕЯКИХ ПРИЙОМІВ: «ФІШБОУН», «КУБИК БЛУМА»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПАВЛОВА ОКСАНА ІВАНІВНА ЛУКАШІВСЬКА ГІМНАЗІЯ СИНЮХИНО - БРІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ПЕРВОМАЙСЬКОГО РАЙОНУ МЕТОДИ ІНТЕРАКТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ НА УРОКАХ

Номер слайду 2

Кооперативне навчання Колективно-групове навчання Ситуативне моделювання Опрацювання дискусійних питань Робота в парах Обговорення проблеми Імітаційні ігри Метод ПРЕС Ротаційні трійки 2-4-усі разом Робота в малих групах Акваріум Мікрофон Незакінчені речення Мозковий штурм Ажурна пилка Аналіз ситуації Вирішення проблем Дерево рішень Спрощене судове слухання Рольова гра Займи позицію Неперервна шкала думок Дискусія Дебати

Номер слайду 3

КОНТИНУУМ ВИКОРИСТОВУЮТЬ ДЛЯ ОЦІНКИ СТАВЛЕНЬ (НАПРИКЛАД, ДО ЗАБОРОНИ ТЮТЮНОПАЛІННЯ У ГРОМАДСЬКИХ МІСЦЯХ). У КЛАСІ МАЛЮЮТЬ УМОВНУ ЛІНІЮ, З ПРОТИЛЕЖНИХ ЇЇ КІНЦІВ СТАЮТЬ ТІ, ХТО ЗАЙМАЄ РАДИКАЛЬНІ ПОЗИЦІЇ, ІНШІ — БЛИЖЧЕ ДО ТОГО ЧИ ТОГО КРАЮ. ХТО БАЖАЄ, МОТИВУЄ, ЧОМУ ОБРАВ САМЕ ТАКУ ПОЗИЦІЮ РОЛЬОВІ ІГРИ/ ІНСЦЕНУВАННЯ УЧНІ РОЗПОДІЛЯЮТЬ РОЛІ І ДІЮТЬ ЗА СЦЕНАРІЄМ. ЕФЕКТИВНИЙ МЕТОД АПРОБАЦІЇ РІЗНИХ МОДЕЛЕЙ ПОВЕДІНКИ «ПІД МАСКОЮ». ЧУДОВА НАГОДА ВІДПРАЦЮВАТИ НАВИЧК РУХАНКИ: • ЗАРЯД ЕНЕРГІЇ НА ПОЧАТКУ ДНЯ; • ЗНЯТТЯ ВТОМИ ПІСЛЯ ІНТЕНСИВНОЇ ПРАЦІ; • ПЕРЕХІД ДО ІНШОГО ВИДУ ДІЯЛЬНОСТІ; • МОТИВАЦІЯ ГРУПОВОЇ ВЗАЄМОДІЇ; • ПСИХОЛОГІЧНА РОЗРЯДКА МОЗКОВИЙ ШТУРМ УЧНІ СПОНТАННО ВИСУВАЮТЬ ІДЕЇ НА ЗАДАНУ ТЕМУ. НА ПЕРШОМУ ЕТАПІ ЗАПИСУЮТЬ УСІ ІДЕЇ. ПОТІМ ЇХ МОЖНА КЛАСИФІКУВАТИ АБО ВИКОРИСТОВУВАТИ ДЛЯ ПОДАЛЬШОГО АНАЛІЗУ АНАЛІЗ ІСТОРІЙ ВИКОРИСТАННЯ РЕАЛЬНИХ І ВИГАДАНИХ ІСТОРІЙ, МІФІВ, ЛЕГЕНД, ПРИТЧ, КАЗОК ТА ВІРШІВ ЕФЕКТИВНЕ ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ БАЖАНИХ ЗМІН НА РІВНІ СТАВЛЕНЬ, ПЕРЕКОНАНЬ, УСВІДОМЛЕННЯ І ПЕРЕОЦІНКИ ЦІННОСТЕЙ ВИГОТОВЛЕННЯ ПОСТЕРІВ/ФЛАЄРІВ РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ, НАВИЧОК АДВОКАЦІЇ, ВМІННЯ ПРАЦЮВАТИ НАЙПОПУЛЯРНІШІ ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ

Номер слайду 4

ТРІАДИ УЧАСНИКИ ОБ’ЄДНУЮТЬСЯ У ТРІЙКИ. ДВОЄ ОБГОВОРЮЮТЬ ПРОБЛЕМУ АБО РОЗІГРУЮТЬ СЦЕНКУ, А ТРЕТІЙ — ВИКОНУЄ РОЛЬ СПОСТЕРІГАЧА (ЗАБЕЗПЕЧУЄ ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК) ВЗАЄМОНАВЧАННЯ ЕФЕКТИВНА ФОРМА ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ, КОЛИ УЧНІ ОПРАЦЬОВУЮТЬ ВІДПОВІДНИЙ МАТЕРІАЛ (САМОСТІЙНО АБО У ГРУПАХ), А ПОТІМ НАВЧАЮТЬ ІНШИХ. РОЛЬ УЧИТЕЛЯ — ПЕРЕВІРИТИ РІВЕНЬ ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАЛУ, ПІДСУМУВАТИ ВИВЧЕНЕ АКВАРІУМ ПЕРШУ ЧАСТИНУ ТРЕНІНГУ ПОЛОВИНА ГРУПИ ЗАДІЯНА У ТРЕНІНГОВИХ АКТИВНОСТЯХ, А ДРУГА — СПОСТЕРІГАЄ. У ДРУГІЙ ЧАСТИНІ ТРЕНІНГУ УЧНІ МІНЯЮТЬСЯ РОЛЯМИ. ВИКОРИСТОВУЮТЬ У ВЕЛИКИХ КЛАСАХ. ТРИКУТНИК/ДІАМАНТ/КОНЦЕНТРИЧНІ КОЛА ВПРАВУ ВИКОНУЮТЬ У ГРУПАХ. ГРУПИ ОТРИМУЮТЬ ПО 6—9 АБО БІЛЬШЕ КАРТОК, НА ЯКИХ ЗАПИСУЮТЬ ПЕВНІ НАВИЧКИ ЧИ ЯКОСТІ (НАПРИКЛАД ТІ, ЩО ДОПОМАГАЮТЬ ВЧИТИСЯ). ПОТІМ УЧАСНИКИ РОЗКЛАДАЮТЬ КАРТКИ У ВИГЛЯДІ ТРИКУТНИКА, ДІАМАНТА ЧИ КОНЦЕНТРИЧНИХ КІЛ ВІДПОВІДНО ДО ЇХ ЗНАЧЕННЯ. ВПРАВЛЯЮТЬСЯ ВМІННЯ ВИОКРЕМЛЮВАТИ ГОЛОВНЕ І ДОСЯГАТИ КОНСЕНСУСУ ДЕБАТИ ЗАХИСТ ПРОТИЛЕЖНИХ ПОГЛЯДІВ. РОЗВИТОК УМІННЯ ВІДСТОЮВАТИ СВОЮ ПОЗИЦІЮ З ПОВАГОЮ ДО ОПОНЕНТА. ПОТРЕБУЄ ВИСОКОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ ТРЕНЕРА НАЙПОПУЛЯРНІШІ ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ ОБГОВОРЕННЯ В КОЛІ КОЖЕН УЧАСНИК МАЄ ЗМОГУ ВИСЛОВИТИСЯ З ПЕВНОЇ ПРОБЛЕМИ. У ВЕЛИКИХ КЛАСАХ КРАЩЕ ПРОВОДИТИ ЦЮ ВПРАВУ, ПОПЕРЕДНЬО ОБ’ЄДНАВШИ ДІТЕЙ У 3—4 ГРУПИ, І НАЗАГАЛ ВИСЛУХОВУВАТИ ЛИШЕ ПРЕДСТАВНИКІВ ГРУП

Номер слайду 5

ОДНИМ З ЕФЕКТИВНИХ І ЦІКАВИХ ДЛЯ УЧНІВ МЕТОДИЧНИХ ПРИЙОМІВ, ЯКИЙ ВИКОРИСТОВУЮ В ГРУПАХ, Є ПРИЙОМ «ФІШБОУН». ДОСЛІВНО ВІН ПЕРЕКЛАДАЄТЬСЯ З АНГЛІЙСЬКОЇ ЯК «СКЕЛЕТ РИБИ» І СПРЯМОВАНИЙ НА РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ В НАОЧНО-ЗМІСТОВНІЙ ФОРМІ. СУТЬ ДАНОГО МЕТОДИЧНОГО ПРИЙОМУ - ВСТАНОВЛЕННЯ ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВИХ ВЗАЄМОЗВ'ЯЗКІВ МІЖ ОБ'ЄКТОМ АНАЛІЗУ І ВПЛИВАЮЧИМИ НА НЬОГО ФАКТОРАМИ, ВЧИНЕННЯ ОБҐРУНТОВАНОГО ВИБОРУ. ДОДАТКОВО МЕТОД ДОЗВОЛЯЄ РОЗВИВАТИ В УЧНІВ НАВИЧКИ РОБОТИ З ІНФОРМАЦІЄЮ І ВМІННЯ СТАВИТИ І ВИРІШУВАТИ ПРОБЛЕМИ.  ІНТЕРАКТИВНІ ПРИЙОМИ РОБОТИ НА УРОКАХ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ»: «ФІШБОУН», «КУБИК БЛУМА»

Номер слайду 6

СПОСОБИ ВИКОРИСТАННЯ «КУБИКА БЛУМА» - Кожна група отримує кубик із завданнями на шести гранях і виконує письмово завдання в зошитах або на паперових листівках. При перевірці учні групи по черзі коментують відповіді. Оцінюється командна відповідь. Учитель може порадитися з учнями, щодо активності всіх членів групи при виконані завдань. - Кожна група отримує кубик із завданнями на шести гранях, між членами групи розподіляються грані – завдання, 2-3 хвилини учні виконують завдання, потім в групі відбувається перевірка, доповнення або уточнення інформації. Колективне обговорення та взаємооцінювання. - Оголошується тема та коло запитань з теми. Учитель або учень підкидує кубик, яка грань випала, з неї і починається робота. «Кубик Блума» - прийом навчання, який полегшує розгляд різних сторін теми і водночас допомагає охарактеризувати поняття різнобічно й вичерпно, використовуючи для цього глибині знання. Цей прийом було запропоновано американським психологом і педагогом Бенджаміном Блумом, автором теорії таксономії, яка передбачає поділ цілей навчання на блоки: «знаю» - «творю» - «умію». Даний прийом допомагає залучити до роботи всіх без винятку учнів.

ppt
Додано
18 червня
Переглядів
242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку