Урок № дата:___________ клас:___
Тема: Робота води в природі.
Мета: Навчальна: дати здобувачам освіти з порушеннями слуху поняття про роботу води в природі та її значення на Землі; сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати в парах, групах;
Розвиваюча: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву.
Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Очікувані результати.
Після уроку здобувачі освіти з порушеннями слуху зможуть:
Наводить приклади взаємозв’язків об’єктів і явищ природи, зокрема пов’язаних із власними діями в довкіллі;
Дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля;
Демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями й правилами в соціальному та природному середовищі.
Формувати такі ключові компетентності: спілкування українською мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрові компетентності, соціальну і громадянську компетентності, екологічну грамотність.
Реалізовувати змістові наскрізні лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність»
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, посібник, учнівські повідомлення, диференційовані завдання, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, завдання на картках.
Основні поняття та терміни: вода, робота води, значення води, руйнування.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка наявності слухових апаратів та стану слуху.
Як ти мене чуєш? (Я чую добре).
Перевірка готовності учнів до уроку (чергові учні)
Емоційне налаштування на урок
ІІ. Мовна зарядка
Вправа «Зима»
Яка тепер пора року?
Скільки місяців триває зима?
Назвіть зимові місяці?
Яка погода переважає взимку?
Які опади випадають взимку?
Сьогодні на дворі паде …?
Температура …?
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
IV. Мотивація навчальної діяльності
Створення ситуації зацікавленості:
Розгадування ребусів:
вода
океан
море
річка
озеро
V. Актуалізація опорних знань
Вправа «Відкритий мікрофон»
Запитання
Де міститься вода на Землі?
Що називають океаном?
Що таке Світовий океан?
Що таке протока і затока?
Назви океани.
Які моря є на Україні? Назви їх і покажи на карті.
V. Мотивація навчальної діяльності
V. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь вчителя.
Вода - одне з головних багатств Землі. Саме у воді з’явилися перші організми. Вода - важливий помічник людини. Річками, морями та океанами перевозять вантажі та пасажирів. Воду використовують у сільському господарстві, на заводах і фабриках. На гідроелектростанціях виробляють електрику. Для людини вода є найціннішим природним багатством.
Розглянемо, як діяльність води в природі змінює зовнішній вигляд нашої планети.
Роботу льодовиків можна порівняти із бульдозерами: своїм тілом вони руйнують гірські породи, захоплюють уламки і транспортують їх униз. Оскільки клімат Землі неодноразово змінювався, то на поверхні залишилося багато ознак льодовикових періодів. Баранячі лоби і кучеряві скелі — це приклади серед багатьох інших форм льодовикового рельєфу.
Робота льодовика у природі
Вода розчиняє гірські породи, унаслідок чого утворюються печери різноманітних форм зі сталактитами (ростуть зверху вниз) та сталагмітами (ростуть знизу вверх)
Робота підземних вод у природі
До інших видів роботи води в природі належать:
Дуже часто робота води спричинює руйнівні наслідки. До небезпечних явищ водної стихії належать цунамі, снігові лавини, повені, селі, підтоплення.
Вода відіграє важливу роль у житті організмів. Для багатьох рослин і тварин вона є місцем існування, джерелом їжі і кисню. Самі організми теж містять велику кількість води.
Значення води для рослин і тварин:
Рослини одержують з ґрунту мінеральні солі у вигляді водних розчинів. За допомогою води шкідливі та непотрібні речовини виводяться з організмів. За допомогою води набрякають та проростають насінини, рослини збільшуються в розмірах, наливаються соковиті плоди.
Узимку рослини, вкриті снігом, не вимерзають, а у водоймах, вкритих льодом, зберігається життя.
Молоді тварини погано переносять нестачу води. Для правильного розвитку та зростання їхньому організму потрібно більше води, ніж дорослим тваринам. За нестачі води зменшується їхня активність і кровообіг. Тварина може почати менше вживати їжі, що позначається на процесі росту.
Завдання:
Наведи і запиши приклади рослин і тварин, які мешкають у водоймах твоєї місцевості.
VІ. Фізкультхвилинка
Швидко встали – посміхнулись
Вище – вище підтягнулись
Нумо: плечі розімніть,
Вправо – вліво поверніться
Рук колінами торкніться.
Сіли встали, сіли встали
І на місце дружно сіли.
Вправа «Читання з маркіруванням тексту».
+ - Я це знав/ла
- - Я це не знав/ла
) Я думав/ла інакше
? - Це мене здивувало
! - Я хотів/ла би дізнатися про це детальніше
Текст
Значення води у житті людини. Вода потрібна людині. Вона становить приблизно 2/3 маси її тіла. Тому так важливо щодня випивати 2-3 л чистої питної води. Вода допомагає переробляти їжу на енергію, поліпшує засвоюваність поживних речовин, допомагає регулювати температуру тіла і контролювати власну масу. Вода прискорює виведення шкідливих речовин з організму. Вода і людина нерозривно пов’язані одне з одним. Без води люди просто не вижили б.
Значення води у побуті та господарській діяльності людини. Важливу роль вода відіграє у побуті та господарській діяльності людини. Щоб не хворіти, людині потрібно підтримувати своє тіло у чистоті. Майже жодну страву не можна приготувати без використання води.
VІІ. Узагальнення і систематизація знань вивченого матеріалу
Завдання1:
На які види діяльності твоя родина витрачає найбільше води? Розглянь діаграму «Витрати води у побуті» (мал. 126). Як можна зменшити водоспоживання? Що для цього робить твоя сім’я?
Мал. 126. Витрати води у побуті
Робота в парах:
Складіть правила, дотримання яких допоможе зменшити витрати води у побуті.
3. Перейдіть за посиланням та виконайте вправи:
https://learningapps.org/5838090
https://learningapps.org/26889526
VІІІ. Підсумок уроку
Вправа «Квітка засвоєння».
На дошці прикріплений центр (коло), здобувачі освіти прикріплюють до кола пелюстки квітки:
- Зелені – все зрозуміло;
- Сині – майже все зрозуміло;
- Жовті – зрозуміло наполовину;
- Оранжеві – дещо зрозуміло;
- Червоні – нічого не зрозуміло.
ІХ. Домашнє завдання
Опрацювати § 33 ст. 120 Підручник: Пізнаємо природу 5 клас; авт.:Д. Біда
Завдання: 5, ст. 124
Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування: