Методи інтерактивного навчання на уроках зарубіжної літератури
Метод «Мозковий штурм»
Це ефективний метод колективного обговорення, пошук рішень, що спонукає учасників проявляти свою уяву та творчість, який досягається шляхом вільного вираження думок усіх учасників та учасниць, і допомагає знаходити кілька рішень по конкретній темі.
Учитель під час заняття називає тему дискусії та запрошує взяти участь у її обговоренні шляхом штурму, який організовується за такими етапами:
Правила поведінки під час «мозкового штурму»:
Метод «Займи позицію»
Цей метод допомагає проводити дискусію по спірній, суперечливій темі. Надає можливість висловитися кожному, продемонструвати різні думки по темі, обґрунтувати свою позицію або перейти на іншу позицію у будь – який час, якщо вас переконали, та назвати більш переконливі аргументи.
Порядок проведення:
Метод «Навчаючи-вчуся»
Цей метод надає можливість взяти участь у навчанні та передачі знань іншим, у даному випадку своїм однокласникам під час уроку. Робота організовуватиметься так:
Метод «Робота в парах»
Робота в парах є різновидом роботи в малих групах. Ця форма роботи дозволить набути навичок співробітництва, оволодіти уміннями висловлюватись та активно слухати.
Організовувати свою роботу потрібно так:
Метод «ток-шоу»
Метою такої форми роботи є отримання навичок публічного виступу та дискутування.
Ця форма роботи допоможе навчитися брати участь у загальних дискусіях, висловлювати та захищати власну позицію.
Учитель на цьому уроці є ведучим на ток-шоу.
Робота організовується так:
Метод «Коло ідей»
Цей метод є ефективним з вирішення гострих суперечливих питань та корисним для створення списку загальних ідей.
Метою методу є залучення всіх учасників у дискусію. Він дозволяє уникнути ситуації, коли перша група, що виступає, подає всю інформацію з проблеми.
Порядок проведення:
Метод «Суд від свого імені»
Цей метод дозволить провести рольову гру – судовий процес з участю 3-х або більшої кількості осіб: судді, який буде слухати обидві сторони і приймати рішення, позивача і відповідача.
Після того як учитель поділив на три однакові групи: судді, позивачі, відповідачі, він надає кожній групі завдання:
а) суддям – підготовка запитань;
б) позивачам – підготовка вступної промови та викладу аргументів;
в) відповідачам – підготовка промови-відповіді та захисту.
Для ефективнішої роботи необхідно до кожного судді приєднати одного позивача та одного відповідача. Тепер можна починати суд у кожній групі за таким порядком:
Після того як весь клас знову об'єднується, судді оголошують свої рішення.
Метод «Мікрофон»
Метод «Мікрофон» надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи пропозицію.
Правила проведення такі: