Методична доповідь «Методична робота викладача»

Про матеріал
У доповіді надані матеріали, які допоможуть викладачам планувати методичну роботу. Методична робота – частина самоосвіти викладача. Напрямок цієї роботи визначається специфікою і проблемами навчального предмета, професійною зацікавленістю педагога в підвищенні педагогічної майстерності і кваліфікації. Автор розповідає про різновиди, особливості методичної роботи та про правильне оформлення методичної роботи.
Перегляд файлу

                     

МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ І ТУРИЗМУ УКРАЇНИ

ВІДДІЛ КУЛЬТУРИ МИРНОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ПОЧАТКОВИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ МИСТЕЦЬКИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

МУЗИЧНА ШКОЛА

 

 

 

Методична доповідь

Тема:

«Методична робота викладача»

 

 

 

                                           Підготувала:

                                                                                   Викладач музичної школи

                                                                                   вищої категорії

                                                       класу сольний спів

                                                Анищенко І.К.

 

 

 

м. Мирноград

 2020

 

 

 

1.Вступ.  Методична  робота викладача як форма самоосвіти

Методична робота - одна з форм самоосвіти викладача.

 Напрямок методичної роботи визначається специфікою і проблемами навчального предмета, професійною зацікавленістю педагога в підвищенні педагогічної майстерності та кваліфікації.

 

2. Головна частина. Види методичної роботи викладачів. Оформлення методичної роботі  

При плануванні роботи  педагогічна рада кожної школи визначає напрям, якому слід приділити пильну увагу у наступному навчальному році.

На підставі цього викладачі  готують методичні читання з обраної теми.

Далі ми розглянемо різновиди методичної роботи, їх особливості, та поговоримо про правильне оформлення методичної роботи.            

 

2.1 Реферат

Один з різновидів методичної роботи викладача - це реферат. У перекладі з латинської мови refero - «доповідаю». Форма викладу в рефераті довільна. За основу береться один або кілька першоджерел.

 Коротко аналізується кожен з цих першоджерел, розповідається про авторів і їх методики, про вирішення питання, що розглядається в роботах. На завершення робиться узагальнення, доповідач висловлює свою думку і своє бачення вирішення проблеми.

2.2 Доповідь

У доповіді, на відміну від реферату, доповідач ділиться своїм досвідом, своїми напрацюваннями щодо вирішення обговорюваної проблеми, а не тільки розповідає про наукові методики і думки визнаних авторитетів. В цьому і є цінність доповіді - рішення будь-якого питання на праотец.

Якщо реферат пишеться в довільній формі, то доповідь має струнку структуру - план, підлеглий темі доповіді, і послідовно розкриває зміст роботи. Доповідь пишеться для публічного виступу.

2.3 Анотація

  У перекладі з латинської мови annoto - «відзначаю». У методичній роботі викладачів  є така форма роботи - знайомство з новою методичною літературою, коли демонструються нові збірники і дається інструкція - короткий огляд книги і її змісту.

 

2.4 Конспект

Чи багато хто з нас читають що-небудь з ручкою і зошитом? Якщо читати, щоб виконати пункт плану роботи для галочки (можливо, навіть скачати з інтернету не читаючи) - це одна справа. Інша справа - якщо читаєш і вивчаєш важливий для себе матеріал. Тоді, звичайно, потрібно конспектувати - робити короткі записи корисної та необхідної інформації, до якої можна повернутися через час. Якщо конспектувати, матеріал краще засвоюється і запам'ятовується.

2.5 Відкритий урок

Відкритий урок - одна з важливих форм методичної роботи викладача. Відкриті уроки плануються на засіданнях відділів. Обговорюється тема, визначаються викладачі, які будуть проводити відкритий урок, і дата проведення.

 Відкриті уроки можуть проводити як досвідчені, так і молоді викладачі. У кожного педагога можна чомусь  навчитися, перейняти цікаві форми роботи. У будь-якому випадку, подивитися, як проводять уроки інші вчителі - завжди цікаво і пізнавально.

За тематикою уроку готується план, виявляється мета уроку, визначаються форми роботи. Готується матеріально-технічне забезпечення - комп'ютер, інтерактивна дошка, аудіо та відеозаписи, наочні посібники, роздатковий матеріал для роботи учнів на уроці (тобто, те, що є в розпорядженні вчителя і школи).

Після уроку проходить обговорення: розкрита чи ні тема уроку, чи досягнута поставлена ​​мета, як працювали учні на уроці, чи був контакт вчителя з учнями, як викладався матеріал, який був темп уроку. Колеги не тільки повинні вказати на недоліки, а й відзначити позитивні моменти, тактовно і професійно.

Викладачі, виступаючи з доповіддю або рефератом, проводячи урок, повинні завжди пам'ятати про доступність свого викладу, послідовність та логічність, про емоційность  і переконливість . Мова повинна бути чіткою, зрозумілою, інтонація - гнучкою. А сам викладач - привітним і тактовним.

 

2.6.  Методична розробка

Викладачі  часто стикаються з проблемою недостатнього забезпечення методичною літературою, тим більше - літературою якісною і корисною. Педагогам, у яких є досвід, свої напрацювання, бажання поділитися результатами з колегами, слід активніше включатися в методичну роботу.

Така форма роботи принесе обопільну користь, як авторам, так і іншим викладачам, які вивчать і впровадять нові технології у своїй роботі, результат - підвищення професійної майстерності і якості навчання.

 

2.6.1 Інструкція написання методичної розробки

1. Вибір теми. Це повинна бути тема, яка цікавить, в першу чергу, самого автора. Але не просто цікавить, а тема, яку педагог уже давно розробляє, і володіє знаннями і різноманітною інформацією з даної тематики. Тема повинна бути актуальною і затребуваною.

2. Визначення мети методичної роботи. Якщо це розробка певного уроку, то мета, найімовірніше, - вироблення конкретних навичок учнів. І досягається ця мета в ході одного уроку. Для об'ємних розробок мети будуть більш глобальними.

 

3. На самому початку роботи необхідно провести початкову діагностику знань і якостей учнів, які в ході експерименту ви хотіли б сформувати. Визначитися - що

 

потрібно зробити для досягнення більш високого рівня в роботі з даної теми, і в якому напрямку ви будете рухатися.

4. Обов'язково вивчіть літературу з даної теми, законспектуйте, випишіть корисне і цікаве для роботи. Складіть план і починайте накопичувати матеріал. Після проведення певної кількості уроків із застосуванням запланованих форм і методів організуйте наступну діагностику, порівняйте результат і визначте ефективність вашої методики.

5. Виклад матеріалу має бути логічним і систематизованим, мова викладу - грамотною і переконливою.

 

2.6.2 План методичної розробки

Після виконання попередніх пунктів приступайте до складання плану і написання методичної розробки.

Структура методичної розробки:

 • Анотація

• Зміст

• Вступ

• Основна частина

• Висновок

• Список використаних джерел

• Програми

 

Анотація. В анотації вказується існування проблеми з даної тематики і кому призначається методична розробка.

Вступ. У вступі потрібно пояснити, чому вами обрана дана тема, її актуальність, висвітлення теми класиками - визнаними педагогами з оглядом вивченої літератури, ваше бачення і розвиток основних положень і методів в методичній розробці.

Вступ повинен бути невеликим, обсяг - дві-три сторінки.

Основна частина - об'ємна, вона вимагає поділу на підпункти. Спочатку необхідно вказати на важливість теми, як довго ви вивчаєте цю проблему, скільки часу відводиться на вивчення, що в результаті отримають учні - які навички і вміння сформуються в ході вивчення даної теми.

 

Обов'язково потрібно визначити зв'язок даної тематики з іншими дисциплінами і частинами курсу. Потім йде опис форм і методів, застосовуваних вами в процесі роботи, наводиться порівняльний аналіз початкової та підсумкової діагностики.

 

Можливі розділи основної частини:

• опис теми

• планування з вивчення теми, передбачуване на вивчення кількість годин

• рекомендації щодо вивчення теми

• навички, отримані або закріплені учнями в ході вивчення теми

• взаємозв'язок теми з іншим досліджуваним матеріалом і огляд міжпредметних зв'язків

• аналіз методики, представленої в методичній розробці

 

 Плануючи вивчення теми, слід:

  • визначитися з переліком питань, які повинні освоїти учні
  • продумати приклади, підготувати практичні завдання, наочні матеріали, контрольні заходи
  • проаналізувати форми роботи і технології, які будуть застосовуватися при вивченні даної теми

 

Наприкінці даються висновки - користь і результативність запропонованої методики.

Обов'язково вказується список використаної літератури. А в додатку наводяться схеми, таблиці, графіки, наочно оформляються порівняльні результати експерименту.

 

2.6.3 Оформлення методичної розробки

Існують певні вимоги до написання методичної розробки, і їх слід дотримуватися при написанні.

1. На титульному аркуші вказується найменування вищестоящої організації і повне найменування вашої установи, вид роботи і назва. Внизу титульного листа вказується місце і рік видання.

2. На звороті титульного аркуша зазначаються дані про роботу, і подається анотація. Нижче наводяться дані засідання комісії, на якій розглядалася рукопис з перерахуванням учасників комісії.

3. При оформленні тексту слід залишати поля по два сантиметри з кожного боку. Номери сторінок - арабські цифри внизу сторінки. На титульному аркуші номер сторінки не вказується, але вноситься в загальну кількість. Розмір шрифту - 12 або 14, між рядками одинарний інтервал. Використовується новий рядок в абзацах. Текст вирівнюється. Обсяг роботи - не менше 24 друкованих аркушів. Основна частина повинна складати не менше половини роботи.

4. Додатки наводяться в кінці роботи в порядку їх появи в тексті, сторінки нумеруються арабськими цифрами. Кожна програма розташовується на новій сторінці. У тексті основної частини - посилання на додаток.

5. Вказується список використаної літератури. Якщо ж робота має суто практичну спрямованість, література може не вказуватися.

 

2.7 Лекція

 Викладачам  доводиться багато читати лекцій на різні теми -  освітні, виховні. Часто це лекції-концерти. Для лектора, в першу чергу, важливо сценічне почуття свободи, яке виробляється поступово. І з досвідом приходить майстерність і професіоналізм.

На що ж потрібно звертати увагу при підготовці лекції? Давайте складемо короткий план:

 

1 - Для лекції визначається тема, і потім готується текст лекції

2 - При підготовці лекції використовується спеціальна література, відповідна до теми

3 - Складається план, завдяки якому матеріал викладається послідовно і логічно

4 - Вивчення першоджерел. Після ознайомлення з книгами, статтями робимо виписки відповідно до плану. І бажано, на окремих аркушах. Щоб під час роботи можна було переставити черговість будь-яких пунктів

5 - Робота над написаним текстом. Перевіряємо правильність написання, вичитуємо - чи буде зрозуміло слухачам. Матеріал повинен викладатися послідовно і логічно, слід уникати складних термінів. Якщо ж вони присутні, як необхідна термінологія, то обов'язково потрібно пояснити значення цих слів

6 - Літературна обробка тексту. Виклад має бути цікавим, без зайвих слів і повторів

7 - Важливо привернути увагу слухачів на самому початку лекції - це може бути головне питання теми, виявлення проблеми, заклик до розумової діяльності

8 - Структура лекції - вступ, основна частина і підведення підсумків - висновок

9 - Перш ніж виступати з лекцією, її потрібно підготувати, тобто, відрепетирувати як концертний номер - прочитати, визначити тривалість виступу за часом

10 - Подумки представляючи план, спробувати розповісти написане, дивлячись на своє відображення в дзеркалі. Це дуже важливо - навчитися контролювати руху корпуса і міміку обличчя. Коли навчитеся вільно дивитися на себе в дзеркало, зможете представляти, яким вас бачать слухачі, і як ви виглядаєте зі сторони.

 

3. Висновки

 Робота викладача передбачає крім основного завдання - навчання і виховання дітей - ведення великої кількості документації.

Грамотно  оформлена документація свідчить про методичну підготовку викладача і допомагає поетапно планувати  подальшу роботу.

Сподіваюсь, що ця доповідь була для вас важливою, і допоможе у підготовці, оформленні та проведенні методичної роботи.


З повагою, Ірина Анищенко

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федюк Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
3212
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку