Прийом стартової актуалізації життєвого досвіду учнів. Технологія вітагенної освіти.
Горева Оксана Володимирівна,
учитель російської мови та літератури
Южноукраїнської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів № 4.
Учитель вищої категорії, старший учитель.
Формування в учнів підприємливості, математичної грамотності та інформаційно-цифрової компетентності на уроках мови (із досвіду роботи)
Багато хто з моїх колег запитує, як можна на уроках української, російської та інших мов формувати компетентності, які начебто не мають з мовою нічого спільного, а саме підприємливості, математичної грамотності та інформаційно-цифрової компетентності. Я у такому випадку рекомендую всім частіше згадувати, що вчителі-словесники мають вчити дітей не лише мови та літератури, а насамперед життю засобами мови та літератури. Використовуючи вітагенні технології компетентісного навчання, а саме прийом стартової актуалізації життєвого досвіду учнів, я провела останній урок з теми «Числівник» у 9 класі таким чином:
Перед вами на фото етапи роботи учнів. Працювало 3 групи по 4 учня (2 групи дівчат і одна хлопців).
Результатом 40-хвилинної групової роботи учнів стали наступні матеріали (до перевірки вчителем).
Наступного уроку я проаналізувала надані матеріали, зазначивши, що кожна група має гарні шанси створити своє кафе, всі групи склали перелік необхідного обладнання, вказали ціни на страви та напої, деякі групи навіть врахували зарплатню персоналу та розваги для відвідувачів (телевізори, ігрові приставки), але треба звернути увагу на такі недоліки:
Зрозуміло, що учням цей вид роботи дуже сподобався, адже вони не лише використали свій життєвий досвід, знання з математики, інформатики, російської мови, а й змогли проявити свій творчий потенціал, навички роботи в команді та індивідуальні якості.