Метод проектів як засіб формування ключових компетентностей учнів при вивченні мови та літератури

Про матеріал

Проекти з мови та літератури, які формують компетентності учнів. Назви, термін, класи, фото.

Перегляд файлу

 

Горева Оксана Володимирівна,

учитель російської мови та літератури

Южноукраїнської загальноосвітньої

 школи І-ІІІ ступенів № 4,

учитель вищої категорії, старший учитель

 

Метод проектів як засіб формування ключових компетентностей учнів при вивченні російської мови та літератури

Проектна технологія все більше прихильників збирає серед учителів та учнів. У позакласній роботі з мови та літератури до участі у проектах залучається все більше учнів, теми проектів  стають актуальнішими, цікавішими, їхні результати різноматнішими. Це не дивно, адже при формуванні ключових компетентностей саме цей метод є універсальним, він допомагає на різних своїх етапах розвивати в учнів уміння співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі, висловлювати власну думку, аргументувати та відстоювати свою позицію (соціальна і громадянська компетентності);  генерувати нові ідеї, використовувати різні стратегії аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення (ініціативність і підприємливість); організовувати та планувати свою навчальну діяльність, визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети (уміння вчитися впродовж життя);  діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі,  знаходити інформацію та оцінювати її достовірність (інформаційно-цифрова компетентність); використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях, оперувати текстовою та числовою інформацією (математична компетентність);  грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку (спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами); враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо) (обізнаність і самовираження у сфері культури).

  З метою підвищення інтересу учнів до вивчення мови та літератури, формування предметних та ключових компетентностей я щорічно пропоную учням взяти участь у проектах. Результатом проектів може бути як презентація в електронному вигляді, так і колаж, стінгазета, альманах, відеоролик тощо.

 

 

За останні декілька років було реалізовано наступні проекти:

№ з/п

Назва проекту

Термін реалізації

Класи

Результат

1

«Нові слова нової України»

2 місяці

11-і

Презентації «Неологізми сучасної війни», «Неологізми в одязі», «Неологізми і сучасна їжа», «Автомобілі і нові слова», «Неологізми в Інтернет-просторі».

Словник «Нові слова Інтернету»

2

«Антисуржик»

2 місяці

10-і

Презентація «Розмовляй або російською, або українською мовою»

3

«Помилки нашого міста»

2 місяці

9,10-і

Презентації «Помилки  закладів міста»,

 «Помилки на OLX», «Помилки у соцмережах»

4

«Десять років промайнуло, імена старі забули» (порівняння імен першокласників та випускників школи)

2 місяці

11-і

Відеоролик

5

«Хто такі Баба Яга, Кощей та інші герої казок»

3 місяці

11-і

Презентації про добрих та злих героїв казок

6

«Що в імені моєму?» (Імена старшокласників школи)

3 місяці

10-і

Відеоролик (4 хвилини)

7

«Розмаїття словників»

1 місяць

8-і

Стінгазета «Розмаїття словників»

8

«Моя улюблена книга»

3 тижня

7-і

Колаж «Моя улюблена книга»

9

«Басні нашого класу»

2 тижні

6-і

Альманах «Басні нашого класу»

10

«Шкільні жаргонізми»

2 тижні

6-і

Словнички шкільних жаргонізмів

11

«Неологізми у нашому житті»

2 тижні

6-і

Кишенькові словнички неологізмів

12

«Як написати вірша»

3 тижні

5-і

Альманах «Вірші про весну»

 

Результати проектів  було презентовано учнями на різних рівнях: однокласникам - на уроках,  учням інших класів - на заходах, присвячених Дню рідної мови, учителям -словесникам на засіданні шкільної методичної комісії, учителям інших шкіл – на міському семінарі. Робота над проектом та результати досліджень сприяють розвитку в учнів культури спілкування, уміння порівнюватити, аналізувати, робити висновки, попереджати власні помилки, підвищують загальну культуру учнів, а також сприяють розвитку творчих здібностей.

C:\Users\admin\Desktop\6 г осень 19\P91024-130340.jpg

E:\19-20\моя работа метод\P90205-133033.jpg

 

docx
Додано
28 жовтня 2019
Переглядів
1023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку