Методична розробка " Анотація педагогічного досвіду вчителя фізичної культури Вплив дохзованогоеустресу на покращення холістичного здоров'я учнів на заняттях фізичною культурою"

Про матеріал
Зміна ери еустрсу на еру дістресу призвело до повальної гіподінамії,неправильного харчування,психічних розладів та ін. негативних проявів у житті будь-якої людини. Особливо підпадають під цей вплив діти.Наш проєкт має ціль знайти та показати учням позитивний вплив стресу для досягнення мети, вчить займатись дослідницькою роботою та свідомо готувати себе до повноцінного активного козацького довголіття на засадах семіфакторної системи здоров'я наших пращурів,( з якою можна ознайомитись у випуска Олександра Притули " Академія здоров'я та успіху"
Перегляд файлу

 «Вплив дозованого еустресу на покращення
холістичного здоров’я учнів»

 

Педагогічний   досвід  проект - дослідження вчителя фізичної культури Калиновської Ірини Павлівни.

 

 Вид досвіду за характером новизникомбінаторний, що поєднує  різні відомі підходи та технології;  складається   з широкого практичного  впровадження ідей і засобів Козацької педагогіки в освітній процес та в побут дітей доступними стандартними та нестандартними методами  шляхом інтеграції елементів освітніх  предметів на прикладах і традиціях наших пращурів і найкращих досягнень  сьогодення України,  світових лідерів за допомогою новітніх розробок гуманної  оздоровчої педагогіки.

Мета проекту:

   Розробити систему забезпечення активної свідомої участі учня у формуванні власних життєвих компетентностей, проєктуванні дієвої індивідуальної моделі повноцінного тривалого  фізичного та духовного життя в природних, техногенних та соціальних умовах на основі  світових та національних видів навчання, оздоровлення, спорту;

Забезпечити підвищення рівня його фізичної підготовленості; створити умови для формування й поліпшення основних життєво  важливих рухових навичок, умінь та пов’язаних з ними знань.

Завдання проекту:

Знайти практичні педагогічні стратегії підвищення рівня здоров'я учня та навчити його самостійно їх реалізовувати, корегувати  впродовж  повсякденного реального життя, опираючись на надбання національної 7-ми факторній системи фізичного здоров'я "Спас" та світових досліджень. Напрямки реалізації досвіду ( за Концепцією «Нова українська школа»):

1. Виховання патріота з активною позицією, який діє згідно з морально – етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права людини.

2.Формування особистості випускника нової української школи – освіченого українця, всебічно розвиненого, відповідального громадянина та патріота, здатного до ризику (цілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до критичного мислення) та інновацій (інноватор, здатний змінювати навколишній світ, конкурувати на ринку праці, учитися впродовж життя).

3.Пропаганда здорового способу життя заснованого на національних традиціях та сучасних наукових дослідженнях.

Педагогічна система вчителя:

Виховний процес є головною складовою змісту педагогічної системи й орієнтується на загальнолюдські   цінності, зокрема морально – етичні (гідність, чесність, справедливість, турбота, повага до життя, повага до себе та інших людей), соціально – політичні (свобода, демократія, повага до рідної мови і культури, патріотизм, шанобливе ставлення до довкілля, повага до закону, солідарність, відповідальність). Він спрямований на плекання української ідентичності учня. Виховання сильних рис характеру та чеснот здійснюватиметься через наскрізний досвід. Весь освітній процес організовано на моделі поваги до прав людини, підтримки добрих ідей. На уроках створюється атмосфера довіри, доброзичливості, взаємодопомоги і взаємної підтримки. Ключовим виховним елементом є приклад учителя, який покликаний зацікавити дитину.

Характерні риси педагогічної системи:

- Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві, засобами козацької педагогіки.

- Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.

- Умотивований творчий учитель, який постійно  протягом життя розвивається професійно.

- Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.

- Наскрізний процес виховання, який формує життєві цінності.

- Сучасне освітнє середовище, що забезпечує необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів та батьків не лише в приміщенні освітнього закладу.

- Поєднання  національно – патріотичного виховання і формування особистості на засадах демократичних та гуманістичних цінностей, здоров’язберігаючих компетентностей, готової жити  в сучасному глобалізованому світі.   

 

Педагогічна система створює умови для  формування та розвитку ключових компетентностей:

  • спілкування державною мовою,
  • компетентності в природничих науках (елементи біології, анатомії, фізіології, екології),
  •  математична грамотність (визначення оптимального навантаження, кількості калорійності та збалансованості, циклічність процесів тощо),
  • інформаційно – цифрова компетентність (підготовка презентацій РР, відеозвітів, он-лайн тестування,  індивідуальне та групове он-лайн тренування тощо),
  • уміння вчитися впродовж життя,
  • соціальні і громадянські компетентності (елементи історії України, українознавства, Я досліджую світ , Захист Вітчизни), підприємливість,
  • загальнокультурна грамотність,
  • екологічна грамотність і здорове життя.

 

Технологічні засади досвіду:

  • класична педагогіка,
  • гуманна козацька педагогіка,
  • елементи  українських танців,
  • елементи бойових мистецтв «Спас» та «Хортинг»,
  • технологія критичного мислення,
  • оздоровча система «Дев’ять сил», загартовування,
  • театралізація; козацькі розваги,
  • проєктна  проблемно - пошуково - наукова діяльність,

(дослідницька лабораторія на уроці- перший крок учнів до пізнання світу і себе в ньому);

  • мережева взаємодія, ІКТ, мобільні технології,
  • технологія рефлексивного навчання, самоконтролю,
  • технологія модерування групової роботи, лідерства, 
  • імітація, рольова гра,
  • педагогіка партнерства.

 

Засади міжособистісних відносин учасників освітнього процесу

Педагогіка партнерства: повага до особистості; доброзичливість і позитивне ставлення; довіра у відносинах та стосунках; діалог – взаємодія – взаємоповага; розподілене лідерство, право вибору та відповідальність за нього; принцип соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).

Активно застосовуються наступні методи роботи: метод строкової інформації, «мозковий штурм», ігровий, комбінаторний, частково-пошуковий, змагальний, квест, ініціативно-творчий метод, «Світлофор», «Мікрофон», проблемно-пошуковий, імітаційний, метод тренінгу.

Принципи роботи: партнерства, доступності, зворотнього зв’язку, активності та свідомості, естетизації, вільного вибору, гуманізації та толерантності  - дають змогу учням та вчителю навчатись працювати у віртуальному середовищі і відкритому  освітньому просторі. Різноманітні форми роботи: індивідуальна, групова, парно – індивідуальна, диференційна, мандрівки, комбінаторні уроки, інтелектуальна гра, конкурси, турніри народознавчі та фольклорні свята - роблять навчальний процес творчим, вимагають певних навичок та компетентностей.

Проєкт  як метод навчання  тісно поєднан із зацікавленностю учасників проєкту у отриманні необхідних теоретичних знань  та практичному їх застосуванні.

Переваги проєктного навчання:створення у рамках проєкту конкретного продукту теоретичного чи практичного  результату .

Вид нашого проекту: колективний, пошуковий, дослідницький,довготривалий, інтегрований.

Етапи проекту:пошуковий, аналітичний, практичний,презентаційний.контрольний.

Дослідницькі завдання: порівняти причини та наслідки ери еустресу та анти еустресу. Шукати шляхи свого холістичного довголіття засобами дозованого еустресу.

Очікуванні результати: учні навчаються аналізувати свій стан здоров'я, порівнювати, робити висновки, креативно та критично підходити до занять фізичної  культури, вчаться займатись своїм здоров'я усе життя, формувати свою громадську позицію.

 

Складова педагогічної системи: Методологічна основа досвіду (нормативна та науково – теоретична база)

 Закон України «Про освіту» (2017), Концепція «Нова українська школа» (ред. 2017р.), Концепція національно – патріотичного виховання дітей та молоді (2019), педагогіка партнерства, компетентісно, особистісно та діяльнісно – орієнтований підходи до навчання; програмні продукти Онлайн-університету холістичного здоров'я LIFT, оздоровча система "Біохакінг", оздоровча система «Дев’ять сил», О. Л. Притули, Президента Всеукраїнської федерації «Спас», доктора педагогічних наук, культуролога, учасника запорозького патріотичного козацького руху; основні засади козацько-лицарської педагогіки, національних бойових мистецтв «Спас» та «Хортинг»; національна родинна педагогіка.

 

 

1- акмеологічна складова : оздоровчі методики ,поєднані з інноваційними ідеями  національно - патріотичного  виховання, досвід світових науковців, демократичних та гуманістичних цінностей  козацької народної  педагогіки, педагогічні технології критичного мислення.

2-когніти́вна складова: теоретичні знання, розробки

3-діяльнісна складова: розвиток та вдосконалення   умінь  та навичок учнів  засобами тренувальних вправ фізичного, емоційного, оздоровчого характеру в системі навчальних  тематичних занять  з  фізичного виховання у структурі уроків  протягом річного циклу.

 

 

Ресурси

  • технології, методи , ідеї національно -патріотичного виховання ,
  • здоров'язберігаючі технології;
  •  козацька педагогіка:  «Оздоровча гімнастика  «9сил» ,
  • дихальні системи, які використовуються  у   бойовому мистецтві   «Спас»:   «Соняшник», «Лебедине дихання», «Вовче дихання»  при виконанні різних вправ на розвиток фізичних якостей (сили, витривалості, гнучкості, спритності, швидкісно – силових навичок); дихальні вправи козаків в  ускладнених умовах ( з соломинкою, з маскою – респіратором);
  •  біг «Вовчим скоком»;
  • загартовування ,
  • оздоровчо- тренувальний енергетичний  комплекс  «Спасу»- «Кремінь».

       Через увесь проєкт проходять наскрізні змістовні лінії: екологічна безпека та сталий розвиток, громадська відповідальність, підприємливість та фінансова грамотність, здоров'я і безпека. Це дозволяє передбачати вирішення завдань реального змісту, здійснення міжпредметних навчальних проєктів, роботу з різними джерелами інформації.

 

 

Холістичне здоровя - це комплексний вплив на здоров'я .

 В даному проєкті ми спирались на 7-факторну систему "здоров’я й успіху", розроблену доктором педагогічних наук , Президентом Вскураїнської федерації "Спас"  О. Л. Притулою  у  Всукраїнській Академії "Спас"(книга знаходиться у типографії).

 

 

Сфери холістичного здоров’я:

1-омолоджування та зниження біологічного віку

2-здорове харчування

3-здорове та гнучке тіло

4- антистрес та розслабленість

5- люблячі відносини та здорове партнерство

6-секс та здорове інтимне життя

7-духовність, аутентичність та усвідомленість

8- високий інтелект та ясна  пам'ять

9-батьківство та виховання

10-емоції та насолода

11-свобода від обмежень та страхів

12-гроші та економічне, фінансове мислення

13-рід  і дитинство

14- стиль та зовнішність

15- креативність та стан  потоку

Біохакінг -  системний підхід до здоровя з метою покращення фізичних і психологічних  можливостей нашого організму. Результат: довге, здорове, активне та щасливе життя

  • Просте подвоєння рівня своєї енергії, основаної на досягненнях передової науки (можливість повторити досягнення вже через декілька днів виконання вправ)
  •  Це не хімічні стимулятори, а стратегія, яка допомагає отримати реальну власну енергію надовго.

Еустрес  є складовою  біохакінгу .

Будь - які зміни  - позитивні чи негативні - будуть для людини стресом. І ми робимо протидію, супротив цим змінам. Навіть коли це дає  нам велику користь. Ці зміни будуть йти не тільки на рівні свідомості, але й на рівні фізичного тіла, на рівні нейронів головного мозку. Розрізняють два види стресу:

Еустрес  (гострий)― це свого роду ″позитивний″ стрес. Він активізує функціональні резерви організму, сприяє адаптації та, врешті-решт, ліквідації самого стресу. Еустрес нетривалий, завдяки чому організм активує свої системи для ″збереження життя″, але не встигає їх вичерпати, тому згубного впливу еустрес не завдає.

Дистрес (хронічний)― це ″шкідливий″ стрес, внаслідок  якого вичерпуються захисні сили організму та зриваються механізми адаптації, організм слабшає, що призводить до розвитку різних захворювань.

Потрібно рушати далі, трансформуватись, отримувати поштовх для змін, навіть коли ці зміни нам здаються страшними. І кожну ситуацію людина повинна використовувати максимально, застосувати  її для переходу на новий рівень реальності, рівень  свого холістичного здоров'я.  Бо ніщо не випадково у житті.

Раніше  люди жили в епоху еустресу, коли всі необхідні умови для людини  пропонував сам стиль життя, побуту  ( боротьба за виживання, дозована помірна екологічна  жива їжа,   всебічне загартовування, фізичне постійне навантаження  під час праці та побутових справ , відсутність "тепличних" умов та ін.). Тому і говорили : " Міцне козацьке здоров'я, козацьке довголіття". Наші історики довели, проходячи по старим цвинтарям, що дуже багато людей померло після 100 років. Навіть  в Японії немає такої великої кількості довгожителів. Це говорить про систему, школу виховання, про стиль життя нашого народу.

На жаль, зараз почалась епоха антиеустресу, коли переїдання, гіподинамія, емоційне вигорання та інші чинники соціального, природного та техногенного характеру  призводять до хронічного дистресу, до погіршення рівня та тривалості життя.

 

 

Здорове правильне харчування та проста зміна у харчуванні  підвищить рівень життєвої енергії у 54 рази!!!

Енергія у тілі:

1 молекула жиру  + Кисень = 108 молекул АТФ

1 молекула глюкози + Кисень = 36 молекул АТФ

1 молекула жиру без кисню = 0 молекул АТФ

1 молекула глюкозі без кисню = 2 молекули АТФ

 

Проаналізувавши ці наукові дослідження, досвід козацької педагогіки,  ....

я вирішила  застосувати отримані теоретичні знання для практичного використання під час фізкультурних занять.

На уроках фізичного виховання  в рамках вирішення освітніх  завдань, диференціюючи  згідно віку, статі та індивідуальних  показників   стану здоров'я  учнів, ми використовували основні та допоміжні засоби фізичного виховання :

 - природні сили та оздоровчі методики, дихальні  вправи під час руху(""Соняшник"Ю "Лебедине дихання", "Вовче дихання", соломинку,вправи ранкової гімнастики пробудження " Чарівний ранок"; елементи загартовування(босоніж, оголений торс, моржування, забави  та заходи за межами приміщення)

загартовування

 - фізичні вправи  , елементи національних танців, ігор, дїї побутового та професіонального напрямку(підтягування, підняття штанги, вправи на прес, стрибок у довжину з місця, вистрибування угору з імітацією кидка, човниковий біг 4х9 м.,збирання командою предметів та  використання їх для викладання з них завдання( слова, математичної фігури, мапи тощо) ),вправи для розвитку гнучкості, витриваалості,координації , відчуття себе у просторі( смуги перешкод, рухливі ігри, танцювальні  рухи та композиції).

-контроль ЧСС, емоційного стану, корекція навантаження, видів випробувань.

-участь у спортивних змаганнях, національних святах.

-теоретичні   та практичні офлайн і онлайн матеріали, презентації, онлайн - тестування

 

Наші результати:

Підвищилась щильність занять.

Зростання результатів оздоровчого контенту у  показниках, що є поштовхом для подальших звершень, віри в свої сили.

Розвиток критичного ставлення до особистих можливостей та пошуку їх покращення  разом з партнерами (колективна творчість).

Бажання перевіряти свої сили  та брати участь  разом із батьками у  змаганнях  ( Олімпійська миля, Марафон "Нова пошта "Запоріжжя")

Навчання   навичкам здорового холістичного  здоров'я та вмінням орієнтуватись в  інформаційному просторі у пошуках інформації про його покращення та збереження.

Виховання пошани та гордості до надбання пращурів та бажання бути на них схожими, відроджувати національні традиції у сфері козацького здоров'я.

Доповідь про проєкт та його попередні результати  заслухано на  засіданні педагогічної ради  ЗЗНВК №108 (23.12.2019),  на  районному засіданні методоб’єднання вчителів фізичної культури та основ здоров’я (09.01,2020, на засіданні Всеукраїнської Академії здоров'я та успіху «Спас» та  Всеураїнської Академії бойового мистецтва "Спас"(12.01.20)  та  зацікавили громадкість і  спеціалістів.

Нагороди: 1-3 місця на Всеукраїнських  онлайн олімпіадах, конкурсах, участь у Олімпійському тижні, Всеукраїнський марафоні "Нова пошта "Запоріжжя особисто та з родинами,1-3 місця у обласних змаганнях "Сокіл(Джура), ВГДР "Школа безпеки, участь у святкуванні свят:  Спас,Покрова,Різдво,Водохрещення, Масляна, спортивних святах та заходах.

        Пересування пластмасових  стаканчиків силою видиху повітря  після  тренувальних вправ з соломинками , влучення у баскетбольне кільце баскетбольним м'ячем після вправ  медболом , різновиди дихальних вправ до чи під час виконання фіичних вправ показали значне збільшення результатів.

 Дозований еустрес у вигляді вправ босоніж, з оголеним торсом ( для хлопчаків) , вигуків  показав  пожвавлення інтересу до вправ, розуміння значення загартовування та повагу до свого й чужого здоров'я. 

Вправи ранкової гімнастики " Чарівний ранок" на основі побутового пробудження, вітання Сонцю, оздоровчого комплексу  О.Л. Притули "9 сил" .

Еустрес у вигляді нссподіванного завдання, лідерства, ускладнення  та зміни вправи  давав  можливість проявити свої  риси лідера, партнера, креативно діяти.

 

Картинки по запросу полная шкала эмоциональных тонов

 

 

 

 

 

Конкретний  результат проєкту на даний момент (за таблицею 7-ми факторного холістичного здоровя) :

фізичне          - покращились проміжні результати

фізіологічне  - покращився стан здоров'я, легше одяг на тренуваннях

генетичне      - почали закладатись нові паростки для майбуття

психічне        - врівноваженість, контроль емоцій, стресозахищеність

енергетичне  - підвищення працездатності на уроці фізкультури та у житті

соціальне      - покращились взаємовідносини, партнерські стосунки,         взаємопідтримка, з'явилась впевненість у собі, якості лідера та критичного підходу до своїх рішень.

духовне - відчуття себе частиною Всесвіту, України і відповідальність за своє здоров'я, прийдешнє, пошана та гордість за пращурів, бажання відродити та зберегти їх надбання, екологічно здорове ставлення до себе та інших. Практичне значення досвіду

Матеріали узагальненого досвіду можуть бути використані в практичній роботі з розвитку фізичного, морального та національно-патріотичного виховання  у напрямку здоров’язберігаючих компетентностей,  технологій в закладах середньої та позашкільної освіти, для родинного виховання; для покращення рівня холістичного здоров'я   дітей та молоді.

 

 Результативність впровадження досвіду

Результатом активної співпраці учнів, вчителів та батьків стали призові місця дітей у Всеукраїнських конкурсах  з основ здоров'я, «Захисту Вітчизни», на марафоні «Нова Пошта – Запоріжжя», покращення результатів оцінювання стану фізичної підготовленості, зменшення рівня захворюваності дітей. Результативність досвіду та презентація заходів була представлена в  публікаціях, на вебресурсах («На Урок», блоги та сайти «Спасу», МО учителів фізичної культури, на сайті школи). Створюються комфортні умови для індивідуального та диференційного навчання, розвитку та виховання дітей різних вікових груп. Відбувається розвиток життєвих компетентностей на засадах інтеграції предметів. Створюються умови освоєння сучасних технологій, методів, форм роботи на основі партнерства, національних карбів козацької педагогіки. Підвищується мотивація, пізнавальний інтерес учнів та батьків до занять фізичною культурою особисто та у родинному колі, до національних оздоровчих методик. Розвиток креативного мислення  сприяє зростанню рівня сформованості в учнів навичок внутрішньої та міжперсональної комунікації; збільшенню кількості учнів, які беруть участь у різних заходах, змаганнях тощо. Підвищився рівень вихованості учнів, критичного  та соціативного мислення.

Високу результативність своєї роботи бачу в підвищенні зацікавленості, покращенні ставлення дітей до уроку, креативності застосування ними здобутих знань, умінь, навичок та росту їхніх особистих результатів фізичної підготовки та стану здоров’я. Учні мають навчальні досягнення високого та достатнього рівнів, впевнено зростають у перемозі над собою. Важливе значення має підтримка моїх ідей та заходів адміністрацією комплексу, колегами, батьками. Але найголовніше, що це необхідно учням, громаді. Наші учні беруть участь у різних  змаганнях та конкурсах, включаючи Всеукраїнський рівень: Всеукраїнські фестивалі «Лава на лаву» , «Покрова на Хортиці», «Козацькі розваги», «Тато, мама, Я – спортивна сім'я», «Уроки веселого футболу», Марафон «Нова Пошта – Запоріжжя», «Олімпійська миля», «Фестиваль сім'ї», обласні змагання  ВГДР «Школа безпеки», «Сокіл (Джура), «Котигорошко», показові виступи  перед дітьми з особливими освітніми потребами. Крім того, відроджуються, відзначаються такі   національні свята, як «Водохрещення», «Івана Купала» та інші, де на практиці учні та батьки  загартовуються душею та тілом. Найголовніше - це впровадження здобутих знань та умінь щодо здорового способу життя у  повсякденне  життя  дітей та їхніх родин.

За високі досягнення у національно – патріотичному вихованні молоді автор нагороджена грамотами та подяками Міністерства надзвичайних ситуацій, Міністерства сім'ї та молоді, районної, міської та обласної адміністрації. 

Нові підходи та прийоми педагогічної техніки: свобода вибору, довіра, діяльність, зворотній зв'язок, експериментальна та наукова діяльність учнів допомагають змінити пріоритети й цільові установки процесу навчання і виховання для обох сторін. Розподіл проєкту, згідно нового Державного освітнього стандарту (2018 р.), на етапи роботи (підготовчий, початковий, основний та заключний) дає можливість для реалізації основних підходів до навчання: особистісного, компетентнісного, діяльнісного, дозволяє  реалізувати на заняттях об’єктивну тенденцію  інтеграції змісту базових навчальних дисциплін (основ здоров’я, історії, географії, музичного та художнього мистецтва, економіки, фізики, іноземних мов, праці та біології, логіки та ІКТ) та перетворити  процес навчання в засіб регуляції навчальної діяльності. Формуються  уміння навчатися впродовж життя та практично - креативно застосовувати здобуті навички,  що сприяє більш  ефективному оволодінню предметним змістом  фізичного виховання на засадах козацької, родинної педагогіки та світових досліджень і практик.

Репрезентація досвіду

Апробація даного педагогічного досвіду – проєкту  проходила протягом 1 року на заняттях фізичної культури в урочний та позаурочний час на базі ЗЗНВК №108.

Досвід пройшов  громадську експертизу шляхом обговорення виступів автора на батьківських зборах та засіданнях Лідерів шкільного самоврядування, обговорювався з фахівцями Академії "Спас", на засіданнях педагогічної ради, шкільного методичного об'єднання та районного методичного центру вчителів фізичної культури Хортицького району. Результати  деяких попередніх досліджень  були неодноразово оголошені на різних рівнях (на шкільних та районних нарадах, на засіданнях  методичного об’єднання учителів фізичного виховання школи та  району, на обласному  конкурсі «Учитель року 2018», під час бесід  із батьками).

Результатом активної співпраці учнів, вчителів та батьків стали призові місця дітей у Всеукраїнських конкурсах  з основ здоров'я, «Захисту Вітчизни», на марафоні «Нова Пошта – Запоріжжя», покращення результатів оцінювання стану фізичної підготовленості, зменшення рівня захворюваності дітей. Результативність досвіду та презентація заходів була представлена в  публікаціях, на вебресурсах («На Урок», блоги та сайти «Спасу», МО учителів фізичної культури, на сайті школи). Створюються комфортні умови для індивідуального та диференційного навчання, розвитку та виховання дітей різних вікових груп. Відбувається розвиток життєвих компетентностей на засадах інтеграції предметів. Створюються умови освоєння сучасних технологій, методів, форм роботи на основі партнерства, національних карбів козацької педагогіки. Підвищується мотивація, пізнавальний інтерес учнів та батьків до занять фізичною культурою особисто та у родинному колі, до національних оздоровчих методик. Розвиток креативного мислення  сприяє зростанню рівня сформованості в учнів навичок внутрішньої та міжперсональної комунікації; збільшенню кількості учнів, які беруть участь у різних заходах, змаганнях тощо. Підвищився рівень вихованості учнів, критичного  та соціативного мислення.

Перспективу подальшої діяльності бачу у безмежній можливості нових розробок  щодо впровадження основ холістичного здоров’я, біохакінгу  та їхньої  складової - дозованого еустресу для рольових проєктів разом з учнями (смуг перешкод, забав, втілення внутрішньо-міжпредметної інтеграції на уроках, інтегрованості все більшої  кількості базових навчальних предметів з предметом фізичне виховання ; популяризації та розвитку національних і світових оздоровчих систем; залучення до співпраці представників української козацької громади в інших  осередках, містах, країнах) з метою  покращення ставлення  молоді до свого  здоров'я та відчуття себе у соціумі 

 

 

 

 

Рефлексія.

            - Порівняння ери еустресу та ери антиеустресу, їх вплив на здоров'я і успіх у  житті дали значний стимул для змін у ставленні учнів до здорового способу життя.

             - Велике значення фізичних вправ у поєднанні   з дихальними практиками та правильними змінами у харчуванні дає перспективу збільшення виховання нового здорового покоління 

. - учнів здивувала   та зацікавила інформація, що спортсмени спеціально тренуються у печерах, щоб покращити свої результати на змаганнях.

- покращення емоційного ставлення  учнів до уроку фізичної культури, до свого фізичного здоров'я .

-Проєкт став гарним прикладом життя наших пращурів та козацької педагогіки, прикладом  шляху до особистого  здорового, активного,  щасливого  довголіття як сенсу життя.

-Учні із задоволенням ставали  співавторами проєкту.

-Завдяки руху, інтересу, емоціям, еустресу рівень  самооцінки, емоційного та фізичного стану дітей піднімається до верхніх найкращих показників  (за емоційною шкалою Хагарта)  та  залишається там протягом тривалого часу  на наступних  уроках різних навчальних дисциплин.

 

 Корекція.

Проаналізувавши попередні результати проєкту, ми дійшли висновку щодо

  • необхідності  продовжити дію  проєкту,
  •  надалі зробити корекцію  системи контролю змін  за  різними віковими  категоріями  учнів на постійній науковій основі,
  • зацікавити та залучити до проекту вчителів інших навчальних предметів,
  •  зацікавити учнів  пошуком індивідуальних шляхів реалізації  плану проєкту,
  • зацікавити батьків використовувати  здобуті знання дітей у повсякденному житті для усієї родини.
  • сприяти розповсюдженню інформації щодо значення  еустресу як частини холістичного здоровья та можливі шляхи для його покращення.

 

 

Додатки:

 

 

 

docx
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку