Методична розробка "Астрономічний двобій"

Про матеріал

Методична розробка – сценарій проведення позакласного заходу з астрономії дуель-шоу «Астрономічний двобій?» може бути використана в загальноосвітніх школах та школах нового типу під час проведення підсумкових уроків з предмета, тижнів фізики та астрономії.

Перегляд файлу

 

Методична розробка – сценарій проведення позакласного заходу з астрономії дуель-шоу «Хто зверху?» може бути використана  в загальноосвітніх школах та школах нового типу під час проведення підсумкових уроків з предмета, тижнів фізики та астрономії.

Дуель-шоу «Астрономічний двобій»

Обладнання: комп’ютери, проектор, роздатковий матеріал.

Місце проведення: комп’ютерний зал, прикрашений в стилі телешоу «Хто зверху?»

І. ПІДГОТОВКА ГРИ.

У шоу беруть участь дві команди – хлопці та дівчата. Щоб перемогти, дівчатам доведеться запитати себе: що вони знають про світ хлопців-астрономів? Хлопці-астрономи, в свою чергу, повинні зробити те ж саме щодо дівчат-астрономів.

Дуель чоловічого і жіночого світів ділиться на 8 раундів, що складаються з бліц-опитувань, різних конкурсів та змагальних ігор. Переможець визначається у фінальному, восьмому раунді, де бали - парсеки переможця зростають удвічі. Команда складається з чотирьох учасників.

  1. Створення команд і постановка мети за 1-2 тижні до дня проведення гри.
  2. Кожна команда самостійно обирає капітана, елементи гардеробу, що будуть вказувати на приналежність до команди і готує домашнє завдання.
  3. Капітан команди готує представлення кожного учасника своєї команди і себе також. Презентація не повинна тривати більше 1-2 хв.
  4. Вболівальники кожної команди формують фан-клуб своєї команди.
  5. Учасники обох команд готують місце проведення дуель-шоу (прикрашають зал, розставляють меблі, допомагають встановлювати обладнання, розвішують плакати і т.д.).

ІІ. ХІД ГРИ

Доброго дня вам, дорогі наші учасники, вболівальники, учителі та гості, які завітали на дуель-шоу «Астрономічний двобій» за мотивами однойменного шоу, що транслюється на одному з каналів українського телебачення.

Слава, визнання, вершина успіху… Кожен, бодай раз в житті бажав опинитися на цьому Олімпі. Битва ця нелегка і в ній виграють лише найсильніші, які завжди рухаються вперед. Щоб сьогодні досягти поставленої мети, ви повинні проявити себе, показати свої знання та уміння з астрономії, бути вихованими та культурними під час спілкування, мати великий словниковий запас слів, уміти приймати рішення в нестандартних ситуаціях, проявити колективну творчість і комунікативні здібності та творчу самостійність і відповідальність, уміти самоорганізовуватись та працювати командою. Ви повинні пройти нелегкий шлях до своєї вершини, адже з двох команд маємо обрати лише одну – найкмітливішу, найрозумнішу. Жіноча стать проти чоловічої! Бажаю командам перемоги та запрошую зайняти свої місця у залі.

Отже, стартуємо!

Представлення команд

Капітани представляють свою команду (до 2 хв.).

Раунд №1. «ЩО ЗАЙВЕ ?»

Умови.

Перше завдання для хлопців.  Час на виконання 60 секунд.

Оцінювання.

Правильна відповідь – 1000 парсек.

Завдання.

Подивіться, будь ласка, на три картини та скажіть, яка з них зайва.

D:\Документи\Акції 2015-16\космос\космос.jpg  D:\Документи\Акції 2015-16\космос\imgpreview (2).jpgD:\Документи\Акції 2015-16\космос\imgpreview.jpg             

Мал. 1                                     мал. 2                                          мал.3

 

Умови.

Завдання у відповідь, для дівчат. Час на виконання 60 секунд.

Оцінювання.

Правильна відповідь – 1000 парсек.

Завдання.

Так, дівчата, ваша черга. Пильно подивіться і скажіть на якому фото знаходиться  Микола Коперник

D:\Документи\Акції 2015-16\космос\ейнштейн.jpg  D:\Документи\Акції 2015-16\космос\галілео.jpg             D:\Документи\Акції 2015-16\космос\коперник.jpg               

Фото 1                                   фото 2                                   фото 3                             

Умови.

Бонусне запитання від хлопців. У нас для вас є відео-запитання. Зараз ми покажемо дослід. Зупинимо його, а ви повинні відповісти на запитання. Будь ласка, відео на екран. Час на виконання 60 секунд.

Оцінювання.

Правильна відповідь – 1000 парсек.

Завдання.

Відео. (Атмосферний тиск).

Запитання: Отже,чому кришка не впала при перевертанні стакана?

А. через дію атмосферного тиску;

Б. через дію сили притягання речовиною;

В. інша відповідь.

Раунд №2. «ЗБЕРИ ЛІТЕРИ»

Умови.

60 секунд є на те, щоб вибудувати максимально велику кількість слів із чотирьох літер. Усі слова прямо чи опосередковано стосуються фізики, астрономії. Запрошується першою команда дівчат.

Оцінювання.

Перемога у раунді – 1000 парсек.

 

Завдання для дівчат (ХД, АУ, МС, ОА).

  1. Сонце – це…(зоря);
  2. Внутрішня будова Сонця -  це… (ядро);
  3. Одна із планет, що утворює групу планет-гігантів…(Уран)
  4. Галілей назвав темні ділянки на Місяці… (Моря)

 

Завдання для хлопців (ДІ, АЛ, ВМ, ОА).

  1. Астрономія  розвивається і крокує у незвідані … (далі);
  2. Люди під цим жіночним знаком зодіаку швидко опановують науку астрономію (діва);
  3. На Місяці відсутній кисень і … (Вода);
  4. Перший чоловік на Землі, котрий міг би  опанувати астрономію, якби на той час вона існувала.  (Адам).

 

Умови.

Бонусне запитання від дівчат. Час на виконання 60 секунд.

Оцінювання.

Правильна відповідь – 1000 парсек.

Завдання.

Запитання: Який напрямок  має  рух обертання Сонця?

А. у напрямку протилежному руху зірок;

Б. у напрямку руху планет;

В. інша відповідь.

Раунд №3. «ПОКАЖИ НАЗВУ»

Умови.

У навушниках один учасник команди слухає пісню, текст якої пов’язаний із космосом. Потім він показує за допомогою жестів, міміки (без озвучення) своїй команді. Команда повинна за 60 секунд відгадати назву пісні або хоча б проспівати частину її слів.

Оцінювання.

Правильна відповідь – 1000 парсек.

Завдання для хлопців.

Пісня «Трава у дома»

Завдання для дівчат.

Пісня «Космос» (Виконавець А. Селезньов)

Умови.

Бонусне запитання від дівчат. Час на виконання 60 секунд.

Оцінювання.

Правильна відповідь – 1000 парсек.

Завдання.

Запитання: Кому належать ці знаменні слова: «Це маленький крок однієї людини і гігантський стрибок людства».

А. Нейл Армстронг;

Б.Едвін Олдрін;

В. інша відповідь.

 

Раунд № 4. «ХТО Я?»

Умови.

Один учасник команди виходить за імпровізовану ширму-екран. Учасник ставить запитання до своєї команди, а ті можуть відповідати на запитання лише «так» або «ні». Протягом 60 секунд учасник від команди має вгадати те, що зображено на малюнку.

Оцінювання.

Правильна відповідь – 1000 парсек.

 Завдання для хлопців

 D:\Документи\Акції 2015-16\космос\imgpreview (3).jpg

 

D:\Документи\Акції 2015-16\космос\imgpreview (4).jpg
Завдання для дівчат.

 

 

 

Умови.

Бонусне запитання від хлопців. Час на виконання 60 секунд.

Оцінювання.

Правильна відповідь – 1000 парсек.

Завдання.

Запитання: Це надзвичайно рідке явище. У давні  часи його поява породжувала марновірний страх у людини. Але це звичайне тіло, яке проходячи крізь шари атмосфери, спалахує. Навколо нього з’являється світюча оболонка, яка складається із горючих газів і має вигляд вогняного кола. Іх  появу можна іноді спостерігати й удень.

А. метеори;

Б. боліди;

В. інша відповідь.

 

Раунд №5. «ОБМІН РОЛЯМИ»

Умови.

Учасники мають виконати завдання протягом 90 секунд з яким, зазвичай, краще справляється протилежна стать.

Оцінювання.

Перемога у раунді – 1000 парсек.

Завдання для дівчат.

Правильно скласти частково розібраний телескоп.

Завдання для хлопців.

У програмі для створення комп’ютерних презентацій PоwerPoint  створити об’єкт  «космонавт» - анімацію, котрий  наближається  до планети .

Умови.

Бонусне запитання від дівчат. Час на виконання 60 секунд.

Оцінювання.

Правильна відповідь – 1000 парсек.

Завдання.

Запитання: Що такого неймовірного можна спостерігати у квазарах?

А. пилові хмари, що постійно існують у міжзоряному просторі;

Б. хмари міжзоряного пилу, що повторюють спектри зірок які їх освічують;

В. інша відповідь.

 

Раунд №6. «ЗІРКИ в РЯД»

Умови.

Потрібно виставити учасників протилежної команди в ряд від 1 до 4 за певними критеріями. Час на виконання 90 секунд.

Оцінювання.

Перемога у раунді – 1000 парсек.

Завдання для хлопців.

Розставте дівчат за знаками зодіаку.

Завдання для дівчат.

Шановні дівчатка, наші хлопці представлені планетами. Ваше завдання визначити масу кожної планети, виставити в порядку зростання.

Умови.

Бонусне запитання від хлопців. Час на виконання 60 секунд.

Оцінювання.

Правильна відповідь – 1000 парсек.

Завдання.

Запитання: Радіоактивний метал, що має назву однієї з планет…

А. Нептуній;

Б. Сатурн;

В. інша відповідь.

 

Раунд №7. «Якого роду?»

Умови.

  1. Ведучий ставить по черзі запитання кожному учаснику команди. Відповідати потрібно лише «ЖІНОЧОГО» або ж «ЧОЛОВІЧОГО». Наприклад, По якому шляху не ходила ні одна людина? ЧОЛ  (Чумацький шлях). Для відповідей кожній команді відводиться по 60 секунд.

Оцінювання.

Перемога у раунді – 1000 парсек.

Завдання для хлопців та дівчат.

  1. Найбільша планета Сонячної системи. ЧОЛ (Юпітер);
  2. Хто являється основоположником геоцентричної моделі світу?ЧОЛ(Птоломей);
  3. Густина якої планети Сонячної системи менша від густини води?ЧОЛ (Сатурн);
  4. Велика Магелланова Хмара знаходиться у сузір’ї…? ЧОЛ (Оріон);
  5. Яке затемнення триває довше? ЧОЛ (Місячне);
  6. По яким орбітам рухаються планети?ЧОЛ (Еліптичним);
  7. Які тіла не рухаються навколо Сонця? ЧОЛ (Супутники);
  8. В якій точці еліптичної орбіти швидкість планети найменша? ЖІН (Афелії);
  9. До малого тіла Сонячної системи відноситься…?ЧОЛ (Астероїд);
  10. Найменшою планетою земної групи є…?ЧОЛ (Меркурій);
  11. Найбільшу густину атмосфери серед планет земної групи має…?ЖІН (Венера);
  12. Межа між освітленою та не освітленою частиною Місяця – це…?ЧОЛ (Термінатор);
  13. Сонце – це …?ЖІН (Зоря);
  14. У якому фізичному стані речовина на Сонці?ЖІН (Плазма);
  15. Дивлячись на Сонце, яку «поверхню» ми спостерігаємо? ЖІН(Фотосферу);
  16. Причина появлення на Сонці гранул? ЖІН (Конвекція);
  17. Які зорі мають найвищу температуру? ЧОЛ (Блакитні);
  18. Які зорі найхолодніші? ЧОЛ (Червоні);
  19.  Молочний шлях – це Галактика, що має структуру…? ЖІН (Спіралі);
  20. Основний астрономічний прилад для спостереження…?ЧОЛ (Телескоп);
  21. Хто являється  основоположником космонавтики? ЧОЛ (Ціолковський);
  22. Галактики якого типу найстаріші? ЧОЛ (Еліптичні);
  23. Він здалеку прилітає, Оболонку чорну має То його надійний щит. Звуть же як …? ЧОЛ ( Метеорит);
  24. З якого ковша не п’ють, не їдять, а тільки на нього дивляться?ЖІН  (Велика Ведмедиця);
  25. Через яку трубу можна побачити цілий всесвіт — зірки та планети? ЧОЛ (Телескоп);
  26. Має величезний зріст, Має голову і хвіст, Це не тигр і не ракета. Натякну вам по секрету…ЖІН ( Комета);
  27. Нічного неба оберіг, і схожий бік його на ріг. Козак моторний, красний, хто ж цей красень ясний?ЧОЛ (Місяць);
  28.  Нехожена доріжка посипана горошком. ЧОЛ (Чумацький Шлях);
  29. Упакована їжа космонавтів. ЧОЛ (Тюбик );
  30.  Одяг космонавтів. ЧОЛ ( Скафандр );
  31. Як називався космодром, звідки здійснив перший політ Гагарін. ЧОЛ ( Байконур);.
  32. Яку  планету видно із Землі неозброєним оком?ЧОЛ (Уран);
  33. Шлях або траєкторія небесного тіла в космосі. ЖІН ( Орбіта );
  34. У 2006 році позбавили звання планети, назвавши його карликовою планетою. ЧОЛ (Плутон);
  35. Найгарячіша планета Сонячної системи?ЖІН ( Венера);
  36. Найбільший астероїд, що має 940 км. в діаметрі. ЖІН  (Церера );
  37. Безмежний за часом і простором світ, що включає існуючі галактики з планетами, зірками, газом, плазмою, пилом та іншими об’єктами. ЧОЛ ( Всесвіт);
  38. Одиниця астрономічної відстані , що дорівнює 3,26 світлового року. ЧОЛ( Парсек );
  39.  Метеорний потік, що утворюється в результаті згорання в атмосфері Землі астероїдів, метеорних тіл або комет. ЧОЛ (Зоряний дощ) ;
  40. Частинки твердих речовин в космічному просторі. ЧОЛ ( Космічний пил );
  41. Торох,  торох, розсипався горох, Почало світати – нема що збирати. ЖІН (Зорі);
  42.   Агрегат, відправлений з землі, що пересувався по поверхні Місяця для його дослідження .ЧОЛ ( Лунохід );
  43.   Навколо якої планети є кільця .ЧОЛ ( Сатурн );
  44. Перші карти Місяця виготовив у 1609 році…ЧОЛ (Томас Харріот);
  45. Природний супутник Землі. ЧОЛ (Місяць);
  46.  Сонце як газова …не має твердої поверхні. ЖІН (Куля);
  47. Четвертий числом, а також наш сусід, але з іншого боку – це планета….ЧОЛ Марс);
  48.  Різні форми видимого Місяця … ЖІН (Фаза);
  49. Яка радянська міжпланетна станція здійснила обліт навколо Місяця? ЖІН («Луна»-3);
  50.  

 

 

 

 

Умови.

Конкурс «Дивогляди».

Ведучий запрошує по одному учаснику із кожної команди. Потрібно дивитися один одному в очі і не моргати. Хто перший порушить правила, той і програв.

Оцінювання.

Перемога у конкурсі – 1000 парсек.

Завдання.

Потрібно дивитися один одному в очі і не моргати. Хто перший порушить правила, той і програв.

Умови.

Бонусне запитання до обох команд. Час на виконання 60 секунд.

Оцінювання.

Правильна відповідь – 1000 парсек.

Завдання.

 

 

Раунд №8. «ФІНАЛ»

Умови.

Хто правильно та швидше вирішить завдання цього раунду, то у тієї команди кількість отриманих парсеків подвоюється. Завдання виконується письмово на заздалегідь приготовлених бланках.

Оцінювання.

Перемога у раунді – подвоювання кількості отриманих парсеків.

Завдання.

Перевести кількість отриманих парсеків за попередні 7 раундів у кілопарсеки та мегапарсеки.

ІІІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ.

Оголошення та нагородження переможців дуель-шоу «Астрономічний двобій».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дуель – шоу

«Астрономічний двобій»

( Для учнів 10 -11 класів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Трипадуш Т.В.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єрко Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 травня 2018
Переглядів
1302
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку