Методична розробка – сценарій проведення позакласного заходу з астрономії дуель-шоу «Астрономічний двобій?» може бути використана в загальноосвітніх школах та школах нового типу під час проведення підсумкових уроків з предмета, тижнів фізики та астрономії.
Методична розробка – сценарій проведення позакласного заходу з астрономії дуель-шоу «Хто зверху?» може бути використана в загальноосвітніх школах та школах нового типу під час проведення підсумкових уроків з предмета, тижнів фізики та астрономії.
Дуель-шоу «Астрономічний двобій»
Обладнання: комп’ютери, проектор, роздатковий матеріал.
Місце проведення: комп’ютерний зал, прикрашений в стилі телешоу «Хто зверху?»
І. ПІДГОТОВКА ГРИ.
У шоу беруть участь дві команди – хлопці та дівчата. Щоб перемогти, дівчатам доведеться запитати себе: що вони знають про світ хлопців-астрономів? Хлопці-астрономи, в свою чергу, повинні зробити те ж саме щодо дівчат-астрономів.
Дуель чоловічого і жіночого світів ділиться на 8 раундів, що складаються з бліц-опитувань, різних конкурсів та змагальних ігор. Переможець визначається у фінальному, восьмому раунді, де бали - парсеки переможця зростають удвічі. Команда складається з чотирьох учасників.
ІІ. ХІД ГРИ
Доброго дня вам, дорогі наші учасники, вболівальники, учителі та гості, які завітали на дуель-шоу «Астрономічний двобій» за мотивами однойменного шоу, що транслюється на одному з каналів українського телебачення.
Слава, визнання, вершина успіху… Кожен, бодай раз в житті бажав опинитися на цьому Олімпі. Битва ця нелегка і в ній виграють лише найсильніші, які завжди рухаються вперед. Щоб сьогодні досягти поставленої мети, ви повинні проявити себе, показати свої знання та уміння з астрономії, бути вихованими та культурними під час спілкування, мати великий словниковий запас слів, уміти приймати рішення в нестандартних ситуаціях, проявити колективну творчість і комунікативні здібності та творчу самостійність і відповідальність, уміти самоорганізовуватись та працювати командою. Ви повинні пройти нелегкий шлях до своєї вершини, адже з двох команд маємо обрати лише одну – найкмітливішу, найрозумнішу. Жіноча стать проти чоловічої! Бажаю командам перемоги та запрошую зайняти свої місця у залі.
Отже, стартуємо!
Представлення команд
Капітани представляють свою команду (до 2 хв.).
Раунд №1. «ЩО ЗАЙВЕ ?»
Умови.
Перше завдання для хлопців. Час на виконання 60 секунд.
Оцінювання.
Правильна відповідь – 1000 парсек.
Завдання.
Подивіться, будь ласка, на три картини та скажіть, яка з них зайва.
Мал. 1 мал. 2 мал.3
Умови.
Завдання у відповідь, для дівчат. Час на виконання 60 секунд.
Оцінювання.
Правильна відповідь – 1000 парсек.
Завдання.
Так, дівчата, ваша черга. Пильно подивіться і скажіть на якому фото знаходиться Микола Коперник
Фото 1 фото 2 фото 3
Умови.
Бонусне запитання від хлопців. У нас для вас є відео-запитання. Зараз ми покажемо дослід. Зупинимо його, а ви повинні відповісти на запитання. Будь ласка, відео на екран. Час на виконання 60 секунд.
Оцінювання.
Правильна відповідь – 1000 парсек.
Завдання.
Відео. (Атмосферний тиск).
Запитання: Отже,чому кришка не впала при перевертанні стакана?
А. через дію атмосферного тиску;
Б. через дію сили притягання речовиною;
В. інша відповідь.
Раунд №2. «ЗБЕРИ ЛІТЕРИ»
Умови.
60 секунд є на те, щоб вибудувати максимально велику кількість слів із чотирьох літер. Усі слова прямо чи опосередковано стосуються фізики, астрономії. Запрошується першою команда дівчат.
Оцінювання.
Перемога у раунді – 1000 парсек.
Завдання для дівчат (ХД, АУ, МС, ОА).
Завдання для хлопців (ДІ, АЛ, ВМ, ОА).
Умови.
Бонусне запитання від дівчат. Час на виконання 60 секунд.
Оцінювання.
Правильна відповідь – 1000 парсек.
Завдання.
Запитання: Який напрямок має рух обертання Сонця?
А. у напрямку протилежному руху зірок;
Б. у напрямку руху планет;
В. інша відповідь.
Раунд №3. «ПОКАЖИ НАЗВУ»
Умови.
У навушниках один учасник команди слухає пісню, текст якої пов’язаний із космосом. Потім він показує за допомогою жестів, міміки (без озвучення) своїй команді. Команда повинна за 60 секунд відгадати назву пісні або хоча б проспівати частину її слів.
Оцінювання.
Правильна відповідь – 1000 парсек.
Завдання для хлопців.
Пісня «Трава у дома»
Завдання для дівчат.
Пісня «Космос» (Виконавець А. Селезньов)
Умови.
Бонусне запитання від дівчат. Час на виконання 60 секунд.
Оцінювання.
Правильна відповідь – 1000 парсек.
Завдання.
Запитання: Кому належать ці знаменні слова: «Це маленький крок однієї людини і гігантський стрибок людства».
А. Нейл Армстронг;
Б.Едвін Олдрін;
В. інша відповідь.
Раунд № 4. «ХТО Я?»
Умови.
Один учасник команди виходить за імпровізовану ширму-екран. Учасник ставить запитання до своєї команди, а ті можуть відповідати на запитання лише «так» або «ні». Протягом 60 секунд учасник від команди має вгадати те, що зображено на малюнку.
Оцінювання.
Правильна відповідь – 1000 парсек.
Завдання для хлопців
Завдання для дівчат.
Умови.
Бонусне запитання від хлопців. Час на виконання 60 секунд.
Оцінювання.
Правильна відповідь – 1000 парсек.
Завдання.
Запитання: Це надзвичайно рідке явище. У давні часи його поява породжувала марновірний страх у людини. Але це звичайне тіло, яке проходячи крізь шари атмосфери, спалахує. Навколо нього з’являється світюча оболонка, яка складається із горючих газів і має вигляд вогняного кола. Іх появу можна іноді спостерігати й удень.
А. метеори;
Б. боліди;
В. інша відповідь.
Раунд №5. «ОБМІН РОЛЯМИ»
Умови.
Учасники мають виконати завдання протягом 90 секунд з яким, зазвичай, краще справляється протилежна стать.
Оцінювання.
Перемога у раунді – 1000 парсек.
Завдання для дівчат.
Правильно скласти частково розібраний телескоп.
Завдання для хлопців.
У програмі для створення комп’ютерних презентацій PоwerPoint створити об’єкт «космонавт» - анімацію, котрий наближається до планети .
Умови.
Бонусне запитання від дівчат. Час на виконання 60 секунд.
Оцінювання.
Правильна відповідь – 1000 парсек.
Завдання.
Запитання: Що такого неймовірного можна спостерігати у квазарах?
А. пилові хмари, що постійно існують у міжзоряному просторі;
Б. хмари міжзоряного пилу, що повторюють спектри зірок які їх освічують;
В. інша відповідь.
Раунд №6. «ЗІРКИ в РЯД»
Умови.
Потрібно виставити учасників протилежної команди в ряд від 1 до 4 за певними критеріями. Час на виконання 90 секунд.
Оцінювання.
Перемога у раунді – 1000 парсек.
Завдання для хлопців.
Розставте дівчат за знаками зодіаку.
Завдання для дівчат.
Шановні дівчатка, наші хлопці представлені планетами. Ваше завдання визначити масу кожної планети, виставити в порядку зростання.
Умови.
Бонусне запитання від хлопців. Час на виконання 60 секунд.
Оцінювання.
Правильна відповідь – 1000 парсек.
Завдання.
Запитання: Радіоактивний метал, що має назву однієї з планет…
А. Нептуній;
Б. Сатурн;
В. інша відповідь.
Раунд №7. «Якого роду?»
Умови.
Оцінювання.
Перемога у раунді – 1000 парсек.
Завдання для хлопців та дівчат.
Умови.
Конкурс «Дивогляди».
Ведучий запрошує по одному учаснику із кожної команди. Потрібно дивитися один одному в очі і не моргати. Хто перший порушить правила, той і програв.
Оцінювання.
Перемога у конкурсі – 1000 парсек.
Завдання.
Потрібно дивитися один одному в очі і не моргати. Хто перший порушить правила, той і програв.
Умови.
Бонусне запитання до обох команд. Час на виконання 60 секунд.
Оцінювання.
Правильна відповідь – 1000 парсек.
Завдання.
Раунд №8. «ФІНАЛ»
Умови.
Хто правильно та швидше вирішить завдання цього раунду, то у тієї команди кількість отриманих парсеків подвоюється. Завдання виконується письмово на заздалегідь приготовлених бланках.
Оцінювання.
Перемога у раунді – подвоювання кількості отриманих парсеків.
Завдання.
Перевести кількість отриманих парсеків за попередні 7 раундів у кілопарсеки та мегапарсеки.
ІІІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ.
Оголошення та нагородження переможців дуель-шоу «Астрономічний двобій».
Дуель – шоу
«Астрономічний двобій»
( Для учнів 10 -11 класів)
Трипадуш Т.В.