“Торт – свята голова!” Пояснюється це не тільки відмінними смаковими властивостями тортів, але й тим, що торт може прикрасити будь-який святковий стіл і бути гарним подарунком.Торти – вироби зі значним вмістом цукру, жиру, яєць, привабливим зовнішнім виглядом, різноманітним смаком і ароматом, великого розміру, складного оздоблення, обмеженої стійкості у зберіганні. Окрім основного матеріалу розглядаються сучасні технології оздоблення бісквітних тортів (квіти з малазійської мастики, дзеркальна глазур, топери, вафельні трафарети та ін.).
Методична розробка
бінарного уроку
Тема програми: «Технологія приготування тістечок і тортів».
Тема уроку: «Приготування бісквітних тортів».
Мета: навчальна
розвивальна:
виховна:
методична:
Тип уроку: комбінований.
Вид уроку: бінарний.
Методи проведення:
Матеріально-технічне забезпечення:
Міжпредметні зв’язки:
Перелік практичних завдань.
Література
Технічні засоби навчання:
Комплексно-методичне забезпечення уроку: інструкційно-технологічні карти, плакати, ілюстрації тортів, критерії оцінювання, «Збірник рецептур борошняних кондитерських і булочних виробів для підприємств масового харчування» М. Економіка. 1985р.
Натуральні взірці.
Напівфабрикати для виготовлення торта: бісквітний пласт, масляні креми, сироп для просочування, крихти бісквітні, фруктова начинка, фрукти для оздоблення.
Хід уроку
Викладач: Торти посідають особливе місце в групі борошняних кондитерських виробів. Пояснюється це не тільки відмінними смаковими властивостями тортів, але й тим, що торт може прикрасити будь-який святковий стіл і бути гарним подарунком.
Торти – вироби зі значним вмістом цукру, жиру, яєць, привабливим зовнішнім виглядом, різноманітним смаком і ароматом, великого розміру, складного оздоблення, обмеженої стійкості у зберіганні. Вони являють собою покриті та оздоблені кремом, фруктовою начинкою, марципаном або іншими масами, шари з випечених н/ф. До складу тортів входить багато вуглеводів, жирів і білків. Тому харчова цінність тортів залежить від продуктів, які використовують для їх приготування.
Викладач: показує на дошці вислів:
«Є в світі 5 мистецтв, і найвеличніші,
і найвидатніші з них – кондитерська справа».
Карем
Викладач: Діти прочитайте, будь ласка, вислів на дошці і поясніть його зміст. (Після чого викладач висловлює свою думку і побажання.)
Викладач: Тож я бажаю Вам наполегливості, старанності та
працездатності на цьому уроці.
Викладач: Оскільки практика без теорії марна, ми повинні відновити набуті знання і скористатися ними під час уроку виробничого навчання.
Ознайомлення з умовами конкурсу. На моніторі з’являються
теми конкурсів і запитання до них (див. презентацію «Торт – свята голова!»)
Діти дають усну відповідь
Конкурс 1. «Впізнай мене».
Питання до учнів: Назвіть всі види тіста, які ми вивчили.
Відповідь: Ми вивчили дріжджове, млинчасте, вафельне, пісочне, прісно здобне, бісквітне, пряничне.
Питання до учнів: Назвіть види тіста і н/ф з нього, які використовують для приготування тортів. (На моніторі з’являються картинки з фотографіями і назвою н/ф. Діти повинні вибрати правильну відповідь).
Відповідь: Для приготування тортів використовують такі види тіста, як: бісквітне, пісочне, вафельне, прісно здобне.
Конкурс 2. «Знайди помилку».
На моніторі з’являються картинки з продуктами.
Питання до учнів: Вкажіть продукти, необхідні для бісквітного тіста.
Відповідь: Для приготування бісквітного тіста необхідні такі продукти: яйця, цукор, борошно, крохмаль.
Питання до учнів: Назвіть спосіб приготування тіста для бісквітних напівфабрикатів.
Відповідь: Для приготування бісквітних н/ф використовують основний спосіб з підігрівом.
Конкурс 3. «Хто найспритніший».
Питання до учнів: Назвіть різні види н/ф, які використовують для приготування та оздоблення тортів.
Відповідь: Для приготування і оздоблення тортів використовують: креми, сиропи, желе, помади, мастики, карамелі, шоколад, посипки, фрукти. (На моніторі з’являються картинки н/ф, які використовують для оздоблення тортів).
Конкурс 4. «Оце так проблема».
На моніторі з’являються інструменти, інвентар та обладнання, які використовують для приготування кондитерських виробів.
Питання до учнів: Підберіть необхідні інструменти, інвентар та обладнання для приготування:
а) тіста;
б) крему;
в) торта.
Відповідь: а) Для приготування тіста використовують – міксер, мірний стакан, вінчик, функціональна ємкість, форма для випікання кондитерські шафи.
б) Для приготування крему: міксер, функціональна ємкість, мірний стакан.
в) Для приготування торта : підставка для торта, кондитерський мішок з насадками, ніж для розрізання бісквіту, гребінка, холодильник.
Конкурс 5. «Розслідування ведуть».
Питання до учнів: За яких умов зберігання буде забезпечено високу якість тортів?
Відповідь 1: За наявності окремого приміщення для приготування кондитерських виробів та холодильного обладнання.
Відповідь 2: За умови to приміщення не вище 17oС.
Відповідь 3: За умови не перевищення температури та терміну придатності (вироби з білково-збивним кремом 72 год., з масляним – 36 год., з сирним – 23 год., з заварним – 6 год. при to 2-6oС.
Викладач: Всіх цих правил потрібно суворо дотримуватись для захисту кондитерських виробів від заражень, які можуть призвести до харчових отруєнь.
Підведення підсумків опитування.
Викладач: На заключному інструктажі ми підведемо підсумок, результати якого будуть враховані при індивідуальному оцінюванні.
Формування нових професійних вмінь та навичок.
Майстер: Перед початком нової теми хочу нагадати вислів
відомого філософа Конфуція.
«Те, що я чую, я забуваю
Те, що я бачу, я пам’ятаю,
Те, що я роблю, я розумію».
Викладач: Сучасному фахівцеві будь-якого рівня для професійної мобільності та конкурентоспроможності на ринку праці недостатньо володіти тільки спеціальними знаннями та навичками. Невід’ємним атрибутом спеціаліста є знання іноземної мови. Іноземна мова – це ключ до професійного росту. Недарма 2018р. оголошено роком німецької мови.
Метою нашого уроку було сформувати вміння та навички з приготування бісквітних тортів та збагатити лексичний запас слів з англійської та німецької мови, розвивати навики діалогічного та монологічного мовлення при вирішенні виробничих ситуацій, спонукати до вивчення іноземної мови, виховувати любов до обраної професії.
Володіючи лексикою іноземної мови, що стосується професійної сфери спілкування, майбутні випускники матимуть кращий рейтинг на ринку праці.
L.: Guten Tag! Es freut mich sehr euch alle wieder zu sehen.
T.: Good afternoon colleagues, students.
L.: Es gibt heute einen Trend zur Internationalisierung der Küche. Aber jedes Land hat seine nationalen und regionalen Gerichte, besonders - Backwaren.
T.: Among all traditional desserts the special place belongs to baking. Pastries, cakes, cookies, pies, sponge cakes - all this refers to our theme.
During our lessons we already had an opportunity to learn about traditional British and German baking.
L.: Antworten Sie mir bitte, welche traditionelle Biskuitbackwarnen kennen Sie? (In Deutschland wahrscheinlich)
Відповіді учнів: «Schwarzwälder Kirschtorte», «Frankfurter Kranz mit Buttercreme», «Donauwelle mit Pudding».
T.: Let us remember what traditional British sponge cakes we know.
Відповіді учнів: «Lamington Cake», «Trifle», «Victoria Sponge Cake».
L.: Zu Hause suchen die Schüler eine interessanten Information über diese Torten.
(Робота з роздатковим матеріалом)
L.: Wir danken euch für die Mitarbeit!
Показ нових прийомів трудової діяльності.
Особистий показ майстра, демонстрація прийомів при приготуванні бісквітних тортів.
Майстер:
а) Європейська презентація (квіти з малазійської мастики, дзеркальна глазур, топери)
б) оздоблення торта вафельним трафаретом
Проблемні питання
Чому:
Питання 1: Бісквітний н/ф щільний, мало пористий, невеликого
об’єму?
Відповідь:
Питання: Як виправити щільність бісквітного н/ф?
Відповідь: Більше просочити сиропом н/ф і для склеювання
використати фруктову начинку або вершковий крем.
Питання 2: При розрізанні пласти бісквітного н/ф неоднакової
товщини.
Відповідь: При склеюванні - торт повертати, щоб рівномірно
нанести крем.
Питання 3: Поверхня бісквітного пласта дуже розмокла? Чому?
Відповідь: Поливати гарячим сиропом?
Питання 4: При збиванні масляний крем відмаслився? Як виправити?
Відповідь: Розігріти на водяній бані і ще раз збити.
Питання 5: Вершковий крем не збивається.
Відповідь: Додати згущувач до вершків.
Закріплення нових знань.
Рефлексія – гра «Ромашка» (додаток 1).
Бригада 1: торт «Бісквітно-кремовий»
Бригада 2: торт «Казка»
Бригада 3: торт «Бісквітно-фруктовий»
Бригада 4: торт «Вершково-фруктовий»
а) Організація робочих місць для приготування н/ф (креми, помади, сиропи)
б) Організація робочих місць для приготування і оздоблення тортів
в) Організація робочого місця для зберігання кондитерських виробів.
Підведення підсумків уроку.
Викладач: відзначає учнів, які були найактивнішими на уроці, оцінює їхню
А зараз вам пропонується
акровірш
Багато в світі є професій…
І лиш одна із них моя:
Спекти, зварити, зготувати,
Красиво все оформити, подати;
В тортах, тістечках, кремах
І бісквітах розібратись
Тому так наполегливо потрібно нам навчатись!
Додаток 1
Рефлексія (закріплення матеріалу)
Гра «Ромашка»
У середині ромашки написані слова.
«Тема уроку». Разом з учнями слід згадати тему заняття. На
пелюстках написані неповні речення, які потрібно закінчити.
1