Методична розробка бінарного уроку з предмету "Технологія лицювальних та плиткових робіт" з теми "Приготування сухих клейових розчинних сумішей"

Про матеріал

Методична розробка бінарного уроку з предмету "Технологія лицювальних та плиткових робіт" з теми "Приготування сухих клейових розчинних сумішей". Після проведення даного уроку учні зможуть вивчити види сучасних сухих розчинних сумішей, їх властивості та технологічну послідовність приготування; навчитись готувати сухі розчинні суміші.

Бінарний урок – нестандартна форма навчання з реалізації міжпредметних зв'язків. Це творчість двох педагогів, яка переростає у творчий процес учнів та формує в останніх креативну компетентність. Мета бінарного уроку – створити умови практичного застосування знань, навичок та вмінь і надати можливість учням побачити результативність своєї роботи. Бінарним урокам притаманні значні педагогічні можливості: учні одержують багатогранні знання про об'єкт вивчення, у них формуються вміння переносити знання з однієї галузі в іншу, стимулюється аналітико-синтетична діяльність, формуються уміння аналізувати і порівнювати складні процеси і явища навколишнього світу, що забезпечує формування цілісного сприйняття дійсності як передумови формування наукового світогляду.

Перегляд файлу

Спеціальність: «Муляр, штукатур, лицювальник-плиточник»

Предмет: «Технологія лицювальних та плиткових робіт»

Тема програми : «Технологія приготування розчинів, сухих сумішей і мастик. Приготування клейових сумішей»

Тема уроку : «Приготування сухих клейових розчинних сумішей.»

Викладач: Кулачко О.О.

Майстер виробничого навчання: Омельченко Н.В.

Мета уроку :

навчальна   вивчити види сучасних сухих розчинних сумішей, їх властивості та технологічну послідовність  приготування; навчити готувати сухі розчинні суміші;

розвиваюча - розвивати вміння та вдосконалювати навики роботи та володіння інструментом; сприяти розвитку в учнів навиків застосування теоретичних знань на практиці; формування  самостійності, інформованості, творчої професійної компетентності;

виховна - виховувати в учнів ініціативність та почуття відповідальності за результати роботи, повагу до праці, любов до обраної професії; готувати конкурентоздатного робітника на сучасному ринку праці.

Тип уроку: комбінований (з вивчення технології, вмінь і навичок виконання).

Вид уроку: бінарний (поєднання предмета «Технологія лицювальних та плиткових робіт» та вступного інструктажу виробничого навчання)

Метод проведення: вивчення технологій та виконання вправ.

Місце проведення уроку: навчальна майстерня.

Матеріально-технічне забезпечення  уроку: компютер, мультимедійний проектор,  електричний міксер з насадками, суха клейова суміш Ceresit CM 11, вода, ємкість для приготування суміші, ємкість для дозування суміші, респіратор, електронні носії з презентацією.

Навчально-методичне забезпечення: Інструкції з використання клейових сухих сумішей у вигляді плакатів «Інструкція по приготуванню сухої клейової суміші Ceresit CM 11», «Інструкція по приготуванню сухої клейової суміші ».

 

 

Міжпредметні  зв’язки:
1.Матеріалознавство – тема «Сухі суміші для плиткових робіт. Клейові суміші»
2.Охорона  праці – «Робота з електроінструментом», «Техніка безпеки під час приготування сухих сумішей».

Література

 [1] Добровольський Г.М. Штукатурні і облицювальні роботи

 [2] Кошман В.І. Спеціальна технологія штукатурних і облицювальних робіт

 [3] Карапузов Є.К. Матеріали і технології в сучасному будівництві

 [4] Винокурова Л.В. Основи охорони праці

 [5] Т.Є.Остпченко Технологія опоряджувальних робіт

 

 

Структура уроку

1. Теоретична частина

1.1 Організаційний момент (2 хвилини)

1.2 Актуалізація навчальної діяльності (3 хвилини)

1.3 Формування нових знань (10 хвилин)

  • Короткий екскурс в історію виникнення сухих сумішей.
  • Сухі клейові суміші для плитки Будмайстер КВ-№1 та Ceresit СМ 11.
  • Правила приготування сухих клейових сумішей.
  • Розрахунок витрати матеріалу.

2. Практична частина

2.1  Вступний інструктаж (20 хвилин)  

2.2  Закріплення нових знань (5 хвилин)

3.  Підведення підсумків уроку (3 хвилини).

4.  Домашнє завдання (3 хвилини).

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

Викладач. Сьогодні у нас буде незвичайний урок, ми  поєднаємо теоретичні знання і практичні навики. (опорний конспект)

Тема уроку -  «Приготування сухих клейових розчинних сумішей».

  Мета  уроку – засвоїти поняття про сухі клейові суміші, їх призначення та властивості, вивчити правила приготування розчинів на основі сучасних клейових сумішей та навчитись готувати їх механізованим способом.

 Без використання сухих сумішей не можна уявити сучасне будівництво, а особливо опоряджувальні роботи.  Масове застосування нових технологій у будівництві стало поштовхом до розвитку виробництва сухих будівельних сумішей. На сьогодні це одна з найбільш прибуткових і динамічних галузей виробництва. Приблизно 25 років тому роботодавці звернули увагу на те, скільки часу витрачається на регулярне приготування вручну невеликих (щоб не встиг схопитися) порцій розчинів для штукатурки чи укладання плитки. Звідси виникло рішення: змішувати цемент із піском або гіпсом, додаючи спеціальні хімічні модифікатори, які надають сумішам певних властивостей (залежно від призначення розчину), в заводських умовах, а на будівництві — лише розводити все це водою. Нова технологія дозволила будівельникам за час, що раніше витрачався на шпаклювання однієї стіни, обробляти цілу кімнату. Виробництво сумішей у заводських умовах відкрило простір для впровадження ноу-хау — застосування з метою покращання адгезії, надання сумішам морозо- чи водостійкості складних хімічних модифікаторів, про які пересічний будівельник не має жодного уявлення. Це дозволило виготовляти окремі суміші для укладання плитки в жилій кімнаті і в ванній, для «чорнової» і «фінішної» шпаклівки, для штукатурки стін в кімнаті і на фасаді будинку — всього на нинішній день винайдено майже 300 видів сухих будівельних сумішей, максимально пристосованих для певного виду робіт.

 Асортимент сухих сумішей для лицювальних робіт представлених на будівельному ринку України досить широкий, але ми розглянемо найпопулярніші з них, які виробляються в нашій країні.

Виступи учнів, які отримали випереджальне завдання підготувати повідомлення.

 

 

Учень. Найпоширенішою сумішшю для приготування розчинів для облицювальних робіт є клейова суміш Ceresit СМ 11 компанії Хенкель-Баутехнік. Ця компанія відома у світовому співтоваристві своїми брендами та сучасними технологіями. Вона по праву вважається самою багатонаціональною компанією з головним офісом в Німеччині.

 Ceresit СМ 11  призначена для облицювання недеформуючої мінеральної поверхні з підвищеною густиною (бетон, природний камінь, шифер та інше) мінеральною плиткою в тому числі з природного каменю, скла, бетону, керамограніту та інше. Застосовується для облаштування плиткою на стінах та підлозі, при внутрішніх та зовнішніх роботах, в приміщеннях з постійним рівнем вологи) в побутовому та промисловому будівництві.

Склад: цемент з мінеральними наповнювачами та органічними добавками.

Властивості:

  • для сухих та вологих приміщень;
  • висока адгезія до основи;
  • стійка до сповзання з вертикальних поверхонь;
  • водо- і морозостійка.

Учень. Клей для плитки Будмайстер КВ-№1. Компанія «БУДМАЙСТЕР»   виключно українська торгова марка, потужний національний виробник якісних будівельних сумішей, сучасне українське підприємство, найважливішим принципом якого є випуск продукції європейської якості. Головний офіс компанії знаходиться в Дніпропетровській обл. м. Павлоград.

Клей для керамічної та керамогранітної  плитки Будмайстер КВ-№1 призначений для облицювання усередині і зовні будинків цегляних, бетонних і оштукатурених поверхонь на цементній або цементно-вапняній  основі керамічними плитками та іншими облицювальними матеріалами з водопоглинанням не менш 1% і розміром не більше 400*400 мм. Також клей для плитки БудМайстер КВ № 1 можна використовувати всередині житлових приміщень для облицювання керамогранітними плитками розміром не більше 400*400 мм недеформівних  горизонтальних основ, що піддаються слабо інтенсивним механічних впливів (згідно СНіП 2.03.13-88).

Склад: клейова  суміш виготовлена ​​на основі цементу з мінеральними заповнювачами і полімерними добавками.
Властивості:

  • має високу адгезію;  
  • стійка до сповзання з вертикальних поверхонь;
  • водостійка, морозостійка. 

Викладач. Як бачите, склад і властивості цих двох різних сухих сумішей подібні, тож і готувати їх потрібно за загальними правилами. Розглянемо правила приготування сухих сумішей.

Суху суміш засипати в  пластикову або прогумовану ємкість з чистою водою кімнатної температури  (+15 °C до +20 °C) із розрахунку 0,24 л води на 1 кг сухої суміші (5,06,0 л на мішок 25 кг), (1,01,2 л на мішок 5 кг) та перемішати до отримання однорідної маси без грудок за допомогою низькообертового дриля з насадкою чи мішалки.

Увага! При перемішуванні суху суміш слід засипати у заздалегідь відміряну кількість води. Потім розчинову суміш витримати 5 хвилин, після чого знову перемішати. Суміш можна використовувати протягом 2 годин.

 Звичайно, зараз існує велика кількість клейових сумішей для плитки (тільки сумішей на основі Ceresit є 7видів) і відповідно кількість води для приготування розчину буде різною, тому для дозування ви можете користуватись таблицею, яка є у ваших опорних конспектах. У будь-якому випадку перед приготуванням розчину на основі сухої суміші слід ознайомитись з інструкцією та чітко дотримуватись дозування не вносячи ніяких поправок.

Сухі суміші є дорого вартісним матеріалом тому ви, як майбутні професіонали, повинні вміти розрахувати точну кількість розчину для облицювання певної площі конструкції. Виконаємо розрахунок за алгоритмом, який відомий вам з попередніх уроків.

Задача: визначте витрату Ceresit СМ 11  для приміщення ванної кімнати розмірами 2х3м, висотою 2,7м де є двері 2х0,9м для облицювання килимовою мозаїкою.

Для розрахунку можна користуватись таблицею, яку пропонує ТМ Ceresit.

Учень.

Розрахунок:

  1. 2+2+3+3=10(м) – периметр приміщення.
  2. 10х2,7=27(м²) - площа приміщення з дверима.
  3. 2х0,9=1,8(м²) – площа дверей.
  4. 27-1,8=25,2(м²)- площа приміщення без дверей.
  5. 25,2х2=50,4кг/ м²- витрата Ceresit СМ 11.

Викладач. Ми вивчили правила приготування сухих сумішей та навчились розраховувати їх витрату і переходимо до їх практичного приготування.

   2. Практична частина

Майстер в/н. При приготуванні сухих сумішей, як і при  виконанні будь-якої іншої роботи слід дотримуватись вимог техніки безпеки. Давайте згадаємо основні вимоги безпеки, що стосуються нашого завдання.

Учень.

  1. Приміщення, де готують розчини або мастики, обладнують припливно-витяжною вентиляцією.
  2. До приготування розчинів і обслуговування електрообладнання допускаються особи не молодше 18 років, які пройшли навчання і інструктаж на робочому місці.
  3. Електрообладнання  повинно бути заземлено, при користуванні електричним міксером потрібно стояти на  діелектричному коврику.
  4. Очищають, оглядають і ремонтують електроміксер тільки після зупинення і відключення  від електромережі.
  5. Робітники, зайняті приготуванням сухих розчинових  сумішей, розчинів, мастик, повинні бути в спецодязі, рукавицях, окулярах і респіраторах.
  6. Розчин на основі сухих сумішей заборонено брати руками.
  7.  При потраплянні на шкіру чи слизові оболонки розчину місце ураження  ретельно промивають проточною водою.

 

Майстер в/н. Переходимо до приготування розчину на основі сухої суміші. (Демонстрація прийомів приготування)

Учень. (повторює прийоми приготування)

    2.2  Закріплення нових знань.

Викладач. Назвіть основну складову сухих клейових сумішей для плитки Будмайстер КВ-№1 та Ceresit СМ 11.

Учень. Цемент.

Майстер в/н. Яку кількість води слід використати для 1 кг вищезгаданих сумішей?
Учень. 0,24 л води на 1 кг сухої суміші, 5,06,0 л на мішок 25 кг, 1,01,2 л на мішок 5 кг.

Викладач. В якій послідовності відбувається приготування розчину на основі сухих сумішей?

Учень. Суху суміш слід засипати у заздалегідь відміряну кількість води. Потім розчинову суміш витримати 5 хвилин, після чого знову перемішати.

Майстер в/н. Які порушення вимог техніки безпеки при приготуванні сухих сумішей ви помітили на даному зображенні?

Учень. Робітник працює без респіратора, окулярів та головного убору.

Викладач. Якщо ви вперше користуєтесь розчином на основі сухої суміші, як визначити витрати сухого компонента і води?

Учень. Згідно інструкції.

3.  Підведення підсумків уроку.

(оголошення оцінок)

Прізвище та ім’я учня

Оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.  Домашнє завдання.

Вивчити властивості сухих сумішей Будмайстер КВ-№1 та Ceresit СМ 11.

Виконати розрахунок витрати  Ceresit СМ 11 для настилання підлоги плитками 40х40см в приміщенні розмірами 6,8х5,3м.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Молоцило Валентина Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Кулачко Ольга
Додано
4 червня 2018
Переглядів
2751
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку