У проекті Левенець В.І., керівника гуртка «Хореографія» школи розвитку дитини «Малюк» Сумського Палацу дітей та юнацтва представлена методика активізації творчої, пізнавальної та практичної діяльності дітей. Розписані етапи підготовки та реалізації проекту з розвитку художньо-творчого мислення дітей, залучення батьків до активної участі у формуванні творчої особистості дитини.
Левенець В.І., керівник гуртка
«Хореографія» школи ранньої
творчої орієнтації «Малюк»
Заняття-проект: Створення танцювального етюду
«Мальовнича галявина»
«…Уміння з елементів створити ціле, комбінувати старе у нові поєднання і становить основу творчості»
(Л.С. Виготський)
Актуальність проекту
Як активізувати творчу пізнавальну та практичну діяльність дітей? Питання, яке все частіше стає перед педагогом. Для ефективності вирішення його допомагає використання проективної методики. Саме метод проектів виводить відносини педагога і дітей на якісно новий рівень. Він припускає такий підхід, що необхідні знання і відповіді на запитання, що виникають, дитина має здобувати власними силами. Вона вчиться використовувати свої знання в умовах, наближених до реальних. Від педагога він вимагає бути ініціатором цікавих починань, винахідливості і творчої фантазії. Він емоційно насичує процес навчання.
Формування творчої особистості залежить від технології педагогічного процесу. На зміну інформаційно-репродуктивного процесу навчання об'єктивно приходить проблемно-творчий.
Тільки у творчій діяльності відбувається розвиток творчих здібностей – оволодіння методами (способами) пізнання і перетворення об'єктів. Звідси виникає необхідність активізувати творчу пізнавальну і практичну діяльність дітей.
Процес пізнання творчий, і наше завдання – підтримати і розвинути в дитині інтерес до досліджень, відкриттів, створити необхідні для цього умови.
Мета проекту: активізувати самостійну творчу пізнавальну та практичну діяльність дітей, навчити використовувати свої навики та знання на практиці, розвивати художньо-творче мислення дітей, залучати батьків до активної участі у формуванні творчої особистості дитини.
Завдання:
Тривалість: квітень.
Тип проекту: творчий, короткотривалий, інтегрований, індивідуальний, дослідницький із заданим результатом і елементами творчості для дітей 6-7 років.
Учасники: діти 6-7 років початкового рівня навчання.
План реалізації проекту
№ з/п |
Зміст діяльності |
Термін |
Відповідальні |
Примітка |
Підготовчий етап |
||||
|
Формування проблеми, планування діяльності. Визначення мети і завдань проекту. Прогнозування результатів. Планування діяльності дітьми за допомогою дорослого. |
1 тиждень |
Левенець В.І. |
|
|
Індивідуальна робота педагога над літературою та дидактичним матеріалом. |
1 тиждень |
Левенець В.І. |
|
|
Оформлення демонстраційних карток, підбір загадок, бесід. |
1 тиждень |
Левенець В.І., куратор школи Одержеховська В.І. |
|
|
Робота з акомпаніатором. Підбір музичного матеріалу. |
1 тиждень |
Левенець В.І., акомпаніатор Сапфірова А.Л. |
|
|
Знайомство дітей з вальсовою музикою:
|
2 тиждень |
Левенець В.І., акомпаніатор Сапфірова А.Л. |
|
|
Розучування з дітьми танцювальних рухів та елементів:
|
2 тиждень |
Левенець В.І. |
|
Практична діяльність |
||||
|
Проведення відкритого заняття для батьків та колег. |
3 тиждень |
Левенець В.І. |
|
|
Робота над створенням танцювальних етюдів «Вальс квітів». |
3 тиждень |
Левенець В.І. |
|
|
Презентація власних танцювальних етюдів у формі композиції «Вальс квітів». |
3 тиждень |
Левенець В.І. |
|
Підведення підсумків |
||||
|
Перегляд композиції «Вальс квітів». |
3 тиждень |
Левенець В.І., куратор школи Одержеховська В.І., педагоги ПДЮ, батьки. |
|
|
Оцінка робіт дітей дорослими. |
3 тиждень |
Левенець В.І., куратор школи Одержеховська В.І., педагоги ПДЮ, батьки. |
|
|
Аналіз проведеного заняття. |
3 тиждень |
Левенець В.І., куратор школи Одержеховська В.І.
|
|
|
Обговорення підсумків проекту з батьками і колегами. |
4 тиждень |
Левенець В.І. |
|
|
Тематична консультація для батьків. |
4 тиждень |
Левенець В.І. |
|
|
Визначення результативності даного проекту. |
4 тиждень |
Левенець В.І. |
|
Очікувані результати:
Результативність проекту: створення танцювального етюду «Мальовнича галявина»; підвищення рівня обізнаності батьків у естетичному аспекті виховання дитини, формування умінь практично і творчо застосовувати набуті знання.
1