Конспект заняття з хореографії «Знайомство з українським танцем» для дітей 5-6 років.

Про матеріал

У конспекті заняття Левенець В.І., керівник гуртка «Хореографія» школи розвитку дитини «Малюк» Сумського Палацу дітей та юнацтва

представлене знайомство дітей 6 років з українським народним танцем, з українським народним вбранням. Показані різні прийоми розвитку емоційно-ціннісного ставлення до національних танцювальних традицій. Виховання поважного ставлення до танцювальної культури свого народу.

Перегляд файлу

Левенець В.І., керівник гуртка

«Хореографія» школи ранньої

творчої орієнтації «Малюк»

Знайомство з українським танцем

(Конспект заняття, 2 рік навчання)

Тема. Знайомство з українським танцем.

Мета:

  •                  надати дітям знання про український народний танок, познайомити їх з українським народним вбранням;
  •                  розвивати емоційно-ціннісне ставлення до національних танцювальних традицій та художній естетичний смак;
  •                  виховувати поважне ставлення та інтерес до танцювальної культури свого народу.

Тип заняття: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: музичний супровід, демонстративний матеріал (ілюстрації українського вбрання).

План заняття

  1.                  Організаційний момент.
  2.                  Розминка.
  3.                  Оголошення теми та мети заняття.
  4.                  Актуалізація опорних знань дітей.
  5.                  Вступне слово до нової теми. Вивчення нового матеріалу.
  6.                  Екскурсія до музею народного мистецтва «Відродження».
  7.                  Підведення підсумків.

 

Хід заняття

  1.                  Організаційний момент.

Лунає марш. Діти танцювальним кроком входять до зали.

  1.                  Розминка.

Розминка по колу( крок на півпальця, на п’ятках, з високим підніманням коліна, крок з напівприсіданням). По завершенню, малюки шикуються біля станка.

П.: Добрий день, діти! (діти виконують уклін).

П.: Сьогодні в нас буде багато цікавого. Але спочатку, щоб наші руки та ноги стали слухняними, ми виконаємо деякі вправи біля станка.

Діти виконують вправи класичного екзерсису:

  •                   зміна позицій ніг ( I, II, III- обличчям до станка);
  •                   демі пліє (за I, II, III поз.- обличчям до станка);
  •                   батман тандю (за I поз.-убік);
  •                   батман тандю жете( за I поз.-убік).
  •                   релеве.
    1.               Оголошення теми та мети заняття.

Тема нашого заняття – український танець. Сьогодні ми починаємо знайомитися з українськім танцем. Але це знайомство ми розпочнемо не з рухів, а з історії виникнення українського народного танцю, познайомимося з українською музикою та традиційним національним костюмом.

  1.               Актуалізація опорних знань дітей.

Пригадайте, які ви знаєте українські танці? Яка музика за характером в цих танцях? Можливо хтось знає якийсь рух з українського танцю? (Діти відповідають)

  1.                  Вступне слово до нової теми. Вивчення нового матеріалу.

А чи знаєте ви, що танець зародився дуже давно. Спочатку його присвячували силам природи, через танець звертались до богів. Минуло декілька століть, мистецтво танцю розвивалося, збагачувалося. Сьогодні танці, що існують в Україні, можна поділити на три основні групи:

  •                   танці хороводного плану(веснянки, купальські хороводи);
  •                   побутові танці (гопак , козачок , кадриль, гуцулки , інші);
  •                   сюжетні танці (шевчик, чумак, горлиця).

З прадавніх часів Київської Русі народні танці поділялися на чоловічі та жіночі. Цілий ряд обрядів, а значить і хороводів, виконувався тільки жінками. Це весняні та купальські хороводи. А чоловічий танець сформувався спочатку у мистецтві скоморохів, а вже пізніше, у козацьку добу, крім жартівливих танців з’являється героїчний танець гопак, який виник на основі козацького бойового мистецтва.

На рухи танцю великий вплив мав костюм(народне вбрання). А хто з вас бачив українській костюм? З яких елементів він складається? (Діти відповідають)

Давайте розглянемо малюнки з зображенням народного вбрання. Жіночий костюм складався з вишитої сорочки, спідниці, плахти, фартуха. На ноги взували черевички. Дуже важливим елементом жіночого вбрання був вінок. Вінок не просто краса, а й оберіг, «знахар душі», бо в ньому є така чаклунська сила, що біль знімає, волосся береже. Вплітали до віночка багато квітів. Кожна з них мала своє значення. Безсмертник дарував здоров’я, барвінок був символом вічності, калина дарувала красу й щастя в коханні. Важливою деталлю вбрання були прикраси. Найчастіше – низки коралів та скляні буси (кулі, надуванці). Рухи у цьому вбранні виходили граціозні неквапні, з плавною ходою. Ось у нас є жіночий костюм, давайте вдягнемо його і спробуємо відтворити плавні, граціозні рухи.

Одна дівчинка одягає костюм, показує разом з

педагогом рухи, всі дівчатка повторюють)

А якими були чоловічі костюми? (Відповіді дітей.

Так, це теж вишиті сорочки, чоботи, шапка, пояс, шаровари. Взагалі, чоловічий костюм був зручним для виконання віртуозних елементів. Погляньте на чоловічий костюм.

Педагог демонструє малюнки.

У нас є чоловічий костюм, давайте вдягнемо його і спробуємо чи насправді він зручний для виконання народних українських рухів.

Один хлопчик одягає костюм, показує разом

з педагогом рухи, всі хлопці повторюють.

  1.                       Екскурсія до музею народного мистецтва «Відродження».

А зараз пропоную вам відвідати наш музей народного мистецтва, де ви більш детально зможете познайомитись з елементами побуту, звичаями та культурою нашого народу.

Діти та педагог йдуть до музею. Екскурсія триває 20 хвилин. Діти повертаються до зали і шикуються біля станка.

  1.                  Підведення підсумків.

Прошу усіх зайняти свої місця. Скажіть, будь ласка, чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття? Що нового ви дізнались? З чого складається жіночий український костюм? З чого складається чоловічий український костюм? (Діти відповідають).

Наше заняття час закінчувати. Я дякую вам за працьовитість та вашу увагу. До наступної зустрічі!

Діти виконують уклін. Під музичний

супровід виходять із зали.

 

docx
Додано
6 червня 2018
Переглядів
11795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку