Методична розробка "Бонусна система виховання"

Про матеріал
Пропоную класним керівникам ознайомитися із «Бонусною системою виховання», яка дає можливість відмітити кожну дитину та подякувати їй за кожну добру справу, підтримати її найкращі риси характеру.
Перегляд файлу

Бонусна система виховання

   Вже чотирнадцятий рік я працюю за власною «Бонусною системою виховання», яка дає можливість відмітити кожну дитину та подякувати їй за кожну добру справу, підтримати їхні найкращі риси характеру. 

   Коли я починала цей експеримент, й гадки не мала, що діти й батьки підтримають його та будуть просити продовжувати виставляти бонусні бали. До початку експерименту я просто у щоденнику учням писала подяки або зауваження. Під час експерименту подякою для учнів стали зароблені ними самими бали. З чого я починала?

  1. Віддрукувала на комп’ютері на кольоровому папері квадратики із цифрами 10, 20, 30.
  2. На першій виховній годині повідомила учням умови, за яких вони будуть отримувати від мене заохочувальні бали.

Наприклад, за тиждень:

а) якщо учень не порушував на уроках та перервах дисципліну, отримує 10 балів;

б) якщо учень цілий тиждень був охайним, він отримує 10 балів;

в) якщо гарно чергував у класі, отримує заохочувальні 10 балів;

г) якщо я помітила, що хлопчик пропустив дівчинку у дверях, можу йому нічого не казати, а наклеїти за це 10 балів (весь клас обов’язково буде про це знати, і наступного разу більшість хлопчиків без нагадувань будуть пропускати дівчаток першими у клас чи до школи);

д) якщо мама чи батько прийшли на батьківські збори, учень отримає 20 балів;

е) витирає учень ніс носовичком, а не рукавом піджака – молодець! - отримай за це 10 балів;

є) учень, що приймав участь у класних змаганнях чи конкурсах, отримує 10 балів, у шкільних – 20 балів, у обласних – 30 балів, у всеукраїнських – 40 балів, у міжнародних ( є у нас у класі такі спортсмени з греко-римської боротьби та учасники танцювальних гуртків) – 50 балів. Якщо отримав перемогу, то додаються додаткові бали: за І місце – 30 балів, за ІІ -20 балів, за ІІІ – 10 балів. Повірте, що за таких умов всім хотілося малювати на конкурси, співати, грати у футбол за честь класу, школи або міста.

 

10 балів

за якісне чергування

 

 

10 балів

за якісне чергування

 

10 балів

за чудову

поведінку

 

10 балів

за чудову

поведінку

 

10 балів

за охайний

вигляд

 

10 балів

за охайні записи  у щоденнику

 

 

10 балів

за охайні записи  у щоденнику

 

 

10 балів

за

участь у конкурсі малюнків  «Права та обов’язки дітей»

 

10 балів

за

виготовлення листівок до Дня Вчителя

 

10 балів

за виготовлення

паперових сніжинок

10 балів

за

участь у конкурсі малюнків  «Права та обов’язки дітей»

 

20 балів

За ІІІ місце

у конкурсі малюнків  «Права та обов’язки дітей»

 

30 балів

за ІІ місце

у конкурсі малюнків  «Права та обов’язки дітей»

 

40 балів

за І місце

у конкурсі малюнків  «Права та обов’язки дітей»

 

10 балів

за дотримання етикету

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайти  повід похвалити дитину у класного керівника завжди є: в учительській хтось із педагогів похвалив дитину – отримай 10 балів, бо мені, як класному керівнику, приємно це чути; полив квіти без нагадування – 10 балів за тиждень, залишився малювати плакат – 10 балів.

  Ці заохочувальні бали дають змогу відмітити і ту дитину, яку начебто і ні за що похвалити.

На свята, коли батьки готують дітям солодкі подарунки ( 14 жовтня , день Святого Миколая, 8 Березня), від себе теж готую «подарункові» заохочувальні бали: або вкладаю папірці під обгортку шоколадки, або пропоную святкову лотерею – кожен із дітей витягує собі папірець із балами або приємними бонусами – кому як пощастить.   

 

Учень, який назбирав 150 заохочувальних балів (а у 6 класі – вже 250) автоматично міняє їх на бонус, який дитині  дає право вибрати для себе заохочення.

        

 Бонуси роздрукувала у кружечках, щоб відрізнялися від заохочувальних  

 балів. Є умова: бонус потрібно використати на протязі 10 робочих днів.

Заохочення – це пропозиції класного керівника, але обов’язково треба дати дитині можливість вибору: або не виконуєш письмову вправу з російської мови на наступний урок, або не залишаєшся на одну виховну годину, або звільняєшся на уроці світової літератури від складання письмового плану, а тільки слухаєш відповіді однокласників  і т. п. Із часом класний керівник буде знати, чого діти не люблять робити, тоді можна включати саму нелюбиму дію до вибору,  для дитини це велике задоволення.

   Підрахунок заохочувальних балів, щоб потім обміняти їх на бонус, у своєму щоденнику кожен учень веде самостійно. За всі  роки жодна дитина не обдурила мене кількістю балів, бо діляться друг із другом, хто скільки заробив, і ніхто не підробив на комп’ютері собі квадратики із цифрами, хоча більша кількість дітей мають можливість дома це зробити. Але ніхто й не прозівав свій бонус!  

Як тільки дитина використала бонус, починає збирати бали на новий.       

 

    Бували випадки, коли дитина порушувала дисципліну на уроці і отримувала зауваження від учителів у щоденник. Якщо таке зауваження за тиждень було одне, дитина не отримує 10 балів за поведінку за тиждень, але якщо зауважень більше, то у щоденнику учня з’явиться чорний квадратик ( в класі причепилася назва «Квадрат Малевича»), який автоматично з учня знімає 50 заохочувальних балів.

  

   Кожного тижня клеїла бали у 5-6 класах, коли діти були маленькими. З 7 класу наклеюю у щоденники  роздруковані подяки, але заохочення залишаються до 11 класу.

 

 Недоліки цієї системи:

  1. В сумці у класного керівника постійно повинні бути клей, ножиці, віддруковані заохочувальні бали.
  2. 2. Перевірка щоденників займає більше часу.

 

 

C:\Users\ПК\Desktop\49007326_332232987366047_3093181841092378624_n.jpg                        C:\Users\ПК\Desktop\48376598_328267331095946_7780923763167592448_n.jpg 

C:\Users\ПК\Desktop\48376598_328267331095946_7780923763167592448_n.jpg                         C:\Users\ПК\Desktop\26116101_176915392897808_2803407965444130293_o.jpg

                C:\Users\ПК\Desktop\26114458_176915286231152_7136261778161484490_o.jpg   C:\Users\ПК\Desktop\244869560_928583651064308_4914051035107006572_n.jpg    C:\Users\ПК\Desktop\118761820_684007145521961_43931302646189754_n.jpg                       C:\Users\ПК\Desktop\118593646_683975612191781_2902136013552317001_n.jpg

  C:\Users\ПК\Desktop\245410868_928561591066514_1315280091542452676_n.jpgC:\Users\ПК\Desktop\78496955_508503449738999_4408010148035952640_n.jpg 

C:\Users\ПК\Desktop\58749342_381997625722916_745112701994270720_n.jpgC:\Users\ПК\Desktop\52011372_353348411921171_2624643790052261888_n.jpg

 

docx
Додано
16 січня 2022
Переглядів
803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку