Геометрія. Картки із завданням для 7 класу
Методична розробка для вчителів математики
Автор методичної розробки: Світлана Олександрівна Конькова – вчитель математики Бросківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ізмаїльської районної ради Одеської області
Ізмаїл 2020
Розробка містить картки з геометрії для 7 класу для організації індивідуальної, групової або фронтальної самостійної діяльності школярів на уроці.
Для вчителів математики, студентів фізико – математичного факультету.
Автор методичної розробки: Світлана Олександрівна Конькова – вчитель математики Бросківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ізмаїльської районної ради Одеської області
Зміст
Вчителі математики у своїй роботі реалізують різноманітні форми перевірки стану навченості учнів. Безперечну користь дає робота з картками для організації індивідуальної, групової або фронтальної самостійної діяльності школярів на уроці.
Систематичне застосування на уроці карток із завданнями створює сприятливі умови для здійснення диференційованого підходу до учнів на різних етапах вивчення конкретної теми, під час первинного ознайомлення з матеріалом, його закріплення, проведення тематичного чи підсумкового повторення, підготовки школярів до тематичних заліків. Також вчитель може використовувати картки із завданнями для здійснення контролю за рівнем знань учнів.
Для зручності роботи з роздавальним матеріалом усі картки кожного комплексу упорядковано за певною системою. Вони розподілені за темами й у кожній темі згруповані відповідно до рівня складності завдань.
У кожній групі карток за певною темою пропонуються трирівневі завдання. Завдання першого рівня відповідають обов'язковим результатам навчання. Їх виконання забезпечує успішне вивчення семикласниками всього курсу геометрії. Завдання другого рівня передбачають уміння застосувати знання в ситуаціях, схожих на ті, що були розібрані в класі. У третьому рівні підібрано завдання, що під силу учням, які захоплюються математикою, вміють творчо застосувати набуті знання.
На всіх картках із завданнями обов'язкового рівня порід із задачею вміщено відповідний рисунок, що включає всі необхідні для розв'язання елементи. Досвідчені вчителі рекомендують не відтворювати ці рисунки в робочих зошитах. Семикласники виконують у зошитах тільки необхідні обчислення. У такий спосіб удається зекономити навчальний час на уроці.
До кожної картки із завданням другого рівня в комплекті дається рисунок, розміщений на цій же картці за лінією.
Учні, виконуючи завдання цього рівня, не мають потреби в готовому рисунку, вони повинні виконати необхідні побудови самостійно. Якщо в них виникають утруднення щодо розуміння певної умови задачі або побудови окремих елементів, то їм стане у пригоді запропонований рисунок. Ураховуючи труднощі, які виникають у семикласників під час вивчення геометрії, вважаємо, що ця допомога не буде зайвою. Деякі картки містять незавершений рисунок, на якому відсутні один-два останні етапи побудови. Тож учням пропонуємо виконати побудову й відповідні обчислення чи доведення в робочих зошитах.
Завдання третього рівня семикласники виконують самостійно. Тому картки не містять жодних підказок. За потреби учням надається допомога індивідуально.
Картки, що входять до комплекту, згруповані за темами і в кожній групі розміщені в певному порядку. На кожній картці позначено шифр у лівому верхньому кути. Перша цифра шифру вказує на порядковий номер картки в групі теми. Наприклад, шифр 1.2.5 на картці із комплекту вказує, що вона належить до теми 1 — “Прості геометричні фігури та їх властивості”, завдання відповідають другому рівню складності, порядковий номер у групі - 5.
Тема 1. Прості геометричні фігури та їх властивості
Тема 2. Суміжні та вертикальні кути
Тема 3. Ознаки рівності трикутників. Рівнобедрений трикутник
Тема 4. Паралельність прямих. Сума кутів трикутника
Висновки.
Систематичне застосування на уроці карток із завданням створює сприятливі умови для здійснення диференційованого підходу до учнів на різних етапах вивчення конкретної теми, під час первинного ознайомлення з матеріалом, його закріплення, проведення тематичного чи підсумкового повторення.
Список використаних джерел