Урок - тренінг "Краса і здоров'я" (основи здоров'я, 8 клас)

Про матеріал

Розробка уроку основ здоров'я у формі тренінгу. Під час заняття учні поглиблять своє уявлення про красу як гармонію фізичного, психологічного та соціального благополуччя людини.

Перегляд файлу

Мосьпан Людмила Володимирівна

вчитель Маслівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

м. Нова Каховка

 

Краса і здоровя

(урок - тренінг з основ здоровя у 8 класі) 

 

Мета: формувати цілісне уявлення про красу як гармонію фізичного, психологічного та соціального благополуччя людини. Розкрити небезпеку від процедур пірсингу та татуажу. Продовжити формулювати ознаки гармонійного розвитку особистості та естетичних виявів здоров’я; поглибити знання про чинники збереження духовної складової здоров’я; продовжити розкривати вплив витворів мистецтва, моральних засад на формування здоров’я людини;  розвивати вміння розуміти послідовність та причинно-наслідкові зв’язки, а також систематизувати, доводити, моделювати; виховувати естетичний смак, продовжувати виховувати потребу ведення здорового способу життя для гармонійного розвитку.

Форма уроку: тренінг

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація «Ідеали краси в різні епохи» (учнівська), плакат «Правила роботи», шкала до вправи «САН», папір, маркери для роботи в групах

Епіграфи уроку:

  •  «Постава – поєднання стрункості, величавості  й краси»

(В.І.Даль)

- «З личка не пити водички» (прислівя)

- «Ніяка зовнішня чарівність не може бути повною,

 якщо вона не оживлена внутрішньою красою» ( В.Гюго)

 

І. Вступне слово тренера

 Я пропоную вам  на початку нашої роботи посміхнутися один одному. Бажаю вам сьогодні  плідно попрацювати.

  Урок ми проведемо у відомій вже вам формі роботи  - тренінгу.

 Отож починаємо його!

  1. Вправа «Вибери позу» (оцінка налаштування учасників на роботу)

  Я пропоную вам зараз 3 пози (демонстрація):

            – руки простягнуті верх долонями,

  • руки простягнуті з кулаками
  •  руки складені на грудях.

 Оберіть собі одну із поз і за моєю командою покажіть її. Один, два, три!...

  Ну що, ж ці пози є певними показниками – як ви налаштовані зараз –

  • долоньки вверх – ви вже готові співпрацювати, відкриті до нових вражень і знань;
  • якщо ваші  руки на грудях – позиція закритості, можливо ви втомлені уроками;
  • і руки – в кулачок – поки ви дещо агресивно настроєні, вас краще не чіпати.

ІІ. Налаштування на роботу учасників тренінгу

Вправа «САН» (самопочуття, активність, настрій)

Ви бачите 10-бальну шкалу (на дошці), напишіть своє імя на кольоровому стікері і прикріпіть на певне місце (самооцінка свої почуттів). Дякую, повертаємося в коло.

ІІІ. Правила роботи під час тренінгу

   Під час роботи на тренінгу ми з вами користуємося певними правилами, давайте їх пригадаємо

Правила

Будь відкритий до нових знань

Не перебивай, говори по черзі

Не відхиляйся від теми обгово­рення

Не критикуй і не засуджуй жодних висловлювань учасників

Дотримуйся конфіденційності роботи групи

Працюй у доброму гуморі

 

ІV. Основна частина

  Тема нашого тренінгу – «Краса і здоровя»

  1. Вправа «Знайомство

Бесіда з учнями:

  • Що ви особисто найбільше цінуєте  в своєму житті? (назвіть одну-дві підліткові цінності)
  • Як ви гадаєте, що є найбільшою цінністю для дорослих (батьків, вчителів)?
  • Чи однакові цінності дорослих і підлітків?
  •  Як ви розумієте словосполучення «краса людини»? Продовжте фразу: «Краса людини – це …»

 

  Я думаю ви розумієте, що уявлення про цінності та красу змінювалися в історичному процесі. Як це відбувалося ми зараз дізнаємося від учениці, яка підготувала презентацію «Ідеали краси в різні епохи» (виступ учениці з випереджальним домашнім завданням; перегляд слайдів)

 

  • Хто для вас є ідеалом краси?

 Думаю вам буде цікаво дізнатись, хто є ідеалом краси для наших вчителів (повідомлення результатів опитування вчителів, проведеного напередодні уроку)

 

  Сучасна людина ніколи не відмовиться від тих властивостей і якостей, які роблять її здоровою. Саме здорову людину більшість людей вважають красивою.

           Але існують ситуації, коли людина є красивою для нас через зовсім інші причини. Приміром, для дитини її мама завжди буде красивою, оскільки це перша людина, яку вона побачила, людина, яка навчила її спілкуватися й увела в складний світ під назвою «Соціум». Мамине обличчя постає в пам’яті як взірець, ідеал краси та досконалості. Мамина краса беззаперечна, яку б зовнішність вона не мала.

           Так само й для мами її дитина є найкрасивішою, бо це її дитина, вона її виносила, народила, виховала, вклала в неї дуже багато сили. Хіба вона може бути некрасивою? Звісно ж, для неї вона найпрекрасніша! Уже в дитинстві визначаються наші смаки й формується поняття краси. Красивими є ті, хто дає тепло й ласку. Красивими є ті, хто надійно нас захищає й любить. І хоча зовнішність тих людей, котрі відповідають за нас, щойно народжених, може бути різною — різний колір волосся, різний розріз і колір очей, різний колір шкіри,— ці сотні відмінностей у зовнішності не заважають формуватися поняттю краси.

 

  • Подивіться на вислови, які  у нас на дошці, як ви їх розумієте?
  • Яку красу ми розрізняємо в людях?

Отож, є краса – зовнішня і внутрішня.

 

  1. Вправа «Ознаки краси»

Я пропоную вам об’єднатись у 2 групи – дівчат і хлопців. В групах вам слід записати перелік ознак зовнішньої і внутрішньої краси протилежної статі .

(тобто хлопці визначають ознаки краси дівочої, а дівчата – чоловічої; потім представники груп презентують роботу)

 

Підсумок:

 Упевненість в собі, своїй привабливості дуже важлива, особливо для молоді. Але ваша привабливість визначається не лише ідеальними рисами обличчя чи красивими  пропорціями тіла.

   Критерії людської краси такі різні, що їх майже неможливо звести до спільного знаменника. Можливо цього й не варто робити, оскільки сенс краси полягає в її неабиякій розмаїтості.

  -  За якими ж ознаками ми робимо висновок, що людина красива? (обговорення)

  • Чиста, гладенька  шкіра, блискуче волосся, пряма постава – це ознаки якої складової здоровя? (фізичної)
  • Доброзичлива посмішка, надійність і відкритість в спілкуванні  – це яка складова? (соціальна)
  • Готовність прийти на допомогу, співчутливість, філософське відношення до невдач – це складова здоровя … (психічного і духовного)

 

  Отож, краса – це гармонія духовності, фізичної привабливості, соціальності й емоційної зарядженості

 

  1. Вправа «Мозковий штурм» 
  • Скажіть, а що роблять сучасні люди, щоб бути красивими ? (відповіді записуються на дошку)

(приклади: стежать за модою, фарбують волосся, роблять макіяж, татуювання, пірсинг, дотримуються дієти, займаються спортом, пластичні операції...).

 

  •              Як ви гадаєте, що з цього переліку може бути дуже небезпечним для здоров’я?

  Такий метод як пластична хірургія направлений насамперед на виправлення вроджених вад і допомогу людям, які зазнали  травмувань. Цей метод також використовується зараз для омолодження і вдосконалення зовнішності. Існує мода на пластичні операції серед співаків, артистів, навіть політиків. Пластичні операції пов’язані з багатьма ризиками, тому їх використання для вдосконалення зовнішності може мати протилежні наслідки.

На щастя, без згоди батьків, підлітки не можуть робити такі операції.

    Але серед молоді досить популярними є такі методи «удосконалення» свого тіла як пірсинг і татуювання, на які дозвіл від батьків не вимагається.

 

   Що ж це за методи, в чому їх краса для і тіла і в чому небезпека? На ці питання ви давали відповідь заздалегідь, працюючи в групах (учні отримали випереджальне домашнє завдання ).

 І група – досліджувала  тему «Пірсинг»

 ІІ група – тему «Татуаж»

 

  1. Презентація результатів дослідження (міні-проектів)

 

  Підсумуємо: і під час виконання пірсингу та татуювання і після них існує великий ризик для життя і здоров’я .

Татуювання може залишитися з людиною на все життя, адже процедура його видалення дорога і малодоступна.

 Бесіда:

  • скажіть, молодь знає про  ризики цих процедур?
  • чому ж молодь використовує ці методи? (щоб виділитись, самовиразитись, вважають що це модно…)
  • скажіть,  хто з учнів класу вже подумує про можливість зробити тату?
  • а про пірсинг?
  • а чи не думали ви про інший спосіб самовиразитись?

 

Руханка «Рамена»

  Усі стають у коло. Спочатку повільно, а потім швидше і швидше говорять разом із тренером слова й показують відповідні частини тіла руками:

  • Голова, рамена (плечі), коліна, пальці (клацання пальцями).
  • Коліна, пальці.
  • Коліна, пальці.
  • Голова, рамена, коліна, пальці

 

  1. Як же стати і головне - залишатись красивим і здоровим?

Кожен з вас зараз вибирає  певну пораду (навмання), обмірковує і дає пояснення – яким чином ця порада допоможе красі і здоров’ю? 

Поради:

  • Ні! Шкідливим звичкам!
  • Займіться спортом!
  • Вживайте вітаміни!
  • Правильно харчуйся!
  • Пийте чай!
  • Веселіться!
  • Будьте спокійні!
  • Мийте руки!
  • Використовуйте безпечну косметику!

 

Домашнє завдання:

  • Опрацювати § 11 (І.Д.Бех, Т.В. Воронцова Основи здоровя: підручник для 8 кл. загальноосв. навч. закл. – К.: Видавництво «Алатон», 2016)

 - завдання на ст. 76 (посилання в Інтернеті – наслідки невдалих пластичних операцій відомих людей)

 

Завершення тренінгу

 Притча

  Якось давно велетенський дракон захопив єдине джерело у краї: люди залишилися без води, жінки плакали, діти стогнали від спраги.

Найсміливіші і найвідважніші мужі збройно нападали на чудовисько, але воно змітало всіх ударами довгого хвоста. Дракон збудував біля джерела великий чудовий палац, огородив його частоколом і насаджував вже на палі голови вбитих. Люди впали у розпуку: хто ж переможе страшного дракона?

  В ту пору ріс в однієї бідної вдови син і бачив він, яке страшне неподобство чинив біля джерела дракон, і зненавидів його, і поклявся перед усім світом звільнити край від чудовиська.

  Дракон здалеку вчув його і заревів страшним голосом: хто ж це наважився наблизитися до джерела?

- Я хочу поборотися з тобою, чудовисько окаянне, - відповів юнак.

Дракон розгонисто загиготів:

- Божевільцю, хіба ж невідомо тобі, що б’юся я не зброєю, а усім супротивникам своїм ставлю  лише одне запитання: якщо він не зможе правильно відповісти, то вбиваю його одним ударом свого величезного хвоста. Якщо ти відповіси правильно, то в ту ж мить я загину сам.

- Гаразд, я згоден, - відповів юнак, - запитуй.

  Дракон заревів щодуху і з вікна палацу виглянули дві жінки. Одна - неймовірно осяйна красуня, а інша – звичайна проста жінка.

- Яка з них гарніша? – запитав дракон.

Юнак глянув на обох жінок і відповів:

- Гарніша та, що до вподоби тобі більше.

- Правду мовиш, - прохрипів дракон і випустив дух.

Так край звільнився від чудовиська.

 

  «Деякі люди, незалежно від віку, не втрачають краси — краса обличчя перетворюється на красу серця». Це слова письменника і філософа Мартіна Баксбаума, пам’ятайте їх.

 Бажаю, щоб ви зберегли свою красу – зовнішню ( яка є у вас  всіх) і внутрішню (яку ви зараз створюєте в собі) на все життя.

 

Оцінювання роботи учнів на уроці

 

Ритуал прощання

Оплески за роботу (в колі) – «Ми – молодці!»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Канюк Валентина Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мастей Єва Михайлівна
    Дуже гарний матеріал. Дякую авторові.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 березня 2018
Переглядів
12531
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку