Конспект уроку з основ здоров'я для 8-го класу на тему " Основи самозахисту під час терористичних актів".

Про матеріал

Конспект уроку з основ здоров'я для 8-го класу на тему " Основи самозахисту під час терористичних актів" розроблено у вигляді тренінга. Інформація стане в нагоді вчителям основ здоров'я, а також класним керівникам під час проведення дня цивільного захисту у школі.

Перегляд файлу

Лозівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11

Лозівської міської ради Харківської області

 

 

 

 

План – конспект уроку

 з основ здоровя у 8 класі

Тема:

«Основи самозахисту під час

терористичних актів»

 

                                                            Вчитель основ здоров’я –

                                               Кучеренко Олена Володимирівна

 

 

 

 

 

Лозова

2018

Тема. Основи самозахисту під час терористичних актів.

Мета: вивчати поняття тероризм, терористичний акт; формувати поняття про небезпеки під час терористичних актів; дати загальне уявлення про основи самозахисту у разі терористичних актів, розвивати вольові якості, навички поведінки в надзвичайних ситуаціях, уміння приймати зважені рішення, виховувати потребу всебічного самовдосконалення.

Обладнання та матеріали: мультимедійний проектор, ноутбук, презентація на тему «Небезпека під час терористичних актів», плакат «Мої очікування» із зображенням дерева, стікери у формі пташок, матеріал для роботи в групах: аркуші паперу формату А 3, фломастери, кольорові олівці, матеріал для створення таблиці «Небезпеки щоденного життя», підручник «Основи здоров’я» для 8 класу.

Тип уроку: формування вмінь та навичок

Форма проведення: тренінг.

Хід уроку

І Організаційний момент.

  1. Привітання, створення позитивного настрою.

Вправа «Посмішка»: учні разом із вчителем стають у коло, беруться за руки та посміхаються один олному.

Настрій на урок взяли,

З посмішки ми почали.

Я вам бажаю: не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань і практичного досвіду учнів.

Вправа «Розминка»

На попередньому уроці ми вивчали основи самозахисту в кримінальних ситуаціях. По черзі назвіть одне із правил, яке допоможе уникнути кримінальних ситуацій.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Створення таблиці «Небезпеки щоденного життя»

У наш цивілізований час людство залишається залежним від явищ, які іноді мають катастрофічний характер. Це небезпеки щоденного життя. Якого походження вони можуть бути. (Природного та антропогенного). В свою чергу небезпеки антропогенного походження поділяють на техногенні та соціальні. Розглянемо деякі небезпеки та розташуємо їх у відповідний стовпчик. (Матеріал додається).

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема сьогоднішнього уроку: Основи самозахисту під час терористичних актів, на якому ми з’ясуємо:

  1. Що означає слово тероризм, дізнаємося про причини його існування.
  2. Обговоримо способи самозахисту в конкретних ситуаціях.

Вправа «Очікування»: учні на стікерах у формі пташок записують свої очікування від уроку та розміщують їх навколо дерева на плакаті «Мої очікування», а також оцінюють актуальність теми за п’ятибальною  шкалою.

V. Основна частина

Вивчення нового матеріалу

1. Доповідь-презентація вчителя по темі: «Небезпека під час терористичних актів».

2 слайд. Тероризм (від лат. terror – страх, жах) — метод, за допомогою якого організована група або партія намагається досягти своїх цілей, використовуючи насильство.

3 слайд. Тероризм використовується окремими особами, групами, що виражають інтереси певних політичних рухів або представляють країну, де тероризм піднесений до рангу державної політики.

4 слайд. Тероризм породжується суперечностями в суспільстві: політичними,

соціальними, територіальними, національними, світоглядними.

5 слайд. Найбільш поширені терористичні акти:

  • напади на державні або промислові об’єкти;
  • захоплення державних установ або посольств;
  • захоплення літаків або інших транспортних засобів;
  • насильницькі дії проти особистості жертви;
  • викрадення;
  • політичні вбивства;
  • вибухи або масові вбивства, які розраховані на психологічний ефект, страх та невпевненість людей).

6 слайд. Жертвою терору може стати кожна людина – від політичного діяча до звичайного школяра і так сталося в центрі Москви 23 жовтня 2002 року, коли більше ніж 50 озброєних терористів захопили зал у якому йшов популярний мюзикл «Норд-ост». А при захопленні заручників у школі № 1 міста Беслан, терористи утримували в будівлі школи понад 1100 дітей протягом трьох діб.

7 слайд. 11 вересня 2001року в США два пасажирські літаки, викрадені терористами, врізалися у вежі Всесвітнього торгового центру в Нью-Йорку. Ще один літак врізався в будівлю міністерства оборони у Вашингтоні. Четвертий пасажирський лайнер розбився біля міста Пітсбург.

8 слайд. У 2016 році у світі відбулося декілька терористичних актів і останній – 22 березня у Брюселі (Бельгія). Сталася серія з трьох вибухів в брюссельському аеропорту та станції метро Мелбік. Терористичний акт класифікований службами безпеки Бельгії як терористичний акт за 4-ю, найвищою категорією.

9 слайд. Терористичний акт пов’язаний із небезпекою для здоров’я та життя.

Небезпек можна уникнути, якщо правильно діяти в кожній конкретній ситуації. Перегляд відео ролика «Правила при загрозі терористичного акту».

10 слайд. Використовуючи матеріал відеоролика та матеріал 11 параграфа «Основи самозахисту під час терористичних» актів ви дізнаєтесь:

  1. Що робити, знайшовши підозрілий предмет, який може виявитися вибуховим пристроєм та якщо ви потрапили в перестрілку?
  2. Що робити у разі захоплення автобуса чи іншого транспортного засобу терористами?
  3. Як діяти при раптовому обвалі будинку та якщо ви опинилися в завалі?
  4. Як діяти якщо ви потрапили у некеровану юрбу?

2. Фізкультхвилинка «Атоми - молекули».

Вчитель: «Атоми» - учні рухаються по класу під музику.

Вчитель: «Молекули по два» - учні об’єднуються по два та рухаються по класу. І так далі. Таким чином учні об’єднуються у чотири групи та займають місця за столами.

3. Робота в групах.

Учні опрацьовують матеріал параграфа та складають  алгоритм дій у надзвичайних ситуаціях.

Презентація роботи групи.

VІ. Узагальнення та систематизація знань.

Тестові завдання. (позначте правильні варіанти відповідей)

1. Слово «тероризм» у перекладі з латини означає:

А страх, жах;

Б тривога;

В кошмар.

2. Тероризм — це метод:

А за допомогою якого організована група чи партія намагається досягти своїх цілей, використовуючи насильство;

Б не пов’язаний із вибухами та підпалами;

В який не засуджує світова громадськість.

3. Чого не можна робити, якщо Ви знайшли підозрілий предмет:

А питати в людей, чий це предмет, хто його залишив;

Б повідомляти про знахідку до відділу міліції;

В чіпати, розкривати або пересувати знахідку.

4. Як правильно поводитись, якщо Ви знайшли старі боєприпаси:

А пересувати їх з місця на місце, брати до рук;

Б бити по корпусу й детонатору;

В не чіпати знахідку й повідомити про неї до відділу міліції.

5. Як правильно поводитись при раптовому обвалі будівлі:

А якомога довше затриматись у будівлі;

Б покидаючи приміщення, спускатися сходами;

В опинившись на вулиці, відійти якомога далі від будівлі;

Г якщо покинути будівлю не вдалося, стати посеред кімнати.

6. Чого не слід робити, опинившись під завалом:

А глибоко дихати, не панікувати, налаштуватись на те, що рятувальники Вас урятують;

Б озирнутись навсібіч, пошукати можливий вихід, покричати;

В  тихо лежати, не подаючи жодних сигналів.

7. Як правильно поводитись, опинившись серед заручників:

А не виконувати вимоги злочинців, заперечувати їм;

Б не провокувати злочинців до застосування сили, зброї;

В не питати дозволу, перш ніж щось зробити;

Г при звільненні бігти на зустріч працівникам спецслужб або тікати від них.

8. Як правильно поводитись у натовпі, що виходить зі стадіону:

А намагатись опинитись у центрі натовпу;

Б йти проти натовпу;

В не обирати місця в кутках, близько до стін;

Г наближатись до скляних дверей або огорож.

9.Яка поведінка буде безпечною, якщо ви потрапили в перестрілку:

А підвестися на повен зріст і спробувати втекти;

Б кричати і привертати увагу;

В лягти, роззирнутися, обрати укриття й пробратися до нього не підводячись на повен зріст;

Г бігати з одного місця на інше.

VІІ. Зворотній зв'язок

  1. Продовжіть фразу: «Сьогодні на уроці я…» та якщо ваші бажання справдились перенесіть стікер із бажанням на наше казкове дерево.
  2. Ритуал завершення тренінгу.

Учні разом із вчителем стають у коло, беруться за руки та голосно промовляють «Ми молодці»!

 

Завдання для роботи в групах.

1. Що ви зробите, знайшовши підозрілий предмет, який може виявитися вибуховим пристроєм?

 

2. Захоплення заручників. Що робити у разі захоплення автобуса чи іншого транспортного засобу терористами?

 

3. Як діяти при раптовому обвалі будинку та якщо ви опинилися в завалі?

 

4. Як діяти якщо ви потрапили у некеровану юрбу?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

НЕБЕЗПЕКИ ПОВСЯКДЕННОГО ЖИТТЯ

ПРИРОДНІ

АНТРОПОГЕННІ

ТЕХНОГЕННІ

СОЦІАЛЬНІ

БРОДЯЖНИЦТВО

АЛКОГОЛІЗМ

ЗЛОЧИННІСТЬ

СТРАЙКИ

ВІЙНИ

ЗЕМЛЕТРУС

ПОВІНЬ

БУРЕВІЙ

ТЕРОРИСТИЧНІ

АКТИ

ОЖЕЛЕДИЦЯ

ШАНТАЖ

ІНФЕКЦІЙНІ ХВОРОБИ

ТРАНСПОРТНІ АВАРІЇ

СИЛЬНІ

СНІГОПАДИ

ВИБУХ ГАЗУ

КІДНЕПІНГ

ПОЖЕЖА В БУДИНКУ

АВАРІЯ НА АЕС

ВИКИД ОТРУЙНИХ РЕЧОВИН

АВІАЦІЙНА КАТАСТРОФА

 

 

doc
Додано
9 березня 2018
Переглядів
2315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку