Методична розробка із зарубіжної літератури. Урок-гра "ЧАРІВНИЙ СВІТ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ"

Про матеріал
Конспект уроку із зарубіжної літератури дозволить закріпити вивчений матеріал з теми "Літературна казка"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

УРОК-ГРА

Підготувала Литвиненко О.В.

 

 

 

Немає казок, кращих від тих,

які створює саме життя.

Г. К. Андерсен

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: закріпити знання учнів про літературну казку; розкрити по­етизацію працьовитості та скромності, ідею винагороди за людські чесноти та страждання; навчити складати план-характеристику героїні; довести, що в казках завжди добро пе­ремагає.

 

Хід уроку

  1.  Організація учнів до уроку.
  2.                     Повідомлення теми і мети уроку.
  1.               Вступне слово вчителя.

Дивний світ літературної казки. З казкою ви познайомилися ще тоді, коли не вміли читати. їх читали вам мами, бабусі. Разом з героями ви побували у незвичайних чарівних країнах, перемагали у двобої зі злом. Нерідко казкові герої ставали для вас справжніми друзями. Через казкові образи у свідомість входить слово. Під впли­вом почуттів, що їх пробуджують казкові образи, ви вчитеся мислити, висловлювати свої думки.

  1.               Бесіда.
  1.                     Що об’єднує казки “Кіт у чоботях”, “Червона Шапочка”, “Спляча красуня", “Синя борода”, “Попелюшка”? (Її написав один і той самий автор, Ш. Перро.)
  2.                     Що вам відомо про НІ. Перро? (Це відомий французький учений і письменник. Перший у Європі автор літературної казки.)
  3.                     З яких джерел автор черпав сюжети для своїх казок? (З фольклору.)
  1.               Слово вчителя.

Саме на простому народному сюжеті побудована казка “Попе­люшка, або Кришталевий черевичок”. Підтвердженням цього є сло­ва Андерсена, що стали епіграфом до нашого уроку.

(Зачитує слова Андерсена.)

Учитель.

  1.                     Назвіть героїв казки “Попелюшка”.
  2.                     Чому так називається казка?
  1.   Вікторина “Про кого ці слова?”
  1.                     “Вона була такою чванливою та гордовитою, якої відко­ли світ світом, ніхто й не бачив”. (Мачуха)
  2.                     "Вона була надзвичайно добра та ніжна - вся в матір, найкращу жінку в світі”. (Попелюшка)
  3.                     "Не встигли відсвяткувати весілля, як вона вже показала свою лиху вдачу”. (Мачуха)
  4.                     “Мачуха зненавиділа пасербицю за її красу, бо поряд з нею вони здавались ще огиднішими”. Хто вони? (Власні доньки.)
  5.                     “Бідна дівчина покірно терпіла всі кривди” (Попелюшка)
  6.                     “Навіть у лахмітті і в попелі вона була куди гарніша за своїх сестер, хоч ті й ходили в пишних шатах”. (Попелюшка)
  7.                     “А їй доводилося робити - прати й прасувати білизну для сестер, крохмалити їм комірці та манжети”. (Попелюшка) |
  8.                     “Вдягнувшись, вони покликали - її подивитись - адже знали, що в неї хороший смак". Кого сестри покликали? (По­пелюшку)
  9.                     “Вона була добра та незлостива і зачесала їх так гарно, що кращого годі було й бажати”. (Попелюшка)
  10.                 “Раптом з'явилася її хрещена мати”. Хто вона? (Чарів­ниця)
  11.                 “Ще дала чарівниця дівчині ... таких гарних та ловких, що кращих не було ні в кого у світі”. Що дала чарівниця дівчині? (Пару кришталевих черевичків.)
  12.                 Хто вийшов зустрічати незнайому принцесу? (Принц)
  13.                 “В залі запала тиша. Гості перестали танцювати, музи­ки - грати: так уразила їх краса незнайомої дівчини”. Хто ця незнайомка? (Попелюшка)
  14.                 “Вона сіла біля своїх сестер, привітно розмовляла з ними і почастувала їх апельсинами і лимонами, якими пригос­тив її принц”. (Попелюшка)
  15.                 “Повернувшись додому, дівчина палко подякувала своїй хрещеній матері". (Попелюшка)
  16.                 “На сходах вона загубила ... і принц шанобливо підібрав його”. Що загубила Попелюшка? (Кришталевий черевичок.)
  17.                 “І диво! черевичок узувся так швидко та легко, ніби ніжка тільки того й чекала”. Хто взув черевичок? (Попелюшка)
  18.                 “Сестри впізнали ту красуню, що приїздила в королів­ський палац”. (Попелюшка)
  19.                 “Вона підвела їх і сказала, що вибачає їм од щирого серця”. Хто вона?

Учитель. Давайте запишемо слова, що характеризують героїв казки.

• Хто із героїв казки по-справжньому гарний і добрий?

- Чи була винагороджена Попелюшка за свої чесноти та страж- Міння?

  1.      Складання плану-характеристики Попелюшки Учитель. А тепер складемо план-характеристику Попелюшки. (Колективно обговорюють і записують в зошиті та на дошці.)

Характеристика Попелюшки

План

  1.                Дівчина-сирота.
  2.                Ставлення мачухи та її доньок до Попелюшки.
  3.                Риси характеру:

а) добра;

б) працьовита;

в) мудра;

г) здібна;

ґ) скромна.

  1.                Винагорода за людські чесноти та страждання.
  1.               Розповідь учнів про Попелюшку, за складеним планом.
  2.               Підсумок уроку.
  •                Чи є казки кращі від тих, що їх дарує життя?
  •                Чи сподобалася вам Попелюшка?
  •                Що таке “літературна казка”?
  •                Яких казкарів світу ви знаєте?
  •                Які їхні твори ви читали?

 

 

 

docx
Додано
26 грудня 2022
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку