Методична розробка «Методичні рекомендації проведення гурткових та міжгурткових змагань з ПТМ»

Про матеріал
Метою даної методичної розробки є надання допомоги керівникам гуртків початкового технічного моделювання, вчителям початкових класів. У даній методичній розробці розкрито основні вимоги проведення змагань, описано етапи змагань та подано конкурсні змагання.
Перегляд файлу

Управління освіти і науки Тернопільської міської ради

Комунальний заклад Тернопільської міської ради

«Станція юних техніків»

 

 

 

        

 

 

Методична розробка

«Методичні рекомендації провелення гурткових та міжгурткових змагань з ПТМ»

 

 

 

 

Підготувала керівник

гуртка-методист

початкового технічного

моделювання і оріґамі

Стандрет Галина Несторівна

 

 

 

 

м. Тернопіль-2019


Зміст

1. Вступ           3

2. Завдання і зразки теоретичного тесту      5

3. Виготовлення обємної моделі транспортної техніки   15

4. Виготовлення макету будиночка       21

5. Виготовлення моделі планера       24

6. Виконання композиції за допомогою обємних геометричних фігур 29

7. Висновки           34

8. Бібліографія          35

9. Додатки           36


  1.       Вступ

Сьогодення вимагає від позашкільного закладу творчого вирішення будь-яких проблем, в тому числі і навчальних. Підготовка молодшого покоління до життя починається ще змалечку і триває упродовж усього життя періоду навчання в позашкільному закладі.

Вагома роль у цьому процесі належить заняттям з початкового технічного моделювання, основне завдання яких полягає у послідовному формуванні єдиного комплексу знань, умінь і навичок, які є основою первісної політехнічної підготовки молодших школярів.

Заняття з початкового технічного моделювання та конструювання сприяє розвитку просторової уяви, розширює знання про властивості конструкційних матеріалів, розвиває самостійність вихованців у роботі. Тому важливою є розробка ефективних шляхів опанування гуртківцями початкових технічних знань. Виховання в них спостережливості, зосередженості та зацікавлення у кінцевому результаті своєї праці.

У молодшому шкільному віці є позитивним використання різних ігор та змагань для засвоєння теоретичних знань, вдосконалення практичних навичок користування матеріалами, володіння інструментами, вміння застосовувати отриманні знання у практичній роботі. Під час проведення змагань виявляється розвиток дитини, її розумові здібності, активність і прагнення до перемоги, готовність брати на себе відповідальність за кінцевий результат, швидкість, стриманість та інше. Під час змагань учасники знаходяться в певних взаємних стосунках, виявляючи при цьому позитивні і негативні риси свого характеру та поведінки. Важлива роль змагань – виховання дисциплінованості вихованців, що є необхідною умовою гри. Кожен учасник повинен підкорятися правилам змагань, вказівкам керівника, суддів. Це формує в них правильне поняття про поведінку і культуру.

Метою даної методичної розробки є надання допомоги керівникам гуртків початкового технічного моделювання, вчителям початкових класів. У даній методичній розробці розкрито основні вимоги проведення змагань, описано етапи змагань та подано конкурсні змагання.

Змагання з початкового технічного моделювання проводяться на визначення особистої першості в 3-5 етапів:

  • теоретичний залік;
  • виготовлення обємної моделі транспортної техніки;
  • виготовлення моделі планера та участь у змаганнях на дальність польоту;
  • виготовлення макету моделі будівлі;
  • виконання моделі або композиції за допомогою обємних геометричних форм;

Дуже цікава для дітей командна першість, яка визначається за сумою балів, зайнятих в усіх етапах змагань.

Успіх у досягненні мети, а також позитивний вплив на учасників залежить насамперед від правильного виконання завдань.

Всі учасники змагань отримують дипломи за участь, а переможці нагороджуються грамотами.

Матеріал, запропонований в даній розробці буде цікавим і корисним.


  1. Завдання і зразки теоретичного тесту

Питання теоретичного заліку складаються з урахуванням вимог до знань та умінь вихованців, визначених програмою гуртка початкового технічного моделювання

І. Авіамоделі

1. Як називався перший літальний апарат?

Першим літальним апаратом була повітряна куля.

2. Що зробив німецький винахідник Отто Лілієнталь

Отто Лілієнталь перший побудував планер.

3. Хто збудував і вперше успішно випробував літак?

Перший успішний політ було здійснено на літаку «Флаєр». Сконструювали та випробували цей літак брати Райт – відомі американські винахідники та конструктори.

4. З яких основних частин складається планер?

Планер – це літальний апарат важчий за повітря. Його основні частини: крила, фюзеляж, стабілізатор і кіль, шасі.

5. Чим відрізняється планер від літака?

Літак приводиться в рух за допомогою двигуна, а планер – безмоторний літальний апарат.

6. Чому крило найважливіша частина літака?

Крило підтримує літак у повітрі. Без крила літак був би подібний на автомобіль. Він їздив би по дорозі, а в повітря не піднявся б.

7. Чим відрізняється біплан від моноплана?

Моноплан - літак з однією парою крил, біплан - дві пари крил.

8. Що означає слово «парашут»?

«Парашут» - французьке слова, означає «запобігаючий падінню».

9. Чи я ідея створення гелікоптера?

Гелікоптер створив видатний італієць Леонардо да Вінчі – художник, скульптор, музикант  вчений та інженер.

10. За допомогою чого літає гелікоптер?

Гелікоптер піднімається в гору за допомогою гвинта.

11. Чому гелікоптер зручний у використанні?

Гелікоптеру не потрібен розгін для зльоту, а опуститися він може на будь-який рівний майданчик.

12. За допомогою чого летить ракета?

Ракета має особливий реактивний двигун, в якому згоряє пальне. І ці розжарені гази з великою силою через сопло вниз штовхають ракету вгору.

ІІ Автомоделі

1. Що означає слово «автомобіль»

Автомобіль від лат слова, той, що рухається.

2. Хто такі Карл Бенц та Готліб Даймлер

Карл Бенц та Готліб Даймлер – німецькі конструктори, які перші винайшли автомобіль з бензиновим двигуном.

3. Які ви знаєте автомобілі?

Легкові, вантажні, автобуси, автомобілі спеціального призначення – амфібії, пожежні машини, автокрани, бензовози, молоковози, гоночні, військові.

4. Які автомобілі пропонують конструктори для зменшення забруднення навколишнього середовища?

Електричні, водневі на сонячних батареях.

5. Які засоби безпеки є на сучасних автомобілях?

Бампери – сприймають частину удару на себе, захисні ремені – утримують людину від травмування.

6. Чому в автомобіля є амортизатори?

Амортизатори помякшують удари під час руху.

7. Чого у гоночних машин колеса виступають з корпусу автомобіля?

Щоб машини були стійкими на поворотах.

8. Які вантажі перевозяться в автоцистернах?

В автоцистернах перевозяться рідини: пальне( нафта, гас, мазут), воду, молоко, хімічні реактиви.

9. За допомогою чого зачинаються двері в автобусі?

За допомогою стисненого повітря.

10. Як можна вибратися з автобуса, якщо трапилася аварія і двері не відчиняються?

Існує запасний вихід – вікна. Необхідно витягти гумову обкантовку скла, тоді воно випаде.

11. Чому тролейбус і трамвай тримаються штангами за дроти?

Трамвай і тролейбус працюють за допомогою електричного двигуна, струм до якого підводиться через металеві штанги.

12. Чому самоскид має козирок на платформі?

У кузов самоскиду сипучі матеріали навантажує екскаватор, якщо випадково ківш екскаватора відкриється над кабіною водія, козирок захистить.

ІІІ. Судномоделі

1. Чим користувалися наші предки для пересування на воді?

В стародавні часи люди плавали на звичайній колоді, тоді вони здогадалися і зробили заглиблення у колоді в якій могла бути людина. Так з’явився човен.

2. Які були стародавні човні

Спочатку були невеликі судна, сплетені з лози, верби, обтягнуті шкірою. Пізніше почали будувати судна зроблені з дошок.

3. Які сучасні судна ви знаєте?

Катамарани, яхти, човни, теплоходи, буксири, баржі, танкери, криголоми, річкові та морські пароплави.

4. За допомогою чого пересуваються різноманітні типи суден?

Човен пересувається за допомогою весла, вітрильники – силу вітру, на пароплавах використовують гвинти та гребні колеса, на швидкісних суднах встановлені водомети і підводні крила. Є судна на повітряних подушках.

5. Для чого кораблю потрібен якір?

Якір опускають на якірному ланцюзі, коли необхідно утримати корабель на одному місці.

6. Що таке маяк?

Маяк – велика башта з сигнальним вогнем, як допомагає кораблям орієнтуватися поблизу берега.

7. Якому кораблю не страшні криги Північного Льодовитого океану?

Криголаму.

8. Скільки океанів на землі, який найглибший?

Чотири океани: Атлантичний, Індійський, Тихий і Північно-Льодовитий. Найглибший-тихий океан.

9. Яких ви знаєте знаменитих мореплавців?

Колумб, Магелан, Васко да Гама та інші.

10. Які ви знаєте «кольорові» моря нашої планети?

Біле, Червоне, Жовте, Чорне.

11. Хто такі мариністи?

Художники, які малюють море.

12. Що таке ватерлінія?

Ватерлінія ( від гол. Слова ватер-вода)- лінія на корпусі судна, котра показує, на яку глибину воно занурюється у воду при максимальному завантаженні.

 

 

Лінії креслення

Основними елементами будь-якого кресленика є лінії. В залежності від їх призначення вони мають відповідні тип і товщину. Типи ліній, їх призначення і товщина встановлені ГОСТ 2.303-68

Суцільна товста основна лінія прийнята за вихідну. Виходячи з товщини суцільної товстої основної лінії вибирають товщину інших ліній

Види, товщини та призначення ліній за ГОСТ 2.303-68

Суцільна товста: лінія видимого контуру https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9d/Trait_continu_fort.png/60px-Trait_continu_fort.png

Суцільна тонка: виносна і розмірна лінія https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9c/Trait_continu_fin.png/60px-Trait_continu_fin.png

Суцільна хвиляста: лінія обриву https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a0/Trait_continu_fin_main_levee.png/60px-Trait_continu_fin_main_levee.png

Штрихова: лінія невидимого контуру https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/69/Trait_interrompu_fin.png/60px-Trait_interrompu_fin.png

Штрих-пунктирна тонка: осьова та центрова лінії https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6f/Trait_mixte_fin.png/60px-Trait_mixte_fin.png

Штрих-пунктирна з двома крапками: лінія згину https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/83/Trait_mixte_fin_deux_tirets.png/60px-Trait_mixte_fin_deux_tirets.png


Зразки теоретичного тесту з ПТМ

імя, прізвище___________________________

ТЕОРЕТИЧНИЙ ТЕСТ 1

(Питання 1-4 оцінюється в 2 бали, питання 5-6 – в 6 балів)

1. Лінія креслення, якою позначається місце згину (намалювати)

______________________________________________________

2. Як називається літальний апарат без мотору?

______________________________________________________

3. Назвати основні частини лобзика:

а) рамка, ручка, затискач, пилочка;

б) пилочка, ніж, затискач, рамка;

в) натяжний гвинт, рамка, пилочка.

4. Яка частина ракети позначена цифрою 3?

а) фюзеляж;

б) шасі;

в) кіль;

г) корпус;

д) стабілізатор.

5. Вибрати із запропонованих слів: фюзеляж, бампер, крило, матча, корпус, фара, кіль, стабілізатор, капот, палуба, ті, які стосуються:

а.) частини літака: _______________________________________________

б) частини корабля: ______________________________________________

в) частини автомобіля: ___________________________________________

 

6. Назвати обєкти:

1_______________     6___________________

2_______________     7___________________

3_______________     8___________________

4_______________     9___________________

5_______________     10__________________


ТЕОРЕТИЧНИЙ ТЕСТ 2

(Питання 1-5 оцінюється в 4 бали)

1. Назвіть лінії креслення

   __________________________

   __________________________

   __________________________

   __________________________

   __________________________

2. Написати номер геометричних тіл і фігур, зображених на малюнку.

Куб__________      Коло__________

Квадрат________      Трикутник________

Циліндр___________

3. За допомогою чого летить ракета?_________________________________

4. З яких частин складається планер?____________________________________

5. Яким необхідно скористатися інструментом, щоб виконати наступні операції:

 1. випиляти деталь з фанери: ____________________________________

 2. вирізати деталь з картону:____________________________________

 3. просвердлити отвір _________________________________________


ТЕОРЕТИЧНИЙ ТЕСТ 3

(Питання 1-3 оцінюється в 2 бали, 4-5 – в 7 балів)

1. За яким графічним документом виготовляють паперовий автомобіль?

 а) графічне зображення;

 б) креслення;

 в) ескіз.

2.Вибрати серед наведених інструментів викрутку та гострогубці.

  __________________

3.Вибрати серед наведених предметів патрон.

   1  2  3  4  5

___________

4. Для чого автомобілю амортизатори__________________________________

___________________________________________________________________

5. Вказати під яким номером відповідний тип зєднання деталей

За допомогою шурупа_________

За допомогою цвяха___________

За допомогою заклепки_________

За допомогою болта____________

За допомогою клапанів__________

         

3. Виготовлення обємної моделі транспортної техніки

Для виробу використовують цупкий папір або тонкий картон. Є різні моделі, одні можуть бути тільки з однією суцільною деталлю, а інші складатися з окремих деталей. Модель, що складається з таких деталей: кабіна - одна деталь, дах кабіни - одна деталь, рама - одна деталь, кузов - одна деталь, підставка для кузова - дві деталі, кронштейн - одна деталь, колесо - чотири деталі.

Якщо модель складається тільки з однієї частини то беремо ножиці і вирізаємо, залишаємо клапани для склеювання, потім за допомогою лінійки і тупого кінця ножиць згинаємо по лінії згину, і тоді склеюємо. А якщо інша модель то робимо так. Спочатку готують раму, на якій кріпитиметься решта деталей. В прямокутному аркуші паперу роблять згини і по два розрізи з вузьких сторін. Кути прямокутника не відрізають, вони служать клапанами для склеювання деталі. Потім виконують розмітку кабіни, вирізають розгортку і склеюють разом з дахом. Підставку для кузова роблять з листа паперу прямокутної форми, ділять його на чотири частини, згинають і склеюють. В результаті виходить заготівка у вигляді тригранного бруска. Кузов кабіни роблять так само, як і раму. Підставки приклеюють на раму, кронштейн - до кузова, заздалегідь зробивши згини кінців. Кузов до рами кріпиться за допомогою дроту, протягнутого в отвори кронштейна і середину задньої підставки. При такому кріпленні кузов машини можна перекидати. Колеса приклеюють безпосередньо до рами.


Схеми моделей транспортної технікиC:\Users\Standret\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Model 2_Сторінка_03.jpg

 

 

 

 

 

 

 

4. Виготовлення макету будиночка

Для макета використовують щільний папір або тонкий картон.

Виконуючи розгортку будиночка, спочатку треба визначити місце, з якого буде починатися відлік. Таким місцем у будинку може бути будь-який кут. В зв'язку з тим, що всі будинки мають стіни, в основі розгортки буде пряма лінія, на якій проставлені розміри стін. Потім визначають висоту стіни і проводять другу, паралельну основі, лінію. Після цього креслять фронтони і клапани для підклеювання.

Наступними після розгортки стін виконують дах і підставку.

Якщо є готовий деталізований малюнок то беремо через копірку перебиваємо, вирізаємо, згинаємо і склеюємо.

Вікна і двері можна виготовляти з кольорового паперу способом аплікації і декорувати ще не зібраний виріб.

Стіни будиночка можна прикрасити "штукатуркою" шляхом нанесення крупи (манки, пшона тощо) на покриту клеєм ПВА поверхню моделі.


Схеми макетів будівлі

 

 

 

 

 

 

 

5. Виготовлення моделі планера

Планер (фр. planeur, від лат. planum площина) - безмоторний літальний апарат, який плавно пересувається в повітрі без двигуна, завдяки висхідним потокам повітря.

1 – фюзеляж; 2 – вантаж; 3 – крило; 4 – стабілізатор; 5 – рулі висоти; 6 – кіль; 7 – руль напрямку.

 

 

 

 

Фюзеляж – основна частина моделі, це корпус планера, він зєднує всі частини планера в одне ціле. На планерах в фюзеляжі розміщуються пілоти, пасажири, вантажі.

Крило – найважливіша частина, яка створює підйомну силу, підтримує модель в польоті.

Стабілізатор – стабілізатор невелика горизонтальна площина в хвостовій частині, сприяє стійкому польоту.

Кіль – вертикальна площина в хвостовій частині фюзеляжу.

Вантаж – необхідний для центровки моделі.

Послідовність виготовлення та запуск моделі планера

1. Читання схеми. Лінії креслення: Лінія невидимого контуру – це лінія, що позначає край, виступ, отвір, який знаходиться за поверхнею і його не можна побачити. Ділянки фюзеляжу, закриті крилами і стабілізатором, позначають штриховими лініями. Лінія осьова – це штрих-пунктирна лінія, яка служить для позначення осей. У тому випадку, коли центрова лінія є основою деталі, вона, як правило, одночасно буде і віссю симетрії.

2. В процесі збору планера, гуртківцю згідно умовних позначень повинно бути ясно, в якому місці фюзеляжу кріпляться крила і стабілізатор. Вантаж кріпиться до передньої частини фюзеляжу. Для кращого та якісного балансування планера використовують пластилін.

3. Після збору перевіряємо рівність крила, стабілізатора і випробовуємо планер.

4. При регулювання запуску необхідно перевірити центрівку моделі. Відцентровують паперову модель взявши під крилами кінчиками пальців. При нормальній центрівці, центр ваги моделі розташований на відстані 1/3 ширини крила ближче до передньої кромки. Якщо хвостова частина моделі перетягує, то необхідно додати вантаж. Збільшити його можна за допомогою пластиліну. Якщо перетягує носова частина, то необхідно вагу вантажу зменшити.

5. Запускати модель треба взявши двома пальцями(вказівним і великим) за фюзеляж під крилом, підняти її на висоту плеча і легенько штовхнути вперед. Якщо під час запуску модель іде круто вниз, треба відігнути доверху задню кромку стабілізатора. При сильному піднятті кромки вверх модель може зробити фігуру вищого пілотажу. Прямолінійність польоту регулюють рулем повороту – задньою кромкою кіля.


Схеми найпростіших моделей планерів

Виготовляють модель планера з фюзеляжем-рейкою за заданою схемою і шаблонами. Змагання на точність польоту виготовлення планера проводять у закритому приміщенні зі стартової лінії в стоячому положенні з руки. Точність польоту визначається за максимальною кількістю метрів, які пролетів планер, за умови його польоту в межах заданого коридору.

D:\Halya\P2019\методичка\літак-Model3.jpgD:\Halya\P2019\методичка\літак-Model2.jpg


6. Виконання композиції за допомогою обємних геометричних фігур

На виконання цих завдань кожному учаснику надаються розгортки геометричних тіл, які потрібно вирізати та склеїти. Учасник створює композицію з виготовлених тіл (склеївши їх між собою) за власним задумом, використовуючи необхідні деталі ( призма, куб, піраміда, конус, паралелепіпед)

Схеми геометричних тіл

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


5. Висновки

Дана методична розробка, може бути використана вчителями загальноосвітніх шкіл, керівниками гуртків, і тими, хто зацікавився технічною творчістю, і хто б хотів розпочати займатися у гуртку початкового технічного моделювання. Адже тут чітко розписано всі рекомендації до проведення змагань, представлено зразки теоретичного заліку, схеми розробки авіамоделей, автомоделей, макетів будиночків та схеми геометричних тіл, за допомогою яких можна складати різноманітні фігури.

Змагання з технічного моделювання використовуються для розвязання освітніх, виховних та розвиваючих завдань у відповідності до вимог програми. Змагання допомагають раніше пройденому матеріалу і сприяють кращому засвоєнню практичних навиків.

Спостереження за дітьми під час змагань дозволяють керівнику гуртка краще ознайомитися з індивідуальними особливостями кожного вихованця.

Керівник гуртка може оцінити:

загальну науково-технічну підготовку учня;

ступінь засвоєння окремих розділів програми;

здатність показати отримані знання на практиці;

загальну дисциплінованість;

здатність працювати в команді;

ставлення до суперників, поразки чи перемоги;

ставлення до власних помилок, їх виправлення в наступних етапах змагань.

Змагання вимагають чітких правил та вмілої організації. Етапи змагань повинні відповідати віку учасників.

Правильна практична та теоретична підготовка до змагань сприятиме не лише високому рівню результатів виконання конкурсних завдань, але й допоможе психологічно налаштувати дитину, виховати у неї спортивний інтерес до власної та командної першості.

Саме тому, я сподіваюся, що мої рекомендації стануть у пригоді керівникам гуртків, які проводять заняття та готують своїх вихованців до змагань.


 

6. Бібліографія

1. Андрианова П.Н. Развитие технического творчества младших школьников: Книга для учителя / П.Н. Андрианова, М.А. Голагyдовой. – М. : Просвещение, 1990. - 110 с.

2. Барнби Ральф. Как сделать и запустить бумажную модель самолета/ Ральф Барнби. – М. : ЗАО Изд-во Центрополиграф, 2002. – 106 с.

3. Житомирский В.Г. Путешествие по стране геометри / В.Г.Житомирский, Л.Н.Шеврин. – М. : Педагогика, 1991. - 176 с.

4. Кульчицька О.І. Конструктивне мислення як умова розвитку творчості дітей молодшого шкільного віку // Обдар. Дитина. – 1999. - №1. -23 с.

5. Навчальна програма з початкового технічного моделювання, С.О. Лихота, В.Г. Корнієнко. – К.: УДЦПО, 2014.

6. Плохій З.П. Трудове виховання молодших школярів. – К.: Освіта, 2002. – 112с .

7. Internet - джерела

 


7. Додатки

C:\Users\Standret\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\DSC_0554.jpg  

  C:\Users\Standret\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\DSC_1033.jpg


 C:\Users\Standret\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\DSC_1040.jpg 

 

  

  


   

  

 


Відповіді до тестів

ТЕСТ 1

1. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/83/Trait_mixte_fin_deux_tirets.png/60px-Trait_mixte_fin_deux_tirets.png

2. планер

3.а

4.в

5а)фюзеляж, крило, кіль, стабілізатор.

б)палуба, матча, корпус.

в)бампер, фара, капот.

6. 1.Циліндр; 2. Куб; 3. Куля; 4. Конус; 5. Паралелограм; 6. Піраміда; 7. Коло; 8. Квадрат; 9. Прямокутник; 10. Трикутник.

ТЕСТ 2

1. Штрих-пунктирна з двома крапочками; штрихова; штрих-пунктирна; суцільна тонка; суцільна товста.

2. куб-5; коло-4; квадрат-2; трикутник-3; циліндр-1.

3.за допомогою двигуна, в якому згоряє пальне.

4.стабілізатор, кіль, крило, фюзеляж, вантаж

5.лобзик, ніж, дриль.

ТЕСТ 3

1.а

2.3,4

3. 4

4. помякшує удари під час руху.

5. шурупа-4, цвяха-1, заклепки-2, болта-5, клапанів-3

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бикова Наталія Петрівна
    Дуже добре поданий матеріал. Як то кажуть.... Що лікар прописав))) Дякую)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 серпня 2019
Переглядів
3812
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку