Методична розробка на тему: "Адміністративна відповідальність"

Про матеріал
Матеріал методичної розробки можна використовувати на уроках "Правознавства" при розгляді теми "Адміністративне право". Актуальність розробки полягає в тому, що вона містить матеріал про адміністративну відповідальність неповнолітніх осіб.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Бериславський медичний фаховий коледж»

Херсонської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка на тему:

«Адміністративна відповідальність»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                             

 

                            

 

 

 

Викладач: Запорожець Р.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Берислав

План

1. Адміністративне правопорушення: поняття, ознаки, склад.

2. Адміністративні стягнення та їх види.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Адміністративне правопорушення: поняття, ознаки, склад.

Адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на державний або громадський порядок, власність, пра­ва і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законодавством передбачено адміністративну відповідальність.

Ознаки адміністративного правопорушення:

— протиправність дії або бездіяльності (тобто заборонене за­коном, оскільки може завдати шкоди інтересам особи, матеріаль­ним речам, а також загрожувати небезпекою);

— суспільна небезпека дії або бездіяльності (не є універсаль­ною ознакою всіх без винятку адміністративних правопорушень, багатьом із них вона не властива);

— винна дія або бездіяльність (вважається адміністративним правопорушенням лише тоді, коли встановлено вину особи у його вчиненні, а також доведено причинний зв'язок між такими діян­нями (дія або бездіяльність) і шкідливими наслідками, якщо такі настали);

— караність дії або бездіяльності (тобто за вчинення адміні­стративного правопорушення до особи можуть бути застосовані заходи державного примусу).

Говорити про адміністративне правопорушення можна лише за наявності складу адміністративного правопорушення, тобто передбачених у законі об'єктивних і суб'єктивних ознак, які у своїй сукупності характеризують певне діяння як адміністратив­не правопорушення.

Склад адміністративного правопорушення — це сукупність вста­новлених законом основних елементів, які характеризують діяння як адміністративне правопорушення.

Елементами складу адміністративного правопорушення є:

а) об'єкт — суспільні відносини, які охороняються адміні­стративним правом. Це насамперед відносини у сфері управлін­ської діяльності;

б) суб'єкт — особа, яка на момент здійснення правопорушен­ня досягла 16 років;

в) об'єктивна сторона — сукупність передбачених законом ознак (місце, час, спосіб тощо), які характеризують зовнішні прояви вчиненого діяння;

г) суб'єктивна сторона — вина, мета, мотиви здійснення діяння.

За наявності складу адміністративного правопорушення на­стає адміністративна відповідальність, яка полягає у накладанні на особу, що вчинила адміністративний проступок, адміністра­тивних стягнень. Тобто, адміністративні стягнення накладають­ся для виховання особи, що вчинила адміністративне правопору­шення, а також як засіб запобігання скоєнню нових правопору­шень.

Отже, адміністративні правопорушення розрізняються за специфічними ознаками, які характеризують їх об'єктивну і суб'єктивну сторони і визначають склад адміністративного право­порушення.

 

2. Адміністративні стягнення та їх види.

Адміністративне стягнення — примусовий захід державного впли­ну (міра відповідальності), що застосовується до особи, яка вчинила адміністративне правопорушення (проступок) для забезпечення виконання загальнообов'язкових правил, покарання та виховання порушника, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Мету стягнень складають:

• покарання правопорушника;

• припинення протиправного вчинку;

• відновлення порушених правовідносин;

• виправлення правопорушника;

• запобігання можливих з його боку проступків;

• відшкодування завданих проступком збитків.

 

Види адміністративних стяг­нень.

1. Попередження — офіційний осуд правопорушника і застере­ження про недопустимість аналогічної поведінки у майбутньому, що оформлюється письмово або фіксується іншим чином.

2. Штраф — стягнення з порушника певної грошової суми на користь держави.

3. Платне вилучення предмету, який був засобом скоєння чи безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення. Піс­ля примусового вилучення предмет реалізується і порушнику пе­редається повернена від продажу сума (наприклад, вилучення і продаж незареєстрованої в установленому порядку мисливської рушниці).

4. Конфіскація предмета або грошей — примусове безоплатне вилучення майна і передача його у власність держави (напри­клад, конфіскація предметів контрабанди).

5.Позбавлення спеціального права, наданого конкретному гро­мадянину (наприклад, права керування автомобілем).

6. Виправні роботи строком до двох місяців, які правопорушник відбуває за місцем своєї постійної роботи, полягають в утриманні до 20% його заробітку на користь держави. Цей вид адміністра­тивних стягнень застосовують виключно у судовому порядку.

7. Адміністративний арешт із використанням на фізичних ро­ботах без оплати (призначається виключно у судовому порядку; не застосовується до вагітних та жінок, які мають дітей до 12 років, а також до неповнолітніх, інвалідів І та II груп).

Адміністративна відповідальність неповнолітніх

Стаття 12. Вік, після досягнення якого настає адміністративна відповідальність

Адміністративній відповідальності підлягають особи, які досягли на момент вчинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку.

Стаття 13. Відповідальність неповнолітніх

До осіб віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років, які вчинили адміністративні правопорушення, застосовуються заходи впливу, передбачені статтею 24-1 цього Кодексу.

У разі вчинення особами віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років адміністративних правопорушень, передбачених статтями 44, 51, 121-127, частинами першою і другою статті 130, статтями 173, 174, 185, 190-195  Кодексу законів про адміністративні правопорушення, вони підлягають адміністративній відповідальності на загальних підставах. З урахуванням характеру вчиненого правопорушення та особи правопорушника до зазначених осіб (за винятком осіб, які вчинили правопорушення, передбачені статтею 185) можуть бути застосовані заходи впливу, передбачені статтею 24-1 цього Кодексу.

До неповнолітніх можуть бути застосовані такі заходи впливу (Стаття 24-1.) :

- зобов'язання публічно або в іншій формі попросити виба­чення у потерпілого;

- застереження;

- догана;

- передача неповнолітнього під нагляд батькам або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічному або трудовому колекти­ву за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання.

Стаття 34. Обставини, що пом'якшують відповідальність за адміністративне правопорушення

Обставинами, що пом'якшують відповідальність за адміністративне правопорушення, визнаються:

  • щире розкаяння винного;
  • відвернення винним шкідливих наслідків правопорушення, добровільне відшкодування збитків або усунення заподіяної шкоди;
  • вчинення правопорушення під впливом сильного душевного хвилювання або при збігу тяжких особистих чи сімейних обставин;
  • вчинення правопорушення неповнолітнім.

Стаття 36. Обставини, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення

Обставинами, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, визнаються:

  •          продовження протиправної поведінки, незважаючи на вимогу уповноважених на те осіб припинити її,
  •          повторне протягом року вчинення однорідного правопорушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню; вчинення правопорушення особою, яка раніше вчинила злочин;
  •          втягнення неповнолітнього в правопорушення; вчинення правопорушення групою осіб.

 

 

 

Література:

 

Братанюк Л.Є., Основи права і законодавства в охороні здоров’я: підручник. – К.: Медицина, 2010. – 544 с. 

Медичне право України: С.Г. Стеценко, В.Ю.Стеценко, І.Я.Сенюта / За заг. ред. д. ю. н., проф. С.Г.Стеценка.: Підручник. - К.: Всеукраїнська асоціація видавців «Права єдність», 2012-507 с.

Шпиталенко Г.А., Шпиталенко Р.Б. Основи правознавства: Навчальний посібника/ За заг. ред.. І. П. Лаврінчук. - К.: Каравела, 2014. -376 с.

Болотіна Н.Б. Медичне право України: Збірник нормативно-правових актів. – К.: ВД «Ін-Юре», 2013. – 412 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Правознавство (профільний рівень) 10 клас (Наровлянський О.Д.)
Додано
23 листопада
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку