Міністерство освіти і науки України
Чортківський гуманітарно-педагогічний коледж
імені Олександра Барвінського
Методична розробка заняття
з фізичного виховання на тему:
«Баскетбол»
Підготувала: викладач фізичного виховання
В.А.Яковлєва
План-конспект практичного заняття
Навчальна диципліна: «Фізичне виховання»
Тема заняття: «Баскетбол»
Завдання заняття:
1. Удосконалення елементів техніки гри.
2. Удосконалення серійних кидків із різних точок середньої і дальньої відстаней.
3. Удосконалення тактичних дій у нападі та захисті.
4. Оцінювання техніки гри у баскетбол.
5. Сприяти розвитку спритності, швидкості, витривалості.
Мета заняття.
Методична: Підвищення загальної працездатності організму і рівня технічної підготовленості студентів.
Дидактична:
Навчальна: удосконалити технічні елементи баскетболу, тактичні дії гравців під час гри, повторити теоретичні відомості з баскетболу та жести суддівства.
Розвивальна: заохочувати студентів до постійних занять баскетболом, розвивати фізичні якості засобами фізичного виховання.
Виховна: сприяти вихованню почуття відповідальності та колективізму засобами командних ігор, інтересу та популяризації гри в баскетбол та свідомого ставлення до зміцнення свого здоров’я.
Оздоровча: сприяти укріпленню систем організму, які несуть головне навантаження при виконанні гри у баскетбол.
Вид заняття: практичне.
Тип заняття: навчально – тренувальне.
Методичне забезпечення: робоча програма з дисципліни «Фізичне виховання», методична розробка відкритого заняття.
Обладнання та інвентар: баскетбольні м’ячі, фішки, навчальні картки «Жести суддів».
Місце проведення: cпортивна зала.
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозу вання |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина (25хв) |
|||
І |
1.Шикування, привітання, повідомлення завдань заняття. 2. Перевірка готовності студентів до заняття, вимірювання ЧСС. 3. Інструктаж з техніки безпеки під час занять баскетболом. |
5 хв |
Фронтальний метод. Метод слова Аналіз показників
Повторення основних правил безпеки на заняттях |
ІІ
|
4. Стройові вправи: а) на місці: повороти ліворуч, праворуч, кругом. |
30 сек |
Слухати уважно підрахунок і чітко виконувати команди, фронтальний метод |
ІІІ. |
5. Теоретичні відомості з баскетболу. Основні жести суддівства гри у баскетболу. |
2 хв |
Метод слова |
ІV.
V.
VІ |
5. Різновиди ходьби:
7. Різновиди бігу : - біг в повільному темпі. - біг приставним кроком лівим, правим боком; - біг спиною вперед; - біг з вистрибуванням та імітацією кидка в кільце. 8. Вправи для відновлення дихання.
9. Загально-розвиваючі вправи в русі з м’ячем: 1. В.П. – м’яч в руках попереду. 1-4 –нахили голови вліво 5-8 – нахили голови вправо. 2. В.П. – м’яч перед грудьми. 1-м’яч вперед 2- В.П. 3-м’яч вгору 4- В.П. 3. В.П. - м’яч перед грудьми 1 – м’яч вгору 2-зігнути за голову 3 – вгору 4 – В.п. 5. В.П. – руки м’ячем вперед. 1-4 – колові рухи з м’ячем до середини 5-8 – назовні. 6. В.П. – руки з м’ячем вперед. 1-поворот тулуба вліво, м’яч вправо 2- поворот тулуба вправо, м’яч вліво 3-4 – теж. 7. В.П. – м’яч в руках внизу. 1- нахил тулуба до лівої 2- до правої 3-4 – теж 8. В.П. – м’яч в руках внизу 1-випад лівою 2-випад правою 3-4 – теж.
|
10-15м 10-15м 10-15м
10-15м
10-15м
10- 15м 2-3 кола 10-15м 10-15м 10-15м 10-15м
30с
16р
16р
16р
16р
16р
16р |
Виконувати технічно вірно, дотримуватись дистанції, тримати поставу рівно, дихати вільно Профілактика плоскостопості
Підготовка зв’язкового апарату колін
В середньому темпі Виконувати в стійці баскетболіста
Дотримуватись дистанції Вистрибувати максимально вгору Слідкувати за правильним диханням
Середній темп виконання
Виконувати чітко під команду
Розминка суглобів та кистей рук
Координувати рухи
Відчуття темпу та ритму дій
Слідкувати за дистанцією
|
Основна частина 50хв
|
|||
|
1. Удосконалення елементів техніки гри (володіння м’яча, ведення м’яча, передачі м’яча, подвійний крок)
10.Спеціальні вправи для володіння м’яча в русі. 1. Підкидання і ловіння м’яча з трьома сплесками над собою. 2. Підкидання і ловіння м’яча почергово правою та лівою рукою; 3. Підкидання і ловіння м’яча з присіданням; 3. Обертання м’яча навколо тулуба почергово в ліву та праву сторону; 4. Обертання м’яча почергово навколо ноги через середину; 5. Теж, з зовнішніх сторін;
11. Ведення м’яча в русі: - правою рукою; - лівою рукою; - почергово правою та лівою рукою; - правим та лівим боком, приставним кроком; - спиною вперед; - з обведенням фішок і кидком в кільце.
12. Різновиди передач м’яча в русі з виконанням подвійного кроку та кидка в кільце: - двома руками від грудей; - однією рукою від плеча; - двома руками з-за голови; -двома руками від грудей з ударом від підлоги.
2. Удосконалення серійних кидків із різних точок середньої і дальньої відстаней. 13. Виконання кидків з різної відстані в русі після передачі партнерів.
3. Удосконалення тактичних дій у нападі та захисті (персональний захист, швидкий прорив). 14. Виконання подвійного кроку після ведення з кидком в кільце в парах із захисником (персональний захист). Перший гравець виконує ведення м’яча з подвійним кроком та кидком в кільце, другий гравець виконує персональний захист та перешкоджає кидку в кільце.
15. Перший гравець максимально пересувається до кільця суперника, після довгої передачі другого гравця, виконує кидок в кільце (швидкий прорив).
4. Оцінювання техніки гри у баскетбол. 16. Двостороння навчальна гра в баскетбол.
|
5-8р
5-8р
5-8р
5-8р
5-8р
10-15м 10-15м 10-15м 10-15м
10-15м 10-15м
15-20м 15-20м 15-20м 15-20м
5-8 кидків
3-4р
2-4р
5хв |
Одночасний спосіб виконання
Висота підкидання м’яча 2м
Координація рухів
Середній темп виконання
Слідкувати за правильністю виконання
Виконувати технічно вірно в середньому веденні м’яча
Слідкувати за дистанцією
Слідкувати за роботою рук
Виконувати в парах
Слідкувати за технікою виконання
Позмінний спосіб виконання
Виконувати вивченими способами
Виконувати в парах
Взаємодіяти в парах
Виконувати передачу на відстань 3-4м
Змагальний метод
|
Заключна частина заняття (5 хв)
|
|||
|
1. Вправи на відновлення дихання та релаксацію. 2. Шикування в одну шеренгу. 3. Підрахунок пульсу. 4. Підведення підсумків заняття;
5. Оцінювання студентів. 5. Домашнє завдання. |
2хв
1хв 1хв 3хв
2хв 1хв
|
Глибокі вдихи і видихи;
Фронтальний метод Аналіз показників. Аналіз заняття, опитування студентів вивченого матеріалу Мотивація виставлених оцінок Повторення жестів суддів |