Методична розробка на тему:"МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ У ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ".

Про матеріал
Методична розробка розрахована на викладачів ЗП(ПТ)О та являється матеріалом власного педагогічного досвіду
Перегляд файлу

МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ У ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ.

Самойленко Ю.П., викладач професійно-теоретичної підготовки Зеленодольського професійного ліцею

(м.Зеленодольськ Дніпропетровської обл.)

Головним завданням професійно-технічної освіти є якісна підготовка кваліфікованих робітників для різних галузей економіки з урахуванням потреб ринку праці,що забезпечується впровадженням інноваційних технологій в навчання.

До основних завдань інноваційного розвитку освітнього процесу слід віднести:

  •         моделювання та проектування інноваційної діяльності майбутніх фахівців;
  •         створення єдиної інноваційної системи професійного навчання здобувачів освіти,адаптованої до розвитку сучасного виробництва;
  •         розробку інноваційних технологій навчання та їх впровадження в освітній процес.

На сьогоднішній час змінюється мета та зміст освіти, з'являються нові технології, методи, форми та засоби навчання, але основною формою професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки залишається урок. Урок, як форма навчання, має визначену структуру, обумовлену педагогом в залежності від дидактичних цілей і реальних умов навчально-виробничого процесу.

Концепція сучасного уроку базується на особистісно-орієнтованих цінностях освіти, коли здобувач освіти є центральною фігурою освітнього процесу. При цьому педагог у більшій мірі виступає в ролі організатора самостійної, активної, пізнавальної діяльності здобувачів освіти, компетентного консультанта і помічника.

Загальна характеристика інноваційного уроку – це показник активності здобувачів освіти.

Урочна форма організації навчального процесу дозволяє педагогу вирішувати комплекс дидактичних цілей:

  • повідомлення здобувачам освіти нової інформації теоретичного або інструктивного характеру, організації самостійного її вивчення та формування усвідомленого розуміння і розвиток механізмів мислення;
  • закріплення та удосконалення нової навчальної інформації шляхом практичного її застосування самостійній діяльності здобувачів освіти, формування первинних умінь з правильного відтворення продемонстрованих операцій і прийомів професійної та інтелектуальної діяльності;
  • узагальнення та систематизація навчального матеріалу за темою уроку чи програми, формування складних умінь і навичок здобувачів освіти  шляхом експериментальної діяльності;
  • коректування навчально-виробничого процесу на основі результатів діагностування рівня успішності учнів, поглиблення і розширення знань, умінь і навичок;
  • перевірка, контроль і аналіз рівня навчальних досягнень здобувачів освіти.

На своїх урок професійно-теоретичної підготовки дисципліни «Технологія штукатурних робіт», пройшовши тему «Провішування поверхонь під оштукатурення», виконавши  аналіз рівня досягнутих знань здобувачами освіти, мною було визначено,що учні не досить чітко зрозуміли тему. Тому я вирішила провести урок-практикум для кращого засвоєння учнями знань, умінь та навичок.

Урок-практикум - це форма організації навчання, яка передбачає виконання учнями практичних і лабораторних робіт самостійно.

Виділяють кілька видів уроків-практикумів, це:

- установчі

- ілюстративні

- тренувальні

- дослідні

- творчі

- узагальнюючі

Відмітна особливість уроку-практикуму - це, перш за все самостійність учнів, і, звичайно ж, вирішальну роль тут відіграє наявність необхідного обладнання.

Так, як урок-практикум це групова форма роботи, здобувачі освіти були поділені на групи по дві особи. Кожна група виконувала практичні завдання в навчальній лабораторії за спеціальним розкладом, щоб створити сприятливі умови внутрішньогрупової диференціації учнів,а також за рекомендаціями Міністерства освіти про проведення навчального процесу в умовах карантину. Важливо уважно поставитися до складу груп і розподілу обов'язків всередині них.

 Основними цілями уроку – практикуму було:

 Навчальні:

- засвоєння міцного та усвідомленого обсягу теоретичних знань;

- формування знань, умінь і навичок планування та здійснення практичного процесу навчання;

- формування вмінь і навичок щодо застосування теоретичних знань на практичних заняттях;

- вміння оцінювати свою роботу та виправляти недоліки.

Розвиваючі:

- розвивати інтерес до предмету через практичну спрямованість

- розвивати уміння роботи з лабораторним обладнанням;

- розвивати комунікативні компетенції при роботі в парах або групах

- розвивати самостійність

Виховні:

- виховувати відповідальне ставлення до діяльності групи в цілому і власної діяльності;

- виховувати повагу до відповідей учнів,

- виховувати почуття колективізму

Уроки- практикуми проводяться після вивчення будь-якого розділу курсу з метою повторення і поглиблення пройденого матеріалу.  Урок-практикум має певну структуру, яку можна змінювати в залежності від вмісту роботи, підготовки учнів і наявності обладнання.

Моя структура уроку складалась з таких етапів:На початку уроку я оголосила тему над якою ми будемо працювати.

- Постановка загальної мети виконання практичного завдання.

- Актуалізація знань. Здобувачі освіти надавали відповіді на запитання,які відносились до раніше вивчених тем.

- Інструктаж. До учнів було доведено правила техніки безпеки та правила використання інструменту та засобів індивідуального захисту.

- Визначення завдань уроку. Обговорення послідовності виконання робіт при провішуванні поверхні стіни.

- Підбір необхідних дидактичних матеріалів, засобів навчання та обладнання. Ознайомлення з інструкційними картками, підбір інструменту.

- Підготовка обладнання

- Перевірка функціонування обладнання

- Самостійна робота. Виконання провішування стіни. Робота передбачає використання наочних, практичних і дослідницьких методів. 

- Аналіз і обговорення результатів виконаної роботи. В ході роботи проводиться аналіз, порівняння і зіставлення отриманих результатів.

- Оцінювання практичного завдання. Після проведення практикуму проводиться групова перевірка. Не була виключена самоперевірка, яка сприяє розвитку самооцінки.

Важливою умовою для проведення таких уроків є наявність кабінету - лабораторії з необхідним обладнанням, а також наявність детальних інструкцій щодо виконання завдань та інструкцій з техніки безпеки до кожної проведеної роботи.

Підготовка викладача до таких уроків, звичайно, займає великий обсяг часу. Проводиться аналіз тематичного планування. Теоретичний матеріал рекомендується вивчати укрупненими блоками, для того, щоб звільнити 2-3 уроки, а по можливості і більше. 

Ефективність уроку практикуму залежить, звичайно, від рівня теоретичної підготовки учнів, від ступеня сформованості умінь працювати з обладнанням. І це можна відстежувати, і по можливості коригувати.

Підготовка викладача до конкретного уроку - це творчий процес, який розкриває індивідуальність викладача, його досвід, його майстерність.

Також під час проведення уроку-практикуму, порадившись з учнями, було вирішено зробити відеоролик на тему «Технологія провішування поверхні стіни за допомогою виска» для кращого сприйняття знань майбутнього контингента.

Відеоролик додається.

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку