У даній методичній розробці представлено призначення і можливості використання хмарних технологій при вивченні математик. Подано зразки он-лайн тестувань для учнів з використання цих технологій.
Долинська ЗОШ №7
Методична розробка
на тему:
Використання хмарних технологій
при вивченні математики
Підготувала
Вчитель математики
Надія Занкович
Занкович Н. М. Використання хмарних технологій при вивченні математики. Методична розробка для вчителів.– Долина 2015.-23с.
Рецензенти:
Максим'юк Надія Григорівна – вчитель вищої категорії, старший вчитель Долинської ЗОШ №7;
Коцан Галина Іванівна – методист районного методичного кабінету управління освіти Долинської районної державної адміністрації.
У даній методичній розробці представлено призначення і можливості використання хмарних технологій при вивченні математик. Подано зразки он-лайн тестувань для учнів з використання цих технологій.
Зміст
Вступ ……………………………...……………….6
а) Підготовка до контрольної роботи 5кл по темі “Вирази, рівняння”…………………………17
б) Підготовка до самостійної роботи 5кл. з теми “Комбінаторні задачі. Вправи на всі дії з натуральними числами”…………………………19
в) Домашня самостійна робота з геометрії 8кл з теми “Чотирикутник та його елементи”……...21
г) Підготовка до контрольної роботи з алгебри 8 клас з теми “Множення і ділення дробових виразів”………………………………..22
д) Анкета для батьків……………………… 24
4. Висновок…………………………………………27
5. Інформаційні джерела…………………………...29
Сьогодні уявити життя без комп'ютера, Інтернету та IT технологій практично неможливо. Сучасні діти не уявляють своє життя без Інтернету з його соціальним спілкуванням та інформаційними ресурсами. Ми спостерігаємо, як росте покоління візуалів, для яких головним джерелом інформації є зоровий ряд. Все це пояснює необхідність використання нових світових інформаційних розробок в освітній діяльності. Однією з інновацій в освітньому процесі, використовуваному в сучасному світі, є хмарні сервіси. Як показує досвід розвинених зарубіжних країн, впровадження в навчальний процес «хмарних обчислень» є відмінним рішенням проблем комп'ютеризації освіти.
«Хмарні технології» – це кардинально новий сервіс, який дозволяє віддалено використовувати засоби обробки і зберігання даних. Хмарні технології забезпечують виконання багатьох видів навчальної діяльності, контролю і оцінювання навчальних досягнень учнів, он-лайн тестування, відкритості освітнього середовища.
Мета розробки висвітлити основні можливості використання хмарних технологій у навчальному процесі, навчити створювати он-лайн тестування, анкетування.
Основні переваги, які можуть дати хмарні технології школі:
Приклади використання хмарних технологій у школі:
Google надає безліч додатків і сервісів, що допомагають в навчанні.
Досить зручними у використанні є хмарні сховища. До найбільш відомих відносять Google Drive, SkyDrive, Dropbox та інші.
Використання хмарних технологій у навчальному процесі загальноосвітніх навчальних закладів перш за все дозволить вирішити проблему забезпечення рівного доступу учнів та вчителів до якісних освітніх ресурсів як на уроках, так і у позаурочний час.
Отже за допомогою хмарних технологій можна виконувати велику кількість базових операцій. Тим не менш, майже кожен з цих сервісів пропонує встановити спеціалізований клієнт для вашої системи, що прискорить роботу із хмарою.
Для того, щоб захопити дітей, зробити виконання домашніх завдань цікавим, проводити процес навчання не тільки в навчальному закладі , але і за його межами доцільно використовувати он-лайн тестування, анкетування, опитування. В цьому допомагає сервіс Google Форма.
Алгоритм створення он-лайн тестувань, анкет .
Крок 1. Реєстрація акаунту на Google.
Завантажуємо Google. Знаходимо на головній Google-сторінці в правому верхньому кутку кнопку «Ввійти».
Після цього в нас з’являється вікно реєстрації. Послідовно заповнюємо його, створюючи свій обліковий запис за допомогою якого ми постійно зможемо входити в систему Google.
Крок 2. Вхід на Диск.
Вибираємо в меню Google «Диск» і відкриваємо його.
Крок 3 Сторення Форми.
Натискаємо «Створити» і вибираємо «Google Форми».
Відкривається «Нова форма», де ми будемо створювати тестування. Спочатку налаштуємо вид форми вибравши з верхнього меню пункт «Змінити тему». З правої сторони вікна відкриється перелік наявних тем. Вибираємо тему до вподобань.
Крок 4. Назва документа
Переходимо до «редагування запитань» та змінюємо назву форми. За необхідності заповнюємо поле «Опис форми».
Крок 5. Створення запитань
Вводимо запитання в полі «Назва запитання». Із запропонованого списку(текст, текст абзацу, множинний вибір, прапорці, виберіть зі списку, шкала, сітка, дата, час) вибираємо тип запитання. Ставимо галочку біля комірки «Зробити запитання обов’язковим» та натискаємо «Готово». Для того, щоб сформувати декілька запитань, потрібно натиснути кнопку «Додати елемент». І за тим же принципом ввести всі запитання.
Крок 6. Перегляд і редагування
Створену форму можна подивитися, якщо перейти за посиланням вгорі сторінки. Якщо є необхідність то можна перейти до редагування.
Крок 7. Налаштування доступу до форми
В режимі редагування натиснути кнопку «Надіслати». Отримуємо посилання для спільного доступу, яке можна скопіювати та додати на свій сайт чи блог або розіслати посилання на нього вашим учням, використовуючи поштові сервіси або соціальні мережі.
Крок 8. Перегляд відповідей
Якщо повернутися на вкладку редагування форми і натиснути на кнопку «Переглянути відповіді», то потрапите на сторінку з таблицею, в якій будуть з'являтися відповіді на наш тест. За допомогою сортування, фільтрів та формул можна отримати необхідні дані.
Робота з Google формами може бути як фронтальною, так і індивідуальною, підходить для дистанційного навчання. Форма Google - відмінний помічник вчителя. За допомогою форми можна проводити різні опитування, вікторини, створювати анкети, тести.
Ось деякі приклади використання форми Google:
● реєстрація учасників навчальних проектів;
● проміжний контроль, вікторина, опитування, анкети;
● організація спільної роботи групи, самооцінка;
●он-лайн підготовка до самостійних, контрольних робіт.
● рефлексія.
Приклади он-лайн тестувань
Підготовка до контрольної роботи 5кл по темі "Вирази, рівняння."
Бажаю успіхів
1. Введіть своє прізвище
2.Знайти значення виразу (1247-1239)∙11=
□78
□ 99
□88
□198
3.Спростіть 14а∙5=
□ 70а
□ 70
□ 60а
□70а^2
4.Розв'яжіть рівняння 47-х=29
□ 18
□76
□ 8
□ 22
5. Розв’яжіть рівняння х:87=261
□ 3
□ 22707
□ 2277
□ 21
6. Знайти значення виразу: 748+а∙207, якщо а=5
7. Розв'яжіть рівняння: (х-38):87=261
8. Чому дорівнюватиме добуток 54а, якщо другий множник зменшити утричі.
□ 18
□ 18а
□54а
□162а
9. Одне число утричі більше за друге.Знайдіть менше число, якщо їхня різниця дорівнює 122.
Підготовка до самостійної роботи 5кл. з теми "Комбінаторні задачі. Вправи на всі дії з натуральними числами."
Працюйте уважно.Бажаю успіхів.
1. Введіть своє прізвище і ім`я.
2. Обчисли: 80 - 32 : 8
□ 6
□ 46
□ 56
□ 76
3.Скількома способами можна вишикувати у шеренгу п`ятьох учнів?
4. Знайти значення виразу: (а:43+а:27) ∙85, якщо а=2322
5. Під час зустрічі 10 чоловіків потисли один одному руки. Скільки рукостискань було здійснено?
□ 50
□ 55
□ 100
□ 60
□ Інше:
6. Обчисліть: 22 ∙13+5
□286
□291
□ 292
□281
□ 286
Домашня самостійна робота з геометрії 8кл з теми «Чотирикутник та його елементи»
1.Введіть своє прізвище та ім’я (За зразком Королюк Віталій)
2. На рисунку зображено паралелограм АBCD. Укажіть неправильне твердження:
□ AO=OC
□ <B=<C
□ AB=CD
□ AC=BD
3. Два кути трапеції дорівнюють 130 і 60. Знайти два інші кути цієї трапеції.
□ 100 і 70
□ 85 і 85
□130 і 60
□ 50 і 120
4. У рівнобічній трапеції, висота проведена з вершини тупого кута, ділить більшу основу на відрізки 10 і 20. Знайдіть відношення основ трапеції.
5. На рисунку знайти AD, якщо AE=EC, BC паралельна ED, AB=20
□20
□ 40
□10
□15
6. Середні лінії трикутника дорівнюють 16, 10,9. Знайти периметр трикутника?
7. Доведіть, що точка перетину медіан трикутника ділить кожну медіану у відношені 2:1, починаючи від вершини.
Підготовка до контрольної роботи з алгебри 8 клас з теми «Множення і ділення дробових виразів»
Бажаю успіхів.
1.Введіть прізвище, ім’я.(За зразком Яків Анастасія)
2.Укажіть неправильну рівність:
□
□ =
□ :c=
□
3. Виконайте множення
□
□
□
□
4. Установіть відповідність між діями і результатами дій (У кожному рядку виберіть лише один варіант.)
-
□ □ □ □ □
□ □ □ □ □
3/(a^2-b^2):(6/(a-b □ □ □ □ □
(ab^2+a^2b)/(6ab) * □ □ □ □ □
8/(a+b)
5. Розв’яжіть рівняння : (3х-1)/ (16-х^2)=0
6. Розв’яжіть рівняння (2-3х)/(1+х)= - (5+3х)/х
Анкета для батьків
1. Прізвище, імя, по батькові
2. Чи знаєте друзів своєї дитини?
□ так;
□ ні;
□ частково.
3. Чи виконує Ваша дитина домашнє завдання за комп'ютером?
□так;
□ ні;
□ деколи.
4.Чи систематично Ви цікавитесь навчанням своєї дитини?
□ так;
□ ні;
□ частково.
5.Чи має Ваша дитина бажання виправити свою успішність з математики?
□ так;
□ ні.
6. Скільки часу Ваша дитина витрачає на виконання домашнього завдання з математики?
Виберіть лише один варіант.
□ менше 15 хвилин;
□ 15-40 хвилин;
□40-60 хвилин;
□більше 90хвилин.
7. Як ви за дванадцятибальною шкалою оцінюєте навчальні досягнення з математики?
8. Чи бажаєте Ви, щоб Ваша дитина отримала вищу освіту?
□ так;
□ ні.
9. Чи хочете Ви, щоб Ваша дитина пов'язала своє майбутнє з математикою?
□ так;
□ ні;
□ частково.
10. Чи користується Ваша дитина при виконанні домашніх завдань посібником "Готові домашні завдання"?
□ так;
□ ні;
□ частково.
11. Чи займається Ваша дитина з репетитором з математики?
□так;
□ ні.
12. Чи задоволені Ви роботою вчителя математики?
Висновок
Таким чином, використання хмарних технологій в освіті дозволить подолати існуючі бар'єри: географічні, технологічні, соціальні та підняти навчання на новий якісний рівень. Навчання, засноване на хмарних технологіях, не вимагає від учнів фізичної присутності за місцем отримання освіти, що так важливо в режимі сучасного життя. Непотрібними стають дорогі гаджети, складне програмне забезпечення і спеціальні навички роботи з ним. Використання технології дозволяє не тільки отримати доступ до освітніх матеріалів різного виду (текстовим, візуальним, мультимедійним), але й виконувати роботу спільно з викладачем або групою. Отже, одним з шляхів підвищення якості підготовки вчителів, активізації навчально-пізнавальної та науково-дослідницької діяльності учнів, розкриття їх творчого потенціалу, збільшення ролі самостійної та індивідуальної роботи є розробка та впровадження у навчальний процес школи інноваційних технологій навчання, в основу яких покладено органічне поєднання традиційних та комп’ютерно-орієнтованих форм, методів і засобів навчання, зокрема й хмарних технологій.
Інформаційні джерела
1. Биков В.Ю. Технології хмарних обчислень, ІКТ-аутсорсинг та нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ / В.Ю.Биков // Інформаційні технології в освіті. – 2011. – № 10. – С. 8 – 23
2. Коптелов А., Беркович В. Вопросы информационной безопасности при аутсорсинге IT-процессов компании [Электронный ресурс]. – 15.05.2007. – Режим доступа: http://citcity.ru/15815
3. Литвинова С. Г. Хмарні технології в управлінні дошкільними навчальними закладами / С. Г. Литвинова // Информационно-компьютерные технологии в экономике, образовании и социальной сфере Выпуск 8. – Симферополь :ФЛП Бондаренко О.А., 2013. – С. 99-101.
4. Литвинова С. Г. Методика використання технологій віртуального класу вчителем в організації індивідуального навчання учнів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.10 "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті" / С. Г. Литвинова. – К., 2011. – 22 с.
1