Методичний посібник використання сервісу LearningApps при вивченні математики.

Про матеріал

У даному методичному посібнику представлено теоретичний матеріал призначення і можливостей використання сервісу LearningApps, а також практичний матеріал щодо використання його під час вивчення математики.

Перегляд файлу

Долинська ЗОШ I-III ст №7

 

 

Занкович Н. М.

 

 

Методичний посібник

Використання сервісу LearningApps

при вивченні математики

Результат пошуку зображень за запитом "сервісу LearningApps"

 

Занкович Н. М.. Використання  сервісу LearningApps при вивченні математики. Методична розробка для вчителів.– Долина 2016.-30с.

 

 

Рецензенти:

Максим'юк Надія Григорівна – вчитель вищої категорії, старший вчитель Долинської ЗОШ №7;

Побуцька Тетяна Михайлівна - – вчитель вищої категорії Долинської ЗОШ №7.

 

 

У даному методичному посібнику представлено теоретичний матеріал призначення і можливостей використання сервісу LearningApps, а також практичний матеріал щодо використання його під час вивчення математики

Для вчителів математики загальноосвітніх навчальних закладів

Схвалено педагогічною радою вчителів Долинської ЗОШ №7(протокол № 2 від  05 .11.2016 )

Зміст

Вступ………………………………………………….......4

  1. Сервіс LearningApps.org……………………………..5
  2. Інструкція щодо роботи в середовищі LearningApps.org………………………………………………….9
  3. Приклади використання сервісу під час вивчення математики……………………………..21
  4. Висновок……………………………………………28
  5.  Використані джерела………………………………30

 

 

 

 

 

 

Вступ

За сучасних умов інформаційні ресурси зазнають значної еволюції. Виходячи з цього, змінюється саме ставлення до інформації як соціального явища. Web 2.0 – Інтернет другого покоління, який характеризується  інтерактивністю, можливістю взаємодії користувачів та спрощеним використанням ресурсів. Розвиток соціальних мереж і технологій Інтернет відкриває необмежені горизонти для застосування їх в освітній  діяльності,  оскільки  ставить  у  центр  навчального  процесу взаємодію учнів між собою та викладачами на основі  інструментів  соціального  програмного  забезпечення. Сучасні інформаційні технології навчання забезпечують високий темп уроку, наочність подання матеріалу, можливість оперативного повернення до раніше вивченого.

 Комп’ютерна підтримка уроків математики має позитивні наслідки, тому що реалізується особистісно-зорієнтований підхід до навчання; формуються уміння учнів самостійно здобувати знання, обирати необхідний матеріал, аналізувати, співставляти, обирати головне; розвиваються навички комп’ютерної грамотності.

Ця технологія розвиває не тільки учнів, а й учителя, робить його роботу приємною, успішною, результативною, полегшує працю, забезпечує професійне зростання.

Завданням сучасного вчителя є навчити учнів виявляти та використовувати  можливості соціальних освітніх мереж для підвищення якості навчання та розвитку інформаційної компетентності.

 

Сервіс LearningApps.org

LearningApps.org є сервісом Web 2.0 для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Метою роботи є створення загальнодоступної бібліотеки незалежних блоків, придатних для повторного використання та змін. Блоки (вони називаються Вправами) не включені в жодні конкретні сценарії чи програми, тому вони не розглядаються як цілісні уроки чи завдання, натомість їх можна використати у будь-якому доречному методичному сценарії. Це конструктор для розробки інтерактивних завдань за різними предметними дисциплінами для застосування на уроках і в позакласній роботі. LearningApps.org розробляється як науково-дослідний проект Центру Педагогічного коледжу інформатики освіти PH Берн у співпраці з університетом м.Майнц та Університетом міста Циттау / Герліц (Німеччина).

На сервісі представлено багато інтерактивних  вправ, які були розроблені для різноманітних форм навчального процесу. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи для учнів. Є україномовна версія сайту, для цього необхідно обрати відповідний  прапорець у правому верхньому куті. Для роботи на сайті треба зареєструватись, створити свій аккаунт та розпочати творчий процес. Існуючі модулі можуть бути безпосередньо включені у зміст навчання, а також їх можна змінювати чи створювати в оперативному режимі. Вправи на сайті подаються у зручному візуальному режимі сітки зображень, навівши на які вказівник миші можна побачити тип вправи та її рейтинг на сайті (залежить від кількості переглядів та оцінок користувачів). Усі вправи поділено на категорії, які відповідають виду завдання, яке потрібно буде виконати учням:

вибір;

розподіл;

послідовність;

заповнення;

онлайн-ігри;

інструменти.

У кожній групі доступно кілька шаблонів вправ, опис та зразки яких можна попередньо переглянути перед тим, як створити власний навчальний ресурс.

Дуже важливо, що користуватися створеними продуктами може кожний. Є можливість співпрацювати з колегами не тільки свого навчального закладу, але і всього світу, використовуючи Інтернет. Вчитель може працювати з групами учнів, швидко створювати вправи на уроці, задавати домашнє завдання, отримувати гіперпосилання від учнів та перевіряти виконання завдань. Також є можливість вбудовувати завдання на html сторінку. Процес створення вправ дуже простий та цікавий. Сервіс відкриває великі можливості для різноманітності дидактичних завдань. Кожний учасник процесу може використовувати розробки своїх колег, використовуючи величезний банк розробок користувачів сервісу та ділитися своїми авторськими продуктами. Є також можливість використовувати ілюстративні, відео- та аудіо-матеріали. Створені завдання образні, барвисті і легко запам’ятовуються. Автори завжди мають можливість використовувати функцію «повернутись та виправити». Є можливість виправлення помилок.

Інструкція щодо роботи в середовищі LearningApps.org

1. Крок – Реєстрація:

а) переходимо на сайт за посиланням http://learningapps.org/ та обираємо мову інтерфейсу сайту.

б) обираємо кнопку Реєстрації  та заповнюємо анкету та натискаємо на кнопку Створити обліковий запис.

Даний ресурс можна спробувати без реєстрації, але для збереження результатів та їх публікації потрібно зареєструватися.

Після реєстрації на сайті, користувачеві стають доступні наступні закладки:

 

Налаштування профілю одавання або зміна інформації про себе). На цій сторінці також можна переглянути листи, які надходять вам особисто.

Пошук ля знаходження категорії за назвою).

 

Перегляд вправ аталог всіх вправ на сайті, розбитих на категорії).

Створити вправу (можливість вибрати вид створюваної вправи зі списку).

  •   Мої класи.
  •   Мої справи.

2. Крок – Робота в середовищі

Під час роботи можна використовувати готові вправи, створенні іншими колегами. Для цього, обираємо кнопку Перегляд вправ, обираємо рівень і відповідну Категорію.             

 

Після перегляду вправи її можна зберегти в папці "Мої вправи", або створити подібну вправу.

3. Крок – Створення вправ

 

Щоб створити нову вправу обираємо кнопку Створення вправи. У вікні, що зявляється обираємо тип вправи

Крім того, можна обрати інструменти для організації роботи із класом.

Після вибору вправи відкривається вікно із прикладами, що демонструють дію та результат даної вправи.

Після перегляду прикладу ви можете створити власну вправу:

  1. Вводимо назву вправи.
  2. Пишемо опис завдання цієї вправи, який показуватиметься при її запуску.
  3. Створюємо пари: потрібно вказати два об'єкти, які відповідають одне одному - це може бути поєднання текстів, зображень, аудіо та відео роликів. За допомогою елементів шаблону копіюємо заздалегідь підготовлений текст. Зображення завантажуємо з комп‘ютера або із запропонованої бібліотеки Wikipedia та Flickr, можна скопіювати і вставити у поле завантаження й веб- адресу зображення. Також пропонуються опції для редагування зображень і відео безпосередньо у додатку.
  4. Кожна нова пара обєктів додається опцією «Додати ще один елемент».
  5. Для того, щоб ускладнити завдання, можна «Додати зайві елементи», які не належать до рішення.
  6. Ставимо галочку біля опції «Складені пари зникають». Складені пари автоматично зникають, інакше потрібно складати пари до того моменту, поки не знайдено всі правильні відповіді.

По завершенню створення вправи пишемо текст зворотного зв'язку, який з'явиться, коли правильне рішення буде знайдено. Наприклад, «Це правильна відповідь!»кщо потрібно, пишемо підказки про виконання вправи. Їх можна буде переглянути, клацнувши невеличкий значок у верхньому лівому куті. Це поле можна залишити порожнім.

4 Крок – Завершуючий етап.

 

Завершити редагування та переглянути. Для зручності можна перейти в повно екранний режим (кнопка в правому верхньому куті). Щоб вийти з повно екранного режиму, натискаємо на клавіатурі клавішу Esc. Після перегляду вправи, можемо повернутися до редагування або зберегти вправу. Тепер ресурс створено і автоматично він має приватний доступ. Результат своєї роботи можна запропонувати іншим користувачам за допомогою опції «Публічні вправи». Потрібно заповнити запропоновану форму та, після відправки вправи, дочекатися відповіді розробника сервісу.

 

 Після перевірки прийде відповідь про можливість публікації, наприклад така: «Вашу вправу «Рівняння» успішно опубліковано! Вона стане доступною в каталозі для всіх користувачів, починаючи із завтрашнього дня».

Крім того, кожний ресурс, створений за допомогою сервісу LearningApps.org, має наступні атрибути:

Про вправу (ім'я автора, категорія, оцінка Інтренет-користувачів, кількість переглядів)

Використати вправу (пряме посилання на ресурс, посилання на повноекранний перегляд, HTML-код для інтеграції на веб-сторінку, QR код)  

Можливість зберегти виконану роботу для подальшого автономного користування (посилання «SCORM»).

Використовувати інтерактивний ресурс можна декількома способами. Для створення посилання потрібно скопіювати адресу ресурсу в рядку «Веб-посилання» чи «Повноекранний перегляд». При необхідності вставити інтерактивний модуль на веб-сайт користувача, потрібно скопіювати HTML-код, який знаходиться поряд з опцією «Вбудувати» та просто вставити його на сторінку в редакторі сайту, якщо сайт має функцію додавання HTML-коду, або через HTML-додаток.

Крім створення вправ є можливість користуватись наступними інструментами:

Дошка оголошень — проста дошка оголошень для спільного додавання нотаток різного типу: як текстових, так і графічних, аудіо та відео-ресурсів. Цей інструмент зручно використовувати як спільний електронний конспект уроку – в такому разі учень отримує доступ до всіх мультимедійних об’єктів уроку.

Календар — календар-розклад з можливістю спільного одночасного заповнення різними користувачами. Так, наприклад, можна формувати графік роботи у проектній роботі.

Колекція вправ – дозволяє створити колекцію інтерактивних вправ, та легко поділитись нею з іншими користувачами. У цю колекцію можна додавати як власні вправи, так і завдання із загальної бібліотеки ресурсів LearningApps.Org.

Нотатки – створений цим інструментом записник працює схоже до інтернет-форуму. На лівій сторінці створюються різні теми обговорення. Праворуч розміщуються окремі дописи на вибрану тему. При додаванні нових повідомлень чи тем відбувається автоматичне оновлення вмісту нотатника на екрані у всіх користувачів. Можна задати пароль адміністратора цього нотатника, що унеможливить несанкціоноване видалення та редагування дописів.

Закладка «Мої вправи» дозволяє зберігати вправи, які виконав користувач (вчитель), а також вправи, які виконали учні і які були опубліковані вчителем для загального користування (по класам). Клацнувши мишкою на папці ми маємо можливість «керувати» папкою:

  • перейменувати;
  • копіювати;
  • перенести в іншу категорію;
  • видалити.

Відкривши безпосередньо папку ми бачимо запропоновані вправи, з якими можна виконувати певні дії:

  • редагувати вправу;
  • змінити зображення попереднього перегляду;
  • перенести в іншу категорію;
  • статистика виконання вправи учнями;
  • видалення вправи;
  • кількість переглядів.

Замість насичення пам'яті дитини значним обсягом знань, набагато важливіше навчити її знаходити, користуватися та застосовувати їх на практиці. Структура LearningApps.org дозволяє залучати учнів до самостійної роботи з ресурсом. Тут передбачено посилання «Мої класи». Вчителю необхідно зареєструвати бажаючих, а система автоматично надає пароль і логін кожному учню. Посилання Class Folder відкриє папку вчительських і учнівських робіт цього класу.

Після цього учні мають доступ до своїх власних сторінок. Створену вправу учень надсилає вчителеві для перевірки.

Посилання «Статистика» дає можливість переглянути в загальному кількість виконаних і опублікованих учнями вправ.

Приклади використання сервісу під час вивчення математики (http://nadiazank84.blogspot.com/p/blog-page_31.htm)

 

1. Вид вправ –  Скласти пазл.

  1. 5кл « Розв’язування простих рівнянь».

2) 5кл « Розв’язування складних рівнянь».

  1. 6кл «Ознаки подільності»

2. Вид вправ – Просте упорядкування

5кл  «Порівняння натуральних чисел»

3. Вид вправ - Кросворд

5кл «Натуральні числа»

4. Вид вправ – Вікторина

5кл «Відсоткові розрахунки»

5. Вид вправ – Зайти пару

8кл «Додавання і віднімання раціональних чисел»

6. Вид вправи – Заповни пропуски

8 кл «Розв’язування лінійних нерівностей»

7. Вид вправи – Відповідності сітки

9кл Графік квадратичної функції

8. Вид вправи – Кросворд

8кл. «Степінь і його властивості»

9. Вид вправи – Класифікація.

9кл» Перетворення графіків функцій»

10. Вид вправи – Елементи зображення

5кл «Прямокутний паралелепіпед»

Висновок

У сучасному світі апаратне і програмне забезпечення удосконалюється та оновлюється практично щодня і будь-який загальноосвітній навчальний заклад навряд чи зможе змінювати свою комп‘ютерну техніку та програмне забезпечення відповідно до мінливих тенденцій розвитку інформаційноомунікаційних технологій. Як показує досвід розвинених зарубіжних країн, відмінним рішенням вищеописаних проблем є розбудова єдиного інформаційного простору та впровадження у навчально-виховний процес «хмарних технологій». Масштаби впровадження хмарних технологій стрімко зростають. У галузі освіти твориться справжня революція. Тепер, щоб вчитися, вчителю не обов'язково стояти біля дошки. Вчитися можна скрізь: в приміщенні та на відкритій місцевості, під деревом, на борту морського чи повітряного судна. Для цього потрібно лише підключитися до мережі Інтернет. Ми стаємо свідками швидкого впровадження хмарних технологій і сервісів в системі середньої освіти та розбудови єдиного інформаційного простору.

Сьогодні кожен день зявляються нові хмарні сервіси, які дозволяють вчителю змінити навчально-виховний процес. Школярі дістають можливість застосовувати на практиці найсучасніші комп’ютерні технології. В будькій аудиторії можна організувати сучасний навчальний процес, використовуючи ноутбуки і безпровідну мережу.

Отже, шановні вчителі, сучасний урок - це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня. Пробуйте, впроваджуйте, навчайтесь самі та інших навчайте.

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела

  1. Шиненко М. А., Сорока Н. В. Використання хмарних технологій для професійного розвитку вчителів//Національна академія педагогічних наук України. Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання.
  2. Биков В. Ю. Технології хмарних обчислень –провідні інформаційні технології подальшого розвитку інформатизації системи освіти України.//В. Ю. Биков// Компютер у школі та сімї. – 2011.–№6.С. 3-11.
  1. Л.Соколова, В.Олевський. Досвід використання системи сайтів за технологією «хмарних обчислень» у шкільній освіті.// ІКТ в навчальному процесі.
  2.  Нечай Г.М. Впровадження освітнього сервісу WEB 2.0 в навчальний процес сучасної школи на прикладі використання LearningApps.org.

1

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Новомлинська Дар'я Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
4717
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку