1
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРЇАНИ
ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ» ЗОР
КУРСОВА РОБОТА
з теми
Організація науково-дослідницької діяльності вихованців
у позашкільному навчально-виховному закладі
Виконала:
Старікова Олена Михайлівна
керівник гуртка, Комунарський р-н,
КРЦМтаШ
Перевірив:
______________________
______________________
______________________
Запоріжжя, 2015
ЗМІСТ
|
cтор. |
Вступ……………………………………………………………………… |
3 |
1.1 Організація науково-дослідницької діяльності вихованців у Малій академії управління бізнесом Комунарського районного центру молоді та школярів……………………………………………… |
5
|
1.2 Методична розробка заняття - Круглого столу з вихованцями школи бізнесу за програмою «Основи наукових досліджень»........... |
9
|
Висновки………………………………………………………………..... |
15 |
Список використаної літератури……..…….…………………………... |
16 |
Додатки…………………………………………………………………… |
17 |
ВСТУП
Провідним принципом державної освітньої політики України, окресленим у “Національній доктрині розвитку освіти”, визначено принцип єдності освіти і науки, реалізація якого передбачає концентрацію сил і ресурсів на підготовці молодих науковців-дослідників як пріоритетній стратегічній меті освіти, створення науково-інформаційного поля для дітей, молоді і всього активного населення, інтенсифікацію наукових досліджень у закладах освіти, підтримку і стимулювання здібної молоді, формування змісту освіти на основі новітніх наукових та технологічних досягнень. Така спрямованість сучасної освіти, що зумовлена необхідністю підготовки майбутніх висококваліфікованих фахівців різних галузей науки, техніки, виробництва, відображена у низці державних документів: законах України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про позашкільну освіту”, “Концепції національного виховання” та ін. Одним із провідних шляхів реалізації накреслених у них положень є організація науково-дослідницької діяльності школярів у позашкільних навчальних закладах.
Метою курсової роботи є опис педагогічної системи організації навчально-виховного процесу через науково-дослідницьку діяльність вихованців у позашкільному навчальному закладі.
Завдання курсової роботи є :
У курсовій роботі «Організація науково-дослідницької діяльності вихованців в позашкільному навчальному закладі» надано досвід організації науково-дослідницької діяльності в контексті особливостей поетапного формування дослідницьких навичок вихованців у комплексному позашкільному навчальному закладі, а саме: у структурному підрозділі Комунарського районного центру молоді та школярів - Малої академії управління бізнесом (МАУБ). Надані матеріали будуть корисні широкому колу педагогічних працівників – адміністрації, методистам, керівникам гуртків позашкільних навчальних закладів, де існують підрозділи дослідно-експериментального, науково-технічного, предметно-технічного напрямку та педагогічним працівникам Малої академії наук України.
1.1 ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У МАЛІЙ АКАДЕМІЇ УПРАВЛІННЯ БІЗНЕСОМ КОМУНАРСЬКОГО РАЙОННОГО ЦЕНТРУ МОЛОДІ ТА ШКОЛЯРІВ
Сучасному суспільству з його швидкими змінами потрібні освічені, моральні, зацікавлені люди, які можуть самостійно приймати рішення в ситуації вибору, здатні до співпраці, які відрізняються мобільністю, динамізмом, конструктивністю, готові до міжкультурної взаємодії, володіють відчуттям відповідальності за долю країни, за її соціально-економічне процвітання, здатні оперативно сприймати й творчо працювати з інформацією, що постійно оновлюється. Відповідати цим високим вимогам сьогодні може людина, яка оволоділа навичками наукового мислення. Враховуючи те, що пріоритетні способи мислення формуються в ранньому підлітковому віці, стає зрозумілим, що навички науково-дослідницької діяльності підлітка необхідно формувати ще в школі. Тому актуальність та перспективність розвитку напрямку формування навичок науково-дослідницької діяльності підлітків є очевидною.
Як правило, найбільш ефективно розвиток навичок науково-дослідницької діяльності підлітків проходить у позашкільних навчальних закладах, а саме – у підрозділах дослідно-експериментального, науково-технічного або у спеціалізованому позашкільному закладі Малої академії наук.
Практичні досягнення структурного підрозділу Малої академії управління бізнесом Комунарського районного центру молоді та школярів - спеціалізованого підрозділу дослідно-експериментального та науково-технічного напрямку яскраво демонструють реалізацію педагогічної системи організації навчально-виховного процесу через науково-дослідницьку діяльність вихованців. Педагогічна система реалізується через модель організації, напрямки роботи, структуру науково-дослідницької діяльності вихованців.
Сформована система організації науково-дослідницької діяльності вихованців у структурному підрозділі МАУБ КРЦМтаШ максимально розкриває творчий та інтелектуальний потенціал особистості під час її розвитку, надає ранній успішний досвід творчої інтелектуальної діяльності.
Науково орієнтована діяльність вихованців сприяє ранньому виявленню й розвитку професійних схильностей дітей і підлітків, формуванню лідерських якостей, умінню працювати в команді, умінню аргументовано доводити свою точку зору, залученню до наукової праці. Щоб сприяти розвитку творчої особистості в Малій академії управління бізнесом КРЦМтаШ вже понад п'ятнадцять років існує система організації науково-дослідницької діяльності вихованців. Ця система містить вимоги до розвитку творчих можливостей дітей: від занять мистецтвом до виконання наукових робіт і дослідницьких проектів; орієнтує на створення умов для досягнення випускниками підвищеного рівня освіченості, який відрізняється від базового не стільки обсягом знань, скільки орієнтацією на оволодіння методологічними знаннями та способами продуктивної діяльності.
Модель організації науково-дослідницької діяльності вихованців побудована на базі засвоєння вихованцями МАУБ спеціальних знань та умінь у школах допрофесійної підготовки – школі бізнесу, школі інформатики, школі дизайну та здійснення науково-дослідницької роботи на кафедрі наукових досліджень.
Науково-дослідницька робота з вихованцями проводиться в МАУБ КРЦМтаШ за наступими напрямками:
- науково-дослідницька робота як складова навчального процессу у школах допрофесійної підготовки: повідомлення, доповіді, реферати, проекти учнів, інтелектуальні ігри, робота у літній науковій школі;
- науково-дослідницька діяльність, що доповнює навчальний процес: творчі конкурси, тематичні квести, «круглі столи» у закладі та ВНЗ, зустрічі з науковцями, провідними фахівцями сфер мистецтва, бізнесу та інформаційних технологій, екскурсії до ВНЗ, екскурсії на підприємства;
- науково-дослідницька діяльність, що здійснюється паралельно навчальному процесу: конкурси науково-дослідницьких робіт різного рівня, турніри та олімпіади, що проводяться для вихованців шкіл та позашкільних закладів; участь у студентських конференціях та конгресах, у тому числі міжнародних, які проводять ВНЗ України, участь у студентських конференціях та конгресах за межами держави.
Особливу роль у формуванні мотивації підлітків до занять науково-дослідницькою діяльносттю і подальшої довгострокової результативності їх інтелектуальної праці відіграє поетапність, послідовність залучення вихованців до різних видів наукової діяльності. Тут неможливо відразу ставити високу планку, треба спочатку зацікавити дітину, а коли з’являється стійкий інтерес до нових досліджень, підліток проявляє ініціативу - ось тоді ми можемо рушити далі до нових, більш складних видів і форм науково-дослідницької діяльності. Ця послідовність залучення підлітків до науково-дослідницької діяльності (технологія досвіду) відображена у структурі науково-дослідницької діяльності МАУБ, яка містить три основні етапи.
1 етап.
Різноманітні заходи науково-дослідницького спрямування відповідно до напрямку роботи шкіл допрофесійної підготовки – школи бізнесу, школи інформатики, школи дизайну.
Результат: виявлення здібних та обдарованих вихованців до заняття науково-дослідницькою діяльністю наступного етапу, активізація пізнавальної діяльності вихованців.
2 етап.
Результат: перша науково-дослідницька робота та стійка зацікавленість інтелектуальною працею, потреба в творчій самореалізації, створенні власних проектів, досліджень тощо.
3 етап.
Результат: постійне стійке власне бажання вихованця до науково-дослідницької діяльності, різноманітної інтелектуальної праці, участі у конкурсах, турнірах, генерування ідей, втілення власних задумів; високі результати участі у конкурсах, олімпіадах, турнірах тощо(див.дод Д).
Як правило, після закінчення МАУБ, вихованці успішно займаються науковою роботою у ВНЗ, а після закінчення ВНЗ стають дійсно висококваліфікованими фахівцями своєї справи.
Отже, структура організації науково-дослідницької діяльності вихованців МАУБ КРЦМтаШ є дієвою та результативною, містить новизну та перспективність, має практичне застосування.
1.2 Методична розробка заняття – «Круглого столу» з вихованцями школи бізнесу за програмою «Основи наукових досліджень»
На другому етапі залучення вихованців до науково-дослідницької роботи підлітки приступають до занять у групі за програмою «Основи наукових досліджень». Такі групи формуються за напрямками роботи шкіл допрофесійної підготовки – школи бізнесу, школи інформатики.
Важливим кроком на шляху успішної самореалізації вихованця у науково-дослідницькій діяльності є позитивний досвід першого публічного виступу з науковою доповіддю, при чому не тільки перед своїми знайомими одногрупниками та педагогами, а й перед фахівцями: стороннім експертом чи науковцем. Такий позитивний досвід публічного виступу з аргументованою високою оцінкою фахівцями «надає крила натхнення» у підлітків, спонукає не лише займатися науково-дослідницькою діяльністю, але й всебічно розвиватися, шукати нову інформацію та проводити власні дослідження, аналізувати, робити висновки та ін. Також суттєвим мотиваційним важелем для підлітків є позитивний приклад заняття науково-дослідницькою діяльністю випускників МАУБ, які завдяки цій інтелектуальній праці у ВНЗ стали успішними студентами та мають гарні перспективи кар’єрного росту. «Круглий стіл» - є ефективною формою заняття, яке спрямоване на формування юного науковця, його мотивації до науково-дослідницької діяльності. Нижче представлено методичну розробку заняття - «круглого столу». Особливістю заняття є те, що на нього запрошено експерта – фахівця з ВНЗ за тематикою Круглого столу та випускника МАУБ. Колишній вихованець МАУБ продемонструє особистою доповіддю та підсумковим словом свої знання, успішність, розповість про власну перспективу кар’єрного росту та стане яскравим прикладом для наслідування.
Заняття - «круглий стіл» відповідає тим вимогам, які пред’являються до занять концепції особистісно-орієнтованого навчання. Таке заняття допомагає реалізувати два головних завдання особистісно-орієнтованого підходу через використання технології проблемного навчання. По-перше, створення проблемної ситуації, яка пробуджує бажання вирішити проблему в поєднанні з потребою дізнатися цікаве, нове, що в свою чергу сприяє активізації розумової діяльності вихованців. По-друге, це заняття допомагає реалізувати творчі здібності вихованців, залежно від їх психологічних особливостей, розкрити їх потенціал, визнати індивідуальність дитини. Дана структура заняття має евристичний рівень пізнавальної діяльності, що сприяє розвитку критичного мислення. Коли дитина сама аналізує і доводить свою точку зору, у неї з’являється інтерес, творчий пошук і прагнення досягти поставлених завдань.
Протягом усього заняття успіх виконання завдань залежить від суб’єктного досвіду вихованців і створення ситуації успіху для кожного вихованця (похвала, увага). На занятті обов’язково має бути присутнім ділове партнерство, при якому керівник гуртка допомагає вихованцям "сформулювати свій суб’єктний досвід".
Протягом заняття доцільно проведення рефлексії (самоаналіз вихованців своєї діяльності) і діяльності своїх одногрупників на занятті та їх оцінка. І, нарешті, проведення аналізу заняття допоможе виявити - чи досягло заняття своєї мети.
Цілі заняття:
- розвинути навички самостійної аналітичної роботи та публічного виступу з науковою доповіддю;
- отримати досвід підготовки оглядових матеріалів, навчитися робити узагальнюючі висновки;
- виховати відповідальне ставлення до розумової праці, розвивати творчий потенціал вихованців.
Підготовчий етап:
За два тижні до проведення «круглого столу» необхідно
1. Сформулювати теми доповідей вихованцям, враховуючи їх побажання, наприклад:
2.Запросити експертів з ВНЗ - фахівців з теми інтернет-бізнесу; запросити випускників академії, які успішно займаються науковою діяльністю у ВНЗ та бажають взяти участь у заході.
3. Підготовити роздатковий матеріал:
Перед заняттям розкласти на столи всім присутнім оціночні листи, брошури, підключити проектор.
Хід заняття.
1. Вступне слово педагога:
Добрий день! Сьогодні ні у кого не викликає сумніву той факт, що електронні платежі, електронна комерція і Інтернет - бізнес щільно увійшли у наше повсякденне життя. Ця сфера нашої сучасності бурхливо розвивається, тому нам необхідно бути не лише в курсі справ, а вміти аналізувати процеси, пробувати самим брати участь в цих нових процесах, і, по можливості, займатися розвитком цих нових технологій в міру набуття вами відповідно спеціальних знань та навичок. Я вважаю, що вам, представникам покоління розумних та допитливих, це «по плечу». Дослідження нових видів та форм Інтернет-бізнесу вихованцями МАУБ на сьогодення є дуже актуальним. Тому заняття-«круглий стіл» на тему "Інтернет-бізнес" повинно бути цікавим і пізнавальним. Сподіваюсь, підготовлені доповіді наших учасників приємно нас здивують і у нас вийде конструктивна наукова полеміка і дискусія.
На дошці написані правила ведення наукової полеміки і дискусії, а також критерії оцінювання виступів учасників.
За підсумками «круглого столу» кожному з присутніх належить оцінити учасників. Оцінки потрібно виставити у листках, що знаходяться у кожного учасника нашого заняття на столі.
В якості експерта на «круглий стіл» запрошено представника кафедри економічної кібернетики економічного факультету ЗНУ, фахівця у галузі Інтернет-бізнесу Очеретіна Дмитра Валерійовича, старшого викладача, кандидата економічних наук.
Всім присутнім відомо, що найкращі випускники - вихованці нашої Малої академії управління бізнесом, які набули успішний досвід науково-дослідницької діяльності під час занять в МАУБ, також успішно продовжують займатися науковою роботою і в ВНЗ. У цьому «круглому столі» бере участь наш колишній вихованець, а зараз – студент економіко-правового коледжу I курсу, голова наукової студентської ради коледжу Короленко Олександр. Його шлях науковця починався саме з таких заходів. Він також виступить з доповіддю.
Мета нашого «круглого столу» - по-перше, проаналізувати сучасний стан, форми та види Інтернет-бізнесу та розкрити основні тенденції його розвитку; по-друге, спираючись на знання зі спецкурсу «Основи наукових досліджень», зробити доповідь з презентацією в програмі Power Point, грамотно провести наукову полеміку та дискусію.
Отже, ми починаємо ... Теми доповідей перед вами в порядку їх заслуховування представлені у брошурі. Після виступу та проведеної дискусії ви заповнюєте оціночні таблиці. Після виступу усіх учасників «круглого столу» ми зробимо підведення підсумків з урахуванням думки експертів. Регламент виступу 5-7 хвилин.
(Методична порада - на дошці повинні бути написані критерії оцінки доповідей, а також ключові поняття, що вимагають пояснення (наприклад, дискусія - це діалог, в якому виклад власних суджень має змінюватися увагою до доказів опонента).
2. Учасники «круглого столу» виступають зі своїми доповідями.
Доповіді вихованців повинні відрізнятися дослідним характером і бути своєрідними аналітичними висновками по тематиці «круглого столу». Після виступу кожного доповідача експерт та присутні вихованці задають питання, проводять наукову дискусію. Правила ведення дискусії написані на дошці. Кожен доповідач робить узагальнюючі висновки, можливі коментарі та доповнення інших вихованців. Після завершення дискусії вихованці заповнюють оціночні листи.
3. Рефлексія
Рівень кожної доповіді оцінюють самі вихованці, заповнюючи оціночні таблиці. При підведенні підсумків враховується думка експертів та керівника гуртка. Підсумок оцінок проводиться в програмі Excel, один вихованець диктує оцінки з оціночних листів присутніх вихованців, інший вводить дані. Це займає 5-7 хвилин.
4. Аналіз заняття.
Критерії оцінювання виступів на «круглому столі»
Тема доповіді (ім’я виступаючого) |
|
Аргументованість вибору теми |
10 балів |
Ступінь самостійності і особистий внесок автора в роботу |
30 балів |
Чіткість і логічність, послідовність і грамотність викладення матеріалу |
20 балів |
Кваліфіковане ведення дискусії (вичерпаність відповідей і змістовність заданих запитань) |
20 балів |
Культура мовлення, вільне володіння матеріалом |
20 балів |
ВСЬОГО |
100 балів |
5. Підведення підсумків
Під час проведення розрахунків оцінки кожного доповідача, заключне слово надається запрошеному експерту, а потім випускнику МАУБ. Керівник гуртка остаточно підводить підсумки заняття, оголошуючи результати доповідей (всі данні повинні буди показані на дошці), так як це мотивує доповідачів та присутніх вихованців на майбутню наукову роботу(див.дод.Е).
ВИСНОВКИ
Отже, представлена система організації науково-дослідницької діяльності вихованців у структурному підрозділі МАУБ КРЦМтаШ, яка показана у моделі організації, напрямках роботи, структурі науково-дослідницької діяльності має вагомі практичні результати та перспективу розвитку. Представлена методична розробка заняття – «круглого столу» сприяє успішної самореалізації вихованців у науково-дослідницькій діяльності та надає позитивний досвід першого публічного виступу з науковою доповіддю майбутнього науковця або майбутнього конкурентноспроможнього фахівця. Ця система спрямована на формування молодих науковців-дослідників, підтримці і стимулюванні здібної молоді у творчій самореалізації через науково-дослідницьку діяльність.
Надані матеріали будуть корисні широкому колу педагогічних працівників – адміністрації, методи ч та керівникам гуртків позашкільних навчальних закладів, де існують підрозділи дослідно-експериментального, науково-технічного та предметно-технічного напрямку та педагогічним працівникам Малої академії наук України.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. http://man.gov.ua
2. Методичні рекомендації щодо організації науково-дослідницької діяльності учнів-членів МАН України (З досвіду роботи Харківського територіального відділення МАН України). Методичне видання щодо організації науково-дослідницької діяльності учнів Харківської області. Вип.1/ Упоряд.: Радзієвська В.Є.; Харківський обласний Палац дитячої та юнацької творчості; Харківського територіального відділення МАН України. – Ел. видання, Харків, 2006. – 63с.
3. Підвищення мотиваційного потенціалу учнів, які займаються науково-дослідницькою діяльністю (з досвіду роботи з обдарованими дітьми в школах та секціях гуманітарного профілю Малої академії наук АР Крим).
ДОДАТКИ
Додаток А. Літня школа МАН
Фото А1. Турнір з інформатики
Фото А2. В гостях у декана економічного факультету ЗНУ
Додаток Б
Фото Б1. Екскурсія до Приватбанку
Фото Б2. Екскурсія до музею ЗНУ
Додаток В.
Фото В1,2. Перемога у ІІ етапі конкурсу МАН 2013-2014рр.
Додаток Г.
Стаття Рудницького Олександра у збірнику наукових праць учасників Міжнародного конгресу молодих вчених м. Сонячний Бряг, Болгарія, 2014рік.
DEVELOPMENT OF THE ECONOMIC SECURITY OF A COMMERCIAL BANK
RUDNITSKIY OLEXANDR,
Komunarskiy district centre of youth and schoolchildren
Mala Academy of management and business
http://rudnitskiy_sasha@ukr.net
STARIKOVA OLENA
Komunarskiy district centre of youth and schoolchildren
Mala Academy of management and business
Introduction. Among the security problems of banking from external and internal threats such as the need for public funds, information insurance, property of a commercial bank, the creation of effective mechanisms to protect the financial banking system are more actualized. But so far the concept of "Bank Security" and "economic security of the bank" are not explored scientifically and the mechanism for the economic security of banking is not based.
BACKGROUND. Various aspects of the complex problem of economic security of banks and the banking system in general were viewed by such scientists as G.M. Azarenkova [1], S. Arbuzov, Y. Kolobov [2], SO Bukin [3], S. Vasylchak [4] RA Gritsenko [5], MI Zubok [6] and others. However, banking exists as a holistic phenomenon and does not have adequate theoretical and methodological reflection. There is also no methodological framework to address the specific problems of the protection of banking institutions. There is a lack of studies on the elucidation of the basic concepts.
PROBLEM FORMULATION. Formulation of main ways of the economic protection of banks.
DISCUSSION. In general, bank security is a system of measures ensuring protection of the interests of owners, customers, employees and the bank's management from external and internal threats. [1] For detailed definition see the tab. 1.
Додаток Д.
Результативність участі вихованців МАУБ
у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково- дослідницьких робіт учнів-членів МАН
2008-2009рр.
1 місто у секції «мистецтвознавство» Копійка Валерія, керівник
Зимокос М.О.
2 місто у секції економічної теорії Фірман Роман
3 місто у секції мікро- та макроекономіки Камінська Олександра,
керівник Лупандіна О.С.
2009-2010рр.
2 місто у секції мікро- та макроекономіки Парій Марія
3 місто у секції мікро- та макроекономіки Шиян Марія
2 місто у секції економічної теорії Шепеленко Ірина
3 місто у секції економічної теорії Шостак Марія, Курочка Юля, керівник Козлова Ю.М.
2010-2011рр.
3 місто у секції економічної теорії Третьякова Яна
3 місто у секції мікро- та макроекономіки Шиян Марія, керівник
Козлова Ю.М.
3 місто у секції навчальних програм відділенні комп’ютерних наук Кульков Олександр, керівник Старікова В.В.
2011-2012рр.
1 місто у секції економічної теорії та історії економічної думки Шиян Марія, керівник Переверзєва А.В.
2 місто у секції економічної теорії та історії економічної думки Головецька Маргарита, керівник Переверзєва А.В.
3 місто у секції економічної теорії та історії економічної думки Рудницький Олександр, керівник Старікова О.М.
2012-2013рр.
1 місто у секції фінансів, кредиту та грошового обігу Чеботар Максим, керівник Старікова О.М.
2 місто у секції економічної теорії та історії економічної думки Головецька Маргарита, керівник Старікова О.М.
3 місто у секції економічної теорії та історії економічної думки Крюков Владислав, керівник Старікова О.М.
2 місто у секції мікро- та макроекономіки Савостін Роман, керівник Старікова О.М.
3 місто у секції мікро- та макроекономіки Рудницький Олександр, керівник Старікова О.М.
2013-2014рр.
1 місто у секції фінансів, кредиту та грошового обігу Чеботар Максим, керівник Старікова О.М.
1 місто у секції мікро-та макроекономіки Крюков Владислав, керівник Старікова О.М.
2 місто у секції економічної теорії та історії економічної думки Канарейкіна Марина, керівник Старікова О.М.
3 місто у секції англійська мова Алекаеєнко Анастасія, керівник Качан І.І.
Результативність вихованців МАУБ у оліммпіаді з економіки
2008-2009 рік
Районна олімпіада -3 місце -Дрюк Марія та Білоус Андрій, 9 клас
обласна олімпіада - 3 місце Білоус Андрій, 9 клас,Фірман Роман – 3місце,10 клас, керівник Козлова Ю.М.
2009-2010 рік
Районна олімпіада -1 місце Шиян Марія, 2 місце Курочка Юлія, 3 місце Шепеленко Ірина, Шостак Марія, Парій Марія 9 клас
Обласна олімпіада – 3 місце Шиян Марія, керівник Козлова Ю.М.
2010-2011 рік
Районна олімпіада - 2 місто - Шиян Марія та Парій Марія,10 клас
3 місто-Кузнецов Станіслав, Рожко Антон, Гуржи Михайло, Бобровських Миколо – 9 класи, керівник Манжура О.М.
Обласна олімпіада - 3 місце Шиян Марія, керівник Манжура О.М.
2011-2012 рік
Районна олімпіада з економіки - 3 місце Третьякова Яна, Яковлєва Олександра, Сатаєва Ліза, Кисель Катерина, Шиян Марія
Обласна олімпіада – 3 місце Шиян Марія,11 клас - керівник Переверзєва А.В. та Старікова О.М.
2012-2013 рік
Районна олімпіада з економіки - 2 місто – Головецька Маргарита та Рудницький Олександр (1 місце не присуждалось);
Обласна олімпіада – 3 місто – Рудницький Олександр, керівник Переверзєва А.В.
2013-2014 рік
Районна олімпіада з економіки - 1 місце – Канарейкіна Марина 9 клас, 2 місце – Головецька Маргарита 10 клас, 3 місце Крюков Влад -11 клас
Обласна олімпіада з економіки – 3 місце Головецька Маргарита, керівник Переверзєва А.В.
Результативність вихованців МАУБ у всеукраїнському конкурсі інформаційних технологій обласний рівень
2008-2009рр.- Номінація «МS Office»- 2 місце – Васильєв Дмитро (керівник Старікова В.В.);
Номінація «Програмування» - 3 місце – Логвінов Олексій (керівник Старікова В.В.)
2009-2010рр.- Номінація «Програмування» - 2 місце – Логвінов Олексій (керівник Старікова В.В.)
2010-2011рр. – 1 командне місце – керівник Олійник Г.М.
Номінація «МS Office»: 1 місце Іваненко Аліна, 2 місце Худя Анастасія ( керівник Манжура О.М.)
Номінація «Програмування» - 3 місце Кульков Олександр ( керівник Манжура О.М.)
Номінація «Web-дизайн» - 3 місце Чумак Олександра (керівник Старікова В.В.)
Іваненко Аліна прийняла участь у Всеукраїнському етапі в складі команди від Запорізької області, зайняла 10 місце в номінації «МS Office»
2011-2012рр. -1 командне місце – керівник Старікова В.В.
Номінація «МS Office»: 1 місце Товкач (керівник Старікова В.В.)
Номінація «Програмування» - 1 місце Кульков Олександр ( керівник Старікова В.В)
Номінація «Web-дизайн» - 3 місце Чумак Олександра (керівник Старікова В.В.)
Номінація «МS Office»: 1 місце Товкач (керівник Старікова В.В.)
Всеукраїнського етапу конкурсу у цьому році не проводилося.
Також у квітні 2012р. Кульков Олександр прийняв участь у всеукраїнському турнірі юних інформатиків (м.Херсон) у складі команди Запорізької області (отримав грамоту учасника)
2013-2014рр.
Номінація «МS Office»: 2 місце Наконечний Олег (керівник
Войтюк Т.М.)
Результативність вихованців МАУБ
у обласному конкурсі «Космічні фантазії»
2008-2009 рік -1 місце в номінації «Паперова пластика» Шаган Микита, Поправко Дмитро, Ходус Миколай, керівник Ковтун М.С.
2009-2010 рік – 1 місце в номінації «Паперова пластика» Теляков Олексій, керівник Ковтун М.С.
2010-2011 рік – Наконечний Едуард – диплом 2 та 3 ступеню, Бурима Анастасія – диплом 1 ступеня , Власова Сєда – диплом 2 ступеня, Міщенко Дар’я – диплом 2 ступеня, керівник Зимокос М.О.
2011-2012 рік – Бурима Анастасія – диплом 1 та 3 ступеня, Гоцуляк Марія – диплом 3 ступеня, керівник Зимокос М.О.
2012-2013 рік – Бурима Анастасія, Гоцуляк Марія, Ніконенко Дарья, Якушева Веста – диплом 2 ступеня, Гречка Максим – диплом 3 ступеня, керівник Зимокос М.О.
2013-2014 рік - Федюкіна Аліна, Гранішевська Аліна, Качаєва Дар’я, Бондаренко Анастасія, Бурима Анастасія, Якушева Веста дипломи 2 ступеня, керівник Зимокос М.О.
Додаток Е
Заняття –Круглий стіл «Інтернет-бізнес» , МАУБ КРЦМтаШ 10.02.2014р.
Фото Е1,2. Проведення дискусії.
Фото Е3. Заповнення оціночних листів
Фото Е4. Виступ Фресіна Іллі «Заробіток на партнерських
программах YOUTUB»