"Опис досвіду виховної роботив ГПД 1-х класів за 2019-2020н.р.та в умовах карантину"

Про матеріал
Гарне самопочуття дитини в ГПД, бажання відвідувати її беспосередньо залежить від змісту й форм життєдіяльності в позаурочний час, характеру спілкування й відносин, які складаються в їх процесі. Головним завданням протягом навчального року було - створення атмосфери взаєморозуміння, взаємовиручки, поваги і любові, що є основою комфорту, затишку, спокою, самореалізації особистості кожної дитини. Вся виховна робота розподілялась на три блоки: 1.Робота з учнями. 2.Робота з батьками. 3.Робота з учителями.
Перегляд файлу

Опис досвіду  виховної роботи в ГПД  1-х класів за 2019 – 2020 н .р.

та в умовах карантину. 

Вихователь Чорноморської ЗОШ І – ІІІ ступенів №6

Марченко Софія Іванівна

На початок навчального року в групі – 30 учнів, на кінець – 27. З них-13 хлопчиків  і 14 - дівчаток.  Це діти 1-х класів ( 1-А, 1-Б, 1-В, 1-Г, 1-Д).

 

Головною метою роботи в групі продовженого дня  було виховання самостійної, творчої, відповідальної, освіченої людини і фізично здорової особи.

 

Протягом року робота в групі була направлена на вирішення наступних цілей:

  1. Глибоко вивчати індивідуальні особливості учнів, їх інтереси, потреби.
  2. Виховувати пізнавальні інтереси і активне ставлення до суспільного життя.
  3. Розвивати, поглиблювати і систематизувати розуміння дітьми моральних цінностей, норм і правил культурної поведінки в школі, в суспільстві.
  4. Формувати практичні вміння і навички культурної поведінки, турботливого ставлення до людей, природи, всенародних надбань.
  5. Вчити учнів вміло працювати за планом, ставити перед собою конкретні цілі та завдання, виконувати їх.
  6. Виховувати позитивні риси характеру: старанність, організованість, чемність, справедливість, дисциплінованість, доброту, взаємодопомогу.
  7. Вчити учнів турбуватися про своє здоров’я,  ознайомлювати їх з правилами особистої гігієни.
  8. Організовувати і проводити педагогічний всеобуч батьків.

 

 На початку року був створений і затверджений адміністрацією школи  режим дня, який включав наступні пункти:

 

11:30 - 12:00 -  Прийом дітей та бесіда з вчителями.

12:00 – 12:20 – Бесіда- інструктаж.

12:20 -13:30 – Прогулянка на свіжому повітрі, екскурсія.

13:30- 14:00 – Обід.

14:00-15:00 – Розучування нових ігор. Настільні ігри, гуртки.

15:00 -16:00 – Читацьке коло .Заняття за інтересами.

16:00 – 17:00 –Виховна година. Перегляд та обговорення мультфільмів.

17:00-17:30 - Прогулянка. Зустріч та бесіда з батьками.                                                                     

 

 

Вся моя робота розподілялась на три блоки:

 

1. Робота  з учнями

2. Робота з батьками

3. Робота з учителями

 

Работа з учнями

 

   Виховна робота з учнями була направлена на формування цілісної особи, самостійної, творчої, соціально-адаптованої до процесу навчання і виховання.

Форми організації роботи: різноманітні розвиваючі ігри, виховні години, години спілкування, бесіди, читання та обговорення книг, гуртки, тренінги, колективний випуск стінгазет до свят, прогулянки, екскурсії, міні-презентації,  конкурси, вікторини,  диспути, змагання, трудові десанти та ін.

 

   Реалізовувалась вона за такими напрямками:

 

  • Пізнавальний, творчий;
  • фізкультурно – оздоровчий;
  • трудовий;

 

Вся виховна робота проводилась за тематичними тижнями, згідно НУШ.

 

  Протягом навчального року в пізнавальному напрямку було проведено:

 

1.Виховні години, клубні години та години спілкування, обмін думками: «Знайомство учнів між собою», «Правила поведінки школяра», «Подружи з розпорядком дня», «Краю мій, моя Батьківщина», «Культура поведінки за столом», «Книга-джерело знань», «Старших потрібно поважати», «Поговоримо про перелітних птахів», «Чистота і праця – поряд ідуть», «Подорож до країни ввічливості та доброти», «Правила користування електричними приладами», «Абетка основ безпеки життєдіяльності»,  та ін.

 

 2.Бесіди, бесіди-інструктажі, бесіди-роздуми: «Поспішай творити добро», «Щоб не трапилось біди»,  «Правила вуличного руху»,  «Безпека дітей на прогулянці під час екскурсій», «Здобудеш освіту - побачиш більше світу», «Тварини без дому», «Про попередження простудних та інфекційних захворювань»,  «Отруйні укуси» та ін.

 

 

 

 

 

3.Тренінги, усні журнали, вікторини, диспути: «Доброта – врятує світ», «Є у нас одна країна – то прекрасна Україна», «Який існує транспорт»,  «Нам чудово знайомі перлини рідної мови», «Ким бути?», «Будь обережним з незнайомими людьми», «Що я люблю їсти найбільше – чи приносить ця їжа користь», «Українці – хто ми?»,  «Справжній друг, справжня дружба».                                                                                       

 

4.Розвиваючі ігри з математики, української мови, природознавства, настільні ігри, ребуси, кросворди: «Назви зайве», «Літає, повзає, плаває, бігає», «Так чи ні», «Порахуй предмети»,  «Закінчи казку», «Зліпи або намалюй казкового героя», «Порахуй», «Хто де живе?», «Птахи нашого краю», «Яке число я задумав», «Упізнай тварину», «Презентуй книгу», «Що, де, коли?», «Сплетемо вінок  із слів»,  «Поле чудес», тематичні розмальовки та інше.

                                                                                                   

 

 

 

5.Випуск колективних стінних газет «До Дня вчителя», «З Новим 2020роком», «Сніговик», «Вітання мамусі» та проведення занять за інтересами.

 

                                             

 

 

 

 

Для того,щоб учні самостійно долали свої конфліктні ситуації, вирішували проблеми цивілізованим шляхом, використовувала « КОЛО ВИБОРУ».

 

 

 

 

 Щоб виявити  здібності дітей, мною було проведено декілька тестів: «Намалюй картинку», «Незавершений малюнок»,  «Домалюй»  та спланована робота на розвиток творчих умінь і навиків. Гарні авторські здібності виявили такі учні: Лиховид Аліна, Панчева Златослава, Сідорук Марія, Бондар Анна, Зайкова Дар’я, Кірюхіна Вероніка, Левченко Анастасія, Таркановський Михайло, Сусло Матвій, Плугова Валерія, Бухарова Олена, Петрюк Софія.

 

Для розвитку творчих здібностей в групі був відведений вільний час (заняття за інтересами), де використовувалися всі можливості для різностороннього розвитку здібностей і інтересів дітей. Учні у вільний час займалися ліпленням із пластиліну, малювали олівцями і фарбами, виготовляли різні вироби з кольорового паперу і природнього матеріалу. Протягом навчального року в групі працювало два гуртки, організовані керівниками Будинку творчості: «Прикладні мистецтва» (керівник Ірина Олексіївна) та «Рукоділля» (керівник Ольга Василівна), які діти відвідували з великим бажанням.

 

 

  Фізкультурно - оздоровчий напрямок в режимі групи продовженого дня складався з таких видів, як фізкультхвилинки під час виховних годин, бесід; різноманітних ігор і розваг на прогулянках, екскурсіях. А саме: ігри –«Хитра лисиця», «Стоп!», «Квач», «Класи», «Упіймай м’яч», футбол, «Третій зайвий», «Кіт і миша», «Відгадай, яка пташка», «Відгадай за голосом», «Наздожени», «Не замочи ніг», «Сірий вовк», «Заєць без хатки»; змагання зі стрибків і бігу, між хлопчиками та дівчатками; естафети «Веселі старти», «Веселі та швидкі», «Веселі та сміливі»; конкурси; прогулянки спостереження за змінами в природі, на спортивний стадіон, на шкільний майданчик; виконання вправ на координацію рухів, на розвиток уваги, формування правильної постави, на зміцнення м’язів, бесіди «Гігієна рук», «Обережно, лід», «Шкідливість штучних напоїв», «Система Іванова та його вчення», «Значення прогулянок на свіжому повітрі».

 

 Найбільш фізично підготовленими та активними були такі учні: Левченко Анастасія, Пєтухова Рімма, Сусло Матвій, Руденко Константин, Пастушок Назар, Зайкова Дар’я, Булкін Кирил, Петрюк Софія.

 

  Трудове виховання учнів було направлене на дбайливе відношення до чужої праці, а також на вироблення таких якостей як: акуратність, охайність. В рамках даного напряму були проведені наступні заходи: години спілкування, та відверті розмови «Моя маленька допомога батькам», «Мій зовнішній вигляд», «Моє взуття», класні акції «Кожному предмету – своє місце», «Слухняний віник»,  «Чистюлька», рейди – перевірки «Порахуємо все в портфелі», трудові десанти в класі та на шкільному подвір’ї «У труді зростаємо». Використання даного напряму в роботі дозволяє показати школярам яка важлива праця в житті кожної  людини. Добрими помічниками на протязі навчального року були всі учні групи продовженого дня.

 

Під час карантину учні та батьки працювали за індивідуальними завданнями, які витікали з календарно – тематичного планування і були направлені на збереження здоров’я та формування здорового способу життя, забезпечення вихованості учнів та розвитку їх творчого потенціалу.

 

 

 Робота з батьками

 

  Робота з батьками складалась з 4 напрямків:

 

1.  Забезпечувати організацію спільної діяльності школи, сім’ї, громадськості.

2. Залучати батьків до проблем життя школи та групи.

3. Скеровувати батьків на виховання у дітей високих моральних цінностей, норм і правил культурної поведінки.

4. Брати участь у батьківських зборах школи та класів.

Постійну допомогу протягом року надавали майже всі батьки. Були проведені різноманітні індивідуальні бесіди з ними. А саме: «Виховання чуйності і добра», «Сам удома», «Як учити дитину вчитися», «Як подолати конфлікт між дітьми», «Як допомогти становленню самостійності дитини», «Проблеми адаптації», «Чому дитина не дотримується своїх обіцянок», «Правила людських стосунків» та ін., бесіди психолога та медсестри, анкетування, лекції.

                                 

 

 

 

Робота з учителями

 

 

   Робота з вчителями полягала в наступному: відвідування занять з метою виявлення здібностей дітей (які вони на уроці, чим можна допомогти в умовах групи продовженого дня.). Постійний контакт вчителя і вихователя, бесіди, обговорення окремих питань, взаємна інформація, робили мою роботу ефективнішою, що дозволяло в короткий термін сформувати в учнів навики самостійної і раціональної праці.

  

 

    Аналізуючи проведену роботу на наступний рік планую більше уваги приділяти дисципліні учнів та згуртованості їх в єдиний міцний колектив.

 

 

 

  

 

 

 

                

docx
Додано
14 червня 2020
Переглядів
563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку