Методична розробка «Перспективи розвитку науково-технологічного напряму позашкільної освіти у постпандемійний період»

Про матеріал
Пропонована методична розробка допоможемо всім вчителям та керівникам гуртків у позашкільній освіті, які будуть проводити заняття, пов’язані з виготовленням моделей техніки, налагодити свою роботу у постпандемійний період.
Перегляд файлу

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

ДНІПРОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ КИЄВІ

ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ –

ЦЕНТР НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ МОЛОДІ

 

 

 

 

Методична розробка

 

«Перспективи розвитку

науково-технологічного напряму

позашкільної освіти

у постпандемійний період»

 

 

 

Автор:

 

Чебаненко Сергій Володимирович,

методист, керівник гуртка

«Ракетомоделювання

та космічні технології»

Станції юних техніків –

Центру науково-технічної

творчості молоді

Дніпровського району м.Києва

 

 

 

 

 

Київ – 2020

 

 

 

Анотація

 

Пропонована методична розробка  допоможемо всім вчителям та керівникам гуртків у позашкільній освіті, які будуть проводити заняття, пов’язані з виготовленням моделей техніки, налагодити свою роботу у постпандемійний період.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пропозиції

щодо роботи навчально-технічного напряму

Станції юних техніків – Центру науково-технічної творчості молоді

підчас 2020-2021 навчального року

 

 

 

Роботу Науково-технічного напряму Станції юних техніків – Центру науково-технічної творчості молоді пропонується у 2020-2021 роках вести на принципах STEAM-освіти (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics), де буде конкретизовано за складовими усі параметри роботи гуртків і майстерень, а саме:

- Science – формування і виконання програм діяльності гуртків і майстерень за напрямами науковості, наукової і дослідницької достовірності, обробки результатів усіх робіт гуртків з використанням наукових методик і принципів;

- Technology – використання підчас навчального процесу нових технологічних досягнень, зокрема у забезпеченні робіт комп’ютерними технології;

- Engineering – застосування підчас учбового процесу загальних принципів технічного конструювання при розробці і виконанні учасниками гуртків конкретних робот і проектів;

- Art – виконання робот гуртківцями на принципах художньо-естетичного характеру, з урахуванням як традиційних, так і інноваційних, авангардних способів конструювання і оформлення робіт гуртківцями;

- Mathematicsвикористання загально математичних і зокрема геометричних знать при розробці і конструюванні моделей підчас занять.

 

 

Вся гурткова робота за науково-технічним напрямом СЮТ-ЦНТТМ підчас навчального 2020-2021 року буде зосереджена на таких напрямах діяльності і відповідно гурткової роботи:

 

А) Сектор підготовчо-технічної освіти (для дітей віком від 6 до 8 років включно):

- Гурток «Початкове технічне моделювання» - охоплює різноформатні роботи дітей у конструюванні виробів з паперу, картону, тощо;

- Гурток «Ракетомоделювання та космічні технології» - виготовлення дітьми різноманітних конструкцій з паперу, картону, пластику, пенопласту, вторинної сировини, тощо;

LEGO-конструювання (існує у складі гуртка «Ракетомоделювання та космічні технології») – створення вихованцями різноманітних моделей і конструкцій за допомогою LEGO-конструктора для розвитку просторового уявлення і моторики роботи рук дітей;

Технічне малювання (існує у складі гуртка «Ракетомоделювання та космічні технології») – створення дітьми малюнків, схем, креслень підчас розробки різноманітних конструкцій з паперу, картону, пластику, пенопласту, вторинної сировини, тощо.

 

Б) Сектор загально-технічної освіти (для дітей віком від 8 років і старше):

- Гурток «Авіамоделювання» - створення вихованцями різноманітних моделей і конструкцій авіаційної тематики з використанням паперу, картону, дерева, пластикових плівок, тощо;

- Гурток «Винахідники і раціоналізатори» - конструювання дітьми інноваційних технічних моделей за спрощеними інженерними і винахідницькими принципами;

- Гурток «Судномоделювання» - створення вихованцями моделей суден, катерів і яхт, у тому числі механічних і дистанційно-керованих;

- Гурток «Деревообробка і вироби з дерева» - створення дітьми виробів з деревини, дощок, фанери, тощо;

- Гурток «Моделювання автотехніки» - створення моделей автотехніки з різноманітних матеріалів;

- Гурток «Робототехніка» - ознайомлення дітей з загальними принципами функціонування робото-технічних систем, конструювання з конструктора найпростіших моделей роботів.

 

 

В ході 2020-2021 навчального року передбачається провести комплекс робіт у масштабах СЮТ-ЦНТТМ, пов’язаних з перспективним розвитком науково-технічного напряму, а саме:

- завершити розгортання STEAM-лабораторії у приміщеннях СЮТ-ЦНТТМ;

- виконати роботи по модернізації басейну у холі СЮТ-ЦНТТМ;

- виконати інші роботи по технічному переоснащенню і дооснащенню гуртків СЮТ-ЦНТТМ.

 

 

Робота науково-технічного напряму у 2020-2021 роках можлива за двома варіантами:

 

А) за традиційними формами учбового і виховного процесів, якщо пандемію буде остаточно подолано до кінця літа 2020 року;

 

Б) за формами особливого пандеміологічного періоду, якщо пандемія буде продовжуватися у будь-якій формі (подальше зростання захворювань, нова модифікація або мутація вірусу, осередкові спалахи інфекції, тощо).

 

 

Підготовчий процес до початку занять

 

За рішенням органів влади і управління у разі послаблення небезпеки інфекційного захворювання буде оголошено перехідний період для початку функціонування закладів позашкільної освіти, який триватиме від 10 до 14 діб.

У цей період пропонується залучити методиста та керівників гуртків науково-технічного напряму для виконання робіт по підготовці приміщень СЮТ-ЦНТТМ до прийняття дітей і початку роботи.

З огляду на існуючі тенденції щодо розвитку епідеміологічної ситуації у Києві  прийняття дітей для роботи з ними у приміщеннях СЮТ-ЦНТТМ може відбутися не раніше ніж у другій декаді червня (літній табір, додаткові заняття, тощо) за оптимістичним сценарієм або у перших числах вересня – за реалістичним сценарієм. Таким чином, підготовчий період для науково-технічного напряму може бути заплановано або на 22 травня – 5 червня 2020 року, або на 16-31 серпня 2020 року відповідно вищезгаданим сценаріям.

Усі роботи у цей період пропонується вести за схемою і порядком, які викладені у «Регламенті відновлення  освітнього процесу у закладах освіти міста Києва та режиму їх роботи після зняття карантинних обмежень», який буде прийнятий найближчим часом.

 

 

Освітній процес в постпандемійних умовах

 

До початку 2020-2021 учбового року треба розробити загальні умови проведення занять у новітніх умовах. Для цього пропонується для всіх гуртків науково-технічного напряму СЮТ-ЦНТТМ:

 

- проводити заняття за параметрами які будуть викладені у «Регламенті відновлення  освітнього процесу у закладах освіти міста Києва та режиму їх роботи після зняття карантинних обмежень» та подальших вказівок органів влади і управління;

 

- значно зменшити або взагалі відмовитися від проведення культурно-масових заходів і очних змагань з вихованцями СЮТ-ЦНТТМ, або проводити їх строго відповідно до вимог та вказівок органів влади і управління;

 

- створити комп’ютерну базу реєстрації вихованців СЮТ-ЦНТТМ за параметрами документів, які будуть прийняті органами влади і управління;

 

- по всіх гуртках створити цільові групи у вайбері для оперативного інформування вихованців гуртків і їх батьків;

 

- запровадити попереднє сповіщення вихованців та їх батьків про програму роботи всіх гуртків на календарний місяць вперед. При такій схемі батьки і вихованці отримують можливість підготувати дітей до заняття або навіть виконати вдома запропоновані роботи з тим, щоб підчас заняття отримати тільки консультативні і дорадчі коментарі викладача відповідного гуртка;

 

 - запровадити у соціальних мережах і на сайті СЮТ-ЦНТТМ особисті майстер-класи усіх керівників гуртків для оперативного висвітлення гурткової роботи;

 

- попередньо встановити інформаційні ресурси, на яких у випадку переходу на дистанційне навчання будуть вестися консультації і семінари з дітьми (ZOOM, Viber, Scype та інші); повідомити про ці інформаційні ресурси дітей і батьків;

 

- зробити ставку на дистанційні змагання і конкурси (заочні вікторини, у тому числі цільові, заочну роботу і подання проектів, заочні виставки – коли до загального оцінювання надається не сам виріб дитини, а його фотокопія); перелік таких заочних заходів пропонується затвердити до початку навчального року і поновлювати його у разі проведення загально державних або загально міських заочних заходів, не заявлених попередньо;

 

- залежно від можливостей кожного з гуртків розробити схему проведення занять у конкретному приміщенні гуртка з вимогою заходів з дезінфекції та соціального дистанціювання – не пізніше ніж за тиждень до початку навчального періоду;

 

- розробити систему дистанційних фото- і відеоекскурсій для вихованців з залученням як власних можливостей, так і можливостей мереж інтернету;

 

- створити комп’ютерну базу майстер-класів (фото- і відеоматеріали) за кожним гуртком окремо, яку можна буде використовувати підчас дистанційних занять з вихованцями;

 

- для кожного керівника гуртка розробити його особисті плани дистанційної освіти і затвердити їх;

 

- кожному керівнику розробити і подати на розгляд керівництва СЮТ-ЦНТТМ не менш ніж за два тижні до початку занять план проведення занять у конкретному приміщенні з забезпеченням санітарних вимог згідно рішень і вказівок органів влади і управління;

 

- кожному керівнику гуртків проводити перед заняттями та на заняттях моніторинг стану здоров`я вихованців з оперативним реагуванням на можливі загрози (наприклад, недопущення дітей до заняття при наявності очевидних проблем зі здоров`ям);

 

- проводити з вихованцями обов’язкові інструктажі щодо забезпечення особистих санітарно-гігієнічних норм;

 

- щотижнево звітувати щодо кількості вихованців на заняттях і причин їх відсутності на заняттях.

 

Повний перелік типових заходів керівників гуртків щодо діяльності у 2020-2021 навчальному році передбачається сформувати не пізніше тижня до початку занять і затвердити його на рівні керівництва СЮТ-ЦНТТМ (наказом директора або у інший спосіб).

 

 

Методист

Науково-технічного напряму

СЮТ-ЦНТТМ                                                                 Чебаненко С.В.

 

doc
Додано
11 травня 2020
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку