8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Методична розробка План-конспект дистанційного заняття з хореографії на тему: «Партерна гімнастика. Розвиток фізичних здібностей»

Про матеріал
Сьогодення диктує свої умови і треба гідно виходити з будь-якої ситуації, з максимальною користю для гуртківців, учнів, студентів (в залежності від того, де проходить заняття). Нажаль, все більше й більше часу займають карантини та умови за яких дитина не може особиста бути присутня в хореографічній залі. Але паузи, особливо довготривалі, в такому мистецтві як танець неприпустимі. Втрачається форма, яку потім треба буде знову довго набувати. На допомогу педагогам приходять сучасні технології. Такі програми як «Skype» (скайп), «Zoom» (зум), «Viber» (вайбер) та навіть соціальні мережі здатні зробити заняття доступним для більшості дітей. Звісно в такій формі викладання матеріалу є й свої обмеження. Не у всіх вдома достатньо місця для активних рухових форм, коли треба просуватися залом на велику відстань. Тому треба зважати на це при побудові заняття. Краще віддавати перевагу вправам партерного тренажу, класичному тренажу, що зазвичай виконується на середині зали, та вправам народної та сучасної хореографії без просування.
Перегляд файлу

 

ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА ПЕЧЕРСЬКОГО РАЙОНУ

М. КИЄВА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

 

План-конспект дистанційного заняття з хореографії на тему: «Партерна гімнастика. Розвиток фізичних здібностей»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Городецька О. Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ – 2020

 

 

Вступ

 

Сьогодення диктує свої умови і треба гідно виходити з будь-якої ситуації, з максимальною користю для гуртківців, учнів, студентів (в залежності від того, де проходить заняття).

Нажаль, все більше й більше часу займають карантини та умови за яких дитина не може особиста бути присутня в хореографічній залі. Але паузи, особливо довготривалі, в такому мистецтві як танець неприпустимі. Втрачається форма, яку потім треба буде знову довго набувати.

На допомогу педагогам приходять сучасні технології. Такі програми як «Skype» (скайп), «Zoom» (зум), «Viber» (вайбер) та навіть соціальні мережі здатні зробити заняття доступним для більшості дітей.

Звісно в такій формі викладання матеріалу є й свої обмеження. Не у всіх вдома достатньо місця для активних рухових форм, коли треба просуватися залом на велику відстань. Тому треба зважати на це при побудові заняття. Краще віддавати перевагу вправам партерного тренажу, класичному тренажу, що зазвичай виконується на середині зали, та вправам народної та сучасної хореографії без просування.

Дане заняття складено за навчальною програмою хореографічного гуртка «Ансамбль естрадно-класичного танцю «Лілея»».

Партерна гімнастика дає дітям початкову хореографічну підготовку, розвиток природних фізичних даних, формує основні рухові якості і навички, необхідні для успішного освоєння класичної, народної, сучасної та інших напрямків танців.

Під час партерної гімнастики діти займаються на підлозі, на килимках. Це загальнозміцнюючі вправи для різних груп м'язів, а також вправи на розтяжку. Дуже багато уваги приділяється роботі зі стопами - адже таке поняття, як виворотність, має дуже велике значення в танці. Партерна гімнастика, її специфічні вправи допоможуть усунути багато недоліків.

Мета партерної гімнастики - зміцнення зв'язкового апарату дитини і створення м'язового корсету. Вона дає йому найголовніше - таке фізичний розвиток, яке в подальшому допоможе йому серйозно займатися танцями.

Система занять партерної гімнастикою винайдена Борисом Князєвим, вихованцем російської балетної школи, і заснована на базових вправах класичного танцю.

Фізичні дані поділяються на дві групи: фізичні якості та фізичні здібності.

Фізичні якості - це соціально обумовлені сукупності біологічних і психічних властивостей людини, які виражають його фізичну готовність здійснювати активну рухову діяльність.

Фізичні здібності - це відносно стійкі, вроджені та набуті функціональні можливості органів і структур організму, взаємодія яких обумовлює ефективність виконання рухових дій. Наприклад, такі як виворотність ніг, гнучкість стопи, «балетний крок», гнучкість тіла, стрибок, координація рухів.

 

 

 

 

План-конспект дистанційного заняття з хореографії

 

Тема заняття: Партерна гімнастика. Розвиток фізичних здібностей.

 

Мета заняття: Ознайомлення з технікою партерної гімнастики, укріплення здоров’я гуртківців, формування правильної постави, сприяння профілактиці плоскостопості та сколіозу.

  

Завдання заняття:

Навчальні:

  • формувати систему знань партерної гімнастики та класичного танцю;
  • ознайомити з термінологією партерної гімнастики та класичного танцю;
  • навчити дітей прийомам самостійної роботи, самоконтролю.

Розвиваючі:

  • розвинути хореографічні, музично-ритмічні, фізичні здібності;
  • розвинути у дітей активність і самостійність спілкування.

Виховні:

  • виховати потребу у художньо-творчій самореалізації та самовдосконаленні;
  • формувати почуття відповідальності, працьовитості.

 

Принципи: науковість; наступність; доступність; наочність; міцність засвоєння знань; поступовий розвиток природних даних гуртківців; чітка послідовність в оволодінні лексикою і технічними прийомами.

 

Методами опрацювання навчального матеріалу є:

  • словесні: пояснення, інструктаж;
  • наочні: метод ілюстрацій, метод демонстрацій, показу;
  • практичні (тренувальні вправи, творчі завдання);
  • репродуктивні (відтворювальні вправи);
  • пояснювально-ілюстративні (демонстрація наочного навчання, організація сприймання, спостереження);
  • самостійної роботи;
  • контролю і самоконтролю.

 

Тип заняття: формування практичних умінь та навичок.

 

Форма заняття: індивідуальне.

 

Учасники заняття: діти 9 -11 років. Першого року навчання.

 

План заняття:

  1. Вступ. Оргмомент (15 хв).
  2. Розминка (20 хв).
  3. Партерна гімнастика (40 хв).
  4. Вправи на середині (35 хв).
  5. Підведення підсумків (10 хв).

 

 

 

 

Хід заняття.

 

1. Вступ. Оргмомент.

 

Перед початком і в кінці заняття робимо уклін.

Організаційний момент: емоційне привітання, побажання хорошого настрою, інструктаж з техніки безпеки.

 

2. Розминка.  Розминка необхідна для розігріву м'язів всього тіла, зв'язок ніг і стоп. Це дає можливість вести роботу більш ефективно. Також розминка налаштовує дітей на робочий настрій. Музичний розмір: 2/4, 4/4.

 

  1. Піднімання на півпальцях на місці, не відриваючи носки від підлоги, намагаємося піднімати вище п’яти.
  2. Кроки на півпальцях.
  3. Кроки на п’ятках.
  4. Перекати з п’ятки на носок, руки на поясі.
  5. Кроки з чергуванням півпальці - п’ятки.
  6. Кроки на зовнішній та внутрішній стороні стопи.
  7. Танцювальний крок з високо піднятими колінами.
  8. Підскоки з високо піднятими колінами.
  9. Біг з натягнутими підйомами вперед-назад-вбоки.
  10. Біг на півпальцях.
  11. Біг з високо піднятими колінами вперед.
  12. Біг з зігнутими колінами назад.
  13. Голоп із сторони в сторону по 4 рази.
  14. Нахили корпусом в право, в ліво, в перед і назад.

 

3. Партерна гімнастика.

 

  1. Вправи на розвиток виворотності стегон, гомілки, стопи.

 

  1. Скорочення і витягування стоп обох ніг з поворотами голови.

В.П: ноги в 6 позиції, руки на поясі, голова в положенні анфас. Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- помірний, чіткий.

На «1» - стопи скорочуються, голова повертається до правого плеча,

на «2» - стопи витягуються в В.П., голова повертається в положення анфас,

на «3» - стопи знову скорочуються, голова повертається до лівого плеча,

на «4»- стопи і голова повертають у В.П.

Вправу виконуємо 8 разів.

  1. Скорочення і витягування стоп по черзі з нахилами голови.

В.П.: ноги в 6 позиції, руки на поясі, голова в положенні анфас. Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- помірний, чіткий.

На «1» - скорочується права стопа, голова нахиляється до правого плеча, ліва нога в свою чергу знаходиться в натягнутій 6 позиції (натягнутому положенні),

на «2» - стопа витягуються в В.П., голова повертається в положення анфас,

на «3» - ліва стопа скорочується, голова нахиляється до лівого плеча,

на «4» - стопа і голова повертають у В.П.

Вправу виконуємо 8 разів (по 4 з кожної ноги).

  1. Вправа «Сонечко».

В.П.: ноги в 6 позиції, руки на поясі, голова в положенні анфас. Музичний супровід: розмір - 4/ 4, характер - повільний, чіткий.

На «1» - стопи максимально скорочуються,

на «2» - у скороченому положенні стопи кладуться на підлогу,

на «3» - стопи доходять до 1 виворотної позиції,

на «4» - у В.П.

Вправу виконуємо 8 разів.

  1. Вправа «Голочки».

В.П: сидячи на підлозі, руки на поясі, ноги витягнуті перед собою, коліна і стопи натягнуті до межі.

 Музичний супровід: розмір - 4/ 4, характер - повільний, чіткий.

На «1» - піднімаються пальці,

на «2» - стопи максимально скорочуютьсяу,

на «3» - стопи випрямляються,

на «4» - у В.П.

Працюємо підйомом, пальцями і стопами по черзі. Важливо щоб спина була прямою. Вправу виконуємо 8 разів (по 4 з кожної ноги).

  1. Вправа для стоп (розробка підйому).

В.П.: сидячи на ногах зігнутих в колінах, стопи натягнуті до межі, руками впираємося перед собою. Музичний супровід: розмір - 3/ 4, характер - повільний.

На «1-3» - піднімаємо коліна від підлоги настільки, щоб корпус залишався на кінчиках пальців, а підйом з силою виштовхувався вперед,

на «4» - у В.П.

Важливо щоб стопи були зімкнуті. Виконуємо вправу по 6 і 1 позиціях по 5 хв на кожну позицію.

 

  1. Складки, вправи в положенні сидячи й стоячи на колінах (для розтягування ахілового сухожилля, для розвитку пахової розгорнутості).

 

  1. Вправа «Валіза».

В.П.: ноги натягнуті, руки знаходяться у вільному положенні, долоні лежать на підлозі.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- плавний, мелодійний.

На «1» - руки піднімаються в гору,

на «2» - корпус разом з руками опускаються на ноги.

на «3,4» лежимо. У цьому положенні знаходимося 4 такти 4/4. Неприпустимо розслаблення м'язів. Слідкувати за зімкнутими між собою ногами, за тим, щоб спочатку лягав живіт, потім грудна клітина, потім голова. Вправу виконуємо 8 разів.

  1. Вправа «Складочка по 1 позиції».

В.П.: сидячи на підлозі, ноги витягнуті вперед, стопи скорочені.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- плавний, мелодійний.

На «1» - руки піднімаються в гору,

на «2» - корпус разом з руками опускаються на ноги.

на «3,4» лежимо одночасно розводячи кистями рук носки ніг в сторони (В 1 позицію). У цьому положенні знаходимося 4 такти 4/4. Неприпустимо розслаблення м'язів. Слідкувати за зімкнутими між собою ногами, за тим, щоб спочатку лягав живіт, потім грудна клітина, потім голова. Вправу виконуємо 8 разів.

  1. Вправа «Підйом ноги перед собою із захопленням протилежною рукою».

В.П.: сидячи на підлозі, ноги витягнуті вперед, стопи скорочені.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- плавний, мелодійний.

На «1» - правой рукою зсередини захоплюємо підйом протилежної ноги.

на «2,3» - піднімаємо ногу перед собою,

на «4» - у В.П.

Спина і коліно повинні бути прямими. Вправу виконуємо 8 разів (по 4 з кожної ноги).

  1. Вправа «Метелик».

В.П.: ноги зігнуті в колінах, стопи з'єднані.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер - плавний, мелодійний.

На «1» - руки піднімаються вгору,

на «2» - корпус разом з руками опускаються між ніг - на стопи,

на «3,4» лежимо. У цьому положенні знаходимося 4 такти 4/4. Не припустимо розслаблення м'язів, підняття корпусу не можливе тільки поглиблення. Слідкувати за тим, щоб спочатку лягали коліна (на підлогу), потім лягав живіт, потім грудна клітина, потім голова. Вправу виконуємо 8 разів.

  1. Вправа «Гармошка».

В.П.: ноги натягнуті, корпус прямий, руки знаходяться у вільному положенні позаду спини, долонями в підлогу.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- чіткий.

На «1» - права нога, згинаючись в коліні, ведеться по підлозі і ставитьсяна носок,

на «2» - нога кладеться на підлогу, як можна щільніше,

на «3» - нога повертається у вертикальне положення,

на «4» - п.н. повертається в В.П. Слідкувати за прямою спиною і за стегнами. Вправу виконуємо 8 разів (по 4 з кожної ноги).

  1. Вправа «Котик».

В.П.: спираючись на долоні та коліна.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- чіткий.

На «1,2» - спина прогинається донизу з протилежним рухом голови,

на «3,4» - спина вигинається догори з протилежним рухом голови.

Вправу виконуємо 8 разів (по 4 з кожної ноги).

  1. Вправа «Метелик».

В.П.: сидячи, ноги з’єднані одна з одною ступнями.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- чіткий.

На «1,2» - коліна відриваються від підлоги,

на «3,4» - коліна опускаються на підлогу.

Робота ніг імітує рух крил метелика. Вправу виконуємо 8 разів .

  1. Вправа «Ножиці».

В.П.: сидячи, руки на талії; лежачи на спині та животі.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- чіткий.

На «і» - ноги відриваються від підлоги,

на «1» - ноги розкриваються в сторони, з акцентом «від себе»,

на «і» - ноги з’єднуються (права нога зверху),  

на «2» - ноги розкриваються в сторони, з акцентом «від себе».

Почергове перехрещенняніг. Вправу виконуємо 8 разів .

  1. Вправа «Мимо ніг».

В.П.: стоячи на колінах, руки на поясі.

Музичний супровід: розмір - 2/4, характер- чіткий.

На «1» - відхилити таз вправо і сісти на підлогу не нахиляючи корпусу,

на «2» - повернутися в початкове положення,

на «3» - розкрити гомілки в різні сторони (не відсуваючи коліна один від одного) у виворітному положенні, сісти на підлогу не нахиляючи корпусу,

на «4» - повернутися в В.П.

Вправа на поліпшення гнучкості колінних суглобів. Вправу виконуємо 8 разів (по 4 в різні сторони).

 

  1. Комплекс вправ лежачи на животі (вправи для розвитку гнучкості спини та розвитку виворотності ніг).

 

  1. Вправа «Віконечко».

В.П.: ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер - чіткий.

На «1» - руки згинаються в ліктях і ставляться біля грудної клітини,

на «2» - руки відкриваються в 3 класичну позицію,

на «3» - руки розкриваються в сторони (відкриваються в 2 класичну позицію),

на «4» - плечовий пояс піднімається якомога вище. У цьому положенні знаходимося 2 такту 4/4. Потім повертаємося у вихідне положення.

Вправу виконуємо 8 разів.

  1. Вправа «Змійка».

В.П.: ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.

Музичний супровід: розмір - 2/4, характер- чіткий.

На «1,2» - руки згинаються в ліктях і ставляться біля грудної клітини,

на «3,4» - плечовий пояс подається назад. У цьому положенні знаходимося 4 такти 2/4, потім повернутися в В.П.

Слідкувати за невідривністю стегон від підлоги під час виконання вправи. Вправу виконуємо 8 разів.

  1. Вправа «Жабка».

В.П.: ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- чіткий.

На «1» - руки згинаються в ліктях і ставляться біля грудної клітини,

на «2» - плечовий пояс подається назад,

на «3» - ноги згинаються в колінах, пальці ніг прагнуть дістати до потилиці,

на «4» - пауза. У цьому положенні знаходимося 2 такту 4/4, потім повертаємося в В.П.

 Слідкувати за невідривністю стегон від підлоги під час виконання перегину плечового пояса. Вправу виконуємо 8 разів.

  1. Вправа «Літачок».

В.П.: ноги в натягнутому положенні, п'яти разом, руки лежать під підборіддям.

Музичний супровід: розмір - 2/4, характер- чіткий.

На «1» - руки випрямляються і розкриваються по сторонах, при цьому плечовий пояс також відривається від підлоги, натягнуті ноги піднімаються на 25 і вище градусів, на ширину не більше ширини плечей руки згинаються в ліктях і ставляться біля грудної клітини,

на «2-3» - пауза,

на «4» - опуститися в початкове положення.

Вправу виконуємо 8 разів.

  1. Вправа «Хват ніг в кошичок східчасто / ривками».

В.П.:  лежачи на животі, ноги зігнуті витягнуті разом, руки перед собою.

Музичний супровід: розмір - 2/4, характер- чіткий.

На «1»- ноги згинаємо в колінах, руками хапаємо витягнуті стопи,

на «2» - піднімаємо корпус,

на «3» - відпустити ноги і витягнути їх, а положення спини зафіксувати в тому ж положенні,

на «4» - повернутися у вихідне положення.

Повторити 8 -10 разів. Підняти корпус і робити легкі похитування вперед, назад. А потім утримувати корпус, не хитаючись.

  1. Вправа «Кошик».

В.П.:  лежачи на животі, ноги зігнуті в колінах, руки тримають витягнуті стопи.

Музичний супровід: розмір - 3/ 4, характер - повільний.

На «1»- підняти корпус,

на «2-3» - робити легкі похитування вперед, назад,

на «4» - утримувати корпус, не хитаючись.

Повторити 8 разів.

  1. Вправа «Кільце».

В.П.: лежачи на животі, ноги зігнуті в колінах, руки перед собою витягнуті в ліктях.

Музичний супровід: вправу чергувати у двох варіантах: у спокійному темпі на 4/4 та з різким підніманням корпусу на кожну чверть.

На «1» - із положення лежачи на животі піднімаємо руки в ІІІ позиції та корпус вгору (ноги лежать на підлозі),

на «2-3» - пауза,

на «4» - повернутися у вихідне положення.

Вправу виконуємо 8 разів. Головою намагаємося дістати до стоп.

  1. Вправа «Човник».

В.П.: лежачи на животі, руки та ноги витягнуті.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- чіткий.

На «1» - підняти руки та ноги,

на «2-3» - гойдаючись руки та ноги почергово відриваються від землі,

на «4» -опуститися на підлогу.

 Вправу виконуємо 8 разів.

  1. Вправа «Підйом ніг».

В.П.: лежачи на животі, ноги витягнуті у виворітному положенні.

Музичний супровід: розмір - 2/4, характер- чіткий.

На рахунок «раз і, два і, три і, чотири і» підняти витягнуту ногу вгору, зберігаючи виворітне положення. На наступні «раз і, два і, три і, чотири і», повільно опустити ногу у вихідне положення. Цю вправу можна виконувати за допомогою партнера.

Вправа для розвитку виворотності ніг і танцювального кроку. Вправу виконуємо 8 разів (по 4 в різні сторони).

 

  1. Комплекс вправ лежачи на спині:

 

  1. Вправа «Підняття ніг 1».

В.П.:  лягти на спину, руки покласти вздовж корпусу долонями вниз, ноги витягнуті.

Музичний супровід: розмір - 2/4, характер- чіткий.

На «1-2» - повільно підняти гранично витягнуті (напружені) ноги два такти. На наступні два такти.

на «3-4» - опустити вниз

Повторити 8 разів.

  1. Вправа «Підняття ніг 2».

В.П.: ноги натягнуті, поперек лежить на підлозі, руки вздовж корпусу.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- плавний, мелодійний, темп - помірний.

На «1» - права нога відривається від підлоги і піднімається як найвище,

на «2» - нога зберігає положення, посилюючи амплітуду,

на «3» - нога повільно опускається в В.П,

на «4» - пауза в В.П.

Аналогічно рух повторює ліва нога, потім цей же рух виконують обидві ноги одночасно. Слідкувати за натягнутість стоп, колін, як робочої ноги, так і опорної, за рівністюспини. Допомога руками не бажана. Повторити 8 разів.

  1. Вправа «Їжачок».

В.П.: ноги натягнуті, поперек лежить на підлозі, руки вздовж корпусу.

Музичний супровід: розмір - 4/4, характер- плавний, мелодійний, темп - помірний.

На «1» - групування тулуба, одночасне піднімання ніг та корпуса так, щоб кисті рук доторкнулися до пальців ніг,

на «2» - розслаблення,

на «3» - групування тулуба, одночасне піднімання ніг та корпуса так, щоб кисті рук доторкнулися до пальців ніг,

на «4» - розслаблення.

Повторити 8 разів.

  1. Вправа «Кут».

В.П.: лягти на спину, руки покласти вздовж корпусу долонями вниз ноги натягнуті, поперек лежить на підлозі, руки вздовж корпусу.

Музичний супровід: розмір - 2/4.

На «1» - одночасно підняти корпус і витягнуті ноги, утворити кут, руки для рівноваги підняти і розкрити в сторони,

на «2» - зафіксувати положення,

на «3» - прийти у вихідне положення,

на «4» - пауза, розслабити м'язи.

Повторити 8 разів.

  1. Вправа «Підняти і покласти ногу»

В.П.: лежачи на спині, ноги витягнуті разом.

Музичний супровід: розмір - 3/ 4, характер - повільний.

1 -2 - підняти витягнуту праву ногу перед собою на 90º;

3-4 - покласти витягнуту ногу на підлогу вправо.

1-2 - підняти ногу на 90º перед собою;

3-4 - покласти витягнуту ногу на підлогу вліво.

1-2 - підняти ногу на 90º перед собою;

3-4 - опустити у вихідне положення.

У всіх рухах необхідно стежити за витягнутою до межі ногою - як працюючою, так і опорною. Звертати увагу на плечі і стегна, що нерухомо лежать на підлозі. Повторити 8 разів.

  1. Вправа «Складка».

В.П.: лягти на спину, руки покласти вздовж корпусу долонями вниз, ноги витягнуті.

Музичний супровід: розмір - 2/4.

На «1» - швидко нахилити корпус вниз (скластися навпіл), взятися руками за стопи, притиснутися грудьми до ніг,

на «2» - зафіксувати положення,

на «3» - повільно підняти корпус, повернутися у вихідне положення,

на «4» - пауза, розслабити м'язи.

Повторити 8 разів.

  1. Вправа «Складка повільно».

В.П.: виконується із положення лежачи на спині, руки весь час знаходяться у ІІІ позиції.

Музичний супровід: розмір - 3/4.

На «1» - підняти корпус у положення сидячи,

на «2» - корпус з рівною спиною нахилити до ніг,

на «3» - повернути корпус в положення сидячи,

на «4» - покласти корпус на підлогу.

Повторити 8 разів.

  1. Вправа «Велосипед».

В.П.: ноги на 90 градусів, стопи скорочені, руки вздовж корпусу.

Музичний супровід: розмір - 2/4 або 4/4, характер- чіткий, темп - швидкий.

На «1» - пауза,

на «2» - права нога виноситься вперед,

на «3» - ліва нога виноситься вперед,

на «4» - покласти корпус на підлогу.

Ноги по черзі згинаються в колінах, описуючи, коло в повітрі.

Повторити 8 разів.

  1. Вправа «Берізка».

В.П.: ноги лежать на підлозі, стопи натягнуті, руки вздовж корпусу.

Музичний супровід: розмір - 4/4, темп- помірний.

На «1-2» - натягнуті ноги піднімаються на 90 градусів,

на «3-4» - утворити пряму лінію, починаючи від стоп ніг закінчуючи лопатками. Триматися в такому положенні 4 такти 4/4,

на «1-2» - таз опускається на підлогу,

на «3-4» - ноги опускаються на підлогу в В.П.

Вправа для пресу і зміцнення м'язів поперекового відділу хребта.

Повторити 8 разів.

  1. Вправа «Велосипед».

В.П.: лежачи на спині, руки знаходяться ІІ позиції.

Музичний супровід: розмір - 2/4 або 4/4, характер - чіткий.

На «1» - підняти корпус у положення сидячи та ліктем правої руки доторкнутися до коліна лівої ноги,

на «2» - повернутися у вихідне положення,

на «3» - підняти корпус у положення сидячи та ліктем лівої руки доторкнутися до коліна правої ноги,

на «4» - повернутися у вихідне положення.

Вправа для розвитку координації.

 

 

  1. Комплекс вправ для розтягування м'язів ніг.

 

 

  1. Вправа «Місток».

В.П.: лягти на спину, руки за голову, ноги зігнуті в колінах.

Музичний супровід: розмір - 4/4, темп- помірний.

На «1» - зігнути ноги в колінах і поставити стопи в II позицію, при цьому ноги максимально наблизити до корпусу,

на «2» - спертися об підлогу долонями (кисті рук пальцями повернені убік плеча), максимально прогнувшись підняти корпус нагору, голову закинути назад; зафіксувати це положення,

на «3» - підняти голову, притискаючи підборіддя до грудей,

на «4» - обережно опустити корпус на підлогу у вихідне положення.

Вправа на поліпшення гнучкості хребта.

Повторити 8 разів.

  1. Вправа «Нахили вперед».

В.П.: сісти на підлогу, витягнуті ноги розвести в різні сторони (якнайширше), руки розкриті в сторони.

Музичний супровід: розмір - 2/4, темп- помірний.

На «1» - виконати нахил вниз, намагаючись грудьми і животом дістати до підлоги, руки витягнуті вперед,

на «2» - зафіксувати це положення,

на «3» - повернутися у вихідну позицію,

на «4» - пауза.

Вправа на поліпшення гнучкості хребта.

Повторити 8 разів.

  1. Вправа «Нахили до ніг».

В.П.: сісти на підлогу, витягнуті ноги розвести в різні сторони (якнайширше), руки розкриті в сторони.

Музичний супровід: розмір - 2/4, темп- помірний.

На «1» - виконати нахил вниз правим плечем до лівої ноги (протихід), намагаючись дістати рукою стопу лівої ноги, стежити за тим, щоб коліна не згиналися, а спина не сутулилася,

на «2» - зафіксувати це положення,

на «3» - повернутися у вихідне положення,

на «4» - пауза.

Повторити 8 разів (по 4 до кожної ноги).

  1. Вправа «Сонечко».

В.П.: сидячи на підлозі, ноги витягнуті, носки в виворотному положенні, руки на поясі.

Музичний супровід: розмір - 4/4, темп- помірний.

На «1-4» - ноги максимально розводимо в сторони, опускаємо руки на підлогу попереду корпусу і спираємося на них,

на «5-8» - піднімаємо таз над підлогою і перебираючи руками по підлозі, просуваємося вперед, одночасно ноги через поперечний шпагат з'єднуються разом.

1-ша половина руху закінчується в положенні лежачи на животі. 1-4 - розводимо ноги в сторони, лежачи на животі і спираючись на передпліччя. 5-8 - підводячись на руках, виконуємо поперечний шпагат і з'єднуємо ноги. Закінчуємо рух в початковому положенні.

Повторити 8 разів.

  1. Вправа «Тягнемо ногу руками».

В.П.: лежачи на спині, ноги витягнуті, руки вздовж корпусу сісти на підлогу, витягнуті ноги розвести в різні сторони (якнайширше), руки розкриті в сторони.

Музичний супровід: розмір - 4/4, темп- помірний.

На «1-4» - зігнути праву ногу (працюючу) в коліні, руками притиснути стегно правої ноги до грудей, випрямляючи ногу в коліні, необхідно стежити за тим, щоб стегно не зміщувати, при цьому контролювати ліву ногу (опорну), утримуючи її на підлозі у витягнутому і виворітному положенні,

на «1-4» - повільно опустити ногу у вихідне положення. Все повторити з іншої ноги.

Повторити 8 разів (по 4 до кожної ноги).

  1. Вправа «Великі кидки».

В.П.: лягти на спину, ноги витягнуті у виворітному положенні, руки покласти вздовж корпусу долонями вниз.

Музичний супровід: розмір - 2/4, темп- помірний.

На «1» - різко виконати кидок правою ногою вгору (на 90 ˚ і вище), ліва нога зберігає витягнуте положення на підлозі,

на «2» - спокійно опустити витягнуту праву ногу у вихідне положення зберігаючи виворітну позицію ніг.

При виконанні кидків у бік техніка виконання така ж.

Повторити 8 разів (по 4 до кожної ноги).

  1. Поздовжній напівшпагат.
  2. Поздовжній шпагат.
  3. Поперечний шпагат.

 

4. Вправи на середині.

 

  1. Вправи для голови (музичний розмір: 2/4, 4/4):
  • повороти;
  • нахили.
  1. Вправи для плечей і лопаток (музичний розмір: 2/4, 4/4):

а) підйом і опускання плечей;

б) квадрат плечима вперед і назад;

в) круговий рух плечима вперед і назад.

  1. Нахили і повороти корпусу (музичний розмір: 2/4, 4/4):

а) нахили вперед;

б) в сторону (руки нагорі);

в) поворот вправо-вліво (руки перед собою).

  1. Ознайомлення з позиціями рук (музичний розмір: 3/4):
  • підготовче положення;
  • I позиція;
  • IІI позиція.
  1. Ознайомлення з позиціями ніг (музичний розмір: 3/4, 4/4):
  • І вільна та пряма позиції;
  • ІІ вільна та пряма позиції.
  1. Вправи класичного екзерсісу. Музичний розмір: 4/4, 4 такти або 3/4, 8 тактів.

 

  1. Маленьке присідання по І вільній позиції ніг («demi-plié»).
  2. Ковзний рух носком по підлозі по І вільній позиції ніг в бік («battement tendu»).
  3. Піднімання на півпальці по І вільній позиції ніг («releve»).
  1. Стрибки (музичний розмір: 4/4):
  • підскоки на місці;
  • по І прямій позиції;
  1. Підготовка до tour chaines та інших обертів (музичний розмір: 4/4).

 

 

5. Підведення підсумків.

 

Уклін. Підведення підсумків.

 

 

 

 

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ  

 

Вихованці мають знати:

 

  • термінологію класичного танцю у обсязі передбаченому даним роком навчання;
  • позиції ніг: І, ІІ, ІІІ прямі та вільні, І і ІІІ виворотні позиції, позиції рук (І, ІІІ, ІІ), підготовче положення рук;
  • вправи партерної гімнастики та класичного танцю;
  • маленьке присідання по І вільній позиції ніг («demi plie»);
  • ковзний рух носком по підлозі по І вільній позиції ніг в бік («battement tendu»);
  • піднімання на півпальці по І вільній позиції ніг («releve»).

 

Вихованці мають вміти:

 

  • виконувати вправи партерної гімнастики;
  • виконувати основні танцювальні кроки та рухи;
  • марширувати на півпальцях, п’ятах, з високим підніманням колін;
  • виконувати вправи партерної гімнастики;
  • виконувати вправи класичного танцю: demi plie, battement tendu, releve;
  • виконувати вправи для голови, рук, підскоки, стрибки: по І прямій позиції, із зігнутими у колінах ногами.

 

 

Вихованці мають набути досвід:

 

  • виконання музично-ритмічних вправ під музику;
  • самостійної роботи, самоконтролю;
  • відповідальності, працьовитості;
  • виконання основних танцювальних кроків;
  • виконання вправ партерної гімнастики та класичного танцю;
  • виконання вправ для голови, рук, підскоків, стрибків: по І прямій позиції, із зігнутими у колінах ногами.

 

 

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

  1. Базарова Н. П. Классический танец / Н. П. Базарова. – С.Пб. : Издательство «Лань», «Издательство ПЛАНЕТА МУЗЫКИ», Серия «Мир культуры, истории и философии», 2009.– 204 с.
  2. Базарова Н. П., Мей В. П. Азбука классического танца / Н. П. Базарова, В. П. Мей. – С.Пб. : Издательство «Лань»; Серия «Учебники для вузов. Специальная литература», Издание 6-е, 2010. – 272 с.
  3. Березова Г. О. Класичний танець у дитячих хореографічних колективах / Г. О. Березова. – К. : Музична Україна, 1990. – 255 с.
  4. Зихлинская Л. Р. Десять уроков классического танца: [для педагогов ст. кл. хореогр. училищ] / Л. Р. Зихлинская – К.: Сталь, 2008. — 113c.
  5. Костровицкая, B. C. 100 уроков классического танца : учебник для высших учебных заведений / В. С. Костровицкая. - СПб. : «Лань», 2009 – 320 с.
  6. Методика викладання класичного танцю в школі : Методичні рекомендації / Укл. Л. Ю. Цвєткова. - К. : ІЗМН, 1998. – 76 с.
  7. Мойсеюк Н. С. Педагогіка:  Навчальний посібник / Н. С. Мойсеюк. – К. : 2001. – 608 с.
  8. Никитин В. Ю. Модерн-джаз танец. Начало обучения. / В. Ю. Никитин. – М. : ВЦХТ, 1998. – 150 с.
  9. Тараканова А. П. Танцюйте з нами. Навчально-методичний посібник для викладачів хореографії 1-4 класів загальноосвітніх і керівників хореографічних гуртків початкового рівня позашкільних навчальних закладів / А. П. Тараканова. – Вінниця : НОВА КНИГА, 2010. – 160 с., нот, іл.
  10. Хореографічна культура і освіта : проблеми та перспективи : Зб. матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції , Київ 30 квітня – 1 травня 2019 р. – Київ : Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова , 2019. – 118 с.
  11. Цветкова Л. Ю. Методика викладання класичного танцю. Підручн. / Л. Ю. Цветкова. – 2-е вид. – К. : Альтерпрес, 2007. – 324 с. : іл.

1

 

docx
Додано
26 квітня
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку