МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ: ІГРОВИЙ ПІДХІД
План уроку
Тема програми: Виконання ремонту одягу.
Тема уроку: Види ремонту, способи його виконання. Підкорочення низу штанів, спідниці. Заміна застібки «блискавка». Машинне штопання, вшивання латок. Розширення (завуження) виробу по лінії талії, стегон. Можливі дефекти та методи їх усунення.
Мета уроку:
а) навчальна: навчити учнів технологічно правильно з дотриманням технічних умов та технологічної послідовності виконувати види та способи ремонту одягу;
б) розвиваюча: розвивати в учнів творчий підхід до роботи, відчуття стилю й гармонії в одязі;
в) виховна: виховувати самостійність у виконанні технологічних операцій, почуття відповідальності та інтерес до обраної професії.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Дидактичне забезпечення: зразки, плакати, ілюстровані інструкційні карти, стенди.
Матеріально-технічне забезпечення: універсальні швейні машини
„YAMATA”, машини 1022 – М кл.ОЗЛМ, 51 – А кл. ПМЗ, 97 – А кл. ПМЗ, праска – У – 5, парогенератор, комп’ютер, проектор.
Інструменти: голки, наперсток, сантиметрова стрічка, ножиці, крейда, лінійка.
Міжпредметні зв’язки:
Методи навчання:
Перелік навчально-виробничих робіт:
Література: Борецька Є.Я., Малюга П.М. «Технологія виготовлення легкого жіночого та дитячого одягу», Батраченко Н.В., Головінов В.П., Каменєва Н.М. «Технологія виготовлення жіночого одягу».
Методична мета: Активізація пізнавальної діяльності учнів у процесі освоєння технологічного процесу виготовлення одягу.
Хід уроку
І. Організаційна частина – 3 хв.
ІІ. Вступний інструктаж – 50 хв.
Тема програми: Виконання ремонту одягу.
Тема уроку: Види ремонту, способи виконання. Підкорочення низу штанів, спідниці. Заміна застібки «блискавка». Машинне штопання, вшивання латок. Розширення (завуження) виробу по лінії талії, стегон. Можливі дефекти та методи їх усунення.
цільова установка уроку: Для того, щоб зберегти одяг у хорошому стані, щоб виглядати охайним і акуратним, потрібно постійно стежити за його чистотою і вчасно ремонтувати: накладати латки, штопати, пришивати ґудзики, гачки, відновлювати шви, які розпоролися.
Причиною зношування тканин є дія різних чинників: механічних (протирання, розтягування )та фізико-хімічних (дія світла, вологи, температури, миючих засобів). Одяг зношується в основному від протирання, особливо на ліктях, колінах, внизу штанів, по кишенях, по низу рукавів.
У кожному конкретному випадку необхідно навчитися добре й акуратно ремонтувати одяг. Тому кваліфікований робітник кравецької справи повинен вміти не тільки технологічно правильно та якісно виготовляти швейні вироби, але й знати основні способи їх ремонту, від якості виконання якого залежить загальний вигляд виробу. На сьогоднішньому уроці-грі «Подорож у книгу знань» ми розглянемо види ремонту та способи їх виконання. Суть гри полягає в тому, що потрібно опрацювати кожну сторінку нашої книги.
Для цього учнів об’єднують у дві команди, обирають командирів та незалежного експерта з числа майстрів виробничого навчання.
Кожна команда повинна захищати свій варіант відповіді. Учасники гри, командири, експерт повинні дотримуватися правил гри відповідно до інструкцій:
Переможцем стане команда, що набере найбільшу кількість балів.
Перевірка опорних знань, умінь і навичок (20 хв.)
Повторення пройденого матеріалу проводимо в такій послідовності:
1 сторінка – «Практична»
Виконання практичних завдань:
2 сторінка – «Історична» (захист домашнього завдання)
Завдання для обох командирів
Підготувати короткі історичні повідомлення про виникнення
3 сторінка – «Теоретична»
Запитання для двох команд (почергово):
4 сторінка – «Термінологічна»
З мене шиють сорочки,
Штанці, сукенки, спіднички.
(Тканина)
Вона тоненька і міцна,
Латає нам кожух і свитки.
Як зветься штучка чарівна?
Ви здогадались, учні?
(Нитка)
Усіх обшиваю, сама одягу не маю.
(Голка)
Прасує все, чого торкається, а торкнеш її – кусається.
(Праска)
Два кінці, два кільця, посередині – гвинтик.
(Ножиці)
Порахує сантиметри,
А як треба – міліметри!
Рівно лінії проводить,
І тебе за руку водить.
(Крейда)
6 сторінка – «Безпека праці»
Учням пропонується переглянути мультимедійну презентацію «Безпека праці», після чого виконати завдання.
Завдання. Заповнити пропуски в реченнях.
Таким чином, під час перегляду мультимедійної презентації «Безпека праці» ми повторили правила безпеки праці під час виконання ручних, машинних та прасувальних робіт.
Підведення підсумків опитування учнів.
Мотивація та виставлення оцінок. Підсумкові оцінки будуть виставленні на заключному інструктажі з урахуванням виконаної самостійної роботи.
7 сторінка – «Нові знання»
Оголошення теми уроку та мотивації для її вивчення : Види ремонту, способи виконання. Підкорочення низу штанів, спідниці. Заміна застібки «блискавка». Машинне штопання, вшивання латок. Розширення (завуження) виробу по лінії талії, стегон. Можливі дефекти та методи їх усунення.
План
Учням пропонується переглянути мультимедійну презентацію «Види латок. Виконання підкладної та вшивної латок. Виконання машинної штопки»
Після презентації здійснюється особистий показ майстром виконання трудових операцій (виконання накладної та двосторонньої латок).
Далі учні переглядають наступну мультимедійну презентацію «Розширення виробу по лінії талії»
Для більш ефективного та продуктивного засвоєння матеріалу учням пропонуються ілюстровані інструктивно-технологічні карти на теми:
8 сторінка – «Перевір себе»
Пропонується перегляд мультимедійної презентації «Можливі дефекти та способи їх усунення».
9 сторінка – «Оцінювальна»
Підсумки вступного інструктажу
ІІІ. Поточний інструктаж
Видача завдання для самостійної роботи:
Повідомлення критеріїв оцінювання
10 сторінка – «Самостійна»
Самостійна робота учнів – 5 год.
Цільові обходи майстром робочих місць з метою
IV. Заключний інструктаж – 15 хв.
11 сторінка – «Кінцева»