Методична розробка плану уроку: ігровий підхід

Про матеріал
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ: ІГРОВИЙ ПІДХІД Дана розробка плану уроку допоможе вчителю трудового навчання школи чи майстру виробничого навчання ПТНЗ значно оптимізувати процес навчання. Так, на уроці при вивченні теми «Виконання ремонту одягу» можна використати гру «Подорож у книгу знань», де кожна сторінка книги відповідає певному етапу уроку, наприклад: - 1 сторінка – «Практична» (виконання практичного завдання); - 2 сторінка – «Історична» (захист домашнього завдання); - 3 сторінка – «Теоретична» (відповідь на запитання); - 4 сторінка – «Термінологічна» (повторення термінології); - 5 сторінка – «Загадкова» (розгадування загадки); - 6 сторінка – «Безпека праці» (повторення правил з безпеки праці); - 7 сторінка – «Нові знання» (викладення нового матеріалу); - 8 сторінка – «Перевір себе» (закріплення нового матеріалу); - 9 сторінка – «Оцінювальна» (підсумки вступного інструктажу); - 10 сторінка – «Самостійна» (самостійна робота учнів); - 11 сторінка – «Кінцева» (заключний інструктаж). Для цього учнів об’єднують у дві команди, обирають командирів та незалежного експерта з числа майстрів виробничого навчання. Команди повинні опрацювати кожну сторінку «Книги знань», дотримуючись правил гри відповідно до інструкцій: • відповіді будуть оцінюватися за дванадцятибальною шкалою; • заохочувальні бали нараховуватимуться за чітку змістовну відповідь або доповнення до відповіді команди-суперника; • штрафні бали зніматимуться за відсутність робочого одягу, порушення правил ТБ, відсутність робочого інструменту, порушення дисципліни, розмови в команді, неповну відповідь; • експерт оцінює відповідь команд згідно запропонованого бланку оцінювання, контролює час та правильність виконання практичних робіт, слідкує за дотриманням гласності у грі, підводить підсумки. Переможцем стає та команда, що набирає найбільшу кількість балів. На закінчення проводиться більш детальний аналіз ходу гри й досягнутих результатів в цілому та стосовно кожної команди; відзначаються найактивніші її учасники. Гра такого типу дає можливість учням як колективно, так і індивідуально відповідати, слідкувати за відповідями своїх товаришів, навчитися концентрувати увагу.
Перегляд файлу

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ  ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ: ІГРОВИЙ ПІДХІД

План уроку

Тема програми: Виконання ремонту одягу.

Тема уроку: Види ремонту, способи його виконання. Підкорочення низу штанів, спідниці. Заміна застібки «блискавка». Машинне штопання, вшивання латок. Розширення (завуження) виробу по лінії талії, стегон. Можливі дефекти та методи їх усунення.

Мета уроку:

а) навчальна: навчити учнів технологічно правильно з дотриманням технічних умов та технологічної послідовності виконувати види та способи ремонту одягу;

б) розвиваюча: розвивати в учнів творчий підхід до роботи, відчуття стилю й гармонії в одязі;

в) виховна: виховувати самостійність у виконанні технологічних операцій, почуття відповідальності та інтерес до обраної професії.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Дидактичне забезпечення: зразки, плакати, ілюстровані інструкційні карти, стенди.

Матеріально-технічне забезпечення: універсальні швейні машини

„YAMATA”, машини 1022 – М кл.ОЗЛМ, 51 – А кл. ПМЗ, 97 – А кл. ПМЗ, праска – У – 5, парогенератор, комп’ютер, проектор.

Інструменти: голки, наперсток, сантиметрова стрічка, ножиці, крейда, лінійка.

Міжпредметні зв’язки:

  • технологія виробів: тема «Ремонт одягу»;
  • основи охорони праці: тема «Основи безпеки праці»;
  • обладнання: тема «Засоби малої механізації»;
  • матеріалознавство: тема «Будова і властивості тканин»;
  • українська література.

 

Методи навчання:

  • Інтерактивна вправа з використанням гри «Подорож у книгу знань»;
  • Особистий показ майстром прийомів виконання робіт;
  • Мультимедійна презентація «Види латок»;
  • Мультимедійна презентація з охорони праці «Безпека праці»;
  • Розповідь;
  • Вирішення виробничих ситуацій.

 

Перелік навчально-виробничих робіт:

  • підкорочення низу штанів, спідниці;
  • заміна застібки «блискавка»;
  • машинне штопання, вшивання латок;
  • розширення (завуження) виробу по лінії талії, стегон;
  • дефекти та методи їх усунення.

Література: Борецька Є.Я., Малюга П.М. «Технологія виготовлення легкого жіночого та дитячого одягу», Батраченко Н.В., Головінов В.П., Каменєва Н.М. «Технологія виготовлення жіночого одягу».

Методична мета: Активізація пізнавальної діяльності учнів у процесі освоєння технологічного процесу виготовлення одягу.

Хід уроку

І. Організаційна частина – 3 хв.

  • перевірка присутності учнів на уроці;
  • рапорт чергового про готовність групи до заняття та справність обладнання.

ІІ. Вступний інструктаж – 50 хв.

  1. Актуалізація опорних знань:
  •     повідомлення програми й теми уроку

 

Тема програми: Виконання ремонту одягу.

Тема уроку: Види ремонту, способи виконання. Підкорочення низу штанів, спідниці. Заміна застібки «блискавка». Машинне штопання, вшивання латок. Розширення (завуження) виробу по лінії талії, стегон. Можливі дефекти та методи їх усунення.

цільова установка уроку: Для того, щоб зберегти одяг у хорошому стані, щоб виглядати охайним і акуратним, потрібно постійно стежити за його чистотою і вчасно ремонтувати: накладати латки, штопати, пришивати ґудзики, гачки, відновлювати шви, які розпоролися.

Причиною зношування тканин є дія різних чинників: механічних (протирання, розтягування )та фізико-хімічних (дія світла, вологи, температури, миючих засобів). Одяг зношується в основному від протирання, особливо на ліктях, колінах, внизу штанів, по кишенях, по низу рукавів.

У кожному конкретному випадку необхідно навчитися добре й акуратно ремонтувати одяг. Тому кваліфікований робітник кравецької справи повинен вміти не тільки технологічно правильно та якісно виготовляти швейні вироби, але й знати основні способи їх ремонту, від якості виконання якого залежить загальний вигляд виробу. На сьогоднішньому уроці-грі «Подорож у книгу знань» ми розглянемо види ремонту та способи їх виконання. Суть гри полягає в тому, що потрібно опрацювати кожну сторінку нашої книги.

Для цього учнів об’єднують у дві команди, обирають командирів та незалежного експерта з числа майстрів виробничого навчання.

 Кожна команда повинна захищати свій варіант відповіді. Учасники гри, командири, експерт повинні дотримуватися правил гри відповідно до інструкцій:

  •     відповіді будуть оцінюватися за дванадцятибальною шкалою;
  •     заохочувальні бали нараховуватимуться за чітку змістовну відповідь або доповнення до відповіді команди-суперника;
  •     штрафні бали зніматимуться за відсутність робочого одягу, порушення правил ТБ, відсутність робочого інструменту, порушення дисципліни, розмови в команді, неповну відповідь;
  •     експерт оцінює відповідь команд за запропонованим бланком оцінювання, контролює час та правильність виконання практичних робіт, слідкує за дотриманням гласності у грі, підводить підсумки.

 Переможцем стане команда, що набере найбільшу кількість балів.

Перевірка опорних знань, умінь і навичок (20 хв.)

Повторення пройденого матеріалу проводимо в такій послідовності:

1 сторінка – «Практична»

Виконання практичних завдань:

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\Фото з уроку Ганущак О.М\SAM_1650.JPG

  • Викроїти обшивку до горловини – 5 хв. (по одному учневі з кожної команди)
  • Зметати плечеві зрізи – 5 хв. (по одному учневі з кожної команди)

2 сторінка – «Історична» (захист домашнього завдання)

Завдання для обох командирів

    Підготувати короткі історичні повідомлення про виникнення

  • нічної сорочки;
  • постільної білизни.

3 сторінка – «Теоретична»

Запитання для двох команд (почергово):

  1. Для чого роблять надсічки на припусках швів обшивання горловини обшивкою?
  2. Як прикріпити внутрішній край обшивки?
  3. Як з’єднати обшивку з горловиною?
  4. Яка ширина шва зшивання плечових зрізів у нічній сорочці?
  5. Яка ширина обшивки в нічній сорочці?
  6.  Зі сторони якої деталі обметують плечові зрізи нічної сорочки?
  7. Зі сторони якої деталі зметують бокові зрізи нічної сорочки?
  8. Яку тканину використовують для пошиття нічної сорочки?

 

4 сторінка – «Термінологічна»

  1. З’єднання двох деталей по краю з наступним вивертанням їх на лицеву сторону – обшивання.
  2. Ниткове з’єднання двох або кількох різних за розміром деталей – зшивання.
  3. Закріплення підігнутого краю деталі стібками тимчасового призначення – заметування.
  4. Тимчасове з’єднання двох деталей по овальному контуру стібками тимчасового призначення – вметування.
  5. Розкладання припусків на шви або складок у різні сторони й закріплення їх у такому положенні за допомогою праски або пресу – розпрасування.
  6. Зменшення товщини шва, згину складок або краю деталі за допомогою праски або пресу – припрасування.

 

  1. сторінка – «Загадкова»

 

З мене шиють сорочки,

Штанці, сукенки, спіднички.

                             (Тканина)

Вона тоненька і міцна,

Латає нам кожух і свитки.

Як зветься штучка чарівна?

Ви здогадались, учні?

                                   (Нитка)

 

Усіх обшиваю, сама одягу не маю.

                                             (Голка)

 

Прасує все, чого торкається, а торкнеш її – кусається.

                                                                           (Праска)

 

Два кінці, два кільця, посередині – гвинтик.

                                                           (Ножиці)

 

Порахує сантиметри,

А як треба – міліметри!

Рівно лінії проводить,

І тебе за руку водить.

                    (Крейда)

 

 

6 сторінка – «Безпека праці»

     Учням пропонується переглянути мультимедійну презентацію «Безпека праці», після чого виконати завдання.

Завдання. Заповнити пропуски в реченнях.

  1. Світло має падати з лівого боку.
  2. Голки та булавки слід зберігати в ігольниці.
  3. Не можна користуватися іржавими голками та булавками.
  4. Праску слід ставити на металеву підставку.
  5. При прасуванні стояти на гумовому килимку.
  6. Передавати ножиці кільцями вперед.
  7. Перед початком роботи одягнути спецодяг.
  8. Перед прасуванням перевірити справність праски.
  9. Не брати голку до рота, не вколювати в одяг.
  10. Щоб не поколоти палець при проколюванні голкою тканини, користуватись наперстком.
  11. Якщо голка зламалась, її уламки викинути в спеціально відведене місце.
  12. Після закінчення роботи прибрати своє робоче місце.
  13. Передавати голку разом з ниткою, зав’язаною у вузлик.
  14. Не передавати через працюючу машину ніяких речей.
  15. Не ставити інструменти й інші речі біля рухомих частин машини.
  16. Заміна голки проводиться при виключеній машині.

 

     Таким чином, під час перегляду мультимедійної презентації «Безпека праці» ми повторили правила безпеки праці під час виконання ручних, машинних та прасувальних робіт.

Підведення підсумків опитування учнів.

     Мотивація та виставлення оцінок. Підсумкові оцінки будуть виставленні на заключному інструктажі з урахуванням виконаної самостійної роботи.

  1. Викладення нового матеріалу – 25 хв.

7 сторінка – «Нові знання»

     Оголошення теми уроку та мотивації для її вивчення : Види ремонту, способи виконання. Підкорочення низу штанів, спідниці. Заміна застібки «блискавка». Машинне штопання, вшивання латок. Розширення (завуження) виробу по лінії талії, стегон. Можливі дефекти та методи їх усунення.

План

  • підкорочення низу штанів;
  • заміна застібки «блискавка»;
  • виконання латок;
  • завуження чоловічих штанів по лінії талії.

Учням пропонується переглянути мультимедійну презентацію «Види латок. Виконання підкладної та вшивної латок. Виконання машинної штопки»

Після презентації здійснюється особистий показ майстром виконання трудових операцій (виконання накладної та двосторонньої латок).

Далі учні переглядають наступну мультимедійну презентацію «Розширення виробу по лінії талії»

Для більш ефективного та продуктивного засвоєння матеріалу учням пропонуються ілюстровані інструктивно-технологічні карти на теми:

  •  Послідовність заміни потайної застібки-блискавки;
  • Послідовність звуження чоловічих штанів по лінії талії;
  •  Послідовність укорочення низу штанів;
  •  Послідовність укорочення низу штанів з джинсової тканини;
  • Ремонт виробів методом штопання та вшивання латок.

 

  1. Закріплення нового матеріалу – 5хв.

8 сторінка – «Перевір себе»

Пропонується перегляд  мультимедійної презентації «Можливі дефекти та способи їх усунення».

9 сторінка – «Оцінювальна»

 

Підсумки вступного інструктажу

 

ІІІ. Поточний інструктаж

Видача завдання для самостійної роботи:

  • підкорочення низу штанів, спідниці;
  • заміна застібки «блискавка»;
  • машинне штопання, вшивання латок;
  • розширення (звуження) виробу по лінії талії, стегон;
  • дефекти та методи їх усунення.

Повідомлення критеріїв оцінювання

10 сторінка – «Самостійна»

Самостійна робота учнів – 5 год.

Цільові обходи майстром робочих місць з метою

  • перевірити дотримання технологічної послідовності;
  • перевірити якість робіт;
  • перевірити дотримання правил безпеки праці при виконанні самостійної роботи;
  • перевірити організацію робочого місця;
  • допомогти учням при виконанні самостійної роботи.

 

IV. Заключний інструктаж – 15 хв.

11 сторінка – «Кінцева»

 

  • підсумки роботи за день;
  • проведення більш детального аналізу ходу гри, досягнутих результатів в цілому та щодо кожної з команд, відзначення найактивніших учасників уроку;
  • виявлення типових помилок;
  • виставлення та мотивація оцінок;
  • видача домашнього завдання: виконання латок;
  • прибирання робочих місць.

 

docx
До підручника
Трудове навчання 4 клас (Роговська Л. І.)
Додано
10 грудня 2019
Переглядів
1292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку