Методична розробка по інноваційним технологіям «Ми мультфільм знімаємо самі» Відео Майстер клас «Мультфільм знімаємо самі». Пояснювальна записка. Велику важливу роль і значення в емоційній і в інтелектуальному розвитку життя всіх дітей грають мультфільми, як і казки, і розповіді, які часто їм розповідають батьки, вони вчать всіх малюків відрізняти вигадку від реальності, цінувати чесність і добро, боротися зі злом, вчать орієнтуватися в складних ситуаціях. Мультфільм - це особлива і невід'ємна частина дитинства. Це світ, в якому кожна дитина, може забути про реальність і помріяти, про казку. В силу високої сприйнятливості до зорових образів, внаслідок відсутності життєвого досвіду, завдяки цілеспрямованій дії творців мультфільмів діти легко і міцно засвоюють пропоновану з екрану модель поведінки. По-перше, перегляд мультфільмів розвиває фантазію дитини. За допомогою уяви, маленькі діти пізнають навколишній світ. По-друге, кожен мультфільм несе в собі ту чи іншу значення, сенс, дозвіл різних ситуацій. Але не кожна дитина знає або хоча б навіть замислюється про те, а як же вони створюються. Шкода, що зараз в країні мультфільми для дітей стали бізнесом, роблять їх приватні фірми, часто продукти їх діяльності впливають на дітей не з кращого боку. Мультфільми наповнені жорстокістю, що не справедливістю, і, на жаль, не вчать ні чого хорошого, а часом навіть, шкодять тендітної дитячої психіки, демонструючи героїв не зрозумілого походження. Але я хочу познайомити з іншого боку мультиплікації, де дитина розкриє свої здібності, можливості і таланти. Завдяки новим комп'ютерним технологіям мистецтво мультиплікації стало справою, доступним для багатьох. Мультфільми тепер з успіхом роблять і діти. Мультиплікація дає дитині великі можливості для розвитку творчих здібностей, поєднуючи теоретичні та практичні заняття, результатом яких є реальний продукт самостійної творчої праці дітей. В результаті роботи над створенням мультфільму у дітей розвиваються сенсомоторні якості, пов'язані з діями руки дитини, що забезпечують швидке і точне засвоєння технічних прийомів в різних видах діяльності, сприйняття пропорцій, особливостей об'ємної і плоскої форми, характеру ліній, просторових відносин; кольору, ритму, руху. Творчі здібності, спрямовані на створення нового, формуються тільки на нестандартному матеріалі, який унеможливлює роботу за існуючим шаблоном, анімація - мистецтво, що руйнує всі стереотипи зображення, руху, створення образів, чиї «межі збігаються тільки з межами уяви». Сучасні умови диктують і нові вимоги до людини: сьогодні затребувані активні, комунікабельні, творчі особистості, здатні масштабно мислити і діяти. Мистецтво анімації і являє собою сукупність різних видів діяльності, які формують гармонійно розвинену особистість. Заключний етап і підсумкову роботу хочу представити вам у вигляді майстер-класу «Мультфільм знімаємо самі». Дана робота, по створенню мультфільму проводилася як підсумковий захід в рамках проекту «Мультфільм своїми руками», в підготовчій групі (6-7 років). Робота будувалася на групових, подгруппових, фронтальних і індивідуальних заняттях. Цілями якими стали: 1. Виховання у дітей стійкої потреби в творчості, грунтуючись на їх внутрішніх можливості і резерви; 2. Формування у дітей погляду на анімацію з позиції творчої людини; 3. Розвивати мова дітей; 4. Викликати інтерес у батьків до експериментальної діяльності та спонукати до спільної творчості. А завданнями: освітніми: 1. Ознайомити дітей з історією мультиплікації; поняттями анімація, зйомка, сценарій, кадр, титри. 2. Ознайомити дітей з технологією створення мультиплікаційних фільмів. 3. Розширити знання дітей про такі професії, як сценарист, художник-аніматор, оператор зйомки, звукооператор. розвиваючими: 1. Розвивати творче мислення і уява. 2. Формувати художні навички і вміння. 3. Розвивати часові та просторові відносини в анімації. 4. Формувати навички зв'язного мовлення, вміння використовувати різноманітні виражальні засоби. які виховують: 1. Підтримувати прагнення дітей до відбиття своїх уявлень за допомогою анімаційної діяльності. 2. Виховувати естетичне почуття краси і гармонії в житті і мистецтві. 3. Прищеплювати відповідальне ставлення до своєї роботи. У сучасному світі робота педагога тісно пов'язана з сучасними технологіями, тому кожен може освоїти ази мультиплікації за допомогою простих і не хитрих програм і електронних пристроїв. Як поєднати вашу фантазію, педагогічні навички та вміння з сучасними електронними помічниками, без яких не обходиться жоден сучасний чоловік. Як ви думаєте, чи складно зняти мультфільм! Хочу вас запевнити, що ні! Я вам це покажу на своєму майстер-класі. Я пропоную, дії по етапної що б освоїти анімаційну діяльність, щоб застосовувати її у своїй педагогічній практиці. Тож почнемо! Етапи створення мультфільмів. 1. Написання сценарію. 2. Створення декорацій і героїв. 3. Зйомка по епізодам. 4. Монтаж (верстка). 5. Звукове оформлення. Нам знадобиться наступне матеріали і обладнання. 1. Цифровий фотоапарат. 2. Штатів, на який кріпиться фотоапарат. 3. Програма для монтажу. 1 ЕТАП. Сюжет вибираємо простий, на основі вірша В. Орлова «Що ми знаємо про годинник» 2 ЕТАП. Наступний крок - створення образів героїв і декорацій. За фон ми взяли звичайні шпалери. Героя і декорації намалювали і вирізали. Для початку зйомки - все готово! 3 ЕТАП. Зйомка. - відповідальний етап, ми втілюємо в життя сценарій. Встановіть фотоапарат на штативі так, щоб в поле об'єктива фотоапарата повністю потрапив лист - «сцена». Що б змусити нашого героя рухатися, ми будемо використовувати техніку перекладки. Необхідно зробити фотографії, перекладаючи малюнки героїв на сцені відповідно сценарієм. Для нашого хвилинного мультфільму було відзнято більше трьохсот кадрів. Для того, щоб рух персонажа здавалося плавним, потрібно дуже швидка зміна кадрів. 4 ЕТАП. Монтаж - заключний етап «збирання» мультфільму. Тепер ми повинні: 1. Імпортувати фотографії з фотоапарата в ноутбук в окрему папку. 2. Відкрити програму для монтажу Soni Vegas, імпортувати фотографії - виділити потрібні і перемістити їх у вікно. Щоб наш мультфільм не видався нудним, на кадри ми наклали музичний фон, з цокання годинника 5 ЕТАП. Тепер останній і найвідповідальніший момент - це озвучування. Дитина читає заздалегідь вивчений текст, проводиться запис закадрового тексту. Після озвучування потрібно створене нами відео зберегти. І так все готово! Приємного перегляду! література: 1. Загалада Л. Діти і мультиплікація. // Світ сім'ї. -2005. - № 11. 2. Тимофєєва Л. Л. Проектний метод в дитячому саду. «Мультфільм своїми руками». - СПб.: ТОВ «ВИДАВНИЦТВО« ДИТИНСТВО-ПРЕС »», 2011. Використовувані ресурси: 1. www.o-detstve.ru 2. www.wikipedia.ru 3. www.maam.ru 4. mutiplikator.ucoz.ru |