Із зеброю треба завжди дружити, без знаків дорожніх не можна жити
Ціль: Формування знань про знаки дорожнього руху.
Завдання:Повторити і закріпити знання сигналів світлофора. Ознайомити з деякими дорожніми знаками. З'ясувати значення деяких з них. Виховувати особистість безпечного типу. Виховувати дисциплінованість при дотриманні правил дорожнього руху. Розвивати навички практичного виконання правил вуличного руху.
Звучить мелодія наша служба небезпечна і важка.
Учитель з кермом заходить до класу, прикріплює на дошку табличку «ДПС»
УЧИТЕЛЬ: Діти, вгадали, хто я? Давайте знайомитися, Я інспектор Сігналкін. А хто знає, як розшифровується це слово? А навіщо потрібна дорожньо-патрульна служба?
Кольорові світлофори
І день, і ніч горять.
Щоб було безпечно,
Всім потрібно знати,
і виконувати, без сумніву...
(Правила дорожнього руху)
Учитель: Як ви думаєте, яка тема буде сьогоднішньої виховної години? (Знаки дорожнього руху) А ви все добре вмієте читати знаки дорожнього руху? Ну, що ж давайте їх покличемо.
(Вчитель свистить у свисток.) На танець вибігають діти з дорожніми знаками. Після танцю вони прикріплюють знаки зворотньою стороною.
УЧИТЕЛЬ: Правила - закон дороги, їх знання і дотримання необхідні. В середньому в нашій країні кожен день гинуть 15 дітей і 150 осіб отримують травми, значить щорічно діти скоюють 600 000 помилок. Задумайтесь.
Щоб жити, не знаючи суму,
Щоб бігати, плавати і літати,
Ти повинен правила дорожнього руху
Завжди і всюди пам’ятати .
Учитель: Так-так, чомусь знаки від Вас відвернулися. Схоже, хтось сьогодні порушив правила дорожнього руху! Давайте-но мені допоможіть знаки розгорнути, щоб ми з вами і інші пішоходи могли їх читати на дорозі!
- Дорожні знаки - це символи (умовні позначення), що встановлюються на дорогах для орієнтації учасників дорожнього руху.
1.На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.
Цього звіра звати «зебра»,
В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід –
Це безпечний …
(Перехід)
- Поясніть, для чого він потрібен, де можна побачити? (Після виконання завдання, вчитель відкриває цей дорожній знак.)
2.Ось трикутник, ну, а в ньому
Парочка малят,
Може це вони додому
Весело біжать?
(Діти)
У вас на партах лежать аркуші і фарби. Намалюйте цей дорожній знак. Поясніть, для чого він потрібен, де можна побачити?
Давайте порівняємо, чи правильно ви виконали завдання? (Після виконання завдання, вчитель відкриває цей дорожній знак.)
3. У вас лежать на столах конверти з пазлами. Зберіть їх, і розкажіть, про що інформують ці знаки. (Після виконання завдання, вчитель відкриває цей дорожній знак.)
4. Цей кінь не їсть вівса,
Замість ніг — два колеса.
Сядь верхи і мчись на нім,
Тільки краще права кермом. (Велосипед)
Розкажіть правила пересування на велосипеді. (Після виконання завдання, вчитель відкриває цей дорожній знак.)
5. А хто знає як, цей же знак виглядає навпаки? (Діти міркують.) (Після виконання завдання, вчитель відкриває цей дорожній знак.)
6. Я в колі з обводом червоним,
Це означає тут небезпечно.
Тут, зрозумійте, заборона
Пішохідного руху.
Як виглядає цей знак? (Після виконання завдання, вчитель відкриває цей дорожній знак.)
А для чого цей знак помістили в червоне коло? Який знак ми вже з вами відкрили, який говорить теж про заборону?
7. Ну, що ж. Знаки ми перевернули, але діти, а якщо на дорозі немає знака, як за допомогою чого може тоді орієнтуватися пішохід?
Він по черзі справно блима
Нам ліхтарними очима
Їх у нього цілих три,
Вони служать не для гри.
Як червоне блисне око,
Нас попереджає строго:
Знає це, напевне, кожний —
Стій на місці, йти не можна.
Світло жовте загорілось,
Ще постій, зроби-но милість,
Приготуйся вирушати,
Та не варто поспішати.
А зелене — добре світло —
Каже: «Йди!» — усім привітно.
Що ж таке це, малюки?
Відгадайте залюбки!
(Світлофор)
У нас теж є світлофор. Чого у нього не вистачає. Назвіть кольори світлофора. На партах кола. Розфарбуйте 1 - червоним, 2- жовтим, 3 - зеленим. Прикріпіть на світлофор.
Діти, а як повинен пересуватися пішохід, якщо немає світлофора і знаків? (По узбіччю назустріч транспорту, подивившись наліво і направо.)
Вирішіть завдання правил дорожнього руху.
Якщо ти згоден, в клітинах став "+", якщо не згоден "-". |
||
1 |
Одне з небезпечних місць для пішоходів - перехрестя. |
|
2 |
На тротуарі поруч з проїжджою частиною можна грати з м'ячем. |
|
3 |
Якщо запізнюєшся на урок, потрібно швидко перебігти дорогу |
|
4 |
Потрібно дочекатися, коли автобус від'їде подалі від зупинки. Тільки тоді переходити дорогу. |
|
5 |
Рухайся по тротуару, дотримуючись правої сторони. |
|
6 |
На жовтий сигнал світлофора потрібно стояти. |
|
Перевірка відповідей.
УЧИТЕЛЬ: Який же висновок ми зробимо сьогодні? Підніміть руки кому сподобалась, сьогоднішня виховна година?