МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА по темі: «ПРИГОТУВАННЯ БАРВНИКІВ ТА РОЗЧИНІВ РІЗНОЇ КОНЦЕНТРАЦІЇ. ВИДИ СИВИНИ. ФАРБУВАННЯ ВОЛОССЯ, С РІЗНИМ ВІДС

Про матеріал
Рекомендовано для використання в професійно-технічних навчальних закладах профілю сфери побуту. Метою методрозробки є застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти, для забезпечення доступності та якості навчання. В методичній частині розкрити деякі теоретичні, методичні та практичні аспекти теми, розглянуто структуру уроку виробничого навчання з використанням інноваційних технологій. Представлен план проведення урока виробничого навчання. Цей урок проводиться в межах теми програми «Фарбування волосся сучасними техніками».Автор методичної розробки розміщує власний досвід та результат дослідження опрацьованих літературних джерел по впровадженню активних форм і методів навчання
Перегляд файлу

                      Державний навчальний заклад
               «Одеський центр професійно-технічної освіти»

 

                       

                               МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

                                                по темі:

«ПРИГОТУВАННЯ БАРВНИКІВ ТА РОЗЧИНІВ РІЗНОЇ КОНЦЕНТРАЦІЇ. ВИДИ СИВИНИ. ФАРБУВАННЯ ВОЛОССЯ, С РІЗНИМ ВІДСОТКОМ СИВИНИ.»

 

 D:\KAPMAH\папка\ПРЕЗЕНТАЦИИ\Окрашивание  седины.pptx2.pptx3\Слайд3.JPG G:\Атестация\Презентация2.pptxфарбування2\Слайд9.JPG

 

Професія: „перукар” (перукар-модельєр”)

Код професії: 5141

Рівень кваліфікації: перукар 2 класу

З роки навчання

 

 

 

                                                                        Виконавець:   

                                                                        майстер виробничого навчання                                                                                        

                                                                        Безкровна Катерина  Вячеславівна   

                                                                               

                                                                               

Розглянуто  на засіданні

методичного об’єднання

сфери послуг та рекомендовано

до використання в учбовому процесі

Протокол № ___ від __________

Голова МО ______ Краснобока Т.Р.

 

 

 

м.Одеса

 

 

 

 

 

АНОТАЦІЯ

 

 

Урок виробничого навчання розроблен згідно  Державних стандартів професійно-технічної освіти з професії „перукар” (перукар-модельєр”) код професії: 5141 рівень кваліфікації: перукар 2 класу, З роки навчання.

 

Рекомендовано для використання в професійно-технічних навчальних закладах профілю сфери побуту.

Метою методрозробки є застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти, для забезпечення

доступності та якості навчання.

В методичній частині розкрити деякі теоретичні, методичні та практичні аспекти теми, розглянуто структуру уроку виробничого навчання з використанням інноваційних технологій.

 Представлен план проведення урока виробничого навчання. Цей урок проводиться в межах теми програми «Фарбування волосся сучасними техніками».Автор методичної розробки розміщує власний досвід та результат дослідження опрацьованих літературних джерел по впровадженню активних форм і методів навчання.

 У практичній частині роботи надано розробку структури урока виробничого навчання з використанням інноваційних технологій. При написанні методичної розробки майстер виробничого навчання подає новий матеріал у вигляді мультимедійної презентації, пояснення із застосуванням дидактичного матеріалу, та практичного показу прийомів виконання фарбування сивини ,що дозволяє істотно підвищити показники змістового розуміння.

Методична розробка може бути цікавою для початківців - майстрів виробничого навчання за професією перукар  професійно-технічних навчальних закладів,  а також й учнів , які цікавляться вдосконаленням навиків  та  розвитку їх знань та навичок у професійної практичної діяльності.

Представлена ​​методична розробка підвищує рівень педагогічної майстерності та професійного досвіду майстра. Майстер отримує необхідний рівень інформації з даної теми і необхідні знання, які допоможуть йому провести заняття з урахуванням всіх норм і вимог, допомогти учням правильно орієнтувати свою діяльність на занятті, тим самим, підвищуючи його професійну майстерність і прагнення отримувати нові знання по своїй професії.

 

 

 

 

 

Зміст

 

 

Вступ ………………………………………………………………….

3

1.

Теоретична частина…………………………………………………..

4

 

1.1.Характеристика сивого волосся. Природний колір волосся.Рівень глибини тону волосся.

1.2.Групи барвників ,окислювач.

4

2.

Методична частина…………………………………………………...

10

3.

Практична частина…………………………………………………...

12

3.1.

План уроку виробничого навчання………………………………….

14

4.

Висновки………………………………………………………………

21

 

5.

ДОДАТКИ:

Інструкційно-технологічна карта виконання

22

6.

Інструкція з безпеки праці при роботі в лабораторії перукарів

23

 

Правила техніки безпеки …………………..

 

 

7.

Критерії оцінювання………………………………………………………

25

8.

Література……………………………………………………………..

26

9.

Презентація: Фарбування сивини.

27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 Фарбування волосся – одна з найпоширеніших послуг у перукарнях та салонах краси. Якісно пофарбоване волосся суттєво покращує загальний імідж людини. Завдяки фарбуванню волосся стає можливим приховати недоліки зовнішності та підкреслити риси, які того варті. Щоб фарбувати волосся правильно та не нашкодити волоссю необхідно, перш за все, знати основні теоретичні правила, розуміти що таке природній колір волосся і як він утворюється, які процеси відбуваються в  середині стержня волосини під час взаємодії з хімічними препаратами, на які кольоротипи поділяється зовнішність людей, на які види за структурою поділяється волосся. Як впливає структура волосся на вибір хімічних препаратів , на час їх витримки на волоссі. Для грамотного визначення кольору волосся обов’язково знати такі поняття як рівень глибини тону та фон освітлення. В темі окислювачі визначені основні можливості окислювачів та правила їх вибору. Представлена технологія фарбування сивого волосся – є класичним варіантом послідовності нанесення барвника.

Забарвлення сивого волосся має ряд тонкощів, тому підходити до цього процесу слід, озброївшись засобами від відомих і перевірених виробників. До числа надійних засобів для фарбування сивого волосся перукарі-професіонали відносять фарбу Естель професійна.

Ця розробка вчених з Санкт-Петербурга досить швидко завоювала успіх і широке визнання в чому завдяки використанню сучасних технологій виробництва та застосування активних компонентів косметичних лідерів і провідних виробників з США, Франції, Італії, Німеччини. Вироблений препарат повністю відповідає європейським стандартам.

Одним з основних переваг ряду барвників Естель є широка палітра кольорів. Також важлива в подібній різновиди продукції сучасна упаковка і зручність застосування. Особливу увагу приділили виробники та доступною і своєчасної інформаційної підтримки користувачів.

Досвідчені перукарі стверджують, що Естель є досить м'яким засобом, що дозволяє буквально творити чудеса в руках майстрів зі стажем.

При цьому, не применшуючи ефективності кошти в домашньому використанні, професіонали все ж закликають скористатися своїми послугами, оскільки, для максимально природного і натурального вигляду волосся слід покрити їх не щільно, до того ж склад повинен бути приготований правильно. Спотворення рецепта фарбування, при якому може бути порушено дотримання пропорцій в процесі змішування, неправильний вибір оксигенту, чреватий перепаліваніем волосся або слабкої стійкості покриття, при якому фарба швидко змивається. Можливо і розбіжність відтінків, яке краще контролювати по-перше з боку, а по-друге досвідченим оком майстра.

З іншого боку, все чудові властивості фарби дають можливість для творчого підходу до професії перукаря і досягнення несподіваних естетичних результатів. Зокрема, майстри, в належній мірі вивчили властивості цього засобу успішно практикують змішування різних тонів фарб для досягнення потрібного, індивідуального, саме вашого відтінку. Для подібних творчих експериментів фарба Естель підходить краще за інших.

У лінійці фарб Естель професійна передбачені ряд зразків, які вельми легко справляються з сивим волоссям. У їх число входять особливі натуральні спец-тони, які в змозі якісно трансформувати сивину в нездоланну витвір мистецтва.

Крім того, для протруєння сивого волосся вже немає необхідності застосовувати перекис водню.

Як приклад можна розглянути крем фарбу ESTEL Professional DE LUXE SILVER, яка після застосування дає волоссю живий блиск і стійкий відтінок. Це забезпечується її універсальним складом, простотою приготування і застосування. Крем фарба для сивого волосся, змішується не викликаючи утруднень, володіє еластичною м'якою консистенцією, а на волосся наноситься швидко і просто.

1. Теоретична частина

1.1. Характеристика сивого волосся

Сивина - знак мудрості і зрілості. Однак у той же час вона є ознакою початку неминучого процесу - старіння. Поява навіть пари-трійки сивих волосинок змушує дам все частіше замислюватися про те, як позбавитися від сивого волосся з найбільш натуральним ефектом? У ході експериментів жінки здатні викручуватись самими різними способами лише для того, щоб зберегти свою красу.

У склад волосся входить спеціальна речовина - меланін. Вона є забарвлюючим елементом і виробляється в фолікулах. Природно, чим більше меланіну містять локони, тим більш насиченим і темнішим їх колір. Через зниження активності клітин, що виробляють меланін, колірний пігмент перестає вироблятися, і ми можемо помітити посивіле пасмо.

Оскільки меланін в сивому волоссі відсутній, це відображається на зовнішньому вигляді і структурі - воно стає більш жорстким. Це змушує використовувати спеціальну фарбу для сивого волосся, так як прості засоби фарбування можуть не впоратися із завданням повноцінного маскування.

Серія De Luxe Silver Чудової розробкою фахівців бренду Естель є серія фарб, призначених для фарбування сивого волосся. Палітра цієї лінії включає п`ятдесят надзвичайно красивих відтінків, прекрасно маскують сивину. Волосся, пофарбовані складом цієї серії, набувають рівномірну насичене забарвлення і натуральний блиск. Відмінною особливістю барвників De Luxe Silver є простота приготування робочого складу і легкість нанесення його на пасма. Завдяки цим якостям професійні барвники цієї лінії без проблем можуть бути використані для аматорського фарбування локонів. Завдяки присутності комплексу кератинів і великої кількості поживних компонентів в рецептурі фарба не пошкоджує структуру волосся.

 Природний колір волосся .

Будь-які послуги з укладання, забарвленням, завивці волосся повинні неодмінно грунтуватися на глибокому розумінні процесів росту волосся, їх структури та хімічного складу. Для того щоб розуміти природу кольору волосся, процеси які з ним відбуваються, мати можливість спрогнозувати результати фарбування, слід перш за все знати будову волосся та як утворюється колір. Волосся складається з двох основних частин: підшкірної – луковиця та надшкірної – стержень. Стержень в свою чергу складається з трьох шарів: Зовнішній – кутикула, під мікроскопом має вигляд лусочок, які захищають наступні шари. Середній – кортекс, в ньому міститься білок кератин та пігмент меланін Найглибший – медулла, складається з пухирців воздуха, виконує терморегулюючу функцію. Колір волосся утворюється в корковому шарі волосся меланоцитами, які продукують два типи пігменту меланіну: гранульований (зернистий) — евмеланін; розсіяний (дифузійний) — феомеланін. Пігмент утворюється у корені волосини та просувається волосиною далі. Поширюється він нерівномірно. Ближче до зовнішнього шару у волосині стає менше кольорових речовин. У кутикулі їх майже немає. Пігменту в темному волоссі набагато більше, ніж у світлому.

  Природний колір волосся визначається комбінацією різних типів пігменту, їх формою, розміром і кількістю.

 Гранульовані пігменти евмеланіну надають волоссю кольору від чорного до бурого. Гранули меланіну подовженої форми надають волоссю темного кольору. Чим їх менше, тим світліший колір

Гранули меланіну круглої або овальної форми надають волоссю рудого кольору.

Поєднання подовжених гранул з овальними та круглими дає приємний рудувато-коричневий відтінок.

 При поєднанні подовжених гранул і невеликої кількості круглих волосся буде чорним з рудим відтінком.

 Розсіяні пігменти феомеланіну дають кольори від жовтого до червоного. Кожна людина має настільки неповторну комбінацію натуральних пігментів, що зустріти людей з однаковим кольором волосся практично неможливо.

 

 Якщо волосся втрачає натуральний пігмент, воно знебарвлюється та втрачає еластичність, якої волоссю надавав меланін. З віком волосся сивіє; це пояснюється старінням організму, припиненням утворення пігментів. Жінки починають сивіти раніше за чоловіків. Передчасне сивіння часто буває спадковим і починається, як правило, зі скронь. Іноді сивина з'являється через стреси. Існує ще таке явище, як альбінізм — уроджена відсутність пігментації волосся, шкіри, райдужної оболонки очей. Альбінізм може з'явитися також унаслідок сильного отруєння.

Досяг повної довжини волосся людини складається з двох основних частин: кореня і стержня. Власний корень це частина волоса, розташована під шкірою голови. Волосяной стрежень це делянка волоса, виступаючий над шкірою.

Структура волосяного кореня включає в себе фолікул, цибулину, папілу , м'яз і сальні залози.

Стержень волосини складається з трьох основних шарів: кутикули , кортикального шару і внутрішнього шару.

 Гігроскопичне та негігроскопичне волосся.

Гігроскопічне волосся (пористе волосся) Лусочки зовнішнього шару волосини не щільно прилягають одна до одної. Негігроскопічне волосся (скловидне волосся) Лусочки зовнішнього шару волосини щільно прилягають одна до одної. Добре поглинає воду, барвники, хімічні розчини та.інші речовини. Погано поглинає воду, барвники, хімічні розчини та інші речовини.

 Рівень глибини тону волосся.

 Рівень глибини тону (РГТ) – це ступінь темності/світлості волосся, тобто на скільки волосся темне або світле таких рівнів як правило 10. Чим вище цифрова позначка рівня тим світліше волосся. Цифрова позначка рівня глибини тону (РГТ) Назва рівня глибини тону (РГТ) 1/0 синьо-чорний 2/0 чорний 3/0 темно-коричневий 4/0 коричневий 5/0 світло-коричневий 6/0 темний блондин 7/0 блондин 8/0 світлий блондин 9/0 дуже світлий блондин 10/0 яскравий блондин Фон освітлення – це колір волосся , який отримується після часткового порушення природного пігменту атомарним киснем під час процедури фарбування або знебарвлення волосся.  Кисень висвітлює частину природного пігменту, волосся маэ колір фону освітлення, який в подальшому впливає на кінцевий результат фарбування. Кожен виробник випускає фарб карту або палітру тонів – це папка, в якій представлений повний асортимент барвників даного виробника. Щоб визначити РГТ необхідно користуватися рядом натуральних відтінків та кольорів.

 Групи барвників .

 Перша група барвників.  Усі барвники для волосся умовно поділяються на чотири групи:

 І група – знебарвлюючі засоби

ІІ група – хімічні барвники

ІІІ група – фізичні барвники

 ІV група – рослинні барвники

І та ІІ група взаємодіють з волоссям тільки за участю окислювача. 

Барвники І групи – це препарати, які використовуються для знебарвлення (випалювання) пігменту волосся. Барвники І групи – це препарати, які можуть бути у вигляді пудри світлого кольору з різними відтінками, або у вигляді крему. Знебарвлюючі засоби вступають в реакцію з волоссям тільки за участю активуючого компонента – окислювача. Пропорції змішування знебарвлюючого засобу та окисника можуть бути 1:1 або 1:2. Час витримки встановлюється згідно з інструкцією виробника та вихідними даними клієнта.

 Зміни, які відбуваються з волоссям під час висвітлення порошковими барвниками.

Освітлювальний засіб діє на роговий шар волосся. Його лужний компонент

відкриває луски; засіб проникає всередину, вступає в реакцію з

натуральним пігментом волосся, окислює його. Пігмент утрачає свій колір,

повністю або частково руйнується, набуває здатності розчинятися у воді,

вимивається з волосся, залишаючи в ньому порожнини. Окисник руйнує також кератинові зв'язки волосся, тому освітлене волосся стає легшим і

ламкішим. Процес блондування має поетапний перебіг, колір пігменту

міняється так: червоний, червоно-оранжевий, оранжевий, жовто-оранжевий,

жовтий, світло-жовтий. Однак завжди пам'ятайте, що після  знебарвлені волосся стають крихкими, ламкими і вимагають дбайливого до себе ставлення.

За допомогою барвників першої групи виконують такі перукарські операції:

—  освітлення — зміну природного кольору волосся на півтону, декілька

тонів (як самостійну або підготовчу операції з фарбування волосся);

— знебарвлення — повне освітлення до надання кольору «блондин» (як

самостійну або підготовчу операції з фарбування);

—  протравлювання — видалення з волосся штучних пігментів попереднього

барвника перед наступним фарбуванням; підготовка сивого та темного

волосся до фарбування світлими барвниками;

— мелірування — освітлення окремих пасом волосся;

—  балаяж — освітлення кінчиків волосся (як самостійну або підготовчу

 операцію).

Друга група барвників.

 Барвники ІІ групи – хімічні барвники, це препарати, які мають кремоподібну або гелеподібну текстуру, які використовуються для кардинального фарбування волосся на тривалий час. Барвники ІІ групи на упаковці мають цифрову позначку кольору та назву кольору словами. Цифрова позначка може складатися з двох або трьох цифр, які розділені точкою або дробом. Перша цифра в номері барвника позначає рівень глибини тону. Друга цифра після дробу або іншого розділового знаку позначає власне колір. Третя цифра (якщо вона є) – відтінок Хімічні барвники повністю зафарбовують сиве волосся.

Фарбування сивого волосся.

В сивому волоссі відсутній пігмент або присутня невелика кількість жовтого

пігменту. Структура сивого волосся змінено порівняно зі здоровим,у нього з’являється  велика кількість порожнин,заповненних повітрям. Сиве волосся важко піддається фарбуванню.

Для того, щоб вдало вибрати барвник, слід враховувати такі фактори:

1) природний колір волосся, при визначенні кольору волосся клієнта використовують шкалу натуральних відтінків. Пасмо волосся слід підвести і оглянути на просвіт;

2) відсоток сивини; яка сивина-очагова, розсіяна,

3)  довжину відрослих коренів після попереднього фарбування;

4) рівень тону по довжині та на кінчиках волосся;

5) необхідний рівень освітлення;

6) сумісність відтінків;

7) колір шкіри обличчя клієнта;

8) чутливість волосся до барвника;

9) побажання клієнта, стан його здоров'я.

1. Сивина зафарбовується на 100 %.

х/0; х/3

2. Рівень глибини тону Пропорції змішування Окисник, %

1-7                                     1:1                                    6%

8-9                                     2:1                                    9%

3. Сивина зафарбовується «тон у тон», на 1 тон світліше і на скільки завгодно

 тонів темніше.

Окислювачі- це емульсія , яка містить в своєму складі основну діючу речовину – стабілізований перекис водню та доглядаючи компоненти. При змішуванні окислювача з барвником відбувається вивільнення атомарного кисню, який висвітлює меланін та окислює молекули кольору.

6% окислювач використовується для:

 освітлення на 2 рівня глибини тону в прикореневій зоні,

 на 1 рівень глибини тону по довжині полотна волосся,

 фарбування сивини.

9% окислювач використовується для:

освітлення на 3 рівня глибини тону в прикореневій зоні,

на 2 рівня глибини тону по довжині полотна волосся,

фарбування сивини.

Фарбування сивини в модні відтінки.

 Додаємо завжди відтінки натурального ряду /3 (теплі); /0 (холодні) в залежності від  напрямку вибраного модного відтінку. Сиве волосся жорсткіше, сухе та важко піддається фарбуванню. Необхідна попередня обробка протравлюванням (нанесення окисника на всю довжину волосся). Для повного зафарбовування локальної сивини, необхідна  передпігментація.особливо якщо сивина нерівномірна або очагова. Для виконання передпігментації на волосся наносять барвник на тон темніший натурального кольору й розбавлений 1:1 з водою,витримують 10 хвилин не змивають,потім наносять барвник із6%або9% емульсією окисника на 35 хвилин..Після закінчення часу витримки барвник змивають з волосся  шампунем  і бальзамом виконують нейтралізацію волосся.

При фарбуванні пропорції змішування барвників в залежності від % сивини.

% сивини    Пропорції змішування  

15-40%       Модна гама + натуральний ряд 2:1

40-60%       Модна гама + натуральний ряд 1:1

60-100%     Модна гама + натуральний ряд + кольоровий коректор 1:2+1/3

Час витримки барвника 45 хвилин.

 Барвники х/00, х/х0 Ці барвники призначені для сивого волосся, яке важко

піддається фарбуванню волосся.

Можливо зафарбувати волосся:

- «тон у тон»;

- на 2 тона світліше;

- скільки завгодно тонів темніше. Пропорції змішування крему (гелю) з окислювачем 1:1. Час витримки встановлюється згідно з інструкцією виробника та вихідними даними клієнта.

Послідовність процесу фарбування:

1. Окислювач пом’якшує роговий шар волосся;

2. Пігмент барвника потрапляє в середину волосини;

3. Окислювач випалює природній пігмент волосся;

4. З’являються порожнини;

5. Порожнини заповнюються штучним пігментом барвника.

Час витримки барвника 45 хвилин. Для нейтралізації небажаних жовтих  відтінків на сивому волоссі застосовують відтінювальні шампуні.

Техніка безпеки під час фарбування волосся

1. Нанести крем або вазелін по крайовій лінії росту волосся.

2. Захистити шкіру рук від дії фарби, надівши гумові рукавички.

3. Не використовувати інструменти і матеріали виготовлених із металу (вступає в реакцію з фарбою).

4. Захистити клієнта від потрапляння на одяг і шкіру фарби, вкривши

поліетиленовим пеньюаром.

5. Захистити свій одяг від потрапляння фарби, надівши пеньюар або халат.

6. В разі потрапляння фарби у очі, ретельно промити теплою проточною водою.

7. Перед фарбування провести реакцію шкіри на барвник.

8. Виконувати фарбування волосся, слідуючи інструкції.

9. Фарбу тримати на волоссі тільки час, зазначений в інструкції, враховуючи стан і структуру волосся.

10. При змиванні фарби слідкувати, щоб вона не потрапили в очі. По крайовій лінії росту волосся притримувати ребром долоні.

Гарно промити шкіру голови. Не смикати волосся під час миття – воно дуже слабке.

11. Обов’язково провести нейтралізацію після миття волосся голови, щоб волосся зберігало заданий колір, насичилось

поживними речовинами і легше розчісувалося після миття.

12. Фарбу використовувати тільки до зазначеного терміну.

13. Фарбу готувати тільки перед безпосереднім використанням.

14. Не наносити фарбу на шкіру, щоб не викликати подразнення, свербіж і

сухість.

15. Не розчісувати під час фарбування волосся гребінцем із частими зубцями.

16. Обов’язково починати фарбувати тільки із холодних зон (потилиця) і сивого  волосся, а потім теплі зони.

 

Приступаючи до фарбування, необхідно не тільки враховувати якість волосся для визначення швидкості фарбування, але і досить точно уявляти собі майбутню зачіску і характер стрижки. Важлива і приналежність до типу (осінньому, весняному, літньому, зимового). Представникам весняного і зимового типів рекомендуються попелясті тони в зачісці, а літнього та осіннього теплі тони золоті або рудуваті відтінки.

 Операція фарбування включає ряд обов'язкових підготовчих робіт :

- З'ясування стану здоров'я та самопочуття клієнта ;

- Діагностику волосся і шкіри ;

- З'ясування природного та бажаного кольору волосся клієнта ;

- Вибір барвника ;

- Тестування волосся і шкіри на дію барвника, окислювача ;

- Визначення методу фарбування ;

- Підготовку інструмента і пристосувань;

- Підготовку волосся.

Фарбники 10 РГТ  працюють тільки через обезбарвлення. Барвники с двома нулями після  / - 100%зафарбовують сивину.

Інструкційно-технологічна карта фарбування сивини(дод.1)

Клієнт  РГТ  8,

Бажання клієнта модний відтінок 8,37, 40% сивини.

Готою суміш 2(модна гама): 1 (натуральний ряд) 8.37+8,0 9% окисник. Час витримки барвника 45 хвилин.

 Одразу після фарбування необхідно вимити шкіру голови, до того ж тими засобами, які пропонує фірма-виробник фарби. Причому показник кислотного pН засобів по догляду після фарбування повинен відповідати показнику лугового pН використаного барвника. Це спеціальні шампуні і кондиціонери, призначені для нейтралізації вмісту лугів на шкірі і закриття кутикули волосся. Використовуючи такі засоби, фарбування виходить стійке і безпечне.

Мити волосся можна не раніше ніж через 3 дні після фарбування. Протягом двух тижнів після фарбування використовуємо для миття волосся спеціальний шампунь, який має кислий рівень pН. Завдяки цьому нейтралізується луги у волосяних «мішечках» і всередині самої волосини. Найчастіше в таких шампунях містяться білкові з’єднання, які сприяють відновленню міжклітинних зв’язків у волоссі (які руйнуються під впливом фарби). Дотримуючись таких рекондацій можна розраховувати на стійкий колір і здорове волосся.

Не можна фарбувати волосся частіше 3 разів на місяц – інакше порушується структура волосся, яке потребуватиме подальшого лікування.

Одразу після фарбування слід обробити волосся бальзамом-ополіскувачем, а потім живильним кремом, які відновлює структуру волосся.

 

 

2.Методична частина.

Зміни в суспільстві змінили й вимоги до майстра виробничого навчання. Велика роль в організації навчально-виховного процесу відводиться саме йому, адже якість підготовки висококваліфікованих фахівців залежить від професійного рівня майстра. Сьогодні, з урахуванням розвитку технологічних процесів, майстер виробничого навчання повинен не тільки  знати галузь господарства,  а й мати глибокі знання педагогіки і психології. Практика доводить, що сучасний майстер виробничого навчання повинен мати комунікативні навики, здатність до самооцінки, аналітичне мислення, уміння гнучко адаптуватися, брати на себе відповідальність, виявляти ініціативу, вміти приймати адекватні рішення, повинен мати педагогічний такт та педагогічну самостійність, педагогічне мистецтво та артистизм.

Педагог повинен бути самостійним, вільним творцем, який сам завжди рухається, шукає, розвиває наступні якості особистості, структура яких характеризує  наступні педагогічні здібності:

- здібність зробити навчальний матеріал доступним

- творчість у роботі, бо завдяки творчому підходу у учнів формується повага та інтерес до майбутньої професії;

- педагогічно - вольовий вплив на учнів;

- здібності до організації колективу учнів;

- інтерес та любов до учнів ;

- змістовність та яскравість мовлення, технічно та технологічно грамотна мова;

- здібності до поєднання змісту навчального предмету із життям;

- спостережливість;

- педагогічна вимогливість.

     Сучасний урок виробничого навчання -це місце, де відбуваються самі процеси навчання, виховання і розвитку особистості.

-це логічно закінчений, цілісний, обмежений визначеними рамками відрізок навчально-виховного процесу.

-це дзеркало загальної педагогічної культури майстра виробничого навчання, мірило його інтелектуального скарбу, показник його кругозору, ерудиції.

     Безпосередньо готуючись до уроку майстер виробничого навчання повинен  починати з :

-формулювання  мети уроку і у відповідності з цим визначити його тип і структуру . Виходячи із загальної ідеї сучасних наукових уяв­лень про урок, його мета має триєдиний характер і складається з трьох взаємопов’язаних, взаємодійних аспектів: пізнавального, розвивального й виховно­го. Мета — це заздалегідь запрограмований ре­зультат, який людина має отримати в майбутньому в процесі здійснення тієї чи іншої діяльності. загальнопрофесійних вмінь та навичок,

вмінь застосувати знання для розв’язання навчально-виробничих завдань;

формування готовності до оволодіння новою технікою та технологією виробництва і т. ін.

При постановці мети, яка виховує, слід віддавати пріоритет:

повазі до праці, своєї професії;

дбайливому відношенню до обладнання, матеріалів, інструменту, тощо;

моральним якостям;

дисципліні, сумлінності, відповідальності, ініціативі;

вмінню працювати в колективі і т. ін.

Розвиваюча мета охоплює:

раціональні прийоми мислення, память;

познавальну активність та самостійність;

культуру навчально-виробничої праці;

увагу, спостережливість, волю, наполегливість у досягненні мети;

навички та звички планувати та контролювати свою працю;

вміння та навички самовдосконалення в обраній професії і т. ін.

 

Алгоритм проведення  вступного інструктажу:

повідомлення теми і мети уроку;

цільова установка учнів;

перевірка знань, умінь і навичок за матеріалами уроків, взаємопов'язаних з метою уроку і необхідних для його проведення;

пояснення характеру і призначення запланованої на уроці роботи;

пояснення нової теоретичної навчальної інформації;

демонстрація нових операцій і прийомів трудової діяльності;

ознайомлення учнів з матеріалами, інструментами і приладами, які вперше будуть застосовуватися на уроці, та з правилами охорони праці при роботі з ними;

вивчення інструкційної та інстукційно-технічної (технологічної) документації;

пояснення та показ способів раціональної організації робочих місць учнів при виконанні завдань;

інформація про типові помилки та способи їх попередження;

опитування учнів та пробне виконання ними нових прийомів роботи з метою перевірки засвоєння матеріалу вступного інструктажу;

 відповіді на запитання учнів.

готуючись до власного показу трудових дій, майстер повинен:

-  важливо правильно відібрати, що демонструвати учням. Показувати слід тільки ті прийоми та способи роботи, які для учнів на даному уроці є новими.

-  раніше вивчені прийоми та способи, які будуть застосовувати в процесі вправ, показувати немає необхідності, потрібно тільки перевірити, чи вміють учні їх виконувати.

Типова схема показу трудових прийомів

  В процесі показу майстер повідомляє учням про те, що він хоче показати; пояснює кожен свій рух та дію; підкреслює його значення; супроводжує показ демонстрацією відповідних плакатів та інших наочних посібників.  

                            Тому, дуже важливо, щоб:

1. було обов’язково забезпечено  добру видимість показу прийомів (вибір місця показу, освітлення, розміщення учнів, тощо). Всі учні повинні бути у полі зору майстра.

2. Більшість прийомів спочатку повинно виконуватися майстром в повільному темпі. Це допомагає учням розібратися, з яких трудових рухів складається прийом, вловити способи їх виконання.

Запорукою успіху та ефективності уроку виробничого навчання завжди будуть:

- володіння академічними та сучасними педагогічними технологіями

- володіння передовими  трудовими прийомами праці

- використання сучасної техніки та наочності.

3  Практична частина.

3.1. План уроку виробничого навчання

План уроку

виробничого навчання за професією „перукар” (перукар-модельєр”)

 

І. Організаційна частина (5 хв.):

1.1.  Звіт чергового про готовність учнів до уроку;

1.2.  Перевірка зовнішнього вигляду та наявності необхідних інструментів і обладнання в учнів;

ІІ. Вступний інструктаж (45хв.):

2.1. Ознайомлення учнів з темою та метою уроку, мотивація навчальної діяльності;

2.2. Повторення пройденого матеріалу, перевірка опорних знань, необхідних для подальшої роботи на уроці;

2.3. Вивчання нового матеріалу з використанням мультимедійної презентації, дидактичного матеріалу та практичного показу прийомів виконання фарбування сивини.;

2.4. Вимоги техніки безпеки при виконанні фарбування;

2.5. Видача денного завдання.

ІІІ. Поточний інструктаж (295 хв.):

3.1. Повідомлення завдань для самостійної роботи учнів, пояснення порядку їх виконання;

3.2. Розподіл учнів за робочими місцями;

3.3. Повідомлення про критерії оцінювання виконаних робіт;

3.4. Цільові обходи майстром робочих місць учнів, корекція помилок.

ІV. Заключний інструктаж (15 хв.):

4.1.  Аналіз діяльності учнів в процесі уроку;

4.2.  Оцінка роботи учнів і її об’єктивне обґрунтування;

4.3.  Аналіз типових помилок та рекомендації майстра по їх усуненню;

4.4.  Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              

 

 

 

 

                                                                «ЗАТВЕРДЖУЮ»:

                                                                                Cт. майстер

                                                                                 _______Гажук Н.Г.

                                                      

                                       ПЛАН УРОКУ № ___ на _______

Тема № : «Сучасне фарбування волосся.»

Тема уроку: «Приготування барвників та розчинів різної концентрації. Види сивини. Фарбування сивини, с різним відсотком сивини.»

Мета уроку: Навчити учнів прийомам виконання фарбування сивого волосся з різним відсотком сивини, сприяти комплексному застосуванню знань, умінь та навичок при виконанні фарбування сивого волосся .ознайомити с послідовністю операцій фарбування сивого волосся , розвивати навики правильно приготування розчинів для зафарбування волосся з різним відсотком сивини, сприяти розвитку аналітичного мислення, уміння знаходити вихід із нестандартних ситуацій; виховувати любов до обраної професії, формувати знання, уміння та навики.

Тип уроку:  комплексного застосування знань, умінь та формування навичок при виконанні навчально-виробничих робіт.

Вид уроку:   практичний з елементами інтерактивної технології

Форма проведення: робота в «малих» групах

Методи навчання: робота в «малих» групах, бліц – турнір, робота з інструкційно-технологічною карткою      завданням  .

Методична  впровадження нових інтерактивних методів і форм навчання, елементів гри, як засобу

мета:   підвищення ефективності уроку та зацікавленості учнів до обраної професії

Дидактичне     забезпечення: Дидактичне забезпечення:

1.План уроку

2.Підручники:

1. Н. А. Горбатюк «Основи перукарської справи».

2.Методичні  посібники:

1.  Зошит естель.

2.Стенди  ( «Куток охорони праці»).

3. Обладнання: стерилізатор.

4. İнструменти та пристосування: гребінці та щітки різного типу, захисні комірці (серветки), рушники, накидка (пеньюар),фен, вирівнювач.

9. Матеріали: мило, біолонг для дезінфекції рук, біолонг для дезінфекції інструментів, шампуні,фарба, окислювач, бальзами,  лак.

10. Картки контролю знань, умінь учнів.

11. Типові помилки та шляхи їх попередження.

12.  Критерії оцінювання.

13.  İнформаційне забеспечення: журнали.

14.Інструкційно – технологічні картки

Матеріальне оснащення уроку: перукарська білизна, перукарські інструменти (гребінець,пензлик, ваги),технологічні картки, відеоматеріал з теми уроку.

Матеріали: Шампунь, кондиціонер,фарба,окисник, пінки, лаки, гель, віск.

Міжнредметні зв'язки:

1. Перукарська справа: технологія виконання укладки.

2. Санітарія: санітарні вимоги до організації та роботи при виконанні фарбування

3. Матеріалознавство: засоби дія миття волосся голови та засоби для

укладання волосся.

4. Охорона праці: техніка безпеки праці при виконанні стрижки.

5.Основи професійної етики та культури спілкування. («Культура спілкування з клієнтами»).

 

Література:

1. Гутиря Л.Г. «Сучасна перукарська справа».Харків: Фоліо, 1999/-464с.

2. Горбатюк Н.» Основ і перукарської справи» .Підручник у Зх томах. Київ:

«Грамота»,2005.-575с.

3. Надєждіна В. «Повна енциклопедія перукаря. Прийоми укладки і стрижки

волосся.»- Мінськ: Харвест. 2008.-542с.

 

Структура уроку:

Хід уроку:

 

І. Організаційна частина:

- перевірка наявності учнів;

- перевірка готовності учнів до уроку.

 

ІІ. Вступний інструктаж:

         Проводиться за допомогою словесного метода, форми – бесіди, розповіді; наочного метода, форми – демонстрації, розраховуючи на краще засвоєння матеріалу, враховуючи принцип наочності; репродуктивного методу – форми повторення.

2.1. Ознайомлення з темою та метою уроку: 1. Повідомлення теми та мети уроку.

Ми продовжуємо  з вами вивчати нову тему програми «Фарбування волосся », а тема сьогоднішнього уроку: «Приготування барвників та розчинів різної концентрації. Види сивини. Фарбування сивини, с різним відсотком.»

 (майстер використовує мультимедійну презентацію з теми уроку «Технологія виконання фарбування сивого волосся з різним відсотком сивини).

• ознайомлення з техніки безпеки охорони праці при виконанні фарбування

волосся;

• технологічна послідовність виконання фарбування волосся (розновідь-

демонстрація майстром виробничого навчання та учнями .

Чому сивіє волосся?

Сивина - знак мудрості і зрілості. Однак у той же час вона є ознакою початку неминучого процесу - старіння. Поява навіть пари-трійки сивих волосинок змушує дам все частіше замислюватися про те, як позбавитися від сивого волосся з найбільш натуральним ефектом? У ході експериментів жінки здатні викручуватись самими різними способами лише для того, щоб зберегти свою красу.

Чому сивіє волосся?

У склад волосся входить спеціальна речовина - меланін. Вона є забарвлюючим елементом і виробляється в фолікулах. Природно, чим більше меланіну містять локони, тим більш насиченим і темнішим їх колір. Через зниження активності клітин, що виробляють меланін, колірний пігмент перестає вироблятися, і ми можемо помітити посивіле пасмо.

Оскільки меланін в сивому волоссі відсутній, це відображається на зовнішньому вигляді і структурі - воно стає більш жорстким. Це змушує використовувати спеціальну фарбу для сивого волосся, так як прості засоби фарбування можуть не впоратися із завданням повноцінного маскування.         

2.2. Повторення пройденого матеріалу, перевірка опорних знань, необхідних для подальшої роботи на уроці.

Майстер: - коли вивчали на уроці теоретичного навчання фарбування волосся,ви навчились робити аналіз волосся.

Перш ніж приступити до вивчення нового матеріалу нам необхідно з’ясувати деякі запитання: 

  1. Природній колір волосся…………………………...….….
  2.  Кольоротипи зовнішності людей………………….……
  3.  Види волосся………………………………………..……
  4.  Рівень глибини тону волосся……………………………
  5.  Групи барвників. Перша група барвників………..…….
  6. Друга група барвників…………………………….……..
  7. З яких шарів складається стержень волосини?....................
  8. В якому шарі стрижня волосини утворюється колір?.....
  9. Як називаються клітини, які утворюють колір волосся? …
  10. Які типи пігменту меланіну ви знаєте?....
  11. Чи є пігмент в кутикулі волосини?...........................
  12. Гранули меланіну якої форми надають волоссю темного кольору?
  13. Гранули меланіну якої форми надають волоссю рудового кольору?
  14. Що відбувається з кольором волосся якщо зникає пігмент?
  15. Які характерні ознаки притаманні кольоротипу «Весна»?
  16. Які характерні ознаки притаманні кольоротипу «Літо»?
  17. Що таке рівень глибини тону? ……………..
  18. Що означає словами цифрова позначка рівня глибини тону 5\0?
  19. Які можливості надають барвники І групи (знебарвлюючі) при використанні?
  20. В яких пропорціях змішується барвник першої групи та другий учасник реакції?

 

2.3. Вивчання нового матеріалу з використанням мультимедійної презентації та практичного показу прийомів виконання фарбування сивого волосся

На сьогоднішньому уроці ми дізнаємось про технологічні особливості виконання фарбування сивого волосся.

 

Давайте розглянемо технологічну послідовність виконання фарбування сивого волосся. Приступаючи до фарбування, необхідно не тільки враховувати якість волосся для визначення швидкості фарбування, але і досить точно уявляти собі майбутню зачіску і характер стрижки. Важлива і приналежність до типу (осінньому, весняному, літньому, зимового.

 

 

Технологія виконання:

інструменти :

затискачі пластмасові

поліетиленовий пеньюар

гумові рукавички

пластмасовий гребінець з хвостиком

мисочка

пензлик

 

Клієнт  РГТ  8,

Бажання клієнта модний відтінок 8,37, 40% сивини.

Готою суміш 2(модна гама): 1 (натуральний ряд) 8.37+8,0 9% окисник. Час витримки барвника 45 хвилин.

 

 

Майстер виробничого навчання виконує Під час практичного показу звертає увагу на основні технологічні аспекти виконання даної стрижки.

 

2.4. Вимоги техніки безпеки при виконанні фарбування сивого волосся

При виконанні фарбування волосся слід дотримуватись певних правил техніки безпеки, давайте їх згадаємо:

Правила техніки безпеки під час фарбування волосся

1. Нанести крем або вазелін по крайовій лінії росту волосся.

2. Захистити шкіру рук від дії фарби, надівши гумові рукавички.

3. Не використовувати інструменти і матеріали виготовлених із металу (вступає в реакцію з фарбою).

4. Захистити клієнта від потрапляння на одяг і шкіру фарби, вкривши

поліетиленовим пеньюаром.

5. Захистити свій одяг від потрапляння фарби, надівши пеньюар або халат.

6. В разі потрапляння фарби у очі, ретельно промити теплою проточною водою.

7. Перед фарбування провести реакцію шкіри на барвник.

8. Виконувати фарбування волосся, слідуючи інструкції.

9. Фарбу тримати на волоссі тільки час, зазначений в інструкції, враховуючи стан і структуру волосся.

10. При змиванні фарби слідкувати, щоб вона не потрапили в очі. По крайовій лінії росту волосся притримувати ребром долоні.

Гарно промити шкіру голови. Не смикати волосся під час миття – воно дуже слабке.

11. Обов’язково провести нейтралізацію після миття волосся голови, щоб волосся зберігало заданий колір, насичилось

поживними речовинами і легше розчісувалося після миття.

12. Фарбу використовувати тільки до зазначеного терміну.

13. Фарбу готувати тільки перед безпосереднім використанням.

14. Не наносити фарбу на шкіру, щоб не викликати подразнення, свербіж і

сухість.

15. Не розчісувати під час фарбування волосся гребінцем із частими зубцями.

16. Обов’язково починати фарбувати тільки із холодних зон (потилиця) і сивого  волосся, а потім теплі зони.

 

17. Підлога не повинна бути слизькою.

18. Хімікати необхідно зберігати у посудині з закритою кришкою

При виконанні фарбування волосся використовувати гумові рукавички.

19. Слідкувати, щоб електроінструменти не зіткались з вологами або масляними

речовинами.

20. На робочих місцях мати інструкції по експлуатації електроустановок.

21. Суворо дотримуватись правил пожежної безпеки.

22. Мити руки з милом на очах у клієнта.

23. Дотримуватись правил безпеки в аварійних ситуаціях та після роботи в

майстерні.

24. Слід працювати тільки продезінфікованими інструментами;

25. Не допускати порізів шкіри, якщо це сталось правильно обробити рану;

 

Учні разом з майстром в/н  з’ясовують питання, пов’язані з початком обслуговуванням клієнта:

    1.  Перукар повинен мати приємний зовнішній вигляд, виконувати правила особистої гігієни, бути в чистому спецодязі та взутті;

    2. Перевірити справність та наявність потрібних інструментів, апаратури та приладь, кількість чистої білизни (рушників), необхідної для роботи;

    3. В присутності клієнта продезінфікувати потрібні інструменти і помити руки.

2.5. Видача денного завдання учням: пропонується розібратись по парах та працювати один на одному по черзі, відпрацьовуючи технологічний процес виконання фарбування волосся.

  1. Користуючись теоретичним матеріалом визначити рівень глибини тону волосся обраних моделей.
  2. Користуючись теоретичним матеріалом визначити види волосся обраних моделей
  3. Визначити кольоротип зовнішності наступних моделей.
  4. Організація робочого місця для виконання фарбування волосся;
  5. Поділ волосяної частини голови на окремі зони;
  6. Поетапність виконання фарбування  сивого волосся;
  7. Способи нанесення фарби .
  8. Варіанти розведення розчінів для зафорбовування різних відсотків сивини.

ІІІ. Поточний інструктаж:

Під час проведення поточного інструктажу учні отримують денне завдання та виконують його, відтворюючи продемонстровані прийоми роботи майстром виробничого навчання.

Закріплення матеріалу В процесі практичної діяльності учні повинні уточнити такі питання: (перелік запитань для проведення бесіди з учнями).

  1. Яких правил техніки безпеки слід дотримуватися на уроці?
  2. З якої зони ми починаємо виконувати фарбування сивого волосся очагова сивина?
  3. Яка принципова різниця між барвниками І та ІІ групи?
  4.  З яких компонентів складаються барвники ІІ групи (хімічні)?
  5.  Які процеси відбуваються в стержні волосся під час фарбування барвниками ІІ групи (хімічними)?
  6.  В якій послідовності відбувається взаємодія барвника ІІ групи з волоссям?
  7. Для надання яких перукарських послуг застосовуються барвники ІІ групи?
  8. Як виконуємо фарбування   сивини с різним відсотком?
  9. Що включають в себе заключні роботи після фарбування   волосся?
  10. В яких пропорціях змішується барвник першої групи та другий учасник реакції?

Майстер обходить робочі місця та оцінює роботу учнів за робочий день, де відмічає повторення вивченого матеріалу, активність учня на уроці, організацію робочого місця, дотримання правил техніки безпеки, виконання самостійного практичного завдання, раціональне використання часу, поведінку учнів на уроці виробничого навчання.

         При виявлення типових помилок проводить додатковий інструктаж, на якому звертає увагу учнів на самостійне усунення та корекцію недоліків у роботі.

ІV. Заключний інструктаж:

      Під час заключного інструктажу звертаємо  увагу на:

 

 

-         підведення підсумків роботи за день;

-         оголошення та обґрунтування поставлених оцінок;

-         аналіз причин помилок учнів під час роботи та способи їх усунення;

Недоліки  які можуть бути при виконанні фарбування волосся.

            Вид браку                                                             Причина браку

-         Не повністю профарбоване волосся. Не правильно витримані пропорції барвника і   окисника; був вибраний інтуїтивний відтінок для зафарбовування сивого волосся.

-         Дуже швидко вимивається барвник з волосся. Недостатній час витримки; не була      проведена попередня пігментація.

-          

Домашнє завдання: вивчити працювати над технологічним процесом виконання фарбування сивини, скласти міні-конспект.

Завдання для самоперевірки.

Задача № 1

Вихідні дані моделі: натуральне волосся

Корені: 5/0

Кінці: 7\0

Бажаний колір: 9\0

Якій відсоток окислювача необхідно використовувати для отримання рівномірного кольору?

Задача № 2

Вихідні дані моделі: сиве волосся  20%

Корені: 6/0

Кінці: 8\0

Бажаний колір: 10\0

Якій відсоток окислювача необхідно використовувати для отримання рівномірного кольору?

Задача № 3

Вихідні дані моделі: натуральне +сиве волосся (50% сивини)  волосся

Корені: 3/0

Кінці: 5\0

Бажаний колір: 7\0

Якій відсоток окислювача необхідно використовувати для отримання рівномірного кольору?

Задача № 4

Вихідні дані моделі: натуральне волосся

Корені: 2/0

Кінці: 4\0

Бажаний колір: 6\0

Якій відсоток окислювача необхідно використовувати для отримання рівномірного кольору?

 

Майстер в/н        К.В.Безкровна

Висновки

Дидактичні вимоги до уроку виробничого навчання та його структури:

забезпечення єдності теорії і практики,чітка постановка дидактичної мети і задач уроку та їх ефективна реалізація, науковість викладання на основі науково-технічного прогресу галузі. Застосування найбільш ефективних форм, методів і засобів навчання з метою раціональної реалізації поставлених задач уроку.

Фарбування сивого волосся є досить актуальною темою. Це обумовлено тим, що більшість жінок  з часом починають фарбувати волосся, щоб повернути йому втрачений з роками колір, або надати  бажаний відтінок. Урок супроводжувався демонстрацією прийомів фарбування сивого волосся і закріпленням учнями трудових навиків на практиці. мета уроків виробничого навчання – навчити майбутніх робітників правильно і якісно виконувати основні трудові прийоми, формувати навички швидкості і точності їх виконання, а також уміння планувати свою працю. Практика свідчить, що комплексне оцінювання роботи підвищує інтерес учнів до виконання завдання. Головне – зорієнтувати учнів на закріплення успіхів і подолання допущених недоліків у наступній роботі.

Для написання даної методичної розробки було переглянута та використана література , журнали , навчальні посібники та  конспекти з перукарської справи, интернет сайти.  Складена інструкційна-технологічна послідовністі виконання операції фарбування сивини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкційно-технологічна картка виконання фарбування сивого

волосся


   Види робіт

 Інструменти,  
пристосування та                                           матеріали


                              Технологія виконання


      Схеми, малюнки

Підготовчі роботи

Одноразовий комірець, пелерина, мило, шампунь, бальзам, пульвелізатор, затискачі, щітки та гребінці.

         Починаючи обслуговування кожного клієнта, потрібно:
- запросити присісти до крісла;
- вимити руки милом у присутності клієнта;
- з’ясувати побажання клієнта
- обгорнути одноразовим комірцем шию клієнта та одягнути пеньюар;
Визначення діагнозу волосся (здатність вбирання, вибір фарби, складання її). 

 Проба на дратівливість

З'ясування стану здоров'я та самопочуття клієнта

- Діагностику волосся і шкіри ;

- З'ясування природного та бажаного кольору волосся клієнта ;

- Вибір барвника ;

- Тестування волосся і шкіри на дію барвника, окислювача ;

- Визначення методу фарбування ; Попередня обробка волосся лужними засобами 

- Підготовку інструмента і пристосувань;

- Підготовку волосся.

 

Технологічний процес

Гребінець, ножиці прямі,  філірувальні,ваги,затискачі,

пензлик.фарба окисник.бальзам шампунь для фарбованого волосся

 Приготування рідкої фарби.
Фарбування - нанесення фарби.
Час впливу фарби (її проникнення у волосся, фіксування). 

 Усунення надлишку фарби нейтральним милом. 

 Нейтралізація (закриття пір лускатого шару волосся). 

 Видалення плям фарби з шкіри. 

Клієнт  РГТ  8,

Бажання клієнта модний відтінок 8,37, 100% сивини.

Готою суміш 2(модна гама): 1 (натуральний ряд) 8.37+8,0 9% окисник. Час витримки барвника 45 хвилин. Використовую шампунь для фарбованого волосся, кондиціонер.

 

 

 

 

 

F:\Атестация\Презентация2.pptxфарбування2\Слайд9.JPG

 

D:\первый урок\инструменты\Cut_10.jpg

Заключні роботи

Електро фен  ,брашинг і скелетка .

Після того як ми помили волосся,  сушимо його феном методами бомбаж .

 

 

Інструкція з безпеки праці при роботі в лабораторії перукарів

І. Перед початком роботи:

1.1.   Заходити до майстерні лише з дозволу майстра.

1.2.   Зайняти своє робоче місце.

1.3.   Підготувати робоче місце до роботи:

-         перевірити наявність інструменту, продезинфікувати його;

-         перевірити   справність  електроапаратури,  забороняється

-         розбирати електроінструменти і робити самостійно будь-який ремонт.

1.4.   Звільнити робоче місце від усіх непотрібних для роботи предметів.

1.5.    Працювати в охайному спецодязі.

ІІ.  Під час роботи:

2.1.    Виконувати тільки доручену Вам роботу.

2.2.    Слідкуйте за добрим освітленням робочого місця.

2.3.   Тримайте робоче місце в чистоті і порядку, не захаращуйте прохід.

2.4.    Працювати з робочим інструментом обережно.

2.5.    При користуванні інструментами треба:

-         не передавати його у відкритому виді;

-         зберігати у спеціальних футлярах;

-         не допускати зберігання в кишенях;

-         не залишати у відкритому вигляді на столі.

2.6.   При  будь-який  несправності  обладнання  треба  негайно попередити майстра.

2.7.    Дотримуватись правил електробезпеки:

-         не залишайте без догляду включені електроприлади;

-         не доторкайтесь до відкритих струмоведучих частин;

-         не допускайте закладення в електричні розетки будь-які предмети.
2.8.    Дотримуйтесь заходів протипожежної безпеки.

2.9. У випадку отримання травм негайно зверніться до майстра.

2.10. Забороняється:

-         займатись зайвими справами, розмовами;

-         відволікати від роботи інших учнів.

Ш. Після закінчення роботи:

З.1.    Приберіть своє робоче місце.

3.2.   Здати майстру інструмент, попередньо продезинфікувати його.

3.3.    Прибрати майстерню.

3.4.   Зняти спецодяг.

 

 

 

 

 

 

Таблиця типових помилок до уроку по темі

 

Типові помилки

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання усного опитування

1. Робота учня біля дошки 0,5 -1 бал

2. Фронтальне опитування 0,5 -1 бал

  1. Завдання (10 запитань) 10 балів
  2. Закріплення матеріалу уроку 0,5 -1 бал

Всього за всі повні правильні відповіді - 12 балів

Критерії оцінювання практичного завдання

1.Організація робочого мясця                            2 бали

      2. Дотримання правил з Т/Б та о/п 3 бали

      3. Дотримання технологічного процесу 4 бали

      4. Якість виконання готової зачіски 3 бали

 

Всього за дотримання всіх вимог-12 балів

На заключний інструктаж виводиться середня кількість балів за усне опитування та практичне виконання роботи - ця оцінка виставляється в журнал.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА

Список використаної літератури:

1. Ветров А. Парикмахер — стилист. — Ростов-на-дону: Феникс, 2003.

2. Гутнря Л- Г. Сучасна перукарська справа. Харків: Фоліо, 1997,

3. Константинов А. В. Парикмахерское дело. — М.: Высшая школа, 1987.

4. Панчекко О. А. Прическа. Укладка Завивка. —. СПб.: Папирус. 1999,

5. Панченко О. А. Мелирование и прическа. — СПБ.: Корона-принт.

6. Гузиря Л.Г. «Сучасна перукарська справа».Харків: Фоліо.1999.-464с.

7. Горбатюк Н.»Основі перукарської справи».Підручник у Зх томах. Київ:

«Грамота»,2005.-575с.

8. Надєждіна В. «Повна енциклопедія перукаря. Прийоми укладки і стрижки

волосся.»- Мінськ: Харвест . 2008.-542с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 ДОДАТКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            

 

 

 

 

 

 

 

 

                           ПРЕЗЕНТАЦІЯ

   ПО ТЕМІ:  «ФАРБУВАННЯ СИВИНИ.»

 

 

 

                       

 

docx
Додано
27 грудня 2023
Переглядів
1064
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку