Методична розробка по темі: «Виконання стрижки бороди та вусів»

Про матеріал
Данна методична розробка дозволяє майстрам виробничого навчання ПТНЗ отримати системні змістовні знання та уміння для використання їх у навчально-виховному процесі
Перегляд файлу

                               Державний навчальний заклад
                         «Одеський центр професійно-технічної освіти»

 

                       

 

                                       Методична розробка

                                                 по темі:

 

                          «Виконання стрижки бороди та вусів»

 

 

 

Професія: „перукар” (перукар-модельєр”)

Код професії: 5141

Рівень кваліфікації: перукар 2 класу

З роки навчання

             D:\Разработка уроков\Виховна година\jjZlbrE0Ocw.jpg

 

                                                                                         Виконавець:

                                                                       майстер виробничого навчання

                                                                       Безкровна Катерина  Вячеславівна          

Розглянуто  на засіданні

методичного об’єднання

сфери послуг та рекомендовано

до використання в учбовому процесі

Протокол № ___ від __________

Голова МО ______ Краснобока Т.Р.

 

 

 

м.Одеса

 

 

      

               АНОТАЦІЯ

 

 

Урок виробничого навчання розроблен згідно  Державних стандартів професійно-технічної освіти з професії „перукар” (перукар-модельєр”) код професії: 5141 рівень кваліфікації: перукар 2 класу, З роки навчання.

 

Данна методична розробка дозволяє майстрам виробничого навчання ПТНЗ отримати системні змістовні знання та уміння для використання їх у навчально-виховному процесі.

Основною метою професійно-технічної освіти України є підготовка спеціалістів з урахуванням реальних потреб ринку праці та вимог до якості кожного робітника. Це вимагає створення умов до розвитку особистості учня в процесі освіти. Основу навчання складають знання, уміння, навички (ЗУН),що виступають з боку викладача в якості вихідних (базових) компонентів змісту, а з боку учнів-як продукт засвоєння. Під умінням розуміють здатність учня швидко, точно і усвідомлено застосовувати на практиці засвоєні знання у процесі навчально-виробничої діяльності.

Навички- компоненти практичної діяльності, що виявляються при виконанні необхідних дій, доведених до досконалості шляхом багаторазових повторень. В методичній частині розкрити деякі теоретичні, методичні та практичні аспекти теми, розглянуто структуру уроку виробничого навчання з використанням інноваційних технологій.

Представлен план проведення урока  виробничого навчання. Цей урок проводиться в межах теми програми «Базові модельні стрижки»

 

Метод розробка має теоретичне та практичне значення і рекомендована для майстрів

Виробничого навчання, професійної школи, та має допомогти учням правильно орієнтувати  свою діяльність та заняття, тим самим, підвищуючи його професійну майстерність і прагнення отримувати нові знання по своїй професії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   План уроку виробничого навчання

 

 

План уроку

виробничого навчання за професією „перукар” (перукар-модельєр”)

 

І. Організаційна частина (5 хв.):

1.1.  Звіт чергового про готовність учнів до уроку;

1.2.  Перевірка зовнішнього вигляду та наявності необхідних інструментів і обладнання в учнів;

ІІ. Вступний інструктаж (45хв.):

2.1. Ознайомлення учнів з темою та метою уроку, мотивація навчальної діяльності;

2.2. Повторення пройденого матеріалу, перевірка опорних знань, необхідних для подальшої роботи на уроці;

2.3. Вивчання нового матеріалу з використанням мультимедійної презентації, дидактичного матеріалу та практичного показу прийомів виконання стрижки;

2.4. Вимоги техніки безпеки при виконанні стрижки;

2.5. Видача денного завдання.

ІІІ. Поточний інструктаж (295 хв.):

3.1. Повідомлення завдань для самостійної роботи учнів, пояснення порядку їх виконання;

3.2. Розподіл учнів за робочими місцями;

3.3. Повідомлення про критерії оцінювання виконаних робіт;

3.4. Цільові обходи майстром робочих місць учнів, корекція помилок.

ІV. Заключний інструктаж (15 хв.):

4.1.  Аналіз діяльності учнів в процесі уроку;

4.2.  Оцінка роботи учнів і її об’єктивне обґрунтування;

4.3.  Аналіз типових помилок та рекомендації майстра по їх усуненню;

4.4.  Домашнє завдання.

 

 

2

 

      ЗАТВЕРДЖУЮ:

                                                                                            Cт. майстер

                                                                                 _______Гажук Н.Г.

                                                      

                                       ПЛАН УРОКУ № ___ на _______

Тема № 2: «Стрижка волосся»

Тема уроку: «Прийоми виконання стрижки бороди і вусів. Послідовність операцій».

 

Мета уроку: Навчити учнів прийомам виконання стрижки  бороди і вусів сприяти комплексному застосуванню знань, умінь та навичок при виконанні стрижки ознайомити с послідовністю операцій стрижки, розвивати навики тримати правильно інструменти, сприяти розвитку аналітичного мислення, уміння знаходити вихід із нестандартних ситуацій; виховувати любов до обраної професії, формувати знання, уміння та навики.

Тип уроку:  комплексного застосування знань, умінь та формування навичок при виконанні навчально-виробничих робіт.

Вид уроку:   практичний з елементами інтерактивної технології

Форма проведення: робота в «малих» групах

Методи навчання: робота в «малих» групах,  робота з інструкційно-технологічною карткою  завданням.

Методична  впровадження нових інтерактивних методів і форм навчання, елементів гри, як засобу.

мета:   підвищення ефективності уроку та зацікавленості учнів до обраної професії.

Дидактичне     забезпечення: інструкційно – технологічні картки.

Матеріальне оснащення уроку: перукарська білизна, перукарські інструменти (гребінець, ножиці),технологічні картки, відеоматеріал з теми уроку.

Матеріали: Шампунь, кондиціонер, гель, віск.

Міжнредметні зв'язки:

1. Перукарська справа: технологія виконання укладки.

2. Санітарія: санітарні вимоги до організації та роботи при виконанні стрижки.

3. Матеріалознавство: засоби дія миття волосся голови, та засоби для

укладання волосся.

4. Охорона праці: техніка безпеки праці при виконанні стрижки.

Література:

1. Гутиря Л.Г. «Сучасна перукарська справа».Харків: Фоліо, 1999/-464с.

2. Горбатюк Н.» Основ і перукарської справи» .Підручник у Зх томах. Київ:

«Грамота»,2005.-575с.

3. Надєждіна В. «Повна енциклопедія перукаря. Прийоми укладки і стрижки

волосся.»- Мінськ: Харвест. 2008.-542с.

Структура уроку:

 

 

3

 

Хід уроку:

 

 

І. Організаційна частина:

- перевірка наявності учнів;

- перевірка готовності учнів до уроку.

 

ІІ. Вступний інструктаж:

         Проводиться за допомогою словесного метода, форми – бесіди, розповіді; наочного метода, форми – демонстрації, розраховуючи на краще засвоєння матеріалу, враховуючи принцип наочності; репродуктивного методу – форми повторення.

2.1. Ознайомлення з темою та метою уроку: (майстер використовує мультимедійну презентацію -види бороди і вусів та  відео з теми уроку «Технологія виконання стрижки бороди і вусів»).

 2.1.а. Мотивація навчальної діяльності.

За цей невеликий період навчання ви вже зрозуміли, що послуги, які користуються великим попитом серед клієнтів, жіночої  та чоловічої статі, являється стрижка волосся. Відомо, що  перукарська операція укорочування довжини та моделювання форми волосся називається стрижкою.

 Професійно виконана стрижка –основа будь якої зачіски.  Від того наскількі якісно виконана стрижка, залежить зовнішний вигляд і довговічність майбутньої зачіски, залежить  настрій людини, ….Тому стрижка  вважаеться одним із найскладніших видів робіт. Щоб виконати її кваліфікованно  перукарю необхідна уява художника, передбачення руху волосся , професійні знання та практичні навички  техніки стрижки, поєднання точності та постійного контролю за своїми діями. Не даремно кваліфікація перукаря передбачає засвоєння прийомів володіння інструментом. У перукарській практиці визначились базові стрижки. Технології їх виконання  покладені в основу багатьох інших стрижок Які слугують створенню різноманітних модіфікаций. Базові стрижки допомогають оволодіти основними видами зрізів а також володіння перукарським інструментом

Тому стрижка вважається найскладнішим видом роботи майстра-перукаря. І для її досконалого виконання потрібно дуже багато: володіння професійними прийомами стрижки, уява художника та скульптора,  передбачення результату своєї праці, професійні знання та практичні навики, поєднання точності та креативності у індивідуальному підході до створення образу. Тема «Стрижка бороди та вусів» набуває в наш час актуальності. Для кращого засвоєння основних понять та здобуття навичок роботи по темі «Стрижка бороди та вусів» використовуються: презентація, технологічна картка, відео фрагмент, тести, плакати та картки-завдання для самостійної та групової роботи, що відповідає вимогам кваліфікаційної характеристики «Перукар 2 класу».

                                                           4

         2.2. Повторення пройденого матеріалу, перевірка опорних знань, необхідних для подальшої роботи на уроці,  шляхом фронтального опитування).

 Майстер в/н

На протязі уроку ми проведемо конкурс у формі змагання двох команд. Для кожної команди буде  декілька завдань, які оцінюються в різну кількість балів. Учасники кожної команди повинні намагатися набрати найбільшу кількість балів, щоб вивести свою команду в переможці. В команди ви вже об’єдналися, вибрали своїх лідерів та назви команд ( наприклад: «Стилісти» та «Бербери»). А по закінченні уроку визначимо команду-переможця, яка набере більшу кількість балів.

Перш ніж приступити до вивчення нового матеріалу нам необхідно з’ясувати деякі запитання: 

1.Що таке стрижка?

2.Які види стрижок ви знаєте?

3. Давайте згадаємо основні способи зрізання волосся та варіанти обробки пасом волосся.

4. З якою метою волосяну частину голови поділяють на окремі зони (частини)?

5.  Саваш – це:

а)  стрижка з зовнішнього боку руки;   б)  стрижка з               внутрішнього боку долоні;

в)  цілеспрямоване врізання;                г) пряме врізання.

6. Що являє собою контрольне пасмо, скільки контрольних пасмо може мати стрижка?

7. Назвіть основні способи стрижки волосся.

8. Поясніть суть способу укорочування волосся «зняття волосся на пальцях».

9. Поясніть суть способу укорочування волосся «пасмо за пасмом».

10. Поясніть суть способу укорочування волосся «пасмо на пасмо».

11. Які різновиди техніки філірування вам відомі, назвіть та охарактеризуйте їх?

12. Яке волосся вимагає для просушування більше часу?

а) пористе                                  б) склянисте

в) жорстке                                  г) легке. 

13Від чого залежить якість виконання операції тушування?

а) від рівномірності руху гребінця та ножиць;

б) жорсткості волосся;

в) від виду гребінця, який застосовується при стрижці;

г) від ділянки волосяного покриву на якій виконується операція.

14.Що входить в поняття підготовчих робіт перед стрижкою?

15.Що повинен зробити майстер перед стрижкою клієнта?

16.Основні види та властивості волосся?

(Очикувана відповідь-

пушкове росте по всьому тілу,довге –товсте волосся нормальної довжини,росте на голові,щетинисте-короткі волоски завдовжи 1-2 см до них належать борода вії та брови.)

                                                          5

17.Як класіфікується волосся за станом?

(Очикувана відповідь: Густе,нормальне,слабке,ушкоджене,знебарвлене)

18.З чого починається  обслуговування кожного кліента?

(Очикувана відповідь :

запросити кліента до крісла,розвернути крісло до кліента ,післо того як сів кліент-  розвернути крісло до  дзеркала,з ясувати бажання кліента  ,вимити руки  з милом у присутності кліента ,обгорнути воротником и пеньюаром  а потім виконувати основний  технологічний процес).

 

Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 балів

 

2.3. Вивчання нового матеріалу з використанням мультимедійної презентації відео фрагмента та практичного показу прийомів виконання стрижки бороди та вусів.

 

Перейдемо до вивчення матеріалу.

 Для початку хочу озвучити ті пункти плану, які ми будемо розглядати на сьогоднішньому уроці:

 

1)Пояснення основних технічних способів стрижки бороди, прийомів виконання стрижки бороди та вусів та вміння  їх моделювати. 

 

2) Відео стрижка бороди та вусів.

 

Майстер в/н

Завершальна тема по блоку «Базові модельні стрижки» - це «Стрижка бороди та вусів», яку ми розглянемо сьогодні на уроці. Зараз ця послуга досить актуальна. Ви мабуть чули, що в Європі та Америці, а також вже і у нас в Україні відкриваються Barber Shop – салони тільки для чоловіків, де надаються послуги з догляду за шкірою, волоссям, стрижки та гоління небезпечною бритвою. Я підкреслю: гоління небезпечною бритвою. Ви знаєте, що гоління було заборонено в перукарнях Радянського Союзу у зв’язку з поширенням СНІДу. Але зараз деякі солони отримують дозвіл на гоління при жорсткому дотриманні правил санітарії та гігієни, Щоб бути затребуваним фахівцем, ви маєте володіти техніками, На сьогоднішньому уроці ми дізнаємось про технологічні особливості виконання стрижки бороди «ВАН ДЕЙКА». Даний стиль бороди відомий як кругла борода. Цей стиль воліє наявність волосся в області навколо рота, не дозволяючи їм рости на щоках.

 Правильний вибір стрижки дозволить перукарю скорегувати недоліки зовнішності і звернути увагу на її гідності. Вибираючи форму бороди необхідно врахувати індивідуальність зовнішності людини, а також наявність анатомічні особливості клієнта -будова голови, обличчя, шиї, густота і колір волосся, зарості волосся по крайової лінії, комплекція клієнта.

Вік. Професія. Характер. Напрямок моди. 

                                                    6

Від природного росту волосся по крайовим лініях залежить: форма, довжина. фасон бороди.

Давайте розглянемо технологічну послідовність виконання даної стрижки бороди.

Інструменти: ножиці прямі, філірувальні, гребінець.

Техніка стрижки: тушавання,окантування.

 

Технологія виконання: Послідовність стрижки така:спочатку голять щоки потім підстригають вуса і приступають до тушування.Тушують ножицями з гребінцем або машинкою номер 0.При тушування з боків одна сторона машинки щільно прилягає до голеного краю,а другу,від ширини тушування тримають трохи піднятою,щоб перехід вийшов поступовим,димчастим.під бородою тушують машинокю 0у тому ж порядку ,тобто до краів бороди машинка прилягає, а під час стрижки її поступово відводять.Коли стрижуть  верхню частину бороди,щоб надати їй конусоподібної форми під машинку підклаждають гребінець. Далі машинкою 0 злегка знімають волосся з боків бороди, наадючи їй конусоподібної форми. Правий бік стрижуть першим прийомом, лівий бік-першим  і другим прийомами. Потім оформлюють конус бороди, притримуючи для упору ножищі середнім пальцем лівої руки. Все оформлення майстер робить, стоячи праворуч від клієнта, після цього з усіх боків шліфують волосся, яке стирчить, щоб борода мала литу форму. Грані голених місць остаточно зводяться нанівець, для чого проводять бритвою  повітрянно по сухому волоссю. На закінчення за допомогою дзеркала остаточно перевіряються форма  і грані бороди з голеними місцями.  Якщо необхідно поправити грані, це роблять бритвою, не натягуючи шкіру, а лише злегка натискаючи на неї середнім пальцем лівої руки. Шліфування конусо-подібної бороди повинно бути дуже ретельним.

2.4. Вимоги техніки безпеки при виконанні стрижки.

При виконанні стрижки слід дотримуватись певних правил техніки безпеки, давайте їх згадаємо:

1. Слід працювати тільки продезінфікованими інструментами;

2. Не допускати порізів шкіри, якщо це сталось правильно обробити рану;

3. Правильно зберігати ріжучі інструменти;

4. Не протирати леза та робочу поверхню руками;

5.  Передавати ножиці тільки в закритому вигляді кільцями вперед;

6.  Уважно і обережно працювати з ріжучими інструментами.

 

Учні разом з майстром в/н з’ясовують питання, пов’язані з початком обслуговуванням клієнта:

    1.  Перукар повинен мати приємний зовнішній вигляд, виконувати правила особистої гігієни, бути в чистому спецодязі та взутті;

    2. Перевірити справність та наявність потрібних інструментів, апаратури та приладь, кількість чистої білизни (рушників), необхідної для роботи;

    3. В присутності клієнта продезінфікувати потрібні інструменти і помити руки.

2.5. Видача денного завдання учням: пропонується розібратись по парах та працювати болванках по черзі, відпрацьовуючи технологічний процес виконання бороди.

 

ІІІ. Поточний інструктаж:

Під час проведення поточного інструктажу учні отримують денне завдання та виконують його, відтворюючи продемонстровані прийоми роботи майстром виробничого навчання. В процесі практичної діяльності учні повинні уточнити такі питання:

- організація робочого місця для виконання стрижки волосся;

- поділ волосяної частини голови на окремі зони;

- відпрацювання кутів відтягування та зрізання волосся при створенні   необхідної форми стрижці;

- поетапність виконання стрижки;

- способи обробки пасом волосся, техніки філірування.

 

Закріплення матеріалу (перелік запитань для проведення бесіди з учнями).

Майстер в/н: розкажіть загальні вимоги по техніці безпеки.

Учень:

 1 .Правильно одягнути спец одяг на себе та клієнта, вимити руки з милим.

2.ГІеревірити справність обладнання та інструменту.

3.Привести в порядок робоче місце не загромаджуючи біля кресел проходів

2.Назвіть що входить до підготовчих робіт при виконанні укладки?

3.Чи потрібно мити волосся перед укладкою феном?

 

Майстер в/н: Техніка безпеки під час роботи з феном:

1.Перевірити стан та справність фену.

2.Перевірити напругу в мережі та санітарний стан фену.

3.Тримати фен від голови клієнта на потрібній відстані.

4.Не залишати працююче обладнання без догляду.

Майстерв/н: А тепер розкажіть вимоги по техніці безпеки після закінчення роботи .

Учень. 1. Вимкнути обладнання.

2.Прибрати з робочого столу на свої місця інструменти,

3. Продезинфікувати інструменти.

 

Майстер обходить робочі місця та оцінює роботу учнів за робочий день, де відмічає повторення вивченого матеріалу, активність учня на уроці, організацію робочого місця, дотримання правил техніки безпеки, виконання самостійного практичного завдання, раціональне використання часу, поведінку учнів на уроці виробничого навчання.

І цільовий обхід:

- Перевірка підготовленості робочого місця;

Контроль за своєчасністю початку роботи;

- Контроль за дотримуванням правил техніки безпеки та санітарії.

                                                       8

II цільовий обхід:

- Надання учням допомоги;

- Додатковий показ прийомів, відповіді на запитання учнів.

III цільовий обхід:

- Стимулювання самостійності та самоконтролю;

- Надання допомоги відстаючим учням:

- Контроль за виконанням робіт

IV цільовий обхід:

- Перевірка та контроль виконання робіт ;

         При виявлення типових помилок проводить додатковий інструктаж, на якому звертає увагу учнів на самостійне усунення та корекцію недоліків у роботі.

ІV. Заключний інструктаж:

      Під час заключного інструктажу звертаємо  увагу на:

-         підведення підсумків роботи за день;

-         Майстер в/н:

-         Давайте узагальнимо над чим ви сьогодні працювали?

-         Чому ви навчились?

-         Що нового пізнали?

-         Які труднощі виникали протягом заняття?

-         оголошення та обґрунтування поставлених оцінок;

-         аналіз причин помилок учнів під час роботи та способи їх усунення;

D:\Разработка уроков\Виховна година\n0qeFoU4noY.jpg
Домашнє завдання: вивчити стрижку круглої і конусоподібної бороди,скласти кросворд, скласти міні-конспект.

 

                                        

Майстер в/н        К.В.Безкровна

Інструкція з безпеки праці при роботі в лабораторії перукарів

І. Перед початком роботи:

1.1.   Заходити до майстерні лише з дозволу майстра.

1.2.   Зайняти своє робоче місце.

1.3.   Підготувати робоче місце до роботи:

-         перевірити наявність інструменту, продезинфікувати його;

-         перевірити   справність  електроапаратури,  забороняється

-         розбирати електроінструменти і робити самостійно будь-який ремонт.

1.4.   Звільнити робоче місце від усіх непотрібних для роботи предметів.

1.5.    Працювати в охайному спецодязі.

ІІ.  Під час роботи:

2.1.    Виконувати тільки доручену Вам роботу.

2.2.    Слідкуйте за добрим освітленням робочого місця.

2.3.   Тримайте робоче місце в чистоті і порядку, не захаращуйте прохід.

2.4.    Працювати з робочим інструментом обережно.

2.5.    При користуванні інструментами треба:

-         не передавати його у відкритому виді;

-         зберігати у спеціальних футлярах;

-         не допускати зберігання в кишенях;

-         не залишати у відкритому вигляді на столі.

2.6.   При  будь-якій  несправності  обладнання  треба  негайно попередити майстра.

2.7.    Дотримуватись правил електробезпеки:

-         не залишайте без догляду включені електроприлади;

-         не доторкайтесь до відкритих струмоведучих частин;

-         не допускайте закладення в електричні розетки будь-які предмети.
2.8.    Дотримуйтесь заходів протипожежної безпеки.

2.9. У випадку отримання травм негайно зверніться до майстра.

2.10. Забороняється:

-         займатись зайвими справами, розмовами;

-         відволікати від роботи інших учнів.

Ш. Після закінчення роботи:

З.1.    Приберіть своє робоче місце.

3.2.   Здати майстру інструмент, попередньо продезинфікувати його.

3.3.   Прибрати майстерню.

3.4.   Зняти спецодяг.

                                              10

Правила техніки безпеки при роботі з ножицями.

Після кожного клієнта ножиці дезінфікують в ультрафіолетовому опромінювачі.

Зберігають ножиці в чохлі в верхньому ящику туалетного столика.

Передають ножиці тільки кільцями вперед.

Використовують ножиці строго за призначенням.

При падінні ножиці не можна ловити.

 

Правила техніки безпеки при роботі з гребінцем.

Гребінець дезінфікують після кожного клієнта в ультрафіолетовому опромінювачі, або розчині хлораміну не менше 15 хвилин.

У міру забруднення миють гребінець в мильному розчині.

Необхідно стежити за тим, що б зуби у гребінця були дуже гострими і не мали задирок.

 Не можна зберігати гребінець в кишені халата і залишати її в волоссі клієнта.

При використанні хімічної завивки можна використовувати гребінці з металевими частинами.

Привила техніки безпеки при стрижці волосся.

1. Інструмент для стрижки і розчісування волосся повинен бути справним.

2. Використовуйте одноразовий комірець і пеньюар для стрижки.

3. Всі гостроріжучі інструменти повинні бути в чохлі і зберігатися в косметичці.

4. Суворо забороняється носити інструменти для стрижки в кишенях халатів.

5. Ножиці необхідно передавати кільцями вперед, а бритву в закритому вигляді.

6. Суворо забороняється давати ріжучі інструменти в руки клієнтові.

7. При роботі небезпечною бритвою необхідно тримати її під кутом 30о.

8. Зміну леза і дезінфекцію інструментів необхідно проводити після кожного клієнта. Лезо необхідно міняти сухими руками і над

поверхнею столу.

9. Перед роботою машинкою для стрижки волосся перевіряйте справність машинки, цілість шнурів.

10. Не беріть машинку мокрими руками

11. Кожні 3 місяці забезпечуйте огляд технічного

стану машинки спеціалістами

 

 

 

 

 

 

 

Види борід та вусів

по темі «Базові модельні стрижки»

«Стрижка бороди та вусів»

Вигляд

 

Назва та опис

 

Вигляд

 

Назва та опис

 

Повна бороданайбільш поширеніший вид у чоловіків. Волосся присутнє над верхньою губою, на підборідді, щоках та шиї. Довжину бороди можна коректувати по бажанню.

 

Вуса та «цапина» борідка невелика кількість волосся на обличчі, прикрите лише підборіддя

 

Якірдужекоротка гостра борідка, яка подовжується на підборідді в поєднанні зі смужкою волосся під нижньою губою

 

«Підборідний ремінь» - борода по лінії підборіддя з довгими бакенбардами

 

Бальбаборода вздовж нижньої щелепи та окремо вибриті смужкою

Вуса.

Завіса – бакенбарди спускаються до нижньої частини обличчя з двох сторін від підборіддя, яке вибривається наголо

 

Голлівудська борода тонкі вуса переходять у невелику бороду вздовж нижньої

Щелепи.

Французька – вузькі довгі вуса та вузька гостра борідка під нижньою губою до підборіддя.

 

 

Міні-конспект.

Урок на тему «Стрижка бороди та вусів» є одним із завершальних у циклі уроків по базовим модельним чоловічим стрижкам. На нього відводиться 1 академічна година. Згідно кваліфікаційної характеристики перукаря 2 класу майбутні фахівці мають володіти знаннями зі стрижки бороди та вусів.

Учні повинні знати:

різновиди борід та вусів;

особливості вибору різних форм борід та вусів в залежності від зовнішності;

технологічну послідовність виконання стрижки борід та вусів;

                                                      12

сучасні прийоми та методи роботи різним інструментом для стрижки волосся;

правила охорони праці при стрижці волосся.

Учні повинні вміти:

моделювати зовнішність за допомогою бороди та вусів;

зробити правильний вибір необхідного інструменту та матеріалів для виконання стрижки;

розробляти технологічну карту виконання стрижки бороди та вусів.

Пояснення майстром в/н нового учбового матеріалу, для більш ефективного викладу та сприйняттю нового матеріалу учнями,  поєднується з переглядом презентації і відео-фрагментом виконання стрижки бороди та вусів .

Використання мультимедійних та комп’ютерних технологій дозволить не тільки заощадити час на уроці, але і покращити наочність, сприйняття нового матеріалу, внести більш цікавих та жвавих елементів в навчальний процес.

В процесі уроку змінюється взаємодія учасників навчального процесу. Учні стають не пасивними слухачами, а активними його учасниками. Їх власний досвід має таке ж значення як і досвідмайстра в/н.

У формі фронтальної бесіди рекомендується обговорити з учнями застосування основних прийомів та операцій при стрижці різних форм борід та вусів, щоб акцентувати їхню увагу на головних моментах нового матеріалу.

 

Даний урок потребує ретельної підготовки як учнів, так і викладача, а саме:

збір і обробка інформації з виконання стрижки бороди та вусів;

підготовка відео і фото матеріалу;

виготовлення плакатів по темі;

виготовлення елементів борід та вусів різних видів;

розробка технологічних карток;

розробка карток по темі;

розробка карток-завдань;

підготовка таблиці оцінювання діяльності учнів на уроці.

 

Структура уроку розроблена таким чином, що повністю відповідає поставленій меті та завданням уроку. Кожен учень внесе в цей урок свій вклад, свої знання, свою творчість, зусилля і отримає за це велике моральне задоволення.

 

 

Давайте покроково розглянемо технологію виконання такої стрижки бороди:

 

організувати робоче місце;

 

приготувати перукарську білизну;

 

продезинфікувати інструменти;

 

вимити руки або продезинфікувати засобом для миттєвої дезинфекції

 «Хоспісепт»;

запросити клієнта в робоче крісло, з’ясувати його бажання щодо послуги;

 

виконати миття голови, видалення зайвої вологи;

 

обгорнути одноразовим комірцем шию клієнта, укрити пеньюаром для стрижки волосся;

 

розчесати волосся;

Під час надання перукарських послуг  для здійснення –технологічних операцій стрижки - користуються інструментами двох груп – інструмент для розчісування  та ріжучого інструмента.

Гребінець для стрижки  використовують пластмасовий ,капроновий-комбінований (рідкі та  чисті зубці).

Ножиці –бувають прямі та зубчасті –філірувальні,прапорні.Прямі ножиці призначені для стрижки ,окантування,тушування,філірування волосся. Обидва полотна  ножиць прямі і ріжучі.

 

Конусоподібні бороди з голінням волосся на щоках бувають майже однакового розміру. Гоління роблять від куточків губ до нижньої щелепи пологим косим напрямом.При голінні біля граней бороди шкіру на обличчі натягувати не можна, щоб викривити форму  бороди.Грані бороди тушують особливо ретельно.Тому при голінні треба трохи не доходити до її грані.

Під час стрижки конусоподібної бороди необхідно враховувати колір волосся. Коли темне, ділянка тушування повинна бути на 1-2 см ширша, щоб перехід не був різким, коли світле-вужча. Конус бороди можна оформляти, стоячи.

Послідовність стрижки така: спочатку голять щоки, потім підстригають вуса і приступають до тушування.Тушують ножицями з гребінцем або машинкою номер 0. При тушування з боків одна сторона машинки щільно прилягає до голеного краю,а другу,від ширини тушування ,тримають трохи пяднятою,щоб перехід вийшов поступовим, димчастим.під бородою тушують машинокю 0 у тому ж порядку, тобто до краів бороди машинка прилягає, а під час стрижки її поступово відводять. Коли стрижуть  верхню частину бороди, щоб надати їй конусоподібної форми під машинку підкладають гребінець. Далі машинкою 0 злегка знімають волосся з боків бороди, надаючи їй конусоподібної форми. Правий бік стрижуть першим прийомом лівий бік-першим  і другим прийомами. Потім оформлюють конус бороди, притримуючи для упору ножищі середнім пальцем лівої руки.Все оформлення майстер робить,стоячи праворуч від клієнта, після цього з усіх

 

 

боків шліфують волосся, яке стирчить, щоб борода мала литу форму. Грані голених місць остаточно зводяться нанівець, для чого проводять бритвою  повітрянно по сухому волоссю. На закінчення за допомогою дзеркала остаточно перевіряються форма  і грані бороди з голенними місцями. Якщо необхідно поправити грані, це роблять бритвою, не нятягуючи шкіри, а лише злегка натискаючи на неї середнім пальцем лівої руки, Шліфування конусо-подібної бороди повинно бути дуже ретельним.

 

 

                 Розбір   інструкційно – технологічних карток .

 

D:\Разработка уроков\Виховна година\jBmfMBsNziw.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              ДОДАТКИ

   Види робіт

Інструменти,  
пристосування та                                           матеріали

Технологія виконання
                            
                       

      Схеми, малюнки

Підготовчі роботи

Одноразовий комірець, пелерина, шампунь , пульвелізатор, затискачі, щітки та гребінці.

         Починаючи обслуговування кожного клієнта, потрібно:
- запросити присісти до крісла;
- вимити руки милом у присутності клієнта;
- з’ясувати побажання клієнта і проконсультувати  щодо обраної стрижки бороди
- провести діагностику бороди, розчесати її
- продезінфікувати інструмент;
- обгорнути одноразовим комірцем шию клієнта та одягнути пеньюар;
- приступити до миття бороди та вусів
- підсушити волосся.    

 

C:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image2.jpeg

Технологічний процес

Гребінець, ножиці прямі,  машинка для бороди

Оформлення борідки і вусів слід починати з їх подбріванія , щоб отримати необхідну конфігурацію. Подбріваніе можна виконати звичайним станком , якщо борідка і вуса мають чіткі кути і нескладну форму
Після подбріванія борідка і вуса підстригаються методом тушевки

Тушуванням надаємо форму та об’єм бороді в напрямку від підборіддя до скронь.

Прибираємо зайву довжину волосся на підборідді та оформлюємо форму бороди машинкою на гребінці Задаємо довжину та форму вусам тушуванням Підбриваємо волосся на щоках по його росту, створюючи чіткий контур вибраної форми бороди Підбриваємо волосся на шиї, створюючи лінію контуру бороди

C:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image7.jpegC:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image7.jpegC:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image4.jpeg
C:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image3.jpeg

Заключні роботи

Електро фен , воск для бороди

            Закінчуючи обслуговування кожного клієнта, потрібно:
- після під стриження волосся вичесати густим гребінцем
- очистити струменем холодного повітря клієнта від зстриженого волосся;
- зняти пеньюар підгортаючи його краї в середину
- зняти комірець,розчі  сати бороду і вуса

Зовнішній вигляд моделі після стрижки

C:\Users\USER\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image7.jpeg 


Додаток 5.Інструкційно-технологічна карта виконання стрижки бороди і вусів

 

                                                                          21

 

 

На плакаті зображені різні типи чоловічих облич.

1. Підберіть до кожного обличчя фасон бороди або вусів, або бороди та вусів, які будуть пасувати йому найбільше.

Приклейте кожний макет фасону до відповідного обличчя

Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання – 2 бали

 

                                                                  20

                                     Завдання №3

                 ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМНОЇ СИТУАЦІЇ

 

по темі «Базові модельні стрижки»

«Стрижка бороди та вусів»

 

Запропонуйте вихід з проблемних ситуацій, які можуть виникнути під час виконання стрижки:

 

Перша ситуація:

 

 

В процесі стрижки у вас гребінець падає на підлогу.

 

Друга ситуація: В процесі стрижки ви порізали шкіру клієнту безпечною бритвою.

 

 

Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання – 3 бали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   19

 

Результат пошуку зображень за запитом "Стрижка бороди и усов" 

Задання №2

по темі «Базові модельні стрижки»

«Стрижка бороди та вусів»

 

Визначте певну послідовність технологічного процесу

стрижки бороди та вусів.

 

1) Обробка шкіри обличчя після стрижки та гоління, знімання перукарської білизни.

2) Розчісування бороди та вусів.

3) Підготовка необхідного інструменту, матеріалів та білизни.

4) Виконання стрижки бороди:

а) підголити волосся на шиї та щоках при необхідності за допомогою бритви або тримера;

б) знімання зайвого об’єму філіруванням;

в) задавання форми бороди за допомогою ножиців;

г) створення плавного переходу в довжині волосся біля скронь тушуванням;

д) шліфування.

5) Бесіда з клієнтом, вибір форми бороди та вусів.

6) Виконання стрижки вусів:

а) знімання зайвого об’єму філіруванням;

б) завдання форми тушуванням;

в) завдання довжини та форми за допомогою прямих ножиців знизу вгору;

г) підголити волосся на щоках та біля губ при необхідності за допомогою безпечної бритви або тримера.

7) Одягання перукарської білизни, підготовка шкіри до гоління.

 

 

 

Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання – 3 бали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               18

                                             

 

Картка завдання №1

 

ГРА «ЗНАЙДИ ЗАЙВЕ»

по темі «Базові модельні стрижки»

«Стрижка бороди та вусів»

 

Із запропонованого інструменту оберіть той,

який використовується для виконання стрижки бороди та вусів

 

 

 

 

 

 

 

 

Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання – 1 бал.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                          17

 

 

Додаток №6 Стрижка бороди і вусів

Таблиця оцінювання діяльності учнів на уроці

 

 

       Назва команди

(прізвище, ім’я членів команди)

І тур

«Актуалізація опорних знань»

max3 бали

 

ІІ тур

«Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу»

max 4 балів

ІІ тур

«Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу»

max 5 балів

Завдання №1

max1 бал

Завдання №2

max3 бали

Завдання №3

max3 бали

Завдання №4

max2 бали

Загальна кількість балів

«Стилісти»

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

 

 

 

«Барбери»:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10  

11

12

13

14

 

 

 

 

 

Лідери розподіляють завдання в групах, слідкують за часом виконання завдань, визначають правильні варіанти відповідей.

Оцінювання роботи експертів та лідерів виконує викладач.

Результати оцінювання заносяться в таблицю оцінювання. Команда-переможець обирається за максимальну кількість набраних балів. Учасники команди-переможця отримують оцінки.

                                                           24    

                                     

                                                       Тести

1.До кровозупинних засобів відносяться:

а) спирт 

б) парфуми

в) перекис водню

г) емульгатори

2.Стан і справність електроінструменту (фен, електрощипці, електромашинка та ін.) перукар повинен перевіряти

а) перед початком та закінченням кожного робочого дня

б) щоразу перед початком роботи

в) щоразу після закінчення роботи

г) якщо в цьому є необхідність

3.Що повинен знати персонал перукарні?

а) основи анатомії та фізіології шкіри, волосся і нігтів, знати способи запобігання заразних хвороб, а також дотримувати особисту і професійну гігієну.

б) вміти визначити інфекційні захворювання і способи його поширення в перукарнях.

в) вміти відрізнити здорову шкіру від хворої, здорове волосся і нігті від хворих.

г) все перераховане

4.Загальна норма площі на одне робоче місце

а)7 м2

б)4,5 м2

в) 3 м2

д)5 м2

5.Як повинен себе вести перукар при вмиканні і вимиканні штепсельної вилки?

 

а) перукар користується штепсельною вилкою як йому зручно

б) перукар тримає за корпус штепсельної вилки, а не за шнур, сухими руками

в) перукар тримає за корпус штепсельної вилки, а не за шнур, вологими руками

г) дозволяє вимикати клієнту, якщо перукар зайнятий

6.Що використовується для зберігання парфумово –косметичних засобів?

а) барвники 

б) нафтопереробна сировина

в) консерванти

г) емульгатори

7.До засобів які застосовуються для дезінфекції інструментів відносяться

а) хлорамін

б) формалін

в) етиловий спирт

г) всі перераховані

8.Який шар утворює основну масу волосини (90%)?

а) корковий

б) серцевинний

в) зовнішній

г) всі шари однакові

9.Що повинен зробити перукар перед

 початком роботи?

а) вимити руки, зробити собі зачіску, одягти спецодяг

б) одягти спецодяг, виконати вимоги особистої гігієни

в) одягти спецодяг, спецвзуття, виконати вимоги особистої гігієни

г) перевзутися у змінне взуття

10.Під час стрижки волосся електричною машиною клієнту поранили шкіру голови. Як повинен діяти перукар в такій ситуації?

а) припинити роботу, доповісти майстру в/н

б) припинити роботу, направити клієнта до іншого майстра

в) припинити роботу, клієнту надати першу допомогу

г) визвати швидку допомогу

11.Якщо клієнт має ознаки захворювання шкіри (висипання, плями, злущування та ін.) перукар може

а) відмовити клієнту

б) обслуговувати клієнта після надання документу з відповідної лікувально-медичної установи щодо незаразності захворювання

в) обслуговувати клієнта після миття та дезінфекції інструменту

г) направити клієнта в медичну установу

12.Яка величина напруги використовується для освітлення і ручного електроінструменту в промисловості та побуті?

а) 0-42 В

б) 127,  220 В

в) 380 В

г) 6 кВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        23

 

 

 

 

 

 

        

 Використана література

 

1. Безбородова Е.И.Материаловедение для парикмахеров : учебник для нач.

проф. образования / Е.И.Безбородова. — 2-е изд., стер. —

М.: Издательский центр «Академия», 2012. — 256 с.,

2. Горбатюк Н.А.  Основи перукарської справи / та ін. — К., 2005.

3.Гутиря Л.Г. Сучасна перукарська справа. —
Харьков: Фолио, 2003. – 464 с. – (Домашняя библиотека)

 

4.Орлова В. Φ. Перукарське мистецтво Підручник У 3 кн. / За заг. ред.– К.: Грамота,

 

 

 

docx
Додано
27 грудня 2023
Переглядів
332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку