Позакласний захід у формі диспуту за технологією "дебати"
Мета заходу:
розвиток навичок критичного мислення, ІКТ-компетентності учнів; розвиток уміння працювати з різними джерелами інформації, систематизувати, аналізувати, робити висновки, вести дискусію в конструктивному руслі; формування активної життєвої позиції майбутнього випускника школи
ЕНЕРГОДАРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №2
ЕНЕРГОДАРСЬКОЇ МІСЬКЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
Розробка позакласного заходу на тему:
«Від кого залежить доля України?»
Підготувала учитель історії ЕЗОШ №2
Невтира Ольга Михайлівна
ЕНЕРГОДАР
2017
Дебати «Від кого залежить доля України?»
Мета:
розвиток навичок критичного мислення, ІКТ-компетентності учнів;
розвиток уміння працювати з різними джерелами інформації, систематизувати, аналізувати, робити висновки, вести дискусію в конструктивному руслі;
формування активної життєвої позиції майбутнього випускника школи
Форма проведення: дискусія
Технологія: дебати
Методи:
Організації та здійснення діяльності: словесний (еврістичний) - учні вчаться сперечатися, доводити, аргументувати, обстоювати свою думку, адекватно оцінювати себе, поважати думки інших; розвиток творчого мислення учнів;
Наочні: ілюстрування (оснащення презентаціями (схеми, фото), інфографікою
Практичні: дослідна робота - сприяє поєднанню теорії з практикою, формуванню в учнів активності, ініціативи, допитливості, творчої уяви, уміння зосереджуватися, спонукають до самостійної пошукової діяльності;
Стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності: формування пізнавальних інтересів учнів; стимулювання обов'язку і відповідальності в навчанні (Метод опори на життєвий досвід учнів. Полягає у використанні вчителем у навчальному процесі життєвого досвіду учнів. Метод пізнавальних ігор - розвиваючий ефект досягається за рахунок імпровізації, природного вияву вільних творчих сил учнів)
Попередня робота:
І. Учні створюють групи за бажанням
Завдання для групи:
1.Група формулює свою позицію
2.Підбирає аргументи на захист позиції (історичні факти, свідчення сучасників, власні враження)
3. Представляє свою позицію у вигляді виступу з використанням мультимедіа (презентація, скрайб-презентація, відео, інфографіка та ін.)
4.Виступає в ролі опонента іншим групам (визначає слабкі та сильні сторони виступу доповідача, з чим погоджується, з чим не погоджується, чому?)
5.Формулює питання до доповідача з визначеної проблеми.
6. Відповідає на питання інших груп
ІІ. Запрошуються експерти (вчителі, учні інших класів, батьки), які виконують роль журі
План проведення дебатів:
1.Жеребкування 4-команд
2.Виступ 1-ї команди в ролі доповідача
2.1.Виступ 2-ї команди в ролі опонента
2.2.Запитання команді доповідача від 2, 3,4 команди
3. Виступ 2-ї команди в ролі доповідача
3.1.Виступ 1-ї команди в ролі опонента
3.2.Запитання команді доповідача від 1, 3,4 команди
4. Виступ 3-ї команди в ролі доповідача
4.1.Виступ 4-ї команди в ролі опонента
4.2.Запитання команді доповідача від1, 2, 4 команди
5. Виступ 4-ї команди в ролі доповідача
5.1.Виступ 3-ї команди в ролі опонента
5.2.Запитання команді доповідача від 1,2, 3 команди
6. Оцінювання роботи команд журі та підведення підсумків
Номинації:
«Найпереконливіші аргументи», «Найактивніша громадянська позиція», «Найкращі оратори», «Сама злагоджена команда», «Самі толерантні», «Майстри ведення дискусії»
Таблиця оцінювання команд (критерії оцінювання)
Ролі |
Позиція доповідача (використання мультимедіа, логіка побудови доповіді, якість аргументів, наявність висновку (тах 20 балів) |
Позиція опонента (слабкі та сильні сторони доповідача; згодні, незгодні, чому?) (тах 10 балів) |
Питання (кількість питань, якість питань – доречність, коректність) (тах 5) |
Відповіді на запитання (правильність, доречність) (тах 5) |
Коректність поведінки (не вигукувати, не перебивати), активність команди (тах 5) |
Загальна кількість балів |
1 команда |
|
|
|
|
|
|
2 команда |
|
|
|
|
|
|
3 команда |
|
|
|
|
|
|
4 команда |
|
|
|
|
|
|
ЕНЕРГОДАРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №2
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
за участь у турнірі
«Від кого залежить доля України»?
та перемогу в номінації
_______________________________________
Члени журі: