Методична розробка "Програмне забезпечення для створення анімації"

Про матеріал
Дана методична розробка може бути корисна керівникам гуртків інформатики. Матеріали в розробці доступні дітям віком від 9 років.
Перегляд файлу

Комунальний позашкільний навчальний заклад

«Будинок творчості дітей та юнацтва м.Покров Дніпропетровської області»

 

78181 (1).jpg 

 

 

 

Методична розробка заняття за темою:

orig.pngПрограмне забезпечення для створення анімації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник Гриценко Наталія Олександрівна

м.Покров 2019р.

Тема : Програмне забезпечення для створення анімації.

78181 (1).jpgМета:

Навчальна – Вивчати типи програмного забезпечення для створення комп’ютерної анімації. Познайомитись з найпоширенішими програмами для створення комп’ютерної анімації.

Розвивальна – розвивати навички роботи в редакторах для створення анімації. Алгоритми створення анімації.

Виховна – виховувати посидючість; любов до вивчення ІТ технологій; прагнення до  індивідуальності у роботі.

Обладнання: комп’ютери, мультимедійний проектор,програма «Муві мейкер».

Тип заняття: комбіноване

Хід заняття:

Організаційна частина.

Облік відвідування гуртка. Перевірка готовності вихованців до заняття. Техніка безпеки в комп’ютерному класі.

Актуалізація опорних знань та навичок.

Пригадати над чим працювали на минулому занятті. Пригадати в яких програмах працювали та які складнощі були в роботі на минулих заняттях.

Мотиваційна частина.

Повідомлення теми та мети заняття. Спокукання вихованців до навчальної діяльності.

Основна частина.

Maya від компанії Alias|Wavefront, що належить Silicon Graphics Inc., є одним з найпоширеніших пакетів серед програмного забезпечення для 3D анімації, і за останні роки стала лідером для анімації персонажів у художніх фільмах. Maya має значну і різнобічну систему моделювання, могутню анімацію персонажів і великі здатності по створенню візуальних ефектів. У той час як Maya є великим, складним для вивчення пакетом, він має удосконалений інтерфейс, представлений пензлеподібними інструментами, які дозволяють формувати і редагувати об'єкти в ході інтерактивного процесу, що нагадує малювання, і інструменти, які дозволяють намалювати траву, дерева й інші елементи в 3D-просторі у вигляді «мазків пензля», що візуалізуються. Динамічна імітація твердих тіл, тіл змінної форми, одягу, волосся, у сполученні з могутньою мовою сценаріїв, зробили Maya великим інструментом візуальних ефектів. Maya широко використовується для створення мультфільмів і кінофільмів, комп'ютерних ігор, рекламних роликів, для моделювання промислових розробок, архітектурних ансамблів, розробки бізнес-презентацій. Вартість базового пакету Maya на 2003 рік становить 7500 доларів.

78181 (1).jpgPoser

До випуску Poser 3D-художники при потребі в реалістичних персонажах повинні були створювати їх моделі в програмі для тривимірної анімації. Усе це змінилося, коли був випущений Poser[. Тепер дизайнери можуть одержати необхідний їм персонаж, наданий у Poser, і експортувати його в свої сцени тривимірної графіки. Poser-персонажі можуть бути анімовані швидко, шляхом додавання ключових кадрів по шкалі часу, і змін пози персонажа в кожному ключовому кадрі. Програма поставляється з великою бібліотекою попередньо встановленої анімації, яка може модифікуватись.

розгорнути

Jasc Animation Shop

Jasc Animation Shop — це провідна програма для створення анімованих зображень, баннерів, накладання ефектів тощо. Програма поставляється як додаткова до професійної програми роботи із зображеннями Jasc Paint Shop Pro. Ця програма має дуже багато можливостей, які не мають інші програми анімації зображень, що робить її майже незамінною. Програма має зручний та простий у використанні інтерфейс. Користувачі можуть легко імпортувати багатошарові малюнки, щоб автоматично будувати анімації, чи використати Animation Wizard (майстер анімації) чи Banner Wizard (майстер банерів), щоб зібрати або створити нову анімацію.

розгорнути

LightWave 3D

LightWave 3D— пакет тривимірного моделювання й анімації, що характеризується великим вибором інструментів, високою швидкістю візуалізації, відображенням змін при редагуванні в реальному масштабі часу. Про потужність і можливості цього пакета можуть сказати кадри з фільмів Морські пригоди і Вавилон 5.

Character Studio

78181 (1).jpgCharacter Studio (виробник — компанія Unreal Pictures) — програма для створення персонажів, що складається з двох модулів: Biped (Двоногі) і Physique (Статура). За допомогою Bipedстворюється кістяк з потрібною кількістю кінцівок, пальців, з хвостом чи без нього. Підганяються пропорції частин тіла та їхнє положення під оболонку. Здійснюється анімація отриманого каркасу. За допомогою Physique створюються м'язи, що здуваються при вигині, та гладкі зчленування.

TreeDesigner

TreeDesigner (виробник — компанія JHubert Software) — програма для моделювання дерев, листя й інших ієрархічних структур. Модель може бути модифікована прямо у вікні перегляду за допомогою миші. Програма використовує «інтуїтивну» модель редагування структури дерев і в сполученні з WYSIWYG-інтерфейсом це робить моделювання дійсно легким і зрозумілим. Моделі, створені в TreeDesigner, можна експортувати в DXF, 3DS чи POV-Ray формат.

3D Exploration

3D Exploration[en] (виробник — компанія X Dimension) — один з найкращих переглядачів 3D-графіки. На відміну від растрової і якоюсь мірою векторної графіки, у сфері 3D дотепер був відсутній явний лідер серед переглядачів. На цю роль претендували кілька програм, але універсальної і до того ж зручної програми не було. 3D Exploration має намір заповнити цей пробіл і в нього є всі передумови для цього. Він має нескладний інтерфейс із деревом каталогів і зоною перегляду. В ньому добре поставлена робота з кнопками миші. Права кнопка керує віддаленням або наближенням об'єкта. Ліва кнопка може змінювати свою дію в стандартному діапазоні 3D-програм: обертання, переміщення, масштабування.

3D Exploration здатний показувати моделі, створені практично в будь-якому розповсюдженому 3D-редакторі. Програма розуміє файли 3D Studio, TrueSpace], WaveFront, AutoCAD, LightWave 3D[en]. У найближчих версіях автори обіцяють встановити підтримку для 3D MAX і VRML. Процес візуалізації дуже швидкий. 3DE уміє розфарбовувати всі об'єкти сцен у їхні власні кольори і «розбирати сцену», вмикаючи-вимикаючи окремі об'єкти за допомогою деревоподібної структури. Для того, щоб полегшити перегляд об'єктів, програма пропонує кілька типів освітлення. Крім 3D-об'єктів, 3D Exploration показує також JPEG, BMP, PCX, TGA, PNG, TIFF і GIF-файли.

Xara 3D

78181 (1).jpgXara 3D (виробник — компанія Xara Ltd) — програма для створення 3D-написів. Цей інструмент має всі основні властивості подібних продуктів, такі як обертання тексту, встановлення джерел освітлення, зміна кольору і текстур. Від своїх конкурентів відрізняється хорошим підбором інструментів, гарною швидкістю візуалізації і стійкістю в роботі. Букви в Xara3D можна робити з фасками на краях, тінню, а також змінювати вміст фону для майбутнього малюнка. Xara 3D, можливо, один із найкращих продуктів у своїй ніші. Крім статичних картинок, Xara уміє створювати також і анімовані GIF-файли зі словами і фразами, що обертаються. Але, на жаль, крім обертання навколо однієї з осей, Xara3D нічого більше не вміє.

Інші

До інших з багатьох програм, які нині існують на ринку, можна віднести такі:

AutoDesk Animator Pro (DOS) — програма для створення і перегляду фліків;

DTA (Dave's Targa Animator) (DOS) — програма для збирання фліків з готових кадрів;

Cartoon Television PRO (Windows) — професійна програма для створення анімації для телебачення;

GIFFY v1.2, The GIF Animation Builder;

GIF Construction Set 32;

Microsoft GIF Animator v1.0;

Alchemy GIF Animator v.1.5;

Animated GIF Editor 95 v.1.4 — редактор анімованих GIF;

Banner Maker Profesional v.3.0.2.0 — утиліта для створення банерів;

CoffeeCup GIF Animator v.5.0 — дозволяє переглядати картинки по каталогах, перетягувати і «кидати» картинки у вашу анімацію, переглядати одночасно кадр і всю анімацію, а також імпортувати й експортувати AVI-формат, швидко і якісно створює HTML-код;

GIF Movie Gear v.3.0 — програма дозволяє створювати, редагувати й оптимізувати ефекти анімації у форматі GIF;

Ulead Photoimpact v.6.0 — програма для створення графіки для веб;

Visual GIF Animator v.6.0 — пакет інструментів для створення анімації у форматах AVI і GIF;

Macromedia Dreamweaver v.4.0 — професійний засіб проектування і розробки веб-вузлів.

Перспективи розвитку методів і засобів

78181 (1).jpgНа ринку графічних редакторів, які включають засоби анімації зображень, спостерігається певна спеціалізація. З одного боку представлені невеликі за обсягом програми для створення анімацій, графічні зображення для яких готуються за допомогою інших, потужніших графічних редакторів. До них відносяться різноманітні програми для створення банерів, GIF-аніматори тощо З іншого боку представлені потужні графічні редактори (Photoshop, CorelDRAW), до складу яких включені спеціальні програми для анімації зображень. Однак функціональні можливості таких програм по анімації зображень суттєво обмежені. Проміжне місце за можливостями створення зображень, але передове за можливостями їх анімації займають спеціальні програми для створення відеофільмів (Macromedia Flash). Суттєвою особливістю таких програм є використання вмонтованої мови опису сценаріїв (ActionScript).

Окрему нішу займають потужні засоби для створення і анімації тривимірних зображень (3ds MAX, Maya), засоби для анімації персонажів (Poser[en]). Версії графічних редакторів оновлюються практично щорічно. Вони вже досягли такого рівня, що з кожною черговою версією вводяться в основному «косметичні» поліпшення: змінюється інтерфейс, забезпечуються настроювання під конкретного користувача, інтеграція з іншими (як правило, «своїми») розробками, додаються другорядні функції. В наявності досягнення редакторами визначеної планки своїх можливостей. Тому вагомим аргументом при виборі того чи іншого графічного редактора є особисті симпатії, досвід роботи, рекомендації колег. Перспективи розвитку засобів комп'ютерної лежать у таких напрямках: — покращання зручності роботи користувачів шляхом спрощення та «олюднення» інтерфейсу; — інтелектуалізація інтерфейсу; — підвищення швидкодії; — підвищення точності формування елементів та трансформації зображень; — забезпечення мінімуму деформації зображень при їх перетвореннях; — спеціалізація засобів для вирішення конкретного класу задач.

Методологія анімації, що впроваджувалась історично з розвитком відповідних засобів, в наш час не є надто досконалою і ще малодосліджена. Мало досліджені також метрологічні характеристики як статичних, так і динамічних зображень. З великою вірогідністю можна прогнозувати, що якісний стрибок в розвитку засобів комп'ютерної анімації буде пов'язаний якраз з розвитком досліджень методології анімації, винайденням нових методів та принципів анімації, дослідженням метрологічних характеристик зображень.

 

78181 (1).jpgФізкультхвилинка.

Практична робота.

Знайомимося з інтерфейсами редакторів анімаціїї. Шукаємо спільне та відмінне.

Знайомимося з інтерфейсом програми «Муві мейкер».

Заключна частина.

Підведення підсумків заняття. Планування роботи на наступне заняття.

 

docx
Додано
23 травня 2019
Переглядів
3530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку