Комунальний позашкільний навчальний заклад
«Будинок творчості дітей та юнацтва м.Покров Дніпропетровської області»
Методична розробка заняття за темою:
«Робота в графічному редакторі Incskape.»
Керівник Гриценко Наталія Олександрівна
м.Покров 2019р.
Тема: робота в графічному редакторі Inkscape.
Мета: познайомити учнів з плануванням побудови зображення та створенням малюнків на основі даного плану з графічних примітивів. Ознайомити учнів як створювати малюнки з кривих і ламаних і як додати текст до графічного зображення та форматування тексту в графічному редакторі Inkscape.
Учень пояснює значення:
описує:
уміє: додавати до графічних зображень текст та форматувати його.
Обладнання: комп'ютери з встановаленими ОС і графічним редактором Inkscape, (даний) конспект.
Структура уроку
Хід уроку
Назвіть переваги й недоліки векторної графіки.
3. Інструктаж з ТБ
4. Вивчення нового матеріалу
Мотивація вивчення нового матеріалу
Ми продовжимо вивчати тему векторинийграфічномий редактор Inkscape. За декілька уроків складно навчитися малювати. Але наша мета інша: розглянути основні прийоми роботи з графічним редактором і розглянути алгоритми створення зображень за допомогою графічних примітивів, як додати текст до графічного зображення і форматувати його у середовищі графічного редактора Inkscape.
Алгоритм побудови графічного зображення — це послідовність (елементарних) прийомів, які необхідно виконати на етапі підготовки до малювання й безпосередньо у процесі створення зображення.
Малювання на комп'ютері має як багато переваг, що полегшують створення картини, так і недоліки, які ускладнюють реалізацію поставленого завдання. Багатьох труднощів можна уникнути, дотримуючись відносно простого алгоритму, що містить такі кроки.
Розглянемо детальніше ці кроки.
Використати напрямні лінії. Якщо малюнок має певні закономірності (симетрія, перспектива, розташування деталей на одному рівні або на рівних відстанях), бажано використати допоміжні напрямні лінії, які можна легко вилучити з готового малюнку.
А тепер намалюємо декілька зображень з простих графічних примітивів і розглянемо алгоритми побудови цих малюнків.
Алгоритм створення хмаринок з використанням базових можливостей Inkscape
Зробити усе це за допомогою панелі Заповнення та штрих,
яку можна викликати вказівкою меню Об'єкт / Заповнення та штрих або натисканням клавіш Ctrl + Shift + F. Далі потрібно клацнути на піктограмі
Лінійний градієнт закладки Заповненн
і натиснути кнопку Редагування. У вікні діалогу Редактор градієнтів
можна задавати кольори опорних точок, які використовують при заданні градієнтного заповнення. Щоб побачити і виділити (вибрати) опорну точку, достатньо лише клацнути по фігурі, для якої здійснено градієнтне заповнення.
На поданому вище малюнку лінія градієнту (відрізок, що містить опорні точки) — це горизонтальний відрізок синього кольору, що сполучає квадрат (ліворуч) і коло (праворуч).
Примітка. У разі потреби (бажання) можна долучати нові опорні точки натисканням кнопки Додати опорну точку у вікні діалогу Редактор градієнтів. Ці точки у подальшому можна пересувати. Кожній опорній точці надати свого кольору, наприклад одного з кольорів веселки.
Алгоритм створення зображення теки з простих графічних примітивів у середовищі Inkscape
При потребі клацнути клавішею миші на червоному прямокутнику, щоб стрілка над центром угорі стала горизонтальною, тобто підготувати (червоний) прямокутник до спотворення.
Розглянемо створення малюнків за допомогою кривих і ламаних у середовищі Inkscape.
Контур — це послідовність відрізків прямих ліній і/або кривих Без'є.
Найважливішими елементами кривих є:
Вузли стають видимими, якщо вибрати інструмент
Редагування контурів за вузлами або клавішу F2 і клацнути мишею на кривій. На відміну від плоских фігур контур можна вільно редагувати зміщенням будь-якого з його вузлів, а не лише передвстановлених важелів, чи перетяганням його сегменту.
Інструмент
Малювання кривих Без’є чи прямих ліній, який можна активувати і натисканням клавіш Shift + F6, має такі 4 режими, які активують такими кнопками контексної панелі управління:
Подамо приклади малюнків, створених у цих режимах (другий можна отримати з першого редагуванням).
Створення текстового об’єкту здійснюють за допомогою інструменту
Створення та зміна текстових об'єктів, що відгукується на клавіші F8або t. Перед введенням тексту з клавіатури потрібно вказівником миші вказати місце прив'язки (якір), клацнувши клавішею миші. Для того, щоб перейти на інший рядок, потрібно натиснути на клавішу Enter.
На попередньому малюнку символи оточено пунктиром. Ліворуч внизу розташовано квадрат, який означає місце прив'язки — якір. Тобто, те місце, у якому текст прикріплено до полотна.
Інший спосіб введення такий: підвести вказівник на місце розташування лівого верхнього куту прямокутника з текстом, натиснути на ліву клавішу миші і, не відпускаючи її, перенести вказівник у правий нижній кут цього прямокутника. З'явиться прямокутник синього кольору, в який можна вводити текст з клавіатури. При досягненні правої межі поля буде здійснено перехід на наступний рядок.
При активному інструменті
Створення та зміна текстових об'єктів контекстна панель керування набуде такого вигляду.
Опишемо подані на панелі засоби керування текстом (перелічено зліва направо, після зображення засобів подано підказки, які спливають):
— Виберіть гарнітуру шрифту (Alt + X для доступу);
— Розмір шрифту тексту (у пікселях);
— Перемкнутися між звичайним та напівжирним нарисом;
— Перемкнутися між курсивом та звичайним нарисом;
— Вирівнювання ліворуч;
— Посередині;
— Вирівнювання праворуч;
— Вирівняти за шириною (лише не контурний текст);
— Увімкнути/Вимкнути режим верхнього індексу;
— Увімкнути/Вимкнути режим нижнього індексу;
— Інтервал між рядками (у одиницях розміру шрифту);
— Інтервал між літерами (у пікселях);
— Інтервал між словами (у пікселях);
— Горизонтальний керінґ (у пікселях);
— Вертикальний зсув (у пікселях);
— Обертання символів (у ґрадусах);
— Горизонтальний текст;
— Вертикальний текст.
Вказівка меню Текст / Текст та шрифт… або натискання клавіш Shift + Ctrl + T викликає вікно діалогу Текст та шрифт… для зміни параметрів шрифту. Щоб застосувати цей режим, потрiбно попередньо виділити наявний текст.
Розташування по контуру фігури попередньо набраного тексту здійснюють таким чином.
Примітка. Текст, як і будь який графічний об'єкт, можна обертати і симетрично відображати. Форматування тексту, розміщенного по контуру, не відрізняється від форматування тексту не розміщенного по контуру.
6. Підведення підсумків заняття.