Методична розробка самостійної роботи з біології на тему "Організм людини як біологічна система"

Про матеріал
Методична розробка містить різнорівневі завдання для оцінювання рівня знань здобувачів освіти.
Перегляд файлу

Самостійна робота на тему «Організм людини як біологічна система»

І варіант

І рівень (0,5 бала за завдання)

Тестові завдання на визначення однієї правильної відповіді.

1. Наука, яка вивчає закономірності розвитку клітини, тканини та органів зародка.

А ембріологія  Б гістологія   В цитологія   Г анатомія

2. Укажіть фізіологічну систему, яка об’єднує всі інші системи та узгоджує їхню діяльність:

А нервова  Б статева   В дихальна   Г опорно-рухова 

3. Органела, що забезпечує збереження, передачу і реалізацію спадкової інформації:

А ядерце  Б ядро   В рибосома   Г комплекс Гольджі 

4. Укажіть фізіологічну систему, яка виконує функцію опори та руху тіла:

А статева  Б нервова   В ендокринна   Г опорно-рухова 

5.Рибосоми беруть участь у:

А розщепленні й перетворенні енергії хімічних зв’язків органічних речовин на таку її форму, яку може використовувати клітина

Б біосинтезі білка

В накопиченні, виведенні і хімічній модифікації синтезованих клітиною речовин

Г збільшенні площі внутрішньої поверхні клітини і поділу клітини на відсіки

6. Кров — це:

А епітеліальна тканина  Б сполучна тканина          В до тканини не належить    Г нервова тканина

 

ІІ рівень ( по 1 балу за завдання)

7. Установіть відповідність між назвами органел та їхньою будовою.

1 Апарат Гольджі

2 Мітохондрії

3Ендоплазматична сітка

4 Лізосоми

А Складається із зовнішньої і внутрішньої мембран, між якими є міжмембранний простір

Б Округлі одномембранні мішечки, наповнені травними ферментами

В Система мембран, які утворюють велику кількість канальців і трубочок

Г Складається з двох, а іноді більше центріолей

Д Група мембранних мішечків — цистерн, пов’язаних із системою пухирців

8. Установіть відповідність між назвою тканини та її характерними ознаками.

Назва тканини

Характерні ознаки

1 Нервова

2 Епітеліальна

3 М’язова

4 Сполучна

А Складається з клітин видовженої форми (волоконець)

Б Містить значну кількість міжклітинної речовини

В Забезпечує реакцію організму на подразнення

Г Вкриває поверхню тіла та вистилає порожнини органів

9. Установіть відповідність між типом тканини, зображеним на малюнку, та її назвою.

1 Епітеліальна тканина

2 Жирова тканина

3 Кісткова тканина

4 Непосмугована м’язова тканина

5 Нервова тканина

А

Б

В

Г

 

ІІІ рівень (1,5 бала за завдання)

10.Розгляньте схему будови клітини людини та підпишіть її компоненти.

 

11. Як організована регуляторна діяльність нервової системи?

 

IV рівень (3 бали за завдання)

12. Доведіть роль клітин і тканин для життєдіяльності організму людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Самостійна робота на тему «Організм людини як біологічна система»

ІІ варіант

І рівень (0,5 бала за завдання)

Тестові завдання на визначення однієї правильної відповіді.

1. Укажіть фізіологічну систему, яка забезпечує транспорт поживних речовин до кожної клітини організму:

А травна  Б кровоносна   В дихальна   Г видільна 

2. Наука, яка досліджує вплив на людину природних і соціальних факторів навколишнього середовища.

А екологія людини   Б соціологія    В валеологія    Г гігієна

3. Основним структурним і функціональним елементом нервової системи є:

А мозок  Б нейрон  В нерви   Г нейроглія

4. Укажіть органелу клітини, у якій відбувається синтез білка:

А мітохондрія   Б ядро    В рибосоми    Г лізосоми 

5. Апарат Гольджі бере участь у:

А розщепленні й перетворенні енергії хімічних зв’язків органічних речовин на таку її форму, яку може використовувати клітина

Б біосинтезі білка

В накопиченні, виведенні і хімічній модифікації синтезованих клітиною речовин

Г збільшенні площі внутрішньої поверхні клітини і поділу клітини на відсіки

6. Будова епітеліальної тканини характеризується:

А чітким виділенням міжклітинної речовини

Б розташуванням клітин щільно одна до одної

В видовженістю клітин

Г наявністю у клітин тіла і відростків

 

ІІ рівень (по 1 балу за завдання)

7. Установити відповідність між назвами органел та їхніми функціями.

1  Рибосоми

2  Мітохондрії

3  Апарат Гольджі

4  Лізосоми

А  Перетравлення не тільки речовин, які потрапляють до клітини, а й відмерлих частинок власних органел клітини

Б  Накопичення, виведення і хімічна модифікація синтезованих клітиною речовин

В  Забезпечення зв’язку різних частин клітини (компартментів) між собою

Г Забезпечення клітин енергією

Д Біосинтез білка

8. Установіть відповідність між назвою тканини та її характерними ознаками.

Назва тканини

Характерні ознаки

1 Нервова

2 Епітеліальна

3 М’язова

4 Сполучна

А Не містить міжклітинної речовини

Б Здатна до скорочення

В Утворює опорні системи органів

Г Клітини мають тіло, від якого відходять відростки

9. Установіть відповідність між типом тканини, зображеним на малюнку, та її назвою.

1 Епітеліальна

2 Хрящова

3 Кісткова

4 М’язова посмугована

5 Нервова

А

Б

В

Г

 

 

ІІІ рівень (1,5 бала за завдання)

10. Розгляньте схему будови клітини людини та підпишіть її компоненти.

11.  Яка причина різноманітності тканин в організмі людини?

 

IV рівень (3 бали за завдання)

12. Доведіть значення біологічних знань про людину для збереження її здоров'я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 жовтня
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку