Методична розробка "Сценарій свята, присвяченого Міжнародному Дню танцю в середній групі ансамблю "Ровесники"

Про матеріал

Свято танцю проводиться як відкрите заняття для батьків і дітей середньої групи ансамблю "Ровесники", які вже мають певні знання з історико-побутових танців, класичного танцю, народно - сценічного танцю, знайомі з вправами йоги.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Методична розробка

 

Сценарій свята,  присвяченого  Міжнародному Дню танцю в середній групі ансамблю «Ровесники»

 

 

 


                                               Пояснювальна записка

 1.Свято танцю проводиться для дітей середньої групи, які вже мають певні знання з історико-побутових танців, класичного танцю, народно - сценічного  танцю, знайомі з вправами йоги.

2. Заздалегідь учасникам свята надається інформаційний матеріал, який вони мають вивчити.

3. Гості свята  повинні бути у змінному взутті.

4. Діти на святі використовують танцювальну форму, взуття та деякі сценічні костюми

 5. Акомпанемент: баян, магнітофон, ноутбук

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведуча: - Добрий день, шановні батьки, діти!

              (Уклін - діти виконують танцювальне привітання)

- Сьогоднішня наша зустріч буде присвячена мандрівці у чудовий світ танцю

-А чи знаєте  ви, що  сьогодні за день?                                                   

Відповідь 1: Я знаю, що  сьогодні 29 квітня ми відзначаємо Міжнародний день танцю , який був затверджений у 1982 році за рішенням ЮНЕСКО в день народження французького Балетмейстера Жана Жоржа Новерра, реформатора й теоретика хореографічного мистецтва 

Ведуча: А чи знаєте ви, що у колиски мистецтва хореографії стоять  Античні Музи?

Відповідь 2: Я знаю, що це Терпсихора, Евтерпа, Талія, Ерато - Музи  Танцю, Поезії та Живопису і покровитель всіх мистецтв - Аполлон. Їх дружній союз і вінчає народження його творіння!

Слово «Хореографія»- грецького походження, буквально воно означає «писати танець».

Відповідь 3: Всім відомо, що танцювальне  мистецтво з давніх часів займало в  житті  людини  важливе  місце. Коли і як з`явилися танці зараз вже складно відповісти. Багато митців вважають, що танець виник тоді, коли почуття виражені в рухах і жестах підкорилися ритму й музиці.

Відповідь  4: Я знаю, що  в основі перших танців наших предків були рухи, пов’язані з працею первісної людини: риболовлею, полюванням, збиранням плодів.

Відповідь 5:  А ви знаєте, що і зараз в танцях деяких племен Африки  та Австралії можна побачити наслідування полюванню: танцюристи  розмальовують обличчя й тіло, одягають різні прикраси і маски…Ось і ми вирішили стати трішки схожими на них і станцюємо для всіх присутніх танок  аборигенів  з таємничого острова «Кокос»

                              (Діти виконують  Танець « Денс-кросс»)

Ведуча: Танці  первісних людей  змінили сценічні танці Давніх Греції та  Риму. Ці танці були частиною театральних вистав.

Відповідь 6: А я знаю, що ще в Давній  Греції вважалось, що в процесі навчання  такі дисципліни  як  Музика і Танці  не менше важливі, ніж точні науки. Вчителі того часу були твердо переконані, що для формування творчої гармонійно-розвиненої особистості необхідна всебічна освіта.

Ведуча: Ми запрошуємо вас, шановні батьки і гості нашого свята, до  прекрасного мистецтва танцю Греції.

                  (Всі присутні  розучують грецький танок  «Сиртаки»)

Відповідь 7: З розвитком суспільства змінювалося та розвивалося  танцювальне мистецтво. Поступово з`явилися такі танці: Вальс, Мазурка, Полька, Полонез та інші. Деякі з них вже танцювали наші прабабусі й прадіди.

Ведуча: До вашої уваги, шановні гості, представляємо  «Па – де - грас» і «Фигурный вальс».

                              (Діти виконують  «Па-де- грас» ,«Фигурный вальс»)

Ведуча: А вам, шановні гості, ми пропонуємо зануритися у дитинство і станцювати разом з вашими дітьми  танок «Вальс Дружби»

                                 ( Діти з батьками танцюють «Вальс Дружби»)

Ведуча: Швейцарський композитор і педагог Еміль Жак Далькроз розробив систему музично-ритмічного виховання, яка до сьогодні є однією з самих відомих і популярних методик музичної освіти в світі.

Відповідь 8: Далькроз справедливо вважав, що за допомогою прилучення до музики і танцю діти вчаться пізнавати світ і самих себе, а заняття танцями не тільки розвивають музичність, а й допомагають виховувати увагу, волю і комунікабельність

Ведуча: І зараз ми покажемо вам декілька вправ на розвиток координації  бо  координація - це уміння узгоджувати рухи різних частин тіла. Шановні батьки, ви можете до нас приєднатися

           ( Діти проплескують музичні розміри  2/4, 3/4, 4/4;  гра «Назви своє  ім`я», вправи  з гімнастичними  палкам )      

Ведуча: Координація неможлива без розвитку функції рівноваги, яка визначається положенням центру ваги тіла над площею опори. Тіло - замкнута система: якщо одна частина погано працює, страждає вся структура. Уміння  виконувати рухи без зайвих зусиль – це важливий  навик.  Наприклад, після декількох обертань (не підготованій людині) важко втримати рівновагу, ще важче після цього  зупинитися у непохитній позі. Гарною допомогою у розвитку координації та інших можливостей можуть стати «5 вправ тібетської гімнастики»,  які діти зараз продемонструють.

                   ( Демонстрація 5 вправ тібетської гімнастики)

Ведуча: Щоб прагнути до професійного виконання народного танцю нам необхідно постійно працювати над основами класичного танцю. Було б не вірно, розповідаючи про танцювальне мистецтво нічого не сказати про балет, про мистецтво, яке підкорює мільйони людей  у всьому світі .            

Відповідь 9: Балетне мистецтво знає багато видатних імен : Анна Павлова, Вацлав Ніжинський, Катерина Гельцер, Галина Уланова, Вахтанг Чабукиани, Майя Плисецька… Це ціла епоха в балетах «Лебедине озеро», «Лускунчик», «Жизель», «Баядерка», «Спляча  красуня» і багатьох інших.

Відповідь 10: Відомо, що в класичному балеті виключне значення надається рукам. Руки «вінчають» позу. Вміння правильно «користуватися» руками - перше свідоцтво про те, що танцівник пройшов гарну школу.

Відповідь 11: А я знаю, що без класичної вправи «пліє»  не обходяться більшість танцювальних рухів і «па». Якщо  танцівник  не володіє  м`яким демі пліє и гранд пліє, його виконання буде сухим, різким, не пластичним.

Ведуча: Зараз діти продемонструють як виконується пліє та порт де бра біля станка.

                                          (Діти виконують   пліє, порт де бра)

Ведуча: Діти, а які ще вправи входять в екзерсис класичного танцю, назвіть

                                                  ( Діти називають вправи)

Ведуча: Окрім класичного балету ще в радянські часи зародилися професійні  ансамблі народного танцю. Це такі колективи, як Державний академічний ансамбль танцю України імені Павла Вірського, ансамбль танцю імені Ігоря Мойсеєва у Росії, ансамбль «Берёзка» під керівництвом Надєждіної,  Грузинський ансамбль танцю під  керівництвом  Сухішвілі  і Рамішвілі та багато інших. Діти, а які ще ансамблі танцю ви можете назвати?

                                         (Діти відповідають)

Ведуча: Діти, що ж ми всі сьогодні дізналися про мистецтво хореографії, про танець ?

Відповіді: Сьогодні ми дізналися, що хореографія зародилася ще на зорі людства: ще у первісному суспільстві існували танці, які відображали трудові  процеси, відтворювали рухи тварин, існували войовничі танці та танці магічного характеру. В них людина зверталася до сил природи. Не вміючи їх пояснити, люди молилися, приносили жертви, просили вдалого полювання, дощу, сонця, народження дитини, або смерті ворога. З часом, як розвивалося суспільство, так розвивався і трансформувався танець. Опис танців мандрівниками і фольклористами розповідає про життя, звичаї, обряди різних народів. Так, ще М.В. Гоголь у своїх «Петербургских записках1836 года» писав: « Посмотрите, народные танцы являются в разных углах мира: испанец пляшет не так, как швейцарец, шотландец, как теньеровский немец, русский, не так, как француз, как азиатец. Даже в провинциях одного и того же государства изменяется танец. Северный не так пляшет, как малороссиянин, как славянин южный, как поляк, как финн: у одного танец говорящий, у другого бесчувственный; у одного бешенный, у другого лёгкий,

 воздушный. Откуда родилось такое  разнообразие танцев? Оно родилось из характера народа, его жизни и образа занятий. Народ, проведший горделивую и бранную жизнь, выражает ту же гордость в своём танце; у народа беспечного и вольного та же безграничная воля поэтическое самозабвение отражаются в танцах; народ климата  пламенного оставил в своём национальном танце туже негу, страсть и  ревность».

  Сьогодні ми  вам покажемо деякі з наших танців та танцювальних етюдів.

                    ( Діти виконують «Український марш», «Український етюд», хореографічну картинку  «Дощик»,  італійський танок «Тарантела», російський танок  «Варенька»).

Ведуча: Основний девіз хореографів говорить про те, що немає нездатних дітей, є різні можливості тіла! І головна задача хореографа - навчити дітей працювати і дати можливість технічно і  грамотно опанувати виконавською майстерністю. Недарма великий Едісон казав: «Гений состоит из 1 процента вдохновения и 99 процентов потения».

Заняття хореографією - це перш за все виховання здорової дитини

 Дякуємо за увагу.

1

 

docx
Додано
7 травня 2020
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку