Свято танцю проводиться як відкрите заняття для батьків і дітей середньої групи ансамблю "Ровесники", які вже мають певні знання з історико-побутових танців, класичного танцю, народно - сценічного танцю, знайомі з вправами йоги.
Методична розробка
Сценарій свята, присвяченого Міжнародному Дню танцю в середній групі ансамблю «Ровесники»
|
Пояснювальна записка
1.Свято танцю проводиться для дітей середньої групи, які вже мають певні знання з історико-побутових танців, класичного танцю, народно - сценічного танцю, знайомі з вправами йоги.
2. Заздалегідь учасникам свята надається інформаційний матеріал, який вони мають вивчити.
3. Гості свята повинні бути у змінному взутті.
4. Діти на святі використовують танцювальну форму, взуття та деякі сценічні костюми
5. Акомпанемент: баян, магнітофон, ноутбук
Ведуча: - Добрий день, шановні батьки, діти!
(Уклін - діти виконують танцювальне привітання)
- Сьогоднішня наша зустріч буде присвячена мандрівці у чудовий світ танцю
-А чи знаєте ви, що сьогодні за день?
Відповідь 1: Я знаю, що сьогодні 29 квітня ми відзначаємо Міжнародний день танцю , який був затверджений у 1982 році за рішенням ЮНЕСКО в день народження французького Балетмейстера Жана Жоржа Новерра, реформатора й теоретика хореографічного мистецтва
Ведуча: А чи знаєте ви, що у колиски мистецтва хореографії стоять Античні Музи?
Відповідь 2: Я знаю, що це Терпсихора, Евтерпа, Талія, Ерато - Музи Танцю, Поезії та Живопису і покровитель всіх мистецтв - Аполлон. Їх дружній союз і вінчає народження його творіння!
Слово «Хореографія»- грецького походження, буквально воно означає «писати танець».
Відповідь 3: Всім відомо, що танцювальне мистецтво з давніх часів займало в житті людини важливе місце. Коли і як з`явилися танці зараз вже складно відповісти. Багато митців вважають, що танець виник тоді, коли почуття виражені в рухах і жестах підкорилися ритму й музиці.
Відповідь 4: Я знаю, що в основі перших танців наших предків були рухи, пов’язані з працею первісної людини: риболовлею, полюванням, збиранням плодів.
Відповідь 5: А ви знаєте, що і зараз в танцях деяких племен Африки та Австралії можна побачити наслідування полюванню: танцюристи розмальовують обличчя й тіло, одягають різні прикраси і маски…Ось і ми вирішили стати трішки схожими на них і станцюємо для всіх присутніх танок аборигенів з таємничого острова «Кокос»
(Діти виконують Танець « Денс-кросс»)
Ведуча: Танці первісних людей змінили сценічні танці Давніх Греції та Риму. Ці танці були частиною театральних вистав.
Відповідь 6: А я знаю, що ще в Давній Греції вважалось, що в процесі навчання такі дисципліни як Музика і Танці не менше важливі, ніж точні науки. Вчителі того часу були твердо переконані, що для формування творчої гармонійно-розвиненої особистості необхідна всебічна освіта.
Ведуча: Ми запрошуємо вас, шановні батьки і гості нашого свята, до прекрасного мистецтва танцю Греції.
(Всі присутні розучують грецький танок «Сиртаки»)
Відповідь 7: З розвитком суспільства змінювалося та розвивалося танцювальне мистецтво. Поступово з`явилися такі танці: Вальс, Мазурка, Полька, Полонез та інші. Деякі з них вже танцювали наші прабабусі й прадіди.
Ведуча: До вашої уваги, шановні гості, представляємо «Па – де - грас» і «Фигурный вальс».
(Діти виконують «Па-де- грас» ,«Фигурный вальс»)
Ведуча: А вам, шановні гості, ми пропонуємо зануритися у дитинство і станцювати разом з вашими дітьми танок «Вальс Дружби»
( Діти з батьками танцюють «Вальс Дружби»)
Ведуча: Швейцарський композитор і педагог Еміль Жак Далькроз розробив систему музично-ритмічного виховання, яка до сьогодні є однією з самих відомих і популярних методик музичної освіти в світі.
Відповідь 8: Далькроз справедливо вважав, що за допомогою прилучення до музики і танцю діти вчаться пізнавати світ і самих себе, а заняття танцями не тільки розвивають музичність, а й допомагають виховувати увагу, волю і комунікабельність
Ведуча: І зараз ми покажемо вам декілька вправ на розвиток координації бо координація - це уміння узгоджувати рухи різних частин тіла. Шановні батьки, ви можете до нас приєднатися
( Діти проплескують музичні розміри 2/4, 3/4, 4/4; гра «Назви своє ім`я», вправи з гімнастичними палкам )
Ведуча: Координація неможлива без розвитку функції рівноваги, яка визначається положенням центру ваги тіла над площею опори. Тіло - замкнута система: якщо одна частина погано працює, страждає вся структура. Уміння виконувати рухи без зайвих зусиль – це важливий навик. Наприклад, після декількох обертань (не підготованій людині) важко втримати рівновагу, ще важче після цього зупинитися у непохитній позі. Гарною допомогою у розвитку координації та інших можливостей можуть стати «5 вправ тібетської гімнастики», які діти зараз продемонструють.
( Демонстрація 5 вправ тібетської гімнастики)
Ведуча: Щоб прагнути до професійного виконання народного танцю нам необхідно постійно працювати над основами класичного танцю. Було б не вірно, розповідаючи про танцювальне мистецтво нічого не сказати про балет, про мистецтво, яке підкорює мільйони людей у всьому світі .
Відповідь 9: Балетне мистецтво знає багато видатних імен : Анна Павлова, Вацлав Ніжинський, Катерина Гельцер, Галина Уланова, Вахтанг Чабукиани, Майя Плисецька… Це ціла епоха в балетах «Лебедине озеро», «Лускунчик», «Жизель», «Баядерка», «Спляча красуня» і багатьох інших.
Відповідь 10: Відомо, що в класичному балеті виключне значення надається рукам. Руки «вінчають» позу. Вміння правильно «користуватися» руками - перше свідоцтво про те, що танцівник пройшов гарну школу.
Відповідь 11: А я знаю, що без класичної вправи «пліє» не обходяться більшість танцювальних рухів і «па». Якщо танцівник не володіє м`яким демі пліє и гранд пліє, його виконання буде сухим, різким, не пластичним.
Ведуча: Зараз діти продемонструють як виконується пліє та порт де бра біля станка.
(Діти виконують пліє, порт де бра)
Ведуча: Діти, а які ще вправи входять в екзерсис класичного танцю, назвіть
( Діти називають вправи)
Ведуча: Окрім класичного балету ще в радянські часи зародилися професійні ансамблі народного танцю. Це такі колективи, як Державний академічний ансамбль танцю України імені Павла Вірського, ансамбль танцю імені Ігоря Мойсеєва у Росії, ансамбль «Берёзка» під керівництвом Надєждіної, Грузинський ансамбль танцю під керівництвом Сухішвілі і Рамішвілі та багато інших. Діти, а які ще ансамблі танцю ви можете назвати?
(Діти відповідають)
Ведуча: Діти, що ж ми всі сьогодні дізналися про мистецтво хореографії, про танець ?
Відповіді: Сьогодні ми дізналися, що хореографія зародилася ще на зорі людства: ще у первісному суспільстві існували танці, які відображали трудові процеси, відтворювали рухи тварин, існували войовничі танці та танці магічного характеру. В них людина зверталася до сил природи. Не вміючи їх пояснити, люди молилися, приносили жертви, просили вдалого полювання, дощу, сонця, народження дитини, або смерті ворога. З часом, як розвивалося суспільство, так розвивався і трансформувався танець. Опис танців мандрівниками і фольклористами розповідає про життя, звичаї, обряди різних народів. Так, ще М.В. Гоголь у своїх «Петербургских записках1836 года» писав: « Посмотрите, народные танцы являются в разных углах мира: испанец пляшет не так, как швейцарец, шотландец, как теньеровский немец, русский, не так, как француз, как азиатец. Даже в провинциях одного и того же государства изменяется танец. Северный не так пляшет, как малороссиянин, как славянин южный, как поляк, как финн: у одного танец говорящий, у другого бесчувственный; у одного бешенный, у другого лёгкий,
воздушный. Откуда родилось такое разнообразие танцев? Оно родилось из характера народа, его жизни и образа занятий. Народ, проведший горделивую и бранную жизнь, выражает ту же гордость в своём танце; у народа беспечного и вольного та же безграничная воля поэтическое самозабвение отражаются в танцах; народ климата пламенного оставил в своём национальном танце туже негу, страсть и ревность».
Сьогодні ми вам покажемо деякі з наших танців та танцювальних етюдів.
( Діти виконують «Український марш», «Український етюд», хореографічну картинку «Дощик», італійський танок «Тарантела», російський танок «Варенька»).
Ведуча: Основний девіз хореографів говорить про те, що немає нездатних дітей, є різні можливості тіла! І головна задача хореографа - навчити дітей працювати і дати можливість технічно і грамотно опанувати виконавською майстерністю. Недарма великий Едісон казав: «Гений состоит из 1 процента вдохновения и 99 процентов потения».
Заняття хореографією - це перш за все виховання здорової дитини
Дякуємо за увагу.
1