Методична розробка семінару-конференції з вищої математики

Про матеріал
Викладено методику прведеня семінару-конференції з математики та охоплює декілька тем розділу "Математичний аналіз"
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ  І НАУКИ УКРАЇНИ

 

КРАМАТОРСЬКИЙ КОЛЕДЖ

ДОНЕЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

 ЕКОНОМІКИ І ТОРГІВЛІ    ІМ. М. ТУГАН-БАРАНОВСЬКОГО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

 

семінару-конференції

з дисципліни : “ Вища математика”

 

Тема : “Використання елементів математичного аналізу до  розрахунків економічних показників”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016

 

Методична розробка відкритого семінару-конференції з дисципліни «Вища математика». Підготувала  викладач Краматорського коледжу ДонНУЕТ ім. М. Туган-Барановского -2016.

Викладено методику проведення семінару-конференції , спрямованої на узагальнення знань і умінь студентів за темами « Вступ до математичного аналізу», “Диференціальне числення функції однієї та багатьох змінних», «Інтегральне числення»,  «Диференціальні рівняння першого та другого порядку».

 

 

 

 

 

Для викладачів вищої математики вищих освітніх закладів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рецензенти:

 

Потапова С.М.-викладач математики   вищої категорії Дружківського коледжу ДДМА .                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто і  схвалено на засіданні циклової комісії обліково-економічних дисциплін  (протокол № _____ від ___________  ).                                                                 

                                                                        

ЗМІСТ

 

  1. Вступ_______________________________________________3
  2. Методика проведення семінару - конференції за темою “Використання елементів математичного аналізу до розрахунку економічних показників ”
    1.      План заняття_________________________________4
    2.      Зміст  заняття ________________________________ 5
    3.      Методичне обґрунтування проведення заняття_____7
    4.      Література___________________________________8
  1. Додаток.
    1.      Завдання для дослідницької роботи творчої груп___9
    2.      Перелік питань до бліц – опитування____________10
    3.      Оцінний лист творчих груп ____________________11
    4.      Критерії оцінювання знань студентів____________12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ.

Сучасні роботодавці зацікавлені в такому працівнику, що не тільки добре володіє необхідним теоретичним матеріалом, уміє застосувати отримані знання на практиці, але здатний сам «добувати» знання, орієнтуватися в нестандартній ситуації, може працювати в колективі і керувати людьми. Ці якості особливо цінні  для фахівців економічних спеціальностей.

Тому застосування різних форм організації практичних і семінарських занять з вищої математики усе частіше знаходять застосування в  навчальному процесі і сприяють  розвитку перерахованих вище характеристик майбутнього працівника.

У сучасній  вищій школі існують проблеми , що стосуються  професійної орієнтації загальноосвітніх дисциплін, зацікавленості  у вивченні їх студентами, а також зменшення часу на аудиторні заняття . Їх вирішення можливе завдяки впровадженню нових форм і методів навчання, використанню комп’ютерної техніки в навчальному процесі, а також використанню різноманітних форм самостійної роботи.

Однією з форм організації самостійної роботи студентів з вищої математики є групова навчально-дослідницька робота, результати якої узагальнюються на семінарі – конференції.

Майбутні спеціалісти з економіки підприємства повинні вміти застосовувати математичний апарат до розрахунку економічних показників. Тому важливим є формування у студентів вміння знаходити і використовувати відповідні математичні знання в роботі фахівця з економіки підприємства.

В методичній розробці наведена методика проведення семінару – конференції за темою “Використання елементів математичного аналізу до  розрахунків економічних показників” , який є  результатом навчально - дослідницької роботи студентів в групах.

Мета  методичної розробки показати методику проведення  семінару - конференції  за темою “Використання елементів математичного аналізу до  розрахунків економічних показників” з використанням компютерної техніки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План заняття.

 

Дисципліна:   Вища математика.

Тема заняття:  “Використання елементів математичного аналізу до 

розрахунків економічних показників”

Вид заняття: семінар-конференція з використанням компютерної

    техніки.

Дата проведення:   

Група:    

 

Мета проведення заняття:

 

навчальна: узагальнити та систематизувати знання з питань використання елементів математичного аналізу до розрахунку економічних показників господарської діяльності.

розвиваюча: розвивати у студентів навички самостійної і групової роботи; уміння застосовувати математичний апарат до розрахунків економічних показників.

виховна:  виховувати культуру математичного мислення та мовлення

 

Міждисциплінарні зв'язки:

  • Економіка підприємства: «Доходи і прибуток підприємства»,
  • Економічний аналіз: «Аналіз прибутку підприємства»,
  • Ціноутворення: «Механізм ціноутворення на ринку»,
  • Податкова система: «Оподаткування прибутку підприємства»,
  • Інвестиційна діяльність: «Обґрунтування доцільності інвестицій»,
  • Технологія галузі: «Визначення ефективності рекламних засобів».

 

Внутрішньодисциплінарні зв'язки:

Теми:

  •         «Введення в математичний аналіз»,
  •         «Диференціальне числення функцій однієї та багатьох змінних»  
  •         «Інтегральне числення»,
  •         «Диференціальні рівняння»;

Матеріально-технічне та методичне забезпечення заняття:

  • Комп’ютер,
  • Набір офісних програм,
  • Таблиця похідних,
  • Таблиця невизначених інтегралів,
  • Схема розв’язання диференціальних рівнянь,

 

Зміст заняття.

 

1. Організаційний момент.

 

  1.          Перевірка наявності студентів в аудиторії.
  2.          Перевірка готовності студентів до проведення заняття.

 

2. Повідомлення теми та плану семінару - конференції .

 

Тема: “Використання елементів математичного аналізу до  розрахунків економічних показників”

План.

  1. Застосування основних понять математичного аналізу в економіці.
  2. Економічні задачі, що приводять до поняття похідної.
  3. Застосування інтегралу дог економічних розрахунків.
  4. Розв’язання економічних задач за допомогою диференціальних рівнянь.

 

  1. Мотивація пізнавальної діяльності студентів.

 

Сучасний рівень розвитку науково-технічного прогресу  вимагає від фахівців всіх галузей поглибленого самостійного вивчення теоретичних  основ  та методик фахової діяльності. Молодші спеціалісти з економіки підприємства повинні вміти використовувати математичний апарат для вирішення економічних задач. 

 

  1. Підготовчий етап.

 

  1. Бліц - опитування.
  2. Організація діяльності студентів.

 

  1. Проведення семінару конференції за планом.
  2. Завершальний етап:

 

6.1. Підведення підсумків заняття.

6.2. Оцінювання знань студентів.

 

 7.  Домашнє завдання.

 

Методичне обґрунтування проведення

семінару –конференції з використанням компютерної техніки.

 

Семінарські заняття забезпечують розвиток творчого професійного мислення, пізнавальної мотивації і професійного використання знань у навчальних умовах. Професійне використання математичних знань – це володіння математичною мовою, тобто точне оперування термінами, поняттями, визначеннями.

Семінари складаються з двох взаємопов’язаних ланок – самостійного вивчення студентом програмного матеріалу і розглядання результатів пізнавальної діяльності на аудиторному занятті. Вони вчать працювати самостійно, формують навички роботи з літературою, розвивають інтерес до предмету, вчать аргументувати відповідь, сприяють зв’язку теорії і практики.

Проведення семінарського заняття з вищої математики у виді конференції покликано активізувати творчу діяльність студентів.

 На підготовчому етапі студенти були поділені на чотири групи та ознайомлені з планом проведення семінару. Кожна група вибрала керівника, який корегує та направляє дослідницьку діяльність  групи.

Навчально-дослідницька робота групи полягає в роботі з літературою за отриманим завданням (Додаток1). Метою роботи є підбір   економічних задач, при рішенні яких  використовується математичний апарат, оснований на методах математичного аналізу.

Перед початком конференції проводиться бліц - опитування за основними означеннями, які використовуються в ході заняття,  з метою актуалізації опорних знань студентів (Додаток 2).

Підсумком дослідницької роботи є презентація розробленої теми, яку групи мають  представити відповідно плану семінару - конференції.

Дослідницька група повинна надати власні  задачі, а також  навести теоретичні основи  її розвязання для  домашньої роботи кожної групи.

Контроль навчальної роботи студентів є важливим засобом управління процесом навчання. На семінарському занятті оцінюється уміння працювати в групах, що дозволяє розвинути якості, потрібні для роботи в колективі з метою досягнення спільного результату. Оцінка результатів групової навчальної діяльності здійснюється у формі захисту кожною перед усією групою виконаних групових завдань. Один або декілька представників від кожної групи презентує  звіт дослідницької роботи. Індивідуальна робота кожного студента також підлягає оцінки.   Оцінка кожного члена групи складається із загальної суми балів, які студент отримує від керівника групи (Додаток 3,4). Викладач залишає за собою право корегувати оцінку студента.

 

 

 

Література

 

  1.               Барковський В.В., Барковська Н.В. Вища математика для економістів.- ЦУЛ-2002-c.195,210-213,246,251-252,307-310,318-322.
  2.               Вітвицька С.С Основи педагогіки вищої школи.-К.-2003-с.143-144
  3.               Ермаков В.И. Обший курс высшей математики для економистов.-М.-ИНФРА-М-2001-с.215-217.
  4.               Литвин І.І. та ін. Вища математика.-Київ-2004-с.46-60,65-87,111-116,119-135,140-151,174-181.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Завдання для дослідницької роботи творчих груп

 

  1.  Застосування основних понять математичного аналізу в економіці.
  2. Економічні задачі, що приводять до поняття похідної.
  3. Застосування інтегралу дог економічних розрахунків.
  4. Розв’язання економічних задач за допомогою диференціальних рівнянь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Перелік питань до бліц – опитування

 

  1. Навести означення функції.
  2. Дати означення границі.
  3. Дати означення похідної,
  4. Дати означення диференціалу функції.
  5. Визначити зв'язок між неперервністю та диференційованістю.
  6. Навести означення частинних похідних.
  7. Дати означення первісної функції.
  8. Що є невизначеним інтегралом.
  9. Дати означення криволінійної трапеції.
  10. Дати означення визначеного інтегралу.
  11. Навести означення диференціального рівняння першого порядку.
  12. Визначити поняття диференціального рівняння першого порядку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

Оцінний лист творчої групи

(заповнюється  керівником творчої групи)

 

 

№ групи

Прізвище студента

Бліц - опитування

Дослідна робота студента

Підготовка презентації

Виступ з докладом

Підготовка домашнього завдання для інших груп.

Підсумкова оцінка студента

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Критерії оцінки знань студентів.

При виставленні оцінки   враховується :

  • правильність відповідей на теоретичні питання;
  • участь у  дослідницькій роботі;
  • участь у  підготовці завдань для інших груп;
  • участь у підготовці презентації;
  • вміння володіти математичною термінологією;
  • активна участь у семінарі;

Знання студентів оцінюються керівником групи (див. оцінний лист) та викладачем.

Оцінка «відмінно» виставляється якщо студент

  • бере активну участь у роботі семінару;
  • дає повні, правильні і логічні відповіді;
  • повною мірою володіє методикою рішення  розглянутого типу задач;
  • брав активну участь у роботі групи.

Оцінка «добре» виставляється якщо студент

  • не допускав істотних неточностей у відповідях ;
  • не досить активно брав участь у підготовці і проведенні семінару – конференції;
  • повною мірою володіє методикою рішення  розглянутого типу задач.

Оцінка «задовільно» виставляється якщо студент

  • пасивно брав участь у підготовці та проведенні семінару – конференції;
  • добре володіє теоретичними знаннями з розглянутих тем;
  • допускає значні похибки у відповідях;

Оцінка «незадовільно» виставляється якщо студент

  • не брав участь у підготовці і проведенні семінару - конференції;
  • давав неправильні відповіді на теоретичні питання.

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 грудня 2019
Переглядів
651
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку