МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КРАМАТОРСЬКИЙ КОЛЕДЖ
ДОНЕЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
ЕКОНОМІКИ І ТОРГІВЛІ ІМ. М. ТУГАН-БАРАНОВСЬКОГО
семінару-конференції
з дисципліни : “ Вища математика”
Тема : “Використання елементів математичного аналізу до розрахунків економічних показників”
2016
Методична розробка відкритого семінару-конференції з дисципліни «Вища математика». Підготувала викладач Краматорського коледжу ДонНУЕТ ім. М. Туган-Барановского -2016.
Викладено методику проведення семінару-конференції , спрямованої на узагальнення знань і умінь студентів за темами « Вступ до математичного аналізу», “Диференціальне числення функції однієї та багатьох змінних», «Інтегральне числення», «Диференціальні рівняння першого та другого порядку».
Для викладачів вищої математики вищих освітніх закладів.
Рецензенти:
Потапова С.М.-викладач математики вищої категорії Дружківського коледжу ДДМА .
Розглянуто і схвалено на засіданні циклової комісії обліково-економічних дисциплін (протокол № _____ від ___________ ).
Вступ.
Сучасні роботодавці зацікавлені в такому працівнику, що не тільки добре володіє необхідним теоретичним матеріалом, уміє застосувати отримані знання на практиці, але здатний сам «добувати» знання, орієнтуватися в нестандартній ситуації, може працювати в колективі і керувати людьми. Ці якості особливо цінні для фахівців економічних спеціальностей.
Тому застосування різних форм організації практичних і семінарських занять з вищої математики усе частіше знаходять застосування в навчальному процесі і сприяють розвитку перерахованих вище характеристик майбутнього працівника.
У сучасній вищій школі існують проблеми , що стосуються професійної орієнтації загальноосвітніх дисциплін, зацікавленості у вивченні їх студентами, а також зменшення часу на аудиторні заняття . Їх вирішення можливе завдяки впровадженню нових форм і методів навчання, використанню комп’ютерної техніки в навчальному процесі, а також використанню різноманітних форм самостійної роботи.
Однією з форм організації самостійної роботи студентів з вищої математики є групова навчально-дослідницька робота, результати якої узагальнюються на семінарі – конференції.
Майбутні спеціалісти з економіки підприємства повинні вміти застосовувати математичний апарат до розрахунку економічних показників. Тому важливим є формування у студентів вміння знаходити і використовувати відповідні математичні знання в роботі фахівця з економіки підприємства.
В методичній розробці наведена методика проведення семінару – конференції за темою “Використання елементів математичного аналізу до розрахунків економічних показників” , який є результатом навчально - дослідницької роботи студентів в групах.
Мета методичної розробки показати методику проведення семінару - конференції за темою “Використання елементів математичного аналізу до розрахунків економічних показників” з використанням комп’ютерної техніки.
План заняття.
Дисципліна: Вища математика.
Тема заняття: “Використання елементів математичного аналізу до
розрахунків економічних показників”
Вид заняття: семінар-конференція з використанням комп’ютерної
техніки.
Дата проведення:
Група:
Мета проведення заняття:
навчальна: узагальнити та систематизувати знання з питань використання елементів математичного аналізу до розрахунку економічних показників господарської діяльності.
розвиваюча: розвивати у студентів навички самостійної і групової роботи; уміння застосовувати математичний апарат до розрахунків економічних показників.
виховна: виховувати культуру математичного мислення та мовлення
Міждисциплінарні зв'язки:
Внутрішньодисциплінарні зв'язки:
Теми:
Матеріально-технічне та методичне забезпечення заняття:
Зміст заняття.
1. Організаційний момент.
2. Повідомлення теми та плану семінару - конференції .
Тема: “Використання елементів математичного аналізу до розрахунків економічних показників”
План.
Сучасний рівень розвитку науково-технічного прогресу вимагає від фахівців всіх галузей поглибленого самостійного вивчення теоретичних основ та методик фахової діяльності. Молодші спеціалісти з економіки підприємства повинні вміти використовувати математичний апарат для вирішення економічних задач.
6.1. Підведення підсумків заняття.
6.2. Оцінювання знань студентів.
7. Домашнє завдання.
Методичне обґрунтування проведення
семінару –конференції з використанням комп’ютерної техніки.
Семінарські заняття забезпечують розвиток творчого професійного мислення, пізнавальної мотивації і професійного використання знань у навчальних умовах. Професійне використання математичних знань – це володіння математичною мовою, тобто точне оперування термінами, поняттями, визначеннями.
Семінари складаються з двох взаємопов’язаних ланок – самостійного вивчення студентом програмного матеріалу і розглядання результатів пізнавальної діяльності на аудиторному занятті. Вони вчать працювати самостійно, формують навички роботи з літературою, розвивають інтерес до предмету, вчать аргументувати відповідь, сприяють зв’язку теорії і практики.
Проведення семінарського заняття з вищої математики у виді конференції покликано активізувати творчу діяльність студентів.
На підготовчому етапі студенти були поділені на чотири групи та ознайомлені з планом проведення семінару. Кожна група вибрала керівника, який корегує та направляє дослідницьку діяльність групи.
Навчально-дослідницька робота групи полягає в роботі з літературою за отриманим завданням (Додаток1). Метою роботи є підбір економічних задач, при рішенні яких використовується математичний апарат, оснований на методах математичного аналізу.
Перед початком конференції проводиться бліц - опитування за основними означеннями, які використовуються в ході заняття, з метою актуалізації опорних знань студентів (Додаток 2).
Підсумком дослідницької роботи є презентація розробленої теми, яку групи мають представити відповідно плану семінару - конференції.
Дослідницька група повинна надати власні задачі, а також навести теоретичні основи її розв’язання для домашньої роботи кожної групи.
Контроль навчальної роботи студентів є важливим засобом управління процесом навчання. На семінарському занятті оцінюється уміння працювати в групах, що дозволяє розвинути якості, потрібні для роботи в колективі з метою досягнення спільного результату. Оцінка результатів групової навчальної діяльності здійснюється у формі захисту кожною перед усією групою виконаних групових завдань. Один або декілька представників від кожної групи презентує звіт дослідницької роботи. Індивідуальна робота кожного студента також підлягає оцінки. Оцінка кожного члена групи складається із загальної суми балів, які студент отримує від керівника групи (Додаток 3,4). Викладач залишає за собою право корегувати оцінку студента.
Додаток 1
Завдання для дослідницької роботи творчих груп
Додаток 2
Перелік питань до бліц – опитування
Додаток 3
Оцінний лист творчої групи
(заповнюється керівником творчої групи)
№ групи |
Прізвище студента |
Бліц - опитування |
Дослідна робота студента |
Підготовка презентації |
Виступ з докладом |
Підготовка домашнього завдання для інших груп. |
Підсумкова оцінка студента |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 4
Критерії оцінки знань студентів.
При виставленні оцінки враховується :
Знання студентів оцінюються керівником групи (див. оцінний лист) та викладачем.
Оцінка «відмінно» виставляється якщо студент
Оцінка «добре» виставляється якщо студент
Оцінка «задовільно» виставляється якщо студент
Оцінка «незадовільно» виставляється якщо студент
1