Посібник був представлений на конкурсі-ярмарку педагогічної творчості (2016-2017н.р.).
В посібнику описано сучасні тенденції організації позакласної роботи з іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах та подано розробку позакласного заходу з англійської мови, орієнтованого на формування в учнів ціннісного ставлення до мистецтва в рамках реалізації Програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини на 2008-2020 рр.
Методичний посібник адресований вчителям іноземних мов, а також студентам-практикантам факультету іноземної філології педагогічних вузів.
Міністерство освіти і науки України
Відділ освіти Рівненської райдержадміністрації
Позакласна робота
з іноземної мови
(з досвіду роботи вчителя англійської мови
Сухівецької ЗОШ І-ІІ ст.
Ройчук Наталії Тарасівни)
2016
Позакласна робота з іноземної мови (з досвіду роботи вчителя англійської мови Сухівецької ЗОШ І-ІІ ст. Ройчук Наталії Тарасівни). – Друк: власний притер, 2016. – с.
Ройчук Н. Т.
В посібнику описано сучасні тенденції організації позакласної роботи з іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах та подано розробку позакласного заходу з англійської мови, орієнтованого на формування в учнів ціннісного ставлення до мистецтва в рамках реалізації Програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини на 2008-2020 рр.
Методичний посібник адресований вчителям іноземних мов, а також студентам-практикантам факультету іноземної філології педагогічних вузів.
Зміст
Вступ………………………………………………………………………………4
Розділ І. Сучасні тенденції організації позакласної роботи з іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах…………………………….5
Розділ ІІ. Позакласний захід з англійської мови
День Святого Валентина…………………………………………………14
Список використаної літератури……………………………………………19
Додатки
Фотовікно…………………………………………………………………21
Вступ
Сучасна школа має великий досвід проведення освітньо-виховної роботи з іноземної мови, яка становить частину єдиного навчально-виховного процесу. Позакласну роботу з іноземної мови можна визначити як систему неоднорідних за змістом, призначенням та методикою проведення освітньо-виховних заходів, що виходять за межі обов'язкових навчальних програм.
Особливого значення набуває позакласна робота на сучасному етапі розвитку сучасної школи у світлі визначення іншомовної комунікативної компетенції як мети навчання у середній школі, що зумовлює актуальність подальших досліджень щодо ефективних форм, видів позакласної роботи та методики її проведення. Важливість такої форми роботи пояснюється, з одного боку, недостатньою кількістю аудиторних годин, що відводяться на заняттях з іноземної мови, а з іншого – необхідністю підтримання інтересу учнів до іноземної мови, їхнього бажання краще оволодіти мовою. Одним із резервів досягнення іншомовної комунікативної компетенції учнів у вивченні іноземної мови може бути позакласна робота, особливо це важливо в основній школі, де спостерігається зниження інтересу учнів до вивчення іноземної мови. Тому наша мета – проаналізувати сучасний стан позакласної роботи з іноземної мови у середній школі та розглянути шляхи ефективного використання позакласної роботи як резерву для формування іншомовної комунікативної компетенції в учнів, зокрема в основній школі.
В даному посібнику описано сучасні тенденції організації позакласної роботи з іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах та подано розробку позакласного заходу з англійської мови. Ці матеріали можуть бути використані вчителями іноземних мов, а також студентами-практикантами факультету іноземної філології педагогічних вузів.
Розділ І. Сучасні тенденції організації позакласної роботи з іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах
Позакласна робота є невід’ємним компонентом системи народної освіти в Україні та вимагає глибокого і всебічного дослідження. На важливість розв’язання проблеми організації позакласної роботи вказується у законах «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ ст.) оскільки позакласна робота спрямована на задоволення інтересів, потреб і запитів учнів [18, с.356] та є одним із найважливіших засобів вирішення реальних можливостей розширення та поглиблення знань, навичок та умінь в іншомовному спілкуванні, стимулювання інтересу учнів до вивчення іноземної мови, всебічний розвиток особистості школяра, включаючи інтелектуальну, емоційно-вольову та духовно-моральну сфери [14, с. 5].
Ми слідом за Г. І. Мокроусовою, Н. Е. Кузовлєвою [12, с. 6], О. О. Загородньою [5, с 17], К. І. Саломатовим [15, с. 5] під позакласною роботою розуміємо динамічний творчий процес вирішення методичних завдань виховного та навчального характеру в різних формах позакласної діяльності учнів іноземною мовою, зміст якої виходить за рамки обов’язкової навчальної програми.
Огляд сучасної методичної літератури засвідчив, що проблема організації позакласної роботи з іноземної мови була об’єктом дослідження у працях багатьох учених. Дослідниками підкреслюються різноманітні аспекти проблеми організації та проведення позакласної роботи, такі як: роль позакласної роботи в підвищення мотивації вивчення іноземної мови учнями (Шерстінікіна В. Н.); організація позакласної роботи на різних ступенях навчання (Шепелєва В. І., Савіна С. Н.); специфіка позакласної роботи та її взаємозв’язок з навчальним процесом (Якушина Л. З.); позакласна робота у системі виховання творчої діяльності підлітків (Єнін О. В.). Крім того, були дослідження присвячені підготовці вчителя до її проведення (Загородня О.О., Карпова В. М.).
В основі функціонування системи позакласна робота з іноземної мови лежить ряд принципів, які визначають зміст, форми, методи, спрямованість педагогічного впливу на особистість. У методиці навчання іноземних мов під принципами розуміють вихідні положення, які у своїй сукупності визначають вимоги до навчального процесу в цілому та до його складників (цілей, завдань, методів, засобів, організаційних форм, процесу навчання) [20, с.147]. У сучасній теорії навчання [2] особливо підкреслюється, що саме опис реалізації принципів є ключем до створення високоефективного навчально-виховного процесу з будь-якої навчальної дисципліни. Цим пояснюється той факт, що проблема принципів навчання іноземних мов була і є у центрі уваги вчених (Рогова Г. В., Рабінович Ф. М., Сахарова Т. Е., Шатілов С. Ф., Щукін А. М.). Принципи позакласної роботи з іноземної мови також досліджуються у працях багатьох науковців. Так, В. І. Шепелєва визначає такі основні організаційні принципи позакласної роботи з іноземної мови: добровільності та масовості, урахування і розвитку індивідуальних особливостей та інтересів учнів, зв’язку позакласної роботи з уроками.
Г. І. Мокроусова і Н. Ю. Кузовлєва доповнюють вищезгадані принципи принципами комплексності, захопленості та розвитку ініціативи і самодіяльності, систематичності та послідовності, особистісної індивідуалізації, новизни. С. Н. Савіна визначає такі найбільш значимі принципи, що лежать в основі організації позакласної роботи з іноземної мови: зв’язку з життям, комунікативної активності, врахування рівня мовної підготовки учнів, поєднання колективних, групових та індивідуальних форм роботи, міжпредметних зв’язків у підготовці та проведенні позакласної роботи з іноземної мови.
На сьогодні зі зміною мети навчання позакласної роботи вимагає пошуку ефективних шляхів і принципів її організації. Оскільки метою навчання іноземної мови є формування в учнів іншомовної комунікативної компетенції, тобто здатності й готовності здійснювати іншомовне спілкування на міжнародному рівні, ми вважаємо за необхідне будувати позакласну роботу з іноземної мови у сучасній школі на основі принципів, які дадуть змогу реалізувати поставлену мету: комунікативна спрямованість позакласної роботи (спрямованість на розвиток мовлення у чотирьох видах мовленнєвої діяльності та удосконалення мовленнєвих навичок), соціокультурна спрямованість позакласної роботи, особистісно орієнтована спрямованість позакласної роботи, урахування вікових особливостей учнів.
Спрямованість позакласної роботи на організацію активної творчої діяльності учнів, використання як колективних, так і індивідуальних форм роботи, з одного боку, та удосконалення іншомовних знань, навичок та умінь у різних видах мовленнєвої діяльності – з іншого, зумовлює використання принципу комунікативної спрямованості, що є одним із основних принципів навчання іноземної мови (Бердичевський А. В., Бім І. Л., Леонтьєв О. О., Ляховицький М. В., Пасов Ю. І.). Характерними рисами позакласної роботи з іноземної мови, яка побудована за цим принципом, є такі:
• вмотивованість (кожне висловлювання, мовленнєва дія учня повинна мати мотив);
• цілеспрямованість (кожне висловлювання учня повинно мати мовленнєву інтенцію);
• індивідуальність (кожен учень має право висловлювати власне ставлення до того, що обговорюється);
• мовленнєво-мисленнєва активність (має місце під час вирішення учнем якого-небудь мовленнєво-мисленнєвого завдання, пов’язаного з породженням висловлювання);
• взаємодія (співробітництво між учнями та вчителем);
• контактність (складається з трьох компонентів: емоційного, смислового та предметного);
• ситуативність (співвіднесення висловлювання з ситуацією спілкування);
• інформативність (включення у зміст навчання інформації, яка є цікавою для школярів і відповідає їхнім віковим та інтелектуальним можливостям);
• новизна (визначає не лише зміст текстів для опрацювання, а й прийоми навчання, ситуації, предмети обговорення);
• евристичність (діяльність школяра має спонтанний та творчий характер);
• функціональність (зміст висловлювань визначає відбір та введення одиниць мови у процес навчання) [20, с. 166].
Принцип комунікативності зумовлює практичні цілі навчання іноземної мови і є визначальним для загальнометодичного підходу до навчання. Інакше кажучи, принцип комунікативної спрямованості передбачає моделювання у навчальному процесі ситуацій реального спілкування з метою мотивації мовлення учнів. Так, позауроками учням надається час і можливість зрозуміти й осмислити мовні засоби, їх взаємозв’язок із мовними одиницями, засвоєними раніше. Усвідомлення мовного матеріалу відбувається з урахуванням загального комунікативного завдання і виявляється ефективнішим та сприяє переходу мовних засобів на підсвідомі рівні, а процес навчання стає для учнів привабливішим.
Володіння іноземною мовою є важливою передумовою для особистих, культурних, професійних та економічних контактів. Сучасні психолого-педагогічні та методичні дослідження розглядають навчання іноземної мови як процес особистісного розвитку учня у контексті «полілогу культур» [13]. Практична мета навчання у загальноосвітній школі полягає у навчанні учнів міжкультурного іншомовного спілкування в межах тематики, визначеної програмою, так, щоб здобуті у школі знання з іноземної мови та сформовані уміння з основних видів мовленнєвої діяльності змогли забезпечити учням доступ до інших національних культур і тим самим – до світової культури [13]. Як відомо, позакласної роботи з іноземної мови сприяє формуванню позитивних мотивів навчально-пізнавальної діяльності, підвищення рівня оволодіння мовою, ширшому ознайомленню школярів з культурним та соціальним життям народів світу. Тут має місце врахування принципу соціокультурної спрямованості навчального процесу (Баришніков Н. В., Бердичевський А. В., Бім І..Л., Бориско Н. Ф., Коломінова О. О., Кузьменко Ю. В., Ніколаєва С. Ю., Сафонова В. В., Соловова О. М., Скляренко Н. К., Щукін А. М. та ін.), що передбачає соціокультурну спрямованість навчання іноземної мови, залучення учнів до культури країн, мови яких вивчаються, усвідомлення ними культури своєї власної країни та розвиток умінь представляти її засобами іноземної мови.
На практиці це знаходить відображення у нормативних документах та навчальній літературі, а також в організації навчального процесу. До змісту навчання іноземної мови залучається інформація про культуру різних культурних груп країн як рідної мови, так і мови, що вивчається, через тексти різного характеру, через географічні, історичні та інші реалії. Культурологічна автентичність матеріалів, на основі яких має здійснюватися навчання, їх свіжість і реальна значущість для тих, які говорять цією мовою, здатні помітно підвищити мотивацію навчання шляхом задоволення їхніх пізнавальних та естетичних потреб. Реалізація цього принципу саме у позакласний час дає змогу залучати учнів до культури, традицій, звичаїв країни, мова якої вивчається, підвищує ефективність спілкування у мовному середовищі, виховує активну особистість, підготовлену до участі у діалозі культур.
Одним із важливих загальнодидактичних принципів в організації позакласної роботи з іноземної мови є принцип особистісно орієнтованої спрямованості навчання. Цей принцип певною мірою пов’язаний як із принципом виховного та розвивального навчання, так і з принципом індивідуалізації навчання, які висуваються рядом методистів (Гальськова Н. Д., Гез Н. І., Петращук О. П., Рогова Т. В., Рабінович М. Ф., Сахарова Т. Е.). Основний зміст принципу особистісно орієнтованої спрямованості навчання полягає у послідовній активізації інтелектуальних здібностей, знань, мовленнєвого досвіду кожного учня, його емоцій та настроїв, а також у розвитку цих особистісних параметрів.
В основі навчання за цим принципом, зазначають Н. Д. Гальськова та Н. І. Гез [2, с. 142-143], – рівноправна взаємодія усіх учасників навчального процесу, а також взаємна обумовленість та різноманітні динамічні взаємозв’язки усіх компонентів навчального процесу. Відносини вчитель-учень будуються на принципах партнерства, що базується на цікавій сумісній діяльності та співробітництві, спрямованих на досягнення спільної мети. У центрі навчання – учень як суб’єкт навчально-виховного процесу і як суб’єкт міжкультурного спілкування, його індивідуальна картина світу, його потреби і мотиви. Зміст та технологія навчання мають відповідати актуальним інтересам і потребам учня і стимулювати його мовленнєво-розумову, пізнавальну і творчу активність.
Саме особистісно орієнтоване навчання, яке активно впроваджується у навчально-виховний процес з іноземної мови, передбачає створення найкращих умов для саморозвитку особистості.
Це означає, що у процес навчання іноземної мови необхідно активно впроваджувати:
• особистісно орієнтоване спілкування (особистісний контакт з учнем, відчуття душевного комфорту);
• збагачення змісту навчання емоційним, особистісно значущим матеріалом;
• діалог між учнями, учнями та вчителем як домінуючу форму навчального спілкування;
• стимулювання в учнів самооцінки, самопізнання та самовдосконалення в різних видах мовленнєвої діяльності;
• варіативність, гнучкість форм організації різних видів діяльності (індивідуальна, парна, групова, колективна);
• створення всілякими засобами позитивної емоційної атмосфери і духовного збагачення;
• можливості кожної дитини випробувати себе в різних видах творчості [17, с. 8].
Відомо, що призначення позакласної роботи бути засобом підвищення інтересу учнів до вивчення мови та спілкування нею може реалізуватися за умови дотримання принципу врахування вікових особливостей учнів, тобто її слід будувати з опорою на сили та можливості, які притаманні певному віку, та сприяти подальшому духовному і фізичному розвитку кожного школяра. Згідно з психологічними дослідженнями В. В. Андрієвської [1, с. 3-8], провідною діяльністю підлітків, в якій формується новоутворення цього віку, є спілкування. Об’єктом пильної уваги стає власна активність в різних формах соціальної взаємодії та спілкування. Зважаючи на це, до найбільш доцільних форм позакласної роботи ми можемо віднести масові та гурткові форми, що створюють необхідні умови для спілкування підлітків. Водночас у підлітковому віці інтенсивно розвивається самосвідомість дитини. Розвиток самостійності іноді призводить до певної емансипованості підлітка від впливу колективу. Загострене почуття власної гідності зумовлює емоційну травмованість та ефективність підлітків. Психологи відмічають, що на стриманість підлітків позитивно впливає підвищена розумова активність. Підлітків привертає атмосфера подолання труднощів, наполегливості та самостійності. Для них цікавим є зовсім не те, що дістається легко.
Із усього викладеного вище можна зробити висновок про те, що найбільш адекватними віковим особливостям підлітків видами масової та гурткової роботи будуть різноманітні інтелектуальні ігри-змагання: конкурси, вікторини, турніри іншими словами. Саме в таких заходах створюються умови для інтелектуального та емоційного самоствердження старших підлітків, а також забезпечується можливість використання мови як засобу спілкування та творчого використання засвоєного мовного матеріалу.
Отже, вказані вище принципи визначають вимоги до змісту, методів та організаційних форм позакласної роботи, відповідають її цілям та завданням, також ілюструють суть педагогічної діяльності вчителя-організатора позакласної роботи з іноземної мови.
У методичній літературі спостерігається термінологічна невизначеність методичних понять «види позакласної роботи» та «форми позакласної роботи», що вживаються як синоніми. У нашому дослідженні види позакласної роботи розглядаються як окремі різновиди позакласних заходів, наприклад, вечір, конкурс, вікторина та ін., а під формою позакласної роботи розуміємо спосіб їх організації та проведення.
Ми слідом за А. І. Кузьмінським під формою розуміємо взаємообумовлену діяльність учителя та учнів під час роботи над певним змістом матеріалу, обмежену в часі і просторі [10, с. 164].
Проведений нами аналіз літератури з даної проблеми свідчить про те, що у позакласній роботі з іноземної мови, як і з інших предметів, традиційно розрізняють три основні форми роботи: індивідуальну, групову та масову. В основу такого розподілу покладений критерій «кількісного охоплення учасників». Підкреслюючи нечіткість поняття «масовості», В. І. Шепелєва пропонує розрізняти форми позакласної роботи з іноземної мови за організаційно-структурною ознакою. Відповідно вона відносить групові форми до організаційно-структурних форм, а індивідуальні та масові – до не структурних [19, с 57]. К. І. Саломатов [17, с. 19-20], беручи за основу критерій «методичної спрямованості позакласного заходу», виокремлює такі групи: інформаційно-орієнтуючі, художньо-ігрові, художньо-оформлюючі, з поглибленим вивченням мови, комплексні. В основу класифікації Г. В. Мокроусової, Н. Е. Кузовлєвої [12, с. 27] покладено критерій «групування за змістом», за яким виділяються змагальні види (конкурси, ігри), засоби масової інформації (стіннівка, виставка, вікторина), культмасові (різні види вечорів), політико-масові (засідання клубу, фестиваль). В. М. Карпова [8, с. 18-19] класифікує форми позакласної діяльності з іноземної мови залежно від характеру цієї діяльності: основні (пізнавальні, навчальні, розважальні, комплексні) та допоміжні (художньо-оформлюючі). Т. М. Калениць, З. О. Кейліна виокремлюють об’єднуючі форми позакласної роботи за критерієм «об’єднання за віком та інтересами»: дитячі клуби за інтересами, шкільні музеї, бібліотеки, кіностудії, кінотеатри, КВК, тиждень іноземної мови, листування.
В усіх описаних вище класифікаціях взято за основу один критерій (наприклад, зміст, складність і т. д.). Зазначені форми позакласних занять, без сумніву, допомагають учителям у практичній діяльності, однак така класифікація, на нашу думку, не завжди послідовна. У деяких випадках одні і ті самі форми позакласної роботи можна віднести до різних груп. У нашому дослідженні ми будемо говорити про індивідуальні (підготовка повідомлень, доповідей; розучування віршів, пісень, ролей до вистав; оформлення стіннівок, стендів), групові (різноманітні гуртки: розмовні, вокальні, драматичні, перекладачів, позакласного читання), масові (вечори, конкурси, фестивалі, карнавали, прес-конференції, екскурсії), об’єднуючі (КВК, шкільні бібліотеки, музеї, кіностудії, дитячі клуби за інтересами), комплексні (тиждень/декада іноземної мови у школі).
Отже, добре організована та систематична позакласна робота дає можливість, з одного боку, закріплювати знання та навички, отримані учнями на уроках, а з іншого – глибше розкривати багатство мови, знайомити учнів з тими фактами мови, які не вивчаються на уроках, але знання яких є необхідним у мовній практиці. Позакласна робота не лише поглиблює і розширює знання з іноземної мови, але й сприяє зацікавленню учнів у її вивченні, підвищенні мотивації до знайомства з її культурою. Значного прогресу можна досягти з упровадженням відповідних технологій, що зможуть зробити навчально-виховний процес більш гнучким, індивідуалізованим. Такі перспективи викликають необхідність дослідження доступних на сьогоднішній день визнаних педагогами технологій, а також визначення можливостей розвитку і виховання школярів у рамках їхнього функціонування.
Розділ ІІ. Позакласний захід з англійської мови
День Святого Валентина (St. Valentine’s Day)
Позакласний захід для учнів 7-8 класів
Мета заходу:
· ознайомити учнів зі звичаями країни, мова якої вивчається;
· розвивати соціокультурну компетенцію учнів з використанням матеріалу, пов’язаного зі святами й традиціями Великобританії;
· розвивати мовленнєві навички та логічне мислення;
· розвивати творчі здібності та естетичне сприйняття навколишнього світу;
· на основі змагань розвивати вміння та навички працювати в команді;
· виховувати інтерес до вивчення традицій англомовних країн.
Форма проведення заходу: змагання.
Обладнання: ноутбук, картки для проведення конкурсів.
Хід заходу
І. Початок заходу
T.: Hello, my friends! How are you today? Are you in good mood?
We are going to speak about a special holiday. It is extremely popular in the English speaking countries and has become one of the most favourite celebrations of young people and all those who are in love in our country as well. As you have guessed, it is St. Valentine’s Day. What do you know about this holiday?
On the 14th February sweethearts confess their sincere feelings to each other, try to show their love in special ways. People, not only lovers, exchange cards known as valentines and give presents.
Our today’s contest is dedicated to St. Valentine’s Day.
We’ve got three teams ...
Our jury consists of …
Let’s start our contest. Good luck!
ІІ. Основна частина заходу
CONTEST 1. “Circle the Words”
T.: Your first task is to put a circle around the following words for 2 minutes.
The jury will give you 1 point for each word.
CONTEST 2. “Make up the Words”
T.: Now you should make up as many words as possible using the letters in the phrase HAPPY VALENTINE’S DAY.
You have 3 minutes.
Each word can bring you 1 point.
CONTEST 3. “Love Is...”
T.: Well, we are speaking about love, but what do you think love is like? Now you have a little time to create the answer to this question!
Please, complete the sentence "Love is...".
The jury will assess the creativity of your answer (1-3 points)
CONTEST 4. “Find and Match”
T.: Find and match words with similar meanings.
Each correct answer is worth 1 point.
Your time limit is 3 minutes.
|
|
CONTEST 5. “Find the sentence”
T.: Your next task is to write the sentence by unscrambling the letters in the combination of numbers. The team whose answer is the first will get 3 points.
A-l, B-2, C-3, D-4, E-5, F-6, Q-7, H-8, I-9, J-10, K-11, L-12, M-13, N-14, O-15, P-16, Q-17, R-18, S-19, T-20, U-21, V-22, W-23, X-24, Y-25, Z-26, ’-27, !-28
9, 12, 9, 11, 5, 22, 1, 12, 5, 14, 20, 9, 14, 5, 27, 19, 4, 1, 25, 28
(An answer: I like Valentine's Day!)
CONTEST 6. “The Famous Couples”
T.: Now we’ll see how good you are at literature, art and life around us. You must match the famous couples. Raise your hand to name the couple.
Each couple can give your team 1 point.
|
|
CONTEST 7. ‘‘My Valentine Card’’
T.: You know that on St. Valentine's Day people make Valentine Cards and send them to each other. So, try your best and make a Valentine Card now. You have only 5 minutes aand you can get 5 points!
(Використовуючи картон, кольоровий папір, клей, ножиці, фломастери і свою фантазію, учасники роблять валентинки.)
CONTEST 8. ‘‘Words about Love’’
T.: Well, don't you think that it's time to talk about your love? For this task we need a boy from each team. My dear boys, take your Valentine Cards and you'll have some minutes to think of what you'll say to your sweethearts, use one of the completed sentences in the heart!
Dear jury, choose the best declaration of love and give the team 5 points.
Завдання для хлопців. Візьміть валентинки вашої команди і подумайте, що ви скажете своїй коханій, використайте одне із доповнених речень.
CONTEST 9. “ What do you think about?”
T. Sometimes we can't just talk about what we want we must show it! Girls, choose the heart, try to pantomime the wish to boys of your team so that they can name it.
Each wish – 2 points.
Wishes:
1. I want to dance with you.
2. I want these flowers.
3. I want a cake.
4. I want to sing with you.
5. I want to kiss you.
6. I want to give you my heart.
Дівчата по-черзі з кожної команди обирають серце із бажанням та показують його пантомімою, а хлопці повинні відгадати, що вони хочуть.
ІІІ. Заключна частина заходу
Т: Our contest has come to the end.
While the jury is counting the points and choosing the winner we’ll have a pleasure to admire this wonderful song. (Ellie Goulding “Love Me Like You Do”)
Учні слухають пісню, поки журі підраховує бали кожної команди. Потім журі оголошує результати змагання.
Т: Congratulations to our winners!
I hope you have had a great time. Thank you for your participation. You were clever, active, creative and attentive. So let’s love and be loved by others and our earth will become more beautiful and kinder. Goodbye.
Список використаної літератури
2. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам: Лингводидактика и методика / Н. Д. Гальскова, Н. И. Гез. – М.: Изд. Центр «Академия», 2004. – 236 с.
3. Добра О. Й. Роль позакласної роботи у здійсненні комунікативних цілей оволодіння англійською мовою / О. Й. Добра // Іноземні мови. – 2008. – №2. – С.12–13.
5. Загородняя Е. А. Методика обучения профессионально-коммуникативным умениям управления внеклассной работой: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Е. А. Загородняя. – К., 1992. – 236 с.
6. Казачінер О. С. Позакласна робота з англійської мови в початковій школі / О. С. Казачінер. – Х. : Вид. група «Основа», 2010. – 128 с.
7. Калениц Т. Н., Кейлина З. А. Внеклассная и внешкольная работа с учащимися / Т. Н. Калениц, З. А. Кейлина. – М.: «Просвещение», 1980. – 86 с.
8. Карпова В. М. Формування комунікативно-навчальних умінь проведення буквених ігор на позакласному занятті з іноземної мови: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / В. М. Карпова. – К., 1995. – 252 с.
10. Кузьмінський А. Г., Омельяненко В. Л. Педагогіка / А. Г. Кузьмінський, В. Л. Омельяненко. – К.: Знання, 2007. – 447 с.
11. Мекенченко Т. М. Использование новых информационных технологий в обучении иностранным языкам / Т. М. Мекенченко // Англійська мова та література. – 2010. – № 19-21. – С. 12–15.
12. Мокроусова Г. И., Кузовлева Н. Е. Организация внеклассной работы по немецкому языку / Г. И. Мокроусова, Н. Е. Кузовлева. – М.: Просвещение, 1989. – 192 с.
13. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів та спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов. Іноземні мови 1-11 класи. – Видавничий дім «Освіта» (зі змінами 2015 р. та 2016 р.).
14. Савина С. Н. Внеклассная работа по иностранным языкам в средней школе / С. Н. Савина. – М.: Просвещение, 1991. – 160 с.
15. Саломатов К. И. Система требований к профессиональному владению иностранным языком и пути ее реализации во внеаудиторной работе / К. И. Саломатов. – Куйбишев, 1985. – 90 с.
17. Усатюк А. Л. Активізація навчальної діяльності на уроках іноземної мови / А. Л. Усатюк // Іноземні мови. – 1998. – №3. – С. 8–9.
18. Фіцула М. М. Педагогіка / М. М. Фіцула. – К.: Видавничий центр «Академія», 2002. – 528 с.
19. Шепелева В. И. Принципы организации внеклассной работы / В. И. Шепелева. – М.: Высшая школа, 1991 – 117 с.
20. Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам: Теория и практика / А. Н. Щукин. – М.: Филоматис, 2004. – 256 с.
Позакласний захід
з англійської мови (7-8 кл.)
“St. Valentine’s Day”
Для заміток
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1