Ім. І відміни з осн. на тв. приг. (крім шиплячих) і –а. Ім. ІІ відміни з осн. на тв. приг. (крім шиплячих) та –о. Ім. І відміни з осн. на м'який приг. та -я. Ім. ІІ відміни чол. р. з осн. на м'який приг. та середн. р. на -е. Ім. І відміни з осн. на шипл. та –а. Ім. ІІ відміни чол. роду з осн. на шипл. та нульов. зак. і середн. р. з осн. на шипл. і зак. -е.
Написання складних іменників Утвор. за доп. сполучних звуків [о], [е] та без них: чорногуз, буревій, всюдихід. 2. Усі складноскорочені: фотоетюд, ООН. 3. Утвор. з кількох основ: автомотогурток. 4. Із часткою пів-, напів-, полу-: піваркуша, напівавтомат, полумисок Утвор. поєднанням рівноправних частин, які можна поєдн. сполучн. і: купівля-продаж. 2. Із першою частиною віце-, екс-, лейб-, унтер-, міні- та ін.: лейб-медик, міні-футбол. 3. Словосполуч., що перейшли в іменники: розрив-трава. 4. Скорочені іменники: вид-во (видавництво). 5. Власні назви з пів-: пів-Києва.
якщо є протиставлення: не воля, а рабство; не розпач, а радість якщо в реченні щось заперечується: Він мені не друг. Це не сестра. з ім. , що не вживаються без не: ненависть, неук, немовля якщо додаванням не утвор. ім. із протилежн. знач. і його можна замінити синонімом без не: воля – неволя (рабство) у складі префікса недо-: недовіра, недолік, недостача Не з іменниками
Імена, по батькові, прізвища, псевдоніми; назви міфічних героїв і дійових осіб у байках і казках: Тетяна, Леся Українка, Івасик-Телесик Перше слово у складних назвах культурних установ: Будинок учителя, Палац урочистих подій Назви державних посад, установ, організацій, історичних подій, свят, пам'ятних дат: Верховна Рада, День незалежності, Різдво, Президент України Назви книг, журналів, газет, пароплавів: Біблія, газета “Сарненські новини”, крейсер “Аврора” Назви орденів, медалей, відзнак: орден Ярослава Мудрого, медаль “За відвагу” Географічні назви (країн, міст, гір, річок, озер, морів, океанів): Сарни, Чудель, Случ Клички тварин: Топік, Бровко, Барсик
1. Іменник (змінне, незмінне слово). 2. Поставте в початкову форму (Н.в. одн.). 3. З'ясуйте значення назви (власна, загальна; істота, неістота). 4. Визначте рід (чол., жін., сер., сп.), назвіть число, визначте відмінок. 5. Встановіть відміну, групу (якщо є). 6. З'ясуйте синтаксичну роль. розбору іменника як частини мови
А ти, татку, в школі вчився? Учився, Сергійку! А то правда, що ти, тату, був одержав двійку? Було таке, траплялося… Малий засміявся: - Тоді мама правду каже, що я в тебе вдався! Петрику, чому в тебе один черевик чорний, а другий – коричневий? - запитав учитель. – Ану, біжи додому перевзуйся! - Та я вже повертався додому, тільки там один чорний, а другий коричневий черевик.