9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

методична розробка уроку читання, 2 клас

Про матеріал
Методична розробка уроку з літературного читання для 2 класу по темі "Життя дано на добрі справи. Михайло Конончук «Гірке морозиво», яка насичена різними інтерактивними формами та методами роботи, містить цікаву руханку, є актуальні методи виховання доброти, людяності, чесності в молодших школярів. Урок буде корисним для використання як в щоденному житті, так і для проведення відкритого уроку
Перегляд файлу

Тема: Життя дано на добрі справи.

           Михайло Конончук «Гірке морозиво»  

Мета: -   формувати навички правильного, виразного, свідомого   

              читання, вчити учнів розуміти текст, виділяти головне,

                   аналізувати, оцінювати вчинки дійових осіб;

  • розвивати увагу, творче мислення, спостережливість, вміння висловлювати свою думку, вміння доводити свої думку;
  • виховувати наполегливість, активність, доброту, чуйність, чесність,  любов до ближнього.

Методично-дидактичне забезпечення уроку:         слайди, музичний запис, картки з анаграмами, малюнки хлопчика

і дівчинки, сонечко з промінцями.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Я всміхаюсь сонечку! 
Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці!
Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику!
Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюсь я!
Зичу їм добра! 

- Поглятьте на наших гостей, привітайтеся, усміхніться. Із цих промінчиків добра, що засвітилися на ваших обличчях, ми розпочнемо урок.

  1. Психологічний настрій на роботу

   Сьогодні  кожен з вас прийшов на урок з різним настроєм. Це я бачила по ваших обличчях. Давайте подивимось на ваше обличчя зі сторони.

  • Назвіть найвеселіше обличчя у першому ряду. У кого такий бадьорий настрій сьогодні?
  • Назвіть саме сумне обличчя у другому ряду. У кого такий такий настрій ?
  • Якого личка не вистачає у третьому ряду?
  • Я сподіваюся, що наприкінці уроку у всіх  вас буде веселий настрій?
  1. Мотивація навчальної діяльності
    1.      Вправа «Мікрофон»

- Яким має бути наш урок? (цікавим, навчальним, світлим, веселим, продуктивним)

- Якими повинні бути ви на уроці? (уважними, активними, вихова-ними, зібраними, дисциплінованими )

Я маю надію, що сьогодні на уроці ви будете:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

  1. Мовленнєва розминка
    1.      Гра «Збільш речення»

  Я пропоную вам речення, що складається з двох слів. Ви повинні доповнити його щоразу новим словом.

Ми читаємо .

Ми читаємо на уроці . …………

Вправа  на інтонування

Прочитати відповідно до розділових знаків:

                 Весна .  Весна ?  Весна !

  1.      Гра «Утвори слово»

Кіно - кінотеатр,           він – дзвін,

сто – століття,            парк – паркет,

так – літак,                   крок – крокодил,

зір – зірка,                      квас – квасоля,

жир – жираф,              світ – світанок.

 

  1.      Читання анаграм.  Гра «Перекладачі»

Одорбта – доброта

ийдорб – добрий

бодрочлизивий – доброзичливий

душдобнийро – добродушний

чироннийдоб – доброчинний

  • Як ці слова назвати одним словом?
  • Як ви розумієте значення слів доброзичливий, добродушний?
  • Яке слово зайве? Чому?
  1. Робота над темою уроку
    1.      Загадка
  • Як ви гадаєте, де живе доброта?

Все життя воно в нас б`ється,

Бува радіє, бува сміється,

Інколи плаче, часом сумує,

Світить, як сонце і всіх нас дивує.

- Це людське серце.

- Серце і доброта – ці слова будуть  основними на нашому уроці.

- А що ви знаєте про серце? ( Серце є у кожної дитини. Без серця людина не може жити. Серце людини працює, як мотор у машині. Серце завбільшки, як стиснутий кулачок.)

- Які ще чесноти живуть у людському серці?

  6. Повідомлення теми і мети уроку.

- Чи повинно бути місце в серці для злості, байдужості, жадібності, ми дізнаємось, прочитавши оповідання Михайла Конончука.

 6.1.   Робота над заголовком твору

- Щоб дізнатися назву оповідання, пограємо у гру «Павутинка»

- «Гірке морозиво». Дивна назва. Яким буває морозиво насправді? (солодким, смачним, ванільним, шоколадним)

- Що у житті буває гірким? (гірчиця, цибуля, часник, перець, хрін)

- У нашому житті гіркими можуть бути слово, образа, біль, вчинок)

Саме про це піде мова сьогодні на уроці.

  1. Сприймання і усвідомлення нового матеріа-лу. Опрацювання оповідання М. Конончука «Гірке морозиво»

7.1.   Слухання оповідання. (аудіозапис)

- Хто дійові особи оповідання?

- Де вони зустрілися?

- Кого зустріли Петрик з Оленкою?

- Як вчинив хлопчик?

7.2.    Словникова робота

А) Довідкове бюро

Онде – ось поряд, близько

Почимчикував – повільно пішов

Мерщій – швидко

Зашарілася – почервоніла

Провалитися крізь землю – дуже неприємно, незручно, соромно

Коструб – груба палиця, на яку спираються при ходьбі

Б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем; скоромовкою в парах.

гроші                                      піджаку

штурхав                                жаднюга

недобачає                              обличчя

почимчикував                       зашарілася   

  1.      Читання оповідання ланцюжком

Як ви оцінюєте вчинок Петрика?

Чи зрозумів Петрик ставлення Оленки до свого вчинку?

  1.      Хвилинка релаксації
  2.      Вибіркове читання

Гра «Доведи, що….» (речення з тексту)

  • … що Петрик був жадібним хлопчиком.
  • … що дідусь погано бачив.
  • … що дідусь поспішав до аптеки.
  • … що Оленці стало соромно за вчинок Петрика.
    1.      Вправа на розвиток читацьких навичок. Гра «Чи є в оповіданні такі речення»
  • Дідуню, ви щось загубили? +
  • Ну й жаднюга, - сказала Оленка. –
  • Дідусь мерщій почимчикував за морозивом. –
  • От спасибі, от спасибі, мої голуб`а. +
  • Дві порції дайте, - задихавшись від бігу, попросив Петрик. +
  • Велике діло – тридцять копійок. –
  • А говорила, що морозива хоче. +
    1.      Характеристика головних героїв

                                          чесність

                                         доброта

ПЕТРИК                 жадібність                        ОЛЕНКА

                                    справедливість

                                         хитрість

                                     підступність

  1.      Читання оповідання в особах.(інсценізація)

- Підготуйтесь до читання оповідання в особах. Вчитайтесь у текст. Як змінюється настрій мовців ?

- Чому Оленка відмовилась від морозива?

   8. Підсумок уроку

- У житті треба не тільки чекати добрих вчинків від інших, а й віддавати тепло своєї душі людям, що нас оточують. Адже людина живе для того, щоб творити добро. Творячи добро, вона стає чистішою, духовно багатшою. Її можна порівняти з чистим джерельцем, яке всіх радує своєю прохолодою, всі п`ють його чисту воду, а джерельце від цього не міліє. Тож творіть добро, і воно повернеться до вас сторицею!

-  Я надіюсь, сьогодні ваші маленькі сердечка і душі наповнились добротою. Тож засвітимо Сонечко Доброти тими чеснотами, які звеличують людину.

                  У грудях сонечко любові засвіти.

                  Для себе, для родини й України.

                  Пильнуй вогонь добра від зла і марноти,

                  Бо ти на світі білому – Людина …

  • Який настрій у вас зараз? Давайте спробуємо нашим гостям підняти настрій веселою піснею про добро.

(учні виконують пісню на мелодію «Если добрый ты…»

з мультфільму про кота Леопольда)

Доброта душі – сонця промінець,

Має людям у серця світити.

Доброті людській не прийде кінець,

Якщо будуть добрими діти.

Людям усміхнись, подаруй тепло –

Стане із зими літо.

Щоби на землі смутку менш було,

Добрими повинні бути діти.

Тож давайте всім дарувать тепло,

Усмішки прості й щирі.

І на всій землі відразу зникне зло –

Будем жити в злагоді і мирі.

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Сафроній Ліана
Додано
8 січня
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку