Методична розробка уроку фізичної культури для учнів 6 класів по модулі: " Футбол".

Про матеріал
Методична розробка уроку фізичної культури для учнів 6 класу. Модуль: Футбол. Тема уроку: « Ведення і передачі м'яча . Навчальна гра у футбол». Тип уроку: Комбінований. Методи які використовують під час уроку: фронтальний, груповий, ігровий, змагальний. Мета уроку: повторити комплекс загально-розвивальних вправ, сприяти закріпленню вивченого матеріалу із загальноосвітнього предмету, розвитку рухових якостей, виховувати в учнів любов до щоденних занять фізичними вправами.
Перегляд файлу

Методична розробка уроку  фізичної культури

для учнів 6 класу.

 

Модуль:  Футбол.

Тема уроку: « Ведення і передачі м’яча . Навчальна гра у футбол».

Тип уроку: Комбінований.

Методи які використовують під час уроку: фронтальний, груповий, ігровий, змагальний.

Мета уроку: повторити комплекс загально-розвивальних вправ, сприяти закріпленню вивченого матеріалу із загальноосвітнього предмету, розвитку рухових якостей, виховувати в учнів любов до щоденних занять фізичними вправами. 

Завдання уроку:

  1. Сприяти розвитку  координації рухів учнів за допомогою загально-розвиваючих вправ.

 

  1. Відпрацювати техніку ведення і передачі м’яча  .

     

  1. Удосконалити техніку гри у футболі.

 

  1. Сприяти вихованню дисциплінованості, дружби, взаємної підтримки.

 

  1. Сприяти  зміцненню здоров’я.

 

Дата проведення:

Місце проведення: спортивний зал, майданчик.

Інвентар та обладнання:  4-6 шт. футбольні м’ячі, 2пара – рукавиць для воротаря, 2шт. – футбольних воріт, 30 шт. фішки, предмети спортивного походження( свисток, крейда, маркер, секундомір, магнітофон або колонка).

Вчитель фізичної культури: Мельник Г.П.

 

 

 

№ п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина уроку 10 хв.

1.

Організація  учнів до уроку:

 

 

 

- шикування класу в коло.

 

 

 

 

 

 

30с.

Фронтальний метод.

Звертати увагу на спортивну форму і взуття.

 

Учні заходячи в спортивний зал шикуються в коло по середині залу і беруться за руки.

 

 

2.

Девіз уроку:

« Спорт – здоров’я, спорт це – сила!

Фізкультура всім нам  мила!».

 

30с.

Всі учні разом з вчителем говорять девіз уроку.

 

3.

 Повідомлення  теми і завдання уроку.

30с.

Наголосити про те. Що учні повинні дбати про своє здоров’я і оточуючих

4.

Вимірювання ЧСС

 

 

 

30с.

На зап’ястку знайти пульс, вимірювати ЧСС за 6с. і результат множити на 10. Отримуємо ЧСС за1хв. Норма 72-80уд/хв. 

 

5.

Повільний стройовий біг.   

1хв.

Стежити за диханням.

В повільному темпі-руш!

Дотримуватись правил техніки безпеки, інтервал між учнями 1-2м. Біг виконується 1-2 кола спортивного залу, майданчику.

 

6.

Ходьба  і розбирання м’ячів.

30с.

З повільного бігу учні переходять на ходьбу і виконують руки в гору, піднімаються на носки,  глибокий вдих і опускаються, руки вниз, видих. І по сигналу вчителя всі учні розбирають собі по м’ячику.

 

7.

Перешикування класу в коло

 

30с.

Звертати увагу на правильне і чітке виконання вправи.

По сигналу вчителя всі учні за першим направляючим  учнем починають  рухатись в центр спортивного залу  і утворюють  коло, дотримуючись дистанції.

 

8.

Комплекс загально-розвиваючих з м’ячами.

  • Вихідне положення:

основна стійка, руки зігнуті в ліктьових суглобах, м’яч тримати двома руками перед собою:

«1-4» - учні виконують колові оберти м’ячем в праву сторону навколо відділу шиї;

«5-8»учні виконують колові оберти  м’ячем в ліву сторону навколо відділу шиї.

-В.п.- основна стійка, руки опущенні в низ  і м’яч тримати двома руками перед собою:

«1» - учні згинають руки в ліктьових суглобах і м’ячем торкаються відділу грудної клітки;

«2» - учні піднімають м’яч двома руками в гору над головою;

«3» - учні згинають руки в ліктьових суглобах і м’ячем торкаються відділу грудної клітки;

« 4» -  вихідне положення.

 

        -В.п. – ноги нарізно, руки опущенні вниз і м’яч тримати

         двома руками перед собою:       

«1» - учні виконують нахил тулуба  в перед і торкаються м’ячем  до правої ступні;

«2» - учні виконують нахил тулуба у перед і торкаються м’ячем до підлоги посередині між правою і лівою ступнею;

«3» - учні виконують нахил тулуба у перед і торкаються м’ячем до лівої ступні;

«4» - вихідне положення.

 

-В.п. -  основна стійка, руки в ліктьових суглобах зігнуті, м’яч тримати двома руками перед собою на рівні грудної клітки:

«1» -  учні піднімають праву ногу зігнувши в колінному суглобі  і торкаються  коліном до м’яча;

«2» -  вихідне положення;

«3» -  учні піднімають ліву ногу зігнувши в колінному суглобі  і торкаються  коліном до м’яча;

«4» -  вихідне положення.

 

-В.п. -  основна стійка, руки витягнуті перед собою в перед, м’яч тримати двома руками перед собою на рівні грудної клітки:

«1» -  учні виконують мах правою ногою вгору і торкаються  носком до м’яча;

«2» -  вихідне положення;

«3» -  учні виконують мах лівою ногою вгору і торкаються носком  до м’яча;

«4» -  вихідне положення.

 

-В.п. – основна стійка , руки зігнуті в ліктьових суглобах, м’яч тримати двома руками перед собою:

«1-4»  - учні виконують колові оберти  м’ячем кругом спини в праву сторону ;

«5-8» -  учні виконують колові оберти м’ячем кругом спини в ліву сторону.

 

-В.п. – ноги нарізно, руки зігнуті в ліктьових суглобах перед собою, м’яч тримати у двох руках перед грудною кліткою:

«1-2» повороти тулуба вправу сторону;

«3-4» повороти тулуба в ліву сторону.

 

В.п. – ноги нарізно, руки зігнуті в ліктьових суглобах перед собою, м’яч тримати у правій руці перед грудною кліткою:

«1» -  перекид м’яча з правої руки на ліву руку;

«2» - перекид м’яча з лівої руки на праву руку;

«3» -  перекид м’яча з правої руки на ліву руку;

«4» - перекид м’яча з лівої руки на праву руку.

 

В.п. – ноги нарізно, руки зігнуті в ліктьових суглобах перед собою, м’яч тримати у двох руках перед грудною кліткою:

«1» - підкинути м’яча догори над головою приблизно на відстань 1-1,5м.;

«2» - вихідне положення;

«3» - підкинути м’яча догори над головою приблизно на відстань 1-1,5м.;

«4» - вихідне положення.

 

- В. п. – ноги нарізно,  руки зігнуті в ліктьових суглобах перед собою, м’яч знаходиться на підлозі біля правої ноги:

«1-5» - учні виконують передачу м’яча внутрішньою стороною правої стопи  партнеру,  який знаходиться по ліву сторону  і зразу також отримують передачу м’яча від партнера,  який знаходиться по праву сторону;

«6-10» - учні виконують передачу м’яча внутрішньою стороною лівої стопи  партнеру,  який знаходиться по праву сторону  і зразу також отримують передачу м’яча від партнера,  який знаходиться по ліву сторону.

 

-В.п. – основна стійка , руки на поясі, м’яч затиснутий  у двома ногами в області  колін:

«1-10»  - учні виконують максимальні стрибки вгору.

 

4хв.

Комплекс ЗРВ – виконується на місці і в середньому темпі.

 Звертати увагу на правильне виконання.

Всі учні виконують вправи одночасно.

Спина пряма ,вправу виконувати чітко по команді.

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання.

 

 

 

 

 

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання. Руки в ліктьових суглобах не згинати, ноги в колінних суглобах не згинати.

 

 

 

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання.

 

 

 

 

 

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання. Ноги у колінних суглобах не згинати, руки у ліктьових суглобах не згинати.

 

 

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання.

 

 

 

Спина пряма, ноги в колінних суглобах не згинати, чітко виконувати повороти тулуба.

 

 

 

Вправу виконувати чітко по команді, руки на рахунок 1- 10 в ліктьових суглобах не розгинати, спина пряма, звертати увагу на техніку виконання.

 

 

Вправу виконувати по команді, спина пряма, ноги в колінних суглобах  не згинати, звертати увагу на техніку виконання.

 

 

 

 

 

Вправу виконувати по команді і чітко вказану сторону, спина пряма, звертати увагу на техніку виконання.

 

 

 

 

 

 

 

Спина пряма, вправу виконувати чітко по команді, звертати увагу на техніку виконання. М’яч  не має впасти і торкнутися підлоги.

9.

Теоретичне завдання: - гра  «Правда чи не правда»

Запитання:

  1. Футбол – це командна гра ( правда).
  2. Під час гри у футбол гравці  виконують ведення м’яча (   правда).
  3. Під час гри у футбол гравці виконують передачі м’яча ( правда).
  4. На змаганнях  з футболу дозволено приймати участь  в одній команді, як хлопцям так і дівчатам ( не правда).
  5. Під час гри у футбол , гравці виконують удари по воротах ( правда).
  6. Під час гри у футбол, гравці виконують кидки м’яча руками у ворота ( не правда).
  7. Під час гри у футбол, гравці виконують перехват м’яча  і відбирання м’яча ( правда).
  8. Під час гри у футбол, гравці виконують аут, пенальті, штрафні, кутові ( правда).
  9. Основний склад команди у футболі складається із 7 гравців ( не правда).
  10. Основний склад команди у футболі складається із 10 гравців ( не правда).
  11. Основний склад команди у футболі складається із 11 гравців ( правда).
  12. Під час гри у футбол, гравці виконують верхні і нижні передачі м’яча двома руками від грудей  ( не правда).
  13.  Під час гри у футбол  можна атакувати і забирати м’яч у суперника ( правда).
  14. Під час гри у футбол воротар може мінятися із польовим гравцем і виходити в поле на гру. ( не правда).

2хв.

Вчитель учням задає запитання а учні, якщо це правда піднімають двома руками м’яч догори над головою, якщо це не правда, то учні мають присісти і м’яч витягнути  двома руками перед  собою в області грудної клітки.

 

Основна частина уроку 30 хв.

1.

Перешикування класу в одну колону і після збору м’ячів повільний біг.

 « Праворуч – 1-2 ! За направляючим в колону по одному кроком  – руш!»

Після здачі м’ячів діти переходять з ходьби на повільний стройовий біг.

 

2хв.

Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати перешикування класу з кола в колону по одному і здавати м’ячі вчителю.  Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил техніки безпеки.

 

2.

 « Ведення футбольного м’яча ».

Вчитель ділить клас на три команди. По сигналу вчителя кожна команда розбивається  на гравців під №1 і №2 і вишиковуються.

ХХХХХ1.-----------2ХХХХХ

ККККК1.-----------2ККККК

ННННН1.-----------2ННННН

Х1 – учні 1 команди під №1

Х2 - учні 1 команди під №2

К1 - учні 2 команди під №1

К2 - учні 2 команди під №2

Н1 - учні 3 команди під №1

Н2 - учні 3 команди під №2

 

-- - напрямок руху м’яча і учнів

.- м’яч

По наступному сигналу вчителя учні, які з м’ячами починають виконувати ведення м’яча по прямій до учня, який знаходяться  навпроти  і передає йому м’яча, після цього стає  в колону остатнім. Учень,  який одержав  м’яча від партнера навпроти виконує теж саме , що і попередній учень і т.д..

 

5хв.

Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати вправу.  Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил  техніки безпеки. Виконувати чітке  ведення м’яча.

 

3.

« Ведення футбольного м’яча і обведення фішок ».

ХХХХХ1.-- Ф-- Ф--Ф--Ф--2ХХХХХ

ККККК1.--Ф--Ф--Ф--Ф--2ККККК

ННННН1.--Ф--Ф--Ф--Ф--2ННННН

Х1 – учні 1 команди під №1

Х2 - учні 1 команди під №2

К1 - учні 2 команди під №1

К2 - учні 2 команди під №2

Н1 - учні 3 команди під №1

Н2 - учні 3 команди під №2

 

-- - напрямок руху м’яча і учнів

.- м’яч

Ф - фішки

По наступному сигналу вчителя учні, які з м’ячами починають виконувати ведення м’яча по прямій і обводити фішки до учня, який знаходяться  навпроти  і передає йому м’яча, після цього стає  в колону остатнім. Учень,  який одержав  м’яча від партнера навпроти виконує теж саме , що і попередній учень і т.д..

 

5хв.

 Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати вправу.  Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил  техніки безпеки. Виконувати чітке ведення м’яча і обведення фішок. М’яч не має торкатися фішок.

4.

« Передачі футбольного м’яча ».

 

ХХХХХ1.-----------2ХХХХХ

ККККК1.-----------2ККККК

ННННН1.-----------2ННННН

Х1 – учні 1 команди під №1

Х2 - учні 1 команди під №2

К1 - учні 2 команди під №1

К2 - учні 2 команди під №2

Н1 - учні 3 команди під №1

Н2 - учні 3 команди під №2

 

-- - напрямок руху м’яча і учнів

.- м’яч

По  сигналу вчителя учні починають виконувати передачі м’яча партнеру.  Тобто учні, які з м’ячем починають виконувати передачу м’яча правою або лівою ногою партнеру, який стоїть навпроти нього і після передачі, учні починають рухатись у тому  самому напрямку куди передавали  передачу м’яча і стають в колону остатніми. Учні,  які отримали  передачу м’яча від партнера навпроти виконують теж саме , що і попередні учні і т.д..

5хв.

Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати вправу.  Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил  техніки безпеки. Виконувати чіткі передачі  м’яча.

 

5.

«Двостороння навчальна гра у футбол».

Вчитель ділить клас на дві команди і по сигналу вчителя учні починають грати у футбол. Під час гри у футбол команди виконують ведення м’яча правою або лівою ногою, передачі м’яча партнеру, удари м’яча по воротах, перехвати і відбирання м’яча у суперника, аут, пенальті, штрафні, кутові, різноманітні фінти.

13хв.

Починати гру тільки по сигналу вчителя.  Під час гри у футбол  всі учасники мають дотримуватись правил гри і техніки безпеки.

Заключна частина уроку 5хв.

1.

Вимірювання ЧСС.

30с.

На зап’ястку знайти пульс, вимірювати ЧСС за 6с. і результат множити на 10. Отримуємо ЧСС за1хв. Норма 140-160уд/хв. 

2.

Перешикування класу в коло і учні виконують вправи для відновлення дихання.

 

2хв.

Інтервал між учнями 1м. По сигналу вчителя учні починають у середньому і повільному темпі повторювати за вчителем фізичні вправи під музику. Звертати увагу на техніку виконання. Слідкувати за диханням.

3.

Підбиття підсумків уроку.

 

 

1хв.

Відзначити кращих учнів, звернути увагу на загальні помилки. Виставлення оцінок.

4.

Домашнє завдання.

30с.

Комплекс вправ ранкової гімнастики по 4 вправи на шию, руки, тулуб, ноги.

5.

Вимірювання ЧСС.

 

30с.

Слідкувати за диханням. Поводити себе спокійно.

Норма 80-100уд./хв..

6.

Організований вихід із спортивного залу.

30с.

«Рівняйсь!», «Струнко!», «До побачення!», «Праворуч – один – два !», «На вихід кроком – руш!».

 

docx
Додано
24 квітня 2020
Переглядів
914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку